Alfa Romeo Giulia a ajuns în România: preț de pornire de 38.000 de euro, multe motorizări și echipare generoasă

Publicat marţi, 18.10.2016 14:09 de Bogdan Mirică

Alfa Romeo a publicat astăzi prețurile noului Giulia pe piața din România. Sedanul italian vine cu trei motoare diesel și trei pe benzină, dintre care unul este celebra unitate de 510 cai putere.

La aproape un an și jumătate de când am văzut pentru prima dată imaginile, Alfa Romeo Giulia debutează oficial pe piața din România. Este cel mai așteptat model Alfa Romeo din ultimul deceniu și o mașină de la care clienții au așteptări mari. Automarket a testat în premieră națională sedanul italienilor în această vară. Testul complet este aici:

TEST DRIVE: Alfa Romeo Giulia QV - Salvatore della Patria

Pe piața din România, noul Giulia va avea de înfruntat o concurență dură, venită din partea altor modele premium de segment D: BMW Seria 3, Audi A4, Jaguar XE, Mercedes Clasa C, Lexus IS și Volvo S60.

Pentru a se putea bate cu nume deja consacrate, Alfa va miza pe o gamă largă de motorizări, diesel și benzină, asociate fie unei transmii manuale oferite standard, fie uneia opționale, cu opt trepte. De asemenea, pentru că vorbim despre o mașină cu propulsie spate pe o piață unde iarna poate fi dificilă, Alfa Romeo pune la dispoziție și o tracțiune integrală pe anumite versiuni din gamă.

Lista de motorizări include propulsorul diesel JTDM de 2.2 litri, capabil să livreze 150, 180 sau chiar 210 cai putere. Acesta din urmă poate fi comandat și cu tracțiune integrală. Pentru cei care iubesc benzina, Alfa Romeo pune la dispoziție un propulsor de 2.0 litri, gata să livreze 200 sau 280 de cai putere. Și acesta din urmă poate fi asociat unui sistem 4x4.

MOTORIZĂRI NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Giulia Super Veloce Quadrifoglio

2.2 JTDM
150 CP Man6 37.900 40.000 - -
Aut8 39.900 42.000 - -
180 CP Man6 - 41.800 - -
Aut8 - 43.800 - -
210 CP Aut8 + AWD - - 51.800 -
2.0 Turbo 200 CP Aut8 39.400 41.500 - -
280 CP Aut8 + AWD - - 48.500 -
2.9 Turbo 510 CP Man6 - - - 79.500
Aut8 - - - 82.000

Bineînțeles, pentru a putea pune în pericol versiuni de performanță ca BMW M3 și Mercedes C63 AMG, Alfa Romeo trimite Giulia în România și alături de versiunea Quadrifoglio, care dispune de un motor turbo de 2.9 litri și de 510 cai putere. Vă reamintim că această versiune este declarată în acest moment ca fiind cel mai rapid sedan pe circuitul de la Nurburgring.

Noul Alfa Romeo Giulia va fi oferit pe piața din România alături de mai multe niveluri de echipare. Cel standard se numește Giulia și este urmat de Super, Veloce și Quadrifoglio. În echiparea standard, clienții vor avea acces la o echipare destul de generoasă, care include: start-stop, climatizare automată pe două zone, geamuri electrice față și spate, oglinzi reglabile electric și încălzite, 8 difuzoare, sistem multimedia cu ecran color de 6.5 inch, volan îmbrăcat în piele și echipat cu comenzi, computer de bord color de 3.5 inch în spatele volanului, stopuri cu lumini LED, LED-uri pentru rularea diurnă, pilot automat, senzor de ploaie, selector pentru comportamentul dinamic (Alfa DNA), șase airbaguri, frânare automată de urgență cu sistem de recunoaștere a pietonilor, sistem de averitzare depășire bandă, frână de parcare electrică, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, jante din aliaj de 16 inch și țeavă de eșapament cromată.

