Motor / Transmisie
Ne-am ocupat de cea mai potentă versiune diesel a modelului suedez, dieselul de 2.4 litri, etichetat de constructor cu indicativul D5. Sub capotă se ascund 205 cai putere, disponibili la 4000 de rotaţii şi un cuplu impresionant, care sună foarte bine pe hârtie: 420 de Nm. Şi pentru ca resursele să fie exploatate cât mai bine, Volvo a decis să ofere celui de la volan o plajă de turaţii la fel de generoasă, care să nu sugrume prematur crossover-ul. Cei 420 de Nm vor împinge cele aproape 1800 de kilograme devreme, încă de la 1500 de rotaţii. Senzaţia de cuplu maxim se resimte până la 3250 rpm, ceea ce este sinonim cu îndestularea. Unitatea pare a fi cea mai bună alegere atunci când vine vorba de cuplu, trăsătură la fel de necesară unui model 4x4 precum momeala potrivită pentru un pescar. Propulsorul Euro 5 este asistat de o transmisie automată cu şase rapoarte, orientată spre confort. Cele şase trepte se succed pe nesimţite, transmisia oferind o liniaritate deosebită, ce va mulţumi cu siguranţă clasicul client Volvo. Pentru noii clienţi însă, cutia ar putea să pară destul de inertă atunci când vorbim de forţarea acceleraţiei. Modul Sport al acesteia îmbunătăţeşte comportamentul dinamic al motorului, dar nu are efecte revitalizante, ceea ce înseamnă că intuiţia este punctul slab al transmisiei. Plaja de cuplu generoasă estompează însă din efectele negative. Echipat cu dieselul de 2.4 litri, XC60 toarce plăcut, zgomotul resimţit în habitaclu fiind unul deosebit de plăcut pentru urechile şoferului. Nu este zgomotul baritonal şi agresiv al motoarelor germane, ci unul la fel de bărbătesc, dar ceva mai rafinat, frumos împachetat.
Stil, calitate, design si mai ales originalitate fata de alte marci de pe piata dominata de nemti si francezi! Evident, nu e masina ideala pt. mers la Mamaia cu Salam in boxe ci la San Remo cu ABBA in surdina!