Tinuta de drum
La testul precedent cu S60 în România, am experimentat comportamentul unui model echipat cu tracţiune integrală, suspensie adaptivă şi şasiu sport. De data aceasta, avem un break cu suspensie mecanică şi şasiu confort. În standard, V60 vine cu şasiul sport, dar optarea pentru şasiul confort nu costă nimic în plus. Jantele de 18 inch echipate cu anvelope de 235/40 diminuează confortul oferit de acest model, dar V60 reuşeşte să ofere un nivel ridicat de confort în ciuda acestui lucru. Pentru cei care doresc ceva mai mult confort în detrimentul ţinutei de drum, recomandăm jantele de aliaj standard, de 17 inch, echipate cu anvelope 215/50. Configuraţia testată pare să fie un compromis, cel puţin interesant - de altfel, care ne oferă un aspect mai agresiv, un plus în ceea ce priveşte ţinuta de drum, dar păstrează şasiul confort pentru a pune accentul pe relaxare la drum lung. Tendinţele subviratorii ale modelului îşi arată colţii doar în situaţii extreme, iar atunci sunt ţinute în frâu cu meticulozitate de sistemele de siguranţă. Pe viraje, modelul nu prezintă un ruliu deosebit de mare, dar accentul pus pe confort este vizibil. Pentru familiile tinere, configuraţia de faţă ar fi de luat în seamă, dar recomandăm un test drive înainte de achiziţie şi o comparaţie cu şasiul sport, sau măcar încercarea unui exemplar cu jante de dimensiuni mai mici. În timp ce jantele pot fi schimbate relativ uşor pentru amplificarea confortului sau îmbunătăţirea ţinutei de drum şi a aspectului, şasiul rămâne elementul final al modelului pe întreaga sa durată de viaţă (modificările aftermarket nefiind luate în seamă aici). Dacă aţi fi optat pentru această configuraţie împreună cu şasiul sport, nivelul confortului ar fi fost redus uşor, dar nu ne aşteptăm la o diferenţă majoră. Ţinuta de drum are potenţialul de a fi îmbunătăţită subtil, dar e dificil de estimat în ce măsură poate fi realizat acest lucru şi apoi revenim din nou la punctul unu - este o maşină de familie!
D3 - un motor in 5 cilindrii, cred merita mentionat.