NOUL ALFA ROMEO GIULIA vs. concurența directă

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Alfa Romeo Giulia
2.2 JTDM Super
180 4.2 7.2 41.800
BMW Seria 3
320d
190 4.0 7.3 37.740
Audi A4
2.0 TDI Sport
190 4.3 7.7 40.268
Mercedes Clasa C
C220 CDI
170 4.2 8.1 38.388
Volvo S60
D4 Kinetic
190 3.9 7.6 34.439
Jaguar XE
2.0d Prestige
180 4.2 7.8 40.560
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Prețurile noului Alfa Romeo Giulia pornesc de la 37.900 de euro cu TVA inclus, în cazul versiunii diesel de 150 de cai putere cu transmisie manuală și nivel de echipare standard. Ele urcă însă vertiginos și se opresc la 82.000 de euro pentru versiunea Quadrifoglio cu transmisie automată.

Cu ocazia lansării, Alfa Romeo practică o politică de reduceri, care face ca prețul de intrare în gamă, precum și celelalte etichete, să scadă. Așa se face că Giulia pornește de la 34.110 euro pe piața de la noi.

Dacă aruncăm un ochi și peste prețurile celui mai puternic Alfa Romeo din ultimii ani, vedem că cei 82.000 de euro ceruți de italieni nu par așa mulți, în comparație cu rivalii germani consacrați.

NOUL ALFA ROMEO GIULIA QUADRIFOGLIO vs. concurența directă

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
VITEZĂ MAXIMĂ
(km/h)
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
2.9 Turbo Aut8
510 8.5 3.9 307 82.000
BMW M3
3.0
431 8.3 4.1 250 83.592
Mercedes C63 AMG S
V8 4.0
510 8.4 4.0 250 85.182
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

  • mog, marţi, 18.10.2016 14:29

    bah, sorry Alfa, dar din lista aia mi as lua volvo s60 la 34k fara nici o jena... da e tare Giulia jos palaria, dar nu as plati nimic in plus pt ea cand am volvo-ul ala fabulos, mult mai ieftin

  • mowgli, marţi, 18.10.2016 15:08

    Vezi? asta-i problema Alfa si a multor altor constructori mai putin trendy. In loc sa reintre pe piata cu niste preturi competitive, mai mici decat ale concurentei, chiar de dumping, ca sa-si castige clientii, ei intra cu preturi similare sau chiar mai mari. Asa a facut si Saab si Lancia si multi altii. Cati vor alege Alfa in locul unui Volvo cu 8000 de coco mai ieftin, sau in locul unui BMW sau Mercedes Benz, ambele mai ieftine. Daca Alfa ar fi avut macar o imagine buna, atunci da, iti permiti. Dar din pacate nu are nici macar asta. Lumea se teme de depreciere si probleme de fiabilitate, iar cand ai astfel de riscuri, nu vad cati sar cu 41.000 de euro. Pacat.

  • mog, marţi, 18.10.2016 15:35

    exact asta am vrut sa zic si eu mowgli. aceeasi "problema"si cu Quadrifoglio... pana mea ai mercul ala cam la aceeasi bani.

  • Anonim, marţi, 18.10.2016 15:51

    Da mah baieti v-ati luat multe dar n-aveti "coco" aia. Daca aveati bani, intr-un weekend, un mic drive test cu oricare din lista aia, dupa care cu "coco" in buzunar, gata comanda. Dar deh, fara "coco", stati de vorba pe aici si cam atat.

  • Andy, marţi, 18.10.2016 15:58

    Ce vorbim noi aici e can-can. Vanzarile vor conta, nu fiabilitatea sau deprecierea (care oricum e spectaculoasa in cazul tuturor marcilor premium). Si sa nu facem greseala sa privim prin prisma pietei autohtone care nu conteaza pentru niciun producator, fie el premium sau de volum. Atata timp cat vanzarile totale auto noi in RO raman sub 100.000 unitati/an (dintre care mai mult de jumatate sunt achititionate de persoane juridice) - la o populatie de 18 mil loc - nu vom conta. Situatie care nu se va schimba in urmatorii 10 ani.

