Alfa Romeo Giulia, nou record pe Nurburgring: a bătut BMW M4, C63 AMG și Lamborghini Murcielago

Publicat marţi, 15.09.2015 17:23 de Sebastian Toma

În cadrul prezentării oficiale de la Frankfurt, Alfa Romeo a anunțat timpul obținut de noul Giulia QV pe Nurburgring. Modelul italian de 510 CP a reușit să depășească supercar-uri precum Lamborghini Murcielago LP640 și Mercedes-Benz SLR.

Alfa Romeo Giulia, înlocuitorul mult așteptat al lui 159, a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt în varianta de top, Quadrifoglio. Odată cu prezentarea oficială a rivalului italian al lui BMW M3 și al lui Mercedes-AMG C63, a fost anunțat și timpul obținut de această variantă a lui Giulia la Nurburgring: 7 minute și 39 de secunde. Timpul anunțat este mai bun decât al rivalilor principali de la BMW, Audi și Mercedes-Benz și depășește chiar valorile obținute în trecut de Mercedes-Benz SLR și Lamborghini Murcielago, printre altele.

Pe piața din Italia, noul Alfa Romeo Giulia QV pleacă de la 79.000 de uro și va debuta comercial în ultimul sfert al anului curent. Clienții nerăbdători, care vor să facă o comandă încă din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, vor avea în față un preț de 95.000 de euro pentru Giulia, aceștia urmând să primească o configurație specială, la fel ca a exponatelor din standul mărcii din Milano. Modelul se mândrește cu o masă de 1.525 kilograme fără lichide și cu o distribuție de 50:50 a maselor între punți. Giulia Quadrifoglio este capabil să atingă o viteză maximă de 307 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.9 secunde. Modelul italian are tracțiune integrală permanentă, dar poate fi comandat și într-o variantă cu propulsie.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio promite cel mai bun raport putere/greutate din segmentul său, iar explicația din spatele acestei performanțe este utilizarea unui cardan din fibră de carbon, a unor panouri de caroserie din fibră de carbon și a multor componente din aluminiu. Italienii se laudă și cu cea mai ridicată rigiditate torsională din segment, alături de cel mai precis sistem de direcție de pe piață. Motorizarea V6 biturbo este optimizată cu ajutorul specialiștilor de la Ferrari și are o cilindree de 2.9 litri.

Alfa Romeo Giulia și puțină tradiție la standul mărcii din Italia. Mamma mia!

Posted by Automarket.ro on 15 Septembrie 2015

Via Alfa Romeo

  • remus, marţi, 15.09.2015 17:47

    Cu toate ca imi place enorm Giulia, pur si simplu nu cred acest rezultat afisat de Alfa. Puteti vedea aici rezultate cu alte masini pe nurburgring: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times Ori au folosit o masina de cursa (gen DTM, cu slickuri si rollcage etc), ori pe o varianta mai scurta a circuitlui. Nu se poate ca un sedan de 1500kg, 510 cai sa depaseasca sau timp egal cu MCLAREN SLR, F430 Scuderia, GTR, Porsche GT3, Turbo S etc, Gallardo, Audi R8 V10. Sigur e mai rapid ca M3/M4 (avand cu 80 cai mai mult), dar nu cu 12 secunde!!! Astept rezultate din alte teste auto facute de jurnalisti (autocar, autoexpress, autobild etc)

  • Scorpionul_negru, marţi, 15.09.2015 17:56

    Degaba. Arata mai urat ca 159. Nu as cumpara asa ceva !

  • Andy, marţi, 15.09.2015 18:02

    @Remus 80 de cai in plus si poate suspensii, frane si directie mai bune. E posibil tinand cont ca e mai noua nu? Mai ales ca vorbim de Alfa care are expertiza Ferrari si Maserati find tot sub umbrela Fiat. Plus ca multe din exemplele tale sunt modele care au debutat mai bine de 10 ani. Fie ele si supercar-uri...10 ani e enorm.

