Motor / Transmisie
Suedezii s-au gândit că pot face din sedanul mediu o opţiune atrăgătoare pentru ecologişti dacă montează un propulsor diesel de cilindree mică, capabil să ofere totuşi resurse decente. S-a ajuns astfel la compromisul optim: un motor de 1.6 litri, dispus să livreze 115 cai putere şi un cuplu motor de 270 Nm.
Pe hârtie, S60 poate părea puţin sub-motorizat, însă în realitate sedanul eficient se achită de orice îndatorire îi atribui. Meritul este în principal al cuplului motor, care începe să se simtă de la numai 1750 de rotaţii, pe o plajă de turaţii care se opreşte însă destul de repede, la 2800 de rotaţii. Adică fix atunci când începi să te împrieteneşti cu acceleraţia şi să te obişnuieşti cu sunetul plăcut al celor patru cilindri. Maşina este vioaie câtă vreme te păstrezi în zona de cuplu, însă dă semne de oboseală după ce o depăşeşti. De aceea e bine ca cel de la volan să se ataşeze şi de schimbător, alternând corespunzător rapoartele. Precizia timoneriei şi cursa scurtă vor fi pe placul celor care au ales S60 pentru sportivitate.
În ansamblu, motorul şi cutia alcătuiesc o echipă bună, care se completează reciproc şi îţi oferă o senzaţie de suficienţă, chiar dacă în segment, sedanurile eficiente premium vin cu ceva mai mulţi cai putere.
cat de frumoasa e micutza .......