  • Susea, marţi, 18.10.2016 16:09

    Alfa Giulia cel mai grotesc model din clasa sa. Nu doar ca face cinste familiilor de rromi din italia, fiind cea mai accesibila de acolo, dar nici la fiabilitatea nu prea pute bine. La 38.000 ai multe alte masini interesante, primul ar fi : Lexus IS300H cu un sistem de propulsie hybrid revolutionar, economic, fiabil dar si performant. A doua varianta este Cadillac ATS de la 24 mii $ , cu taxe vamale il aduci in RO la un pret de 30 mii euro. E strigator la cer , macaronarii iar au luat-o haisa pe miriste fara sa gandeasca.

  • LauCalin, marţi, 18.10.2016 16:15

    Nu e chiar asa. Cand te iei "la tranta"cu "greii"segmentului, trebuie sa te ridici la nivelul lor, inclusiv in privinta pretului. Alfa niciodata nu s-a vrut a fi un Fiat, adica o marca de volum. Ah, ca pot exista alternative, e alta discutie. Peste tot este asa. Si mai e o chestie. Inclusiv designul asta sofisticat si plin de pasiune care iti face inima sa bata mai tare, pe cei de la Alfa ii cam costa. La propriu. Cine intra in showroom-ul Alfa, are un buzunar 40-50000 de euro si e mai open mind, cred ca va cumpara asa ceva sau s-ar gandi serios sa cumpere asa ceva, in detrimentul unei nemtesti premium.

  • dan, marţi, 18.10.2016 16:16

    Pretul nu mai reprezinta un criteriu important pentru clientul care alege masina cu inima, si nu cu mintea. Bineinteles, n-o sa se atinga de ea la diferente de zeci de mii de euro, dar la 3-4000 in sus sau in jos, nici macar nu se simte cand platesti un avans si o rata lunara. Pentru ca nimeni sanatos la cap, in afara de poporul asta, nu mai cumpara masini cu banii jos sa stea sa isi numere bancnotele si sa aleaga una sau alta pe motivul ca e cu cateva mii de euro mai ieftina. Da, Volvo S60 e mai ieftina cu 7000 E, dar de indata ce-o conduci si esti interest cat de cat de masini, si nu de stiri cu masini, o sa simti diferenta din plin, ba chiar o sa fi indignat ce cat de scumpa e de fapt. Alfa inseamna pasiune, emotie, cel putin la nivel de design, mai vedem ce-o fi la tinuta de drum. Sper sa se fi mai lecuit dupa esecurile din ultimii 10+ ani.

  • mowgli, marţi, 18.10.2016 16:41

    @Dan&Lau, uite unde au ajuns. Alfa nu-si mai permite sa stea dupa clientii care le cumpara masinile cu inima. Alfa Romeo 159 si 166, Mito sau Giulietta n-au reusit mare lucru. Nu de fani au nevoie. Nici de pasionati. Au nevoie de mase, adica de oameni de rand pe care sa-i fure de la BMW, Mercedes si Audi. Pe mine m-ar fi castigat, dar cine dracu are atatia bani? Te luptii cu greii segmentului, bun, de acord. Dar si Volvo o face la un cu totul alt pret. Pana si Mercedes, BMW si Jaguar o fac mai ieftin decat Alfa. Daca nici la Mercedes nu platesti imaginea, atunci n-o platesti nicaieri in afara de Ferrari. Intrebarea mea este de ce Mercedes poate? Cu ce isi justifica Alfa pretul enorm? Fara discutie costurile de cercetare, dezvoltare si productie au fost mult mai mari, dar asta e. Viata e grea.Tare ma tem ca Giulia e ultima sansa pentru Alfa Romeo, iar daca apune soarele pe strada lor, macar va fi un apus superb!

