Volvo S80

D5 AWD A6 205CP Kinetic

Motor / Transmisie

3.5

Modelul testat de Automarket ne-a făcut cunoştinţă sub capotă, pentru ultima dată, cu versiunea de 205 cai putere a motorului D5 de 2400 centimetri cubi. Cuplată la o cutie automată Geartronic, unitatea diesel trimite resursele celor patru roţi şi reprezintă o alegere de compromis între versiunile de bază şi cele de top ale lui S80. Împreună cu motorul care tocmai a fost înlocuit în gamă cu o versiune îmbunătăţită, de 215 CP, modelul suedez se arată un companion plăcut, demn de imaginea confortabilă pe care o ai atunci când păşeşti în S80. Ai resurse care te fac să nu te gândeşti că e nevoie de mai mult atunci când eşti în mod cruise şi dispui de 420 Nm de la 1500 rpm dacă ai nevoie de cuplu în depăşiri. Ca idee, vorbim despre singurul motor cu cinci cilindri din această zonă de putere în segmentul mare premium, toate celelalte modele mizând fie pe V6, fie pe şase cilindri în linie.

  • LauCalin, marţi, 24.05.2011 13:31
    S80

    Cu testul asta, cel putin in cazul meu, ati atins un punct sensibil. :))

  • Serd, marţi, 24.05.2011 14:02
    Cruiser

    Un adevarat "cruiser"! O masina remarcabila! Dar totusi,la cei 60.000 Euro ceruti,e prea in urma celorlalte din clasa sa,e ca un atlet glorios care a imbatranit si nu poate sa mai tina pasul cu concurenta! E o necesara nevoie de un inlocuitor,si asta in viitorul apropiat!

  • JP, marţi, 24.05.2011 14:34
    O poza cu locurile din spate?

    Pentru mine la orice masina sunt importante si locurile din spate (daca are). Nu inteleg de ce doar pentru mine ...

  • chryssanderson, marţi, 24.05.2011 14:42
    JP

    ...de ce sa fie oare?, poate pt simplul fapt ca stai doar pe locurile din spate?...scaunelul de baby nu este recomandat in fata.

  • dragos_thaci, marţi, 24.05.2011 15:41
    ...

    Serd,..."E o necesara nevoie...",...:0 "MAXIM" ai fost. Nu gasesc vreun motiv pentru care cineva ar cumpara aceasta masina in locul uneia din trio-ul german, fie ca vorbim de calitate, performante, design, cheltuieli, etc. . In plus, ma cuprinde o senzatie de tristete cand vad ceasurile de bord exrem de banale si cu senzatie de "ieftin". Totusi dai cativa banuti pe aceasta masina. Cand vad martorul pt. portiera deschisa, imi aduc aminte de jocul Tetris, asta in conditiile in care modele mult mai ietfine au trecut la ecrane 3D extrem de interesante si placute ochiului.

  • tocean78, marţi, 24.05.2011 20:43
    @chryssanderson

    Spre deosebire de tine multi au si familie si le pasa daca stau sau nu confortabil.

  • zack, miercuri, 25.05.2011 01:20
    .

    pentru dragos: E un bord de mii de ori mai odihnitor fata de cel de la audi care este ROSU si iti rupe in 5 ochii. Este un bord aerisit care il ador. Un volvo ti-l iei daca vrei siguranta. Am intrat cu s80-ul (versiunea 2004-2005 cu facelift) in fundul unuia...i-am turtit haion, bara + "caroseria de dupa bara(care se prinde iala haionului) si eu am avut o foarte mica julitura. Nici macar vopseaua nu mi s-a luat :))). Pe mine m-a convins volvo din multe puncte de vedere. Legat de consum...un bmw 525 hidramat (2x4) consuma 14-15 in bucuresti. Nu vreau sa ma gandesc cat consuma cel 4x4. Asa ca...volvo sta bine la consum. Apropo de cei de la automarket : "motor depasit" de ce?! La 2,4 5 pistoane (un motor care nu face ca o rasnita, se aseaza superb) si pe deasupra are si 215 cp. Chiar vi se pare ca sta rau? Un bmw seria 5 cu motor de 3 litri diesel are 204 cp. Mai informati-va si dupaia dati verdicte gen' "motor invechit". ps: Se pare ca la noua generatie au schimbat si suportii motorului....asta ca o completare.

  • al, miercuri, 25.05.2011 10:32

    Nu am condus masina dar cred ca sunteti evident nedrepti. Cum sa-i dai doar 3.9, e o limuzina de clasa e la fel ca seria 5 si mercedes e classe, chiar sa fi fost o honda legend tot nu cred ca-i dadeati atat si aia e si mai veche. Apoi la coolness efect sa spui ca trece neobservata e chiar nesimtire. O fi trecand pentru adolescenti sau pentru femeile care nu fac diferenta intre marcile de masini dar banuiesc ca multa lume va fi de acord ca e de un rafinament, simplitate si armonie (la design ma refer) neegalate. Vad ca postati un consum exagerat la toate modelele in regim urban, ceea ce dovedeste ca sunteti niste soferi slabi, care confunda bruscatul acceleratiei si comenzilor cu un condus sportiv. De altfel se vedea ca nu conduceti bine si in emisiunea de la antena de pe vremuri. Auzi competitii semioficiale de la semafor, bai romanasi voi sunteti intregi la cap sau ce naiba are natia asta?!! Nu e foarte clar de ce apar 5 stele la pret de vreme ce nu mentionati preturile cu toate taxele pentru modelele concurente (seria 5, e classe, xf ). E sau nu e cea mai ieftina?? In fond de i-ati dat 5 stele la pret ?

  • mog, miercuri, 25.05.2011 13:45
    nu sunt mare fan audi...

    dar un a4 de 60k il mananca pe paine pe s80 ul asta din test. pe verificate :)

  • tinel4lend, miercuri, 25.05.2011 13:53
    @mog

    Sunt clase total diferite! Asa iti iei un Mustang la banii:)

  • mog, miercuri, 25.05.2011 14:22
    clase diferite?

    zici tu? pai hai sa luam cifrele.. ampatament identic.. lungime - a4 mai mic cu 15 cm. latime identica... volum portbagaj - aprox la fel. mie nu mi se par clase diferite, sincer, desi teoretic, da ...ar trebui sa fie.

  • mog, miercuri, 25.05.2011 14:23
    ...

    Date tehnice Audi A4 - Dimensiuni L x l x h: 4.703 x 1826 x 1427 mm - Ampatament: 2808 mm - Volum zonă încărcare: 480 litri - Capacitate rezervor (l): 65

  • LauCalin, joi, 26.05.2011 23:44

    Sunt in clase diferite. S60 e in clasa cu A4 Asa si Octavia ai pputea zice ca in clasa medie, dar e in clasa compacta.;)