  • remus, marţi, 15.09.2015 18:10

    In contextul acesta ce conteaza anii? S-au schimbat legile fizicii? Gallardo superleggera V10, motor central, tractiune integrala. 570 cai si 1340kg vs Giulia 1500kg si 510 cai. Gallardo are 7:42 vs 1.39 Giulia?? Si exemplele pot continua. Pur si simplue, e de necrezut pana la proba contrarie. Astept un video oficial cu timpul scos, si alte teste auto. Concluzie mea momentan: mai taie-le Alfa!

  • dany, marţi, 15.09.2015 20:20

    Tind sa cred argumentele lui pe Remus. Poate au avut un pilot exceptional dar nici acela nu putea scoate mai mult de 3-4 secunde in minus decat unul obisnuit... poate au avut anvelope de curse pe care s-au grefat niste santuri ca sa fie asemanatoare cu cele de serie... in ceea ce priveste partea de transmisie si suspensii nimic revolutionar nu a aparut intre timp care sa duca la un asemenea castig de timp chiar cu distributia ideala a maselor pe punti. Oricum este o buna propaganda de marketing care va fi folosita de Alfa (mi-as dori cu succes la vanzari). Asteptam sa intre pe mana jurnalistilor ”piloti” gen Tiff Needell care sa ii faca ”disectia” si sa o compare cu M3/ M4 in special PS in aceeasi ordine de idei e greu de crezut ca un etalon cum e Porsche 911 GT3 de 1430 Kg si 475 CP (raport de cca. 3kg/CP) este depasit de Alfa cu 1525 Kg si 510 CP (raport de cca. 2,99 Kg/CP dar avand o inertie mai mare in viraje din cauza greutatii suplimentare)

  • Goodbye F1, miercuri, 16.09.2015 00:22

    Cum adica "Modelul italian are tracțiune integrală permanentă, dar poate fi comandat și într-o variantă cu propulsie."... sunt si variante fara propulsie??? :)))

  • Mda, miercuri, 16.09.2015 01:36

    Alfa sa mai taie din faruri ca macane.

  • schumi, miercuri, 16.09.2015 08:36

    Exista mai multe caracteristice, in afara de greutate si putere/cuplu maxim motor, care fac o masina sa fie rapida, mai ales pe un circuit ca Nurburgring. Pe un altfel de circuit (ex. un oval america, :)) probabil ca Lamborghiniul, Porsche-ul, etc. ar fi fost mai rapide. Astept cu nerabdare inregistrarea video cu turul record. Din ce am vazut pana acum, masina era dotata cu o cutie de viteze manuala, ceea ce face recordul si mai impresionant.

  • bm, miercuri, 16.09.2015 08:55

    faptul ca e mai rapida sau nu decat altii nu prea conteaza, important e ca alfa a redevenit o masina sportiva de top, cum n-a mai fost de multi ani, felicitari alfa si succes.

  • eee, miercuri, 16.09.2015 10:36

    O data la aproximativ 10 ani italienii de la fiat se trezesc intr-o diminerata si au o revelatie: noi nu am mai facut o masina buna de mult. Si se pun si fac un fiat 500 dupa o serie de idiotenii de masini. O alta data, dupa inca 10 ani, se trezeste unul si zice: bah, imi bag picioarele, eu sunt italian, eu am orgoliu, eu pot sa fac o masina mai buna decat nemtalaii aia: si face capodopera asta. Dupa care iar ia pauza 10 ani ca deh, a muncit destul. Drept urmare, daca aveti de gand sa va luati ceva italian, luati acuma Giulia, ca 10 ani de acum inainte nimic nu mai vedeti :))))

  • ABC, miercuri, 16.09.2015 10:43

    @dany: e vorba de 911 997 gt3 MK2, model lansat in 2009, nu actualul gt3. Acel gt3 avea 435 hp. Oricum italienii se compara cu masini aparute in 2006-2009 cu unele exceptii, dar trebe sa "dea bine la imagine" ca ai intrecut un gt3, fara sa precizezi despre ce generatie e vorba. P.S. pt cei ce nu ma cred ca e vechiul gt3: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times