  • Adrian, marţi, 18.10.2016 18:24

    Câți dintre voi au văzut mașina asta în realitate? Câți v-ați urcat în ea ca să vedeți de ce costă atât? Câți ați văzut reviewurile la mașina asta? Ați văzut ce a zis Clarkson? Uite: "What I’m saying here, in this straight, no-cocking-about road test, is that Alfa Romeo has made a car dynamically better than the BMW. And it has. It really has. This is Iceland beating England. And I couldn’t be more pleased." Mi se pare interesant că ne facem griji pentru banii altora în situația în care, văd eu, cei mai mulți se gândesc la Volvo, BMW, Audi, etc dar n-au bani pentru ele și atunci ne rămâne datul cu părerea. Eu sper să văd cât mai multe Giulia prin oraș pentru că este o mașină care spune ceva despre cel care o conduce. Și BMW spune, în România, și tocmai d-aia nu o să îmi iau niciodată BMW pentru că, deși este o bijuterie inginerească s-au urcat în ea prea multe vite. Știu oameni care au BMW pentru că iubesc marca asta și sunt nefericiți că sunt asociați cu un anumit tip de oameni. Sunt oameni care iubesc Alfa și vor lua Giulia așa cum sunt cretini care cred că dacă au o Alfa îi pune, imediat, în categoria cunoscătorilor. Achiziția unei mașini nu este matematică, este emoție și aici Alfa ar putea câștiga pentru că sunt mulți oameni cu bani care s-ar putea să își dorească și altceva decât o germană corectă.

  • Scorpionul.negru, marţi, 18.10.2016 18:32

    Nu ne intelegem noi prea bine, ne mai injuram , ne mai jignim dar mowgli de data asta are dreptate ! Alfa nu mai e de mult la nivelul lui 164 care facea furori si era dorit de toata lumea. E in cadere libera de la 159 si Brera care au mai fost cat de cat Alfe ok si respectabile si asa va ramane daca nu vin cu preturi foarte mici sau cu masini bine facute nu prastia asta de Giulia !

  • Tembelus Rex, marţi, 18.10.2016 18:37

    FRUMOASA DAR SCUMPA la banii astia 37 900 respectiv 34 110 oferta de lansare iti poti lua chiar 2 masini straine alese cu grija si prinzand oferte bune........nu ma puneti sa dau exemple....puteti face voi tot felul de combinatii. PS: din pacate in Romania vom vedea putine (noi, luate din showroom) PS: nu se stie daca masina asta va fi piatra de mormant a Alfei ....timpul va decide PS: De vazut ce pret va avea Stelvio (parca asa ii spune)....daca va fi foarte aproape de Giulia vor fi probleme.....la fel cum din punctul meu de vedere (respectand clasele de masini) sunt foarte apropiate ca pret S90/V90 si XC90......si cum oamenii vor SUV-uri posibil ca Stelvio sa-i ia fata

  • Tembelus Rex, marţi, 18.10.2016 18:40

    "....si cum oamenii vor SUV-uri posibil ca Stelvio sa-i ia fata Giuliei..."

  • alex, marţi, 18.10.2016 21:09

    Tehnologic poate e cea mai avansata dar e urata tare. E ca o femeie machiata excesiv ce-o face mai urata decat e nemachiata.

