Motor / Transmisie
Motorul diesel de 2.4 litri al lui Volvo XC60 a fost modificat subtil de catre inginerii suedezi pentru a obtine un cuplu motor mai mare pe o plaja mai mare de turatii, totul in favoarea unui consum mai mic de carburant. Astfel, motorul ofera 20 Nm in plus intre 1.500 si 2.750 rpm. Cuplam acest propulsor la o transmisie manuala cu sase rapoarte si avem reteta pentru un consum scazut de carburant. Sa insemne acest lucru moartea oricarei tendinte de sportivitate de la XC60? Din fericire, cutia de viteze manuala si motorul elastic ne permit sa conducem XC60 si intr-un regim sportiv, cu un raspuns rezonabil din partea unui SUV de 1.741 de kilograme orientat catre un consum redus de carburant. Eliminarea sistemului de tractiune integrala este unul dintre compromisurile pe care le-au facut inginerii Volvo in incercarea de a reduce consumul de carburant. Avand in vedere ca majoritatea clientilor de SUV-uri si crossovere cu tractiune integrala nu "ataca" niciodata un drum accidentat, putem spune ca sistemul de tractiune integrala a fost eliminat fara ca lipsa lui sa fie simtita. Transmisia manuala cu sase trepte a acestui model are o timonerie imprecisa – indeosebi intre treptele 3,4 si 5. Sunetul baritonal al motorului este placut, iar reprizele oferite alaturi de cutia de viteze manuala sunt mai mult decat rezonabile. Desigur, XC60 DRIVe nu este nici pe departe un model de performanta, dar asta nu inseamna ca nu va puteti baza pe el la o depasire ceva mai riscanta.
Cred ca suedezii vor fi la fel de buni si sub Geely. Offtopic: Numai patronul de la Seminis il "avea" cu saptamanile in service de parca nu ar fi fost Volvo. Papagali cu bani gasim peste tot, noi sa fim sanatosi!