Tinuta de drum
Deşi în acest segment se merge de multe ori doar pe ideea folosirii unei singure axe de tracţiune, constructorii oferă şi 4x4, o trăsătură care se identifică mai bine cu modelele de acest tip. XC60 beneficiază de un sistem de tracţiune integrală, de provenienţă Haldex. Controlat electronic, sistemul 4x4 poate detecta rapid orice pierdere a aderenţei. În această situaţie, cuplul este redistribuit, în funcţie de roata care prezintă probleme. Sistemul îşi face bine datoria pe asfalt, unde XC60 se ţine bine pe picioare. Modelul suedez îşi poate permite şi câteva escapade off-road, cu condiţia ca limitele sale să nu fie duse la extrem. Crossover-ul dispune şi de sisteme ajutătoare pentru cei care preferă pantele abrupte. Vorbim de sistemul HDC, asistentul şoferului la coborârea sau urcarea pe suprafeţe înclinate. Garda la sol, de 23 de centimetri, îi permite modelului suedez să se aventureze pe trasee cu o dificulatate uşoară cum ar fi drumurile forestiere, şleaurile nu foarte adânci şi canalele largi. Pe şosea, XC60 dă dovadă de un confort deosebit, dublat de suspensiile care absorb bine denivelările. Trăsătura ar putea fi blamată de cei care preferă sportivitatea şi îşi doresc un crossover care să se ţină bine pe curbe. XC60 pare puţin prea relaxat în astfel de situaţii, ruliul şi suspensiile destul de moi spunându-şi cuvântul.
Stil, calitate, design si mai ales originalitate fata de alte marci de pe piata dominata de nemti si francezi! Evident, nu e masina ideala pt. mers la Mamaia cu Salam in boxe ci la San Remo cu ABBA in surdina!