  • LauCalin, marţi, 18.10.2016 22:13

    @mowgli: "@Dan&Lau, uite unde au ajuns. Alfa nu-si mai permite sa stea dupa clientii care le cumpara masinile cu inima. Alfa Romeo 159 si 166, Mito sau Giulietta n-au reusit mare lucru. Nu de fani au nevoie. Nici de pasionati. Au nevoie de mase, adica de oameni de rand pe care sa-i fure de la BMW, Mercedes si Audi." Teoretic ai dreptate. Practic nu cred. Si iti voi spune de ce. In momentul in care cobori stafeta, de la o imagine aparte, premium, spre ceva de volum, adica mai slab vazut de piata, inseamna sinucidere. Uita-te la (virgula) Lancia. A murit o data cu Thesis, care a fost ultimul lor produs de lux. Dupa care au fost niste Fiaturi mai aparte si apoi niste Chrysler-uri cu alta sigla. Uita-te la SAAB cum in Europa, asocierea cu Opel i-a fost fatala. Si ia exemplul lui VW, care foloseste multe chestii si pe Audi si totusi sunt percepute foarte diferit pe piata. Acum poate vei spune ca in cazul lui Alfa, nu este loc de asa ceva. Nu chiar. Nu uita ce este Alfa si ca are niste avantaje pe care nici o marca nu le va alea NICIODATA. Alfa este una din foarte putinele marci (sau poate chiar unica marca) ale carei masini te fac sa iti bata inima mai tare. Duce mecanica si ideea de automobil la rang de arta. O Alfa se cumpara si se conduce cu inima si detaliile ei te fac sa traiesti marca asta. Este o senzatie aparte cand pe ceasurile de bord scrie 'benzina" sau "aqua". Este ceva deosebit cand tii in mana volanul ala subtire, cand vezi acele ceasurilor de bord care se misca din pozitia verticala sau chiar cand vezi ca pielea de pe schimbator (care apropo, seamana cu un schimbator de masini de curse din anii '50) este prinsa cu o capsa. Te gandesti ca trebuie sa-ti cumperi niste manusi din piele pentru masina asta. Desigur, tot cu capsa. Ei bine, senzatia asta am trait-o anul trecut cand am condus un simplu Mito. Si iti dai seama ca in cazul Giuliei vorbim de o garda mult mai sus. Iar asta are pretul ei. Deci faptul ca Alfa mizeaza pe asa ceva, este foarte bine. Este drumul ei, format in multe zeci de ani, lumea asa o stie, altfel se pierde in anonimat. Schimbarea asta poate schimba inclusiv perceptia despre marca si poate scade increderea publicului in ea. Uita-te la PSA sau VW. Desi au avut si inca au probleme cu banii (desi nu se dau), NICODATA nu s-au gandit sa lase garda jos in privinta produselor oferite. Pastreaza aceiasi politica asa cum era acum 10-20 de ani. Iarta-ma ca m-am intins atat. Mi-am gasit omul serios cu care sa schimb o vorba si am luat-o razna. :)))

  • inexorabil, marţi, 18.10.2016 22:34

    Alfa Romeo…Un nume copleșitor! Enzo Ferrari a ȋnvățat meserie de la Alfa Romeo, care, dacă n-ar fi existat, nici (re)numele Ferrari nu ne-ar fi parvenit astăzi. Nu sunt fan Alfa, dar pe mulți i-a indignat “scorul” piperat; păi, plătești și nota de exclusivism (mai sus, Mafia – probabil că el este “Susea” – a pomenit de “alternativa” ATS, pe care rromanika o să-l vadă mult mai rar decât pe Giulia, plus că poziția pe piața noastră a lui Cadillac este una sublimă, dar inexistentă). Iar din ceea ce observ eu, punctele forte ale Giuliei sunt “panoul de comandă” și arhitectura spate (dar numai dacă arată ca pe pagina de Wikipedia dedicată modelului, deși acolo se precizează că spatele respectiv de Giulia QV este modificat), ȋn schimb partea frontală…nu mă impresionează. La o adică, este treaba lui FCA și a dealerilor săi modalitatea de stabilire a prețurilor finale, că doar nu le vor ajusta băieții ȋn funcție de preponderența protestelor globale. Dacă te dau banii afară din casă, atunci procură-ți ceva chiar mai scump decât versiunea de top a Giuliei, dar cu “cifre” mai slabe; de fapt, de ce să nu te bucuri de un motor al lui…Ferrari? La urma urmei, Giulia QV și ATS-V sunt mașini pretențioase, mai greu de strunit, cu mulți cai și tracțiune spate, nefiind compatibile decât cu piloții ȋnarmați cu experiență, mentalitate și atitudine adecvate, ȋnsă nici infrastructura noastră rutieră nu pledează pentru adoptarea unor asemenea bolizi…Cel mult, le putem urmări și admira ȋn clipuri, dar atât. Eu știu o vorbă din bătrâni: leagă-ți iapa un’ ți-e teapa.

