Motor / Transmisie
În timp ce motorizările D5 şi T6 au fost testate pe S60, exemplarul V60 testat este echipat cu un motor D3 şi o transmisie automată Geartronic. Deşi nu este cel mai puternic motor din segment, avem un cuplu motor de 400 Nm încă de la 1.400 rpm şi o putere de 163 CP la 3.000 rpm. Atât puterea maximă, cât şi cuplul motor maxim sunt oferite la cele mai joase turaţii din segment. Singurul rival care îl atinge pe V60 D3 la cuplul motor este Mercedes-Benz C-Klasse 220 CDI, tot cu 400 NM, dar la 2.000 rpm. Pe locul doi vine BMW 320d cu 380 Nm la 1.960 rpm. În ceea ce priveşte puterea, BMW rămâne liderul clasamentului cu ai săi 184 CP la 4.000 rpm. Să revenim la Volvo V60 D3. Motorul are un sunet foarte plăcut, care îi conferă o persoanalitate deosebită. În timp ce transmisia automată care vine alături de motorul D3 nu are şi un mod sport - cum este cazul celei oferite împreună cu D5 AWD, schimbările de trepte sunt efectuate într-un ritm potrivit pentru un familist. Dacă vă grăbiţi trebuie să apelaţi la modul manual sau să vă obişnuiţi cu reacţiile transmisiei. Acestea nu sunt deosebit de lente, dar nu impresionează în niciun moment prin rapiditatea lor. Schimbările de trepte sunt line, iar la rularea cu pedala de acceleraţie apăsată uşor duce la schimbarea insesizabilă a treptelor de viteză. Reprizele sunt destul de bune, deoarece avem un nivel de putere destul de bun pentru acest segment - aceste caracteristici sunt datorate construcţiei motorului D3, o unitate cu cinci cilindri în linie realizată în baza unităţii D4 de 2.4 litri. În plus, nu trebuie să uităm scopul iniţial al modelului - transportarea celor dragi în siguranţă şi confort, oriunde doreşti.
D3 - un motor in 5 cilindrii, cred merita mentionat.