Motor / Transmisie
Cea mai puternică versiune din gama break-ului suedez este pusă în mişcare de un motor turbo pe benzină, cu şase cilindri. Ecuaţia se traduce prin indicativul T6, un logo discret, care trădează însă, pentru cunoscători, prezenţa unei herghelii de fix 304 cai putere, gata să galopeze la unison atunci când acul turometrului atinge 5600 de rotaţii. Unitatea de 3.0 litri este, poate, cea mai plăcută surpriză din gama de motorizări Volvo. Ea oferă, pe lângă puterea generoasă, şi un cuplu motor din abundenţă, respectând astfel promisiunea suedezilor de a oferi Nm în abundenţă. Motorul distribuie ambelor punţi un moment motor de 440 Nm, cel mai mare din segment, resimţit destul de devreme. Bagajul de cuplu începe să îşi intre în drepturi chiar de la 2100 de rotaţii, fiind distribuit uniform pe o plajă de turaţii foarte generoasă, care se întinde până la 4200 de rotaţii. Cum se traduc aceste cifre în viaţa reală? Cu o senzaţie de resurse mereu suficiente, inepuizabile, gata să îi fie livrate oricând celui de la volan. Fie că vorbim de o depăşire la limită sau de ieşirea dintr-o curbă strânsă, ceea ce ascunde Volvo sub capotă constituie o surpriză nebănuită de mulţi. Impulsul pe care îl simţi la fiecare acceleraţie este extrem de plăcut şi poate deveni uşor un drog de care te îndrăgosteşti. Deşi resursele sunt transmise ambelor punţi, senzaţiile sunt suficiente pentru a-ţi creşte nivelul de adrenalină, ori de câte ori calci voiniceşte pedala de acceleraţie, iar evacuarea începe să sune plăcut. Capacităţile motorului sunt exploatate de o transmisie cu şase rapoarte, corect etajate, care se succed rapid şi pe nesimţite, fără pierderi de cuplu. Liniaritatea cutiei va fi apreciată de cei care caută confortul. Răspunsul este de asemenea bun, însă doar atunci când se alege rularea în modul Sport. Ne-am fi dorit totuşi ceva mai multe trepte de viteză pentru a reduce consumul, soluţie pe care o adoptă majoritatea constructorilor premium din segment.
Absolut superb