  • Dan, miercuri, 19.10.2016 00:14

    Ma uit la comentarii pe aici si imi dau seama ca nu avem scapare. Suntem si vom ramane mult in urma civilizatiei. Tocmai ce am fost la salonul auto de la paris sambata. Alfa Romeo Giulia a atras extrem de multe priviri admirative si viitori clienti extrem de hotarati, standul Alfa fiind unul din cele foarte aglomerate. Din pacate nu s-au gandit la pretentiile lui mowgli sau mai stiu eu cui astia de la FCA cand au scos bijuteria. Si inainte sa va dati cu parerea, uitati-va la masina in realitate,nu in poze

  • cosmin, miercuri, 19.10.2016 10:07

    cine se uita dupa o alfa nu o pune niciodata in aceeasi oala cu volvo e diferenta enorma intre ele,desi sunt in aceeasi clasa se adreseaza unui public complet diferit,cat despre bmw sau mercedes,alfa le surclaseaza si cu motorul oprit,asa ca nu faceti voi griji ca se va vinde f bine,cine s-a mai suit in alfa pana acuma stie ce ofera si cu fiabilitatea e la latitudinea fiecaruia

  • Andrei, miercuri, 19.10.2016 10:14

    Va dati seama ca cine are bani de masini din astea nu sta sa citeasca articolul asta (inclusiv eu) si sa scrie comentarii idioate ca e prea scump. Direct la drivetest si decid ce sa-si cumpere. Venio, vidi, vici!

  • mowgli, miercuri, 19.10.2016 10:32

    @Lau, ca fost sofer de Alfa Romeo si pasionat, ba chiar era sa-mi iau un 166 daca nu era masina mea actuala, stiu foarte bine despre ce vorbesti. Eu nu ciriticam nici calitatea, nici aspectul si nici nu propuneam sa coboare la alt nivel. Eu critic pretul. Repet, e cu 8000 de euro mai scumpa decat un Volvo. Ok, are performante mai bune, dar ma intreb daca nu cumva vor pierde piata, de care au foarte mare nevoie, din cauza pretului prohibitiv. Trebuie sa ne gandim ca una sunt fanii si alta sunt oamenii "de rand" care vor o masina buna, sigura, care sa-i duca din A in B cu mai mult stil. Nu fanii aduc banii necesari dezvoltarii companiei. Degeaba se strange lumea la standu Alfa Romeo, asta nu inseamna nimic. S-au strans si la 159, si Brera, 8C sau 4C. Asa, si? Sunt in topul vanzarilor cu o imagine exceptionala? nu. Ca fan BMW m-am invatat sa gandesc putin si cu creierul, nu doar cu inima. Oricat mi-ar placea Seria 4 si M235i sau Seria 6 GranCoupe si I8, adevarul e ca nu astea tin compania pe linia de plutire, ci 320d, X3 si alte modele si motorizari care pe mine nu ma intereseaza. O buna parte din $$$ vin din flote, adica vanzarea catre companii. O sa fie vreo companie care sa cumpere 200 de Alfe in loc de 200 Mercedes-uri? Sper sa ma insel. Imi doresc asta foarte mult. Vom vedea. Te uiti pe internet, nu in RO, ca e irelevant, dar pe site-uri internationale, sa vezi cam care-i opinia publica despre Alfa Romeo. Ai sa vezi ca majoritatea fug de ele si nu le recomanda. Sunt de acord ca 80% din mizeria asta e un mit, ca si acela cum ca BMW consuma mult si iarna mori. Dar din pacate sunt mituri in care lumea crede si sunt bine inradacinate. Alt motiv e ca Alfa se depreciaza mai repede decat orice model concurent de pe piata. Asta nu e mit, e realitate. Si ma intreb, cum va reusi Alfa sa convinga acesti oameni, sa le cumpere produsele? Prin cel mai mare pret de pe piata? Nu cred.

  • cosmin, miercuri, 19.10.2016 11:21

    modelul asta nu va bate niciodata in vanzari bmw 320d sau mercedes c200cdi,poate nici nu urmaresc asta,insa poate fura clienti de la bmw 325d sau 330d sau mercedes c250cdi unde sunt altfel de cumparatori si alte preturi.

