Ambiţii ecologice: Toyota a vândut 9 milioane de hibrizi în aproape 20 de ani şi vrea să ajungă la 15 milioane până în 2020
Toyota a atins vânzări de 9 milioane de maşini hibride de la lansarea primului model în 1997 şi îşi propune să ajungă la pragul de 15 milioane de unităţi până în 2020.
Toyota a dezvăluit în această săptămână vânzările obţinute pentru modelele sale hibride de la lansarea acestora în 1997 şi până în 30 aprilie 2016.
Constructorul japonez a depăşit pragul psihologic de 9 milioane de unităţi la nivel global, dintre care aproape jumătate (4.38 milioane) au fost comercializate în Japonia. În schimb, în Europa s-au vândut doar 1.11 milioane de unităţi, de aproape trei ori mai puţin decât pe continentul nord-american (2.99 milioane unităţi).
În prezent, niponii vând în întreaga lume 34 de modele hibride, dintre care numai Toyota Prius Plug-in Hybrid poate fi încărcat la priză. Potrivit calculelor proprii, unităţile hibride vândute de Toyota au condus la o scădere a emisiilor de dioxid de carbon cu 67 de milioane de tone şi la o reducere a consumului de carburant cu 25 de milioane de kilolitri comparativ cu cantitatea folosită de vehicule pe benzină din aceeaşi clasă.
Pentru următorii ani, Toyota are ambiţii şi mai mari. Până în 2020, constructorul japonez vrea să ajungă la vânzări globale de 15 milioane de unităţi hibride, în ciuda faptului că vânzările au stagnat la circa 1.2 milioane de unităţi pe an începând din 2012.
Via Toyota