Motor / Transmisie
Motorul D5 este deja unul foarte cunoscut între fanii Volvo, fiind prezent deja de ani buni în gama superioară a constructorului suedez. Versiunea sa de 215 CP, prezentă începând din această lună şi în România, vine să retuşeze câteva dintre neajunsurile pe care le avea varianta anterioară ceva mai slabă din punctul de vedere al performanţelor şi al consumului. S80 intră astfel în rândul lumii în segmentul mare premium.
Noul motor vine, deci, cu 10 CP şi cu 20 Nm în plus (440 Nm acum), valori care fac un S80 cuplat la o transmisie automată Geartronic cu şase trepte să se simtă ceva mai sprinten decât varianta anterioară. Nu cu mult, diferenţele sunt abia sesizabile, însă suedezii nu au marşat foarte mult pe un motor care să-ţi ofere o schimbare radicală de abordare, ci pe unul care să te situeze la acelaşi palier al consumului cu adversarii direcţi din segment. D5-ul de pe S80 rămâne singurul motor cu cinci cilindri din segment. Dar cu toate acestea, modelul suedez nu te face să te gândeşti că acest lucru ar fi un dezavantaj atunci când rulezi pe autostradă, locul propice pentru a gusta din plin avantajele lui S80.
Am trait sa o vad si pe asta Citroen C6 are punctaj peste Volvo!Cred ca este o greseala undeva?!