  • LauCalin, miercuri, 19.10.2016 15:33

    @mowgli, te-ai intrebat vreodata de ce toate marcile urmaresc sa fie cat mai sus, mai ales in provinta imaginii? Uita-te cum toate marcile de volum au tendinte premium. Cum se face ca niciunul nu coboara o treapa sau doua sau... o scara, ca sa tina pretul jos si astfel sa aiba vanzari mai bune? :) Renault se uita in sus spre premium si se jura ca Espace ofera asa ceva, asa cum si Dacia incearca sa te faca sa te debarasezi de perceptia de low cost si sa o vezi ca pe un Renault mai accesibil. Nu incearca sa te simti ca in ceva inferior, in cazul de fata Tata Nano. De-asta se si ofera niste doari care teoretic nu au ce cauta pe un low cost. Este bine mereu sa te uiti in sus. Daca te uiti in jos, este extrem de periculos si poti claca grav. Asa si cu Alfa. Ataca marcile premium si bine face.

  • Claudiu, miercuri, 19.10.2016 15:34

    Ideea e ca vanzarile anuale Alfa au cazut pe la vreo 50 mii de bucati fata de cele (oricum nu foarte multe) 200 de mii de acum vreo 15 ani. Si fara cifre mari de vanzari nu se poate sustine productia unor astfel de masini superbe. Daca grupul poate sa subventioneze productia Alfa luand de la alte marci e treaba lor, daca insa vor ca Alfa sa se autosustina probabil ca ar trebui introduse in gama Giulia modele cu motorizari nu atat de puternice, cu dotari nu atat de bogate, pentru a putea intr-adevar concura la pret cu seria 3/A4 si altii , care incep de pe la 31 mii euro.

  • mowgli, miercuri, 19.10.2016 16:59

    @Lau, nu stiu... cred ca nu ma fac inteles. Am spus eu ca Alfa trebuie sa tinteasca jos? Am spus ca nu e premium sau nu ar trebui sa fie? Am spus ca au un pret de intrare prea mare. Ce inseamna premium la tine? Luam un Logan, ii punem un pret de 40.000 de euro si gata, e premium? E Giulia mai premium decat Mercedes, BMW sau Volvo? Pentru ultima data, eu vorbesc de pret. Cred ca e destul de clar.

  • Alfa 159, miercuri, 19.10.2016 17:20

    Sunt proprietar Alfa 159. La 3 ani (70.000km) deja avea probleme de masina de 15 ani, mici si mari: admisie variabila defecta, macarale geamuri electrice spate rupte, prezoane galerie evacuare rupte - imi baga tot fumul in cabina. Apoi la 10 ani (200.000km) a murit de tot, s-a fisurat chiuloasa in vreo 5 locuri. O chiuloasa noua costa 3000 EUR, masina valoreaza vreo 4-5000. Motorizarea Giulia fiind cam aceeasi cu 159, ar fi ruleta ruseasca sa mai consider vreodata aceasta marca. Ca si aspect, interiorul este exceptional, insa exteriorul este un pas in urma fata de 159 (greu de egalat vreodata). Din pana de idei, au facut o Mazda 6. Nici macar pt aspect nu as lua-o, de fiabilitate nu mai vorbesc.

  • Alfa 159, miercuri, 19.10.2016 20:38

    As mai vrea sa adaug referitor la problema cu chiuloasa ca se vede clar ca este un defect de proiectare. Pacat ca nu pot sa atasez poze, insa se vede clar ca toate crapaturile sunt intre cele doua perechi de supape (per piston), acolo unde peretele dintre supape este mai subtire (cam 1cm). Domnilor, nu este suficient sa ai niste designeri exceptionali care stiu sa traseze cele mai frumoase linii, daca ai niste amarati de ingineri care nu sunt in stare sa faca un calcul de rezistenta (CP vs. rezistenta material). Cum sa reziste 1cm aluminiu la explozii generatoare de 200CP, plus presiunea suplimentara data de turbina? Sincer imi vine sa impachetez chiuloasa si sa o trimit la fabrica Alfa Romeo, poate i-o ajuta cu ceva la proiectarile viitoare. Ma intreb daca ii intereseaza. Subliniez ca nu sunt singurul, mecanicul meu a avut deja 5 masini cu aceeasi problema anul asta. Sunt prima generatie care implineste 10 ani (fabricata 2006), preconizez ca majoritatea acestor masini vor incepe sa cada una cate una. Ma uit la aceasta masina minunata si stiind ca are acelasi motor JTDM, vad un copil nascut muribund, cu o speranta de viata de maxim 200.000 km. Un rahat de motor impachetat intr-un PR bucolic, numai lapte si miere. Cam rusinos, avand in vedere ca am vazut Loganuri cu 300.000km. Cat de mare teapa poate sa fie atunci aceasta masina? Avand in vedere ca nu cred ca au schimbat ceva substantial la motorul JTDM, evitati cu orice pret aceasta masina, pe cat posibil...