  • Sam93, miercuri, 16.09.2015 11:11

    Tot secretul sta in anvelope. Daca va informati cat a evoluat tehnologia anvelopelor o sa ramaneti socati. Timpurile alea scoase cu 10 ani in urma ar putea fi mult mai bune in prezent, cu aceleasi masini vechi, daca ar avea anvelopele cele mai bune din prezent. Pe Laguna Seca, un Corvette C7 Stingray cu 460 de cai, a scos un timp cu cateva zecimi de secunda mai lent decat un Ferrari F12 cu 730 de cai. Cei care le-au testat au spus ca in spatele acestei performante a Corvette-ului stau niste anvelope super agresive si optimizate pentru performanta. La fel si Corvette Z06 (noul model) care pe VIR a scos un timp cu o secunda mai performant decat celebrul Porsche 918. Si de data asta tot anvelopele au fost, masina avand anvelope atat de agresive incat nu o poti conduce pe ploaie, chiar daca sunt legale pe strada in America. Practic au fost racing slicks. Daca tot astfel de anvelope la un Murcielago vechi, sa vezi cum isi imbunatateste timpul cu vreo 5-6 chiar 10 secunde. Ceea ce ii enorm. Dar asta este si ideea. Anvelopele conteaza enorm, iar daca Alfa a gasit pe cele potrivite, nu e de mirare ca au scos asa timp bun.

  • CATALIN, miercuri, 16.09.2015 13:46

    Numai italienii pot avea vrajeala asta!:)))) Pur si simplu daca iei cifrele (cp/tona, tractiune, cauciucuri) de la concurenti si le compari cu cele de la Giulia tot nu reusesti sa crezi ca e posibil asa ceva. Probabil ca italienii au testat masina pe Nurburgringoooooo, un traseu desenat de ei pe hartie :)))) si mi se pare mie sau din profil seamana c un BMW seria 3 din 2010-2011. si by-the-way 79.000 pe o Alfa...hai sa fin seriosi. sunt curios ce vanzari o sa aiba. Numai bine tuturor

  • Sergiu, miercuri, 16.09.2015 15:17

    @Goodbye F1 Exprimarea corecta pentru maşinile FWD - front wheel drive - punte faţă motoare este maşină cu tracţiune (faţă) iar pentru RWD - rear wheel drive - punte spate motoare - maşină cu propulsie. Pentru că termenul de tracţiune spate este mult mai folosit nu înseamnă că este mai corect. Dacă mai vrei să fii cârcotaş, informează-te în prealabil.

  • Andy, miercuri, 16.09.2015 16:58

    @CATALIN Esti plin de prejudcati...Italienii mint, Alfa nu merita un pret premium etc. Ar trebui sa mai iesi din patratica in care te afli si sa privesti lumea mai in ansamblu. E mult mai complexa decat crezi si axiomele nu-si au locul.

  • Mitica Blajinul, miercuri, 16.09.2015 21:51

    @sergiu, FWD - front wheel drive - punte faţă motoare este maşină cu tracţiune (faţă) iar pentru RWD - rear wheel drive - punte spate motoare - maşină cu propulsie. Este ceea ce ai scris tu. FWD si RWD ,da? Front and rear. De unde ai scos tu " masina cu propulsie? Pentru mine nu are sens propulsie spate.Au motoarele in spate? In fine, las-o asa!

  • yany, joi, 17.09.2015 12:59

    In sfarsit scoate si Alfa o masina cum trebuie. Era si timpul , ar fi fost pacat ca o marca precum Alfa sa se stinga incet , incet. Ca or fi sau nu adevarate rezultatele conteaza prea putin, important e ca Alfa a scos o masina adevarata.