  • andrey_r, miercuri, 19.10.2016 22:53

    Ala 159, permite-mi sa iti spun parerea mea tot in calitate de detinator de alfa 159 dar putin mai noua si cu motorul de 2.0 jtdm. In primul rand motorul de 1,9 jtdm are anumite probleme specifice absolut cunoscute( motorul il gasesti si pe opel si pe saab) Clapetele din galeria de admisie, cutia de viteze m32, DPF-ul care a fost adaugat ca masina sa indeplineasca norma euro4 si care din cauza amplasarii sub masina in timp face probleme mari. In al doilea rand toate aceste probleme au fost remediate la motorul de 2 litri( asta este exact motivul pentru care am luat masina cu acest motor) asa ca toate motivele pentru care tu blamezi masina au cam disparut dupa anul 2009, an in care 159 a primit un facelift , a primit motoare noi, interioare mai bune si a si primit o cura de slabire. In al treilea rand ar trebui sa te documentezi putin inainte de a face afirmatii eronate, motorul diesel de pe Giulia e complet nou, are 2,2 litri si e construit integral din aluminiu( oare ce mai are in comun cu batranul deja 1,9 jtdm de care tu te plangi, pe buna dreptate evident). Am tinut sa fac aceste precizari deoarece nu esti primul care blameaza o masina sau o marca auto in totalitate prin prisma experientei personale avute, consider ca in ziua de astazi masinile, in special cele second hand sunt o adevarata loterie, tu nu mai vrei sa auzi de 159 iar eu de exemplu sunt mai mult decat multumit. In ceea ce priveste Giulia consider ca este exact ce avea nevoie Alfa Romeo, o masina care straluceste din punt de vedere dinamic, au revenit in sfarsit la tractiunea spate si are o distributie perfecta a maselor, motoare diesel si benzina noi si performante . Intra-devar nu este masina perfecta, dar e destul de aproape de ceea ce o Alfa Romeo trebuie sa fie .Pretul e unul discutabil, depinde cum privesti lucrurile. Daca ne raportam la concurenta pare mare dar vine in standard cu motoare mai puternice si echipare standard mult mai bogata. Pentru o comparatie cat mai corecta ar trebui comparate cu motoare de puteri apropiate si dotari cat mai similare. Drumuri bune.

  • @159, joi, 20.10.2016 00:21

    Auzi-l frate si pe asta, e ofticat ca i s-a stricat masina la 10 ani si 200 000 de km (reali ???). Pai cat vrei, mai nene, s-o tii?! Cat despre pret - mare, mic nu imi dau seama, ca nu vad lista de dotari standard comparativ cu alte modele. Dar oricum in romania e scumpa, ca asa sunt romanii, mai prosti ca altii. In Franta pleaca de la 29 900

  • Alfa 159, joi, 20.10.2016 01:06

    Am precizat ca am motor de 200CP, deci ma plangeam de 2.4, nu de 1.9. E din aluminiu si 2.4 Daca eram singurul 2.4 cu chiuloasa crapata, evident ca nu generalizam. Din pacate suntem multi.

  • @159, joi, 20.10.2016 08:58

    Esti sigur ca ai Alfa 159 JTD ??? Eu cred ca ai VW Passat TDI!

  • Cosmin, vineri, 21.10.2016 13:52

    @159 In Franta pretul pleaca de la 30.900 euro pentru motorizarea 2.2 136 CP. Motorizarea 2.2 150 CP pleaca de la 32.900. E si o diferenta intre dotarile standard. Fiecare tara isi poate configura dotarile standard pt fiecare nivel. O zi buna !