Motor / Transmisie
Volvo scoate in fata sase motorizari pentru C30, patru pe benzina si doua diesel. Testul nostru ne-a pus fata in fata cu motorul de 2.0 litri pe benzina care dezvolta 145 de cai putere la 6000 rpm si 185 Nm la 4500 rpm. Asa cum va puteti da simplu seama, nu este vorba de vreo noutate radicala in gama Volvo, motorul aspirat normal testat punand accentul mai degraba pe un caracter sobru, civilizat si placut decat pe unul din cale-afara de sportiv. De altfel, din cele patru motoare pe benzina de pe C30, unitatea testata de noi este penultima ca putere si performante, dupa entry-level-ul de 1.6 litri si 100 CP. Depinde insa cum privesti lucrurile. Da, Volvo nu si-a dorit doar motoare care sa tipe putere prin toti porii, astfel ca suedezii au considerat ca 145 de cai reprezinta compromisul perfect pentru cei care nu vor animale salbatice pe roti, dar nu-si doresc nici o masina din care sa-i priveasca de departe pe cei care pleaca primii de la semafor. Pana la urma vorbim de segmentul compact, unde 145 de cai este o valoare decenta. Pentru a stoarce insa toti caii disponibili si mai ales pentru a prinde o boare de cuplu care sa te treaca strada ai nevoie de turatie. Iar atunci cand spui turatie si benzina spui, de obicei, consum. Una peste alta, daca te obisnuiesti cu ritmul repede-inainte in care trebuie sa utilizezi motorul de sub capota si dupa ce iti dai seama ca nu ai ce sa cauti la 3000 de ture decat daca te gandesti sa admiri peisajele din jur, C30 2.0 te satisface. Iar pretul pe care trebuie sa il platesti - consumul relativ ridicat absolut normal pentru o astfel de versiune de motorizare - a fost combatut de Volvo cu o transmisie cu doar cinci trepte in care al cincilea raport joaca diferite roluri, in functie de nevoie. Poti sa apelezi la treapta a cincea incepand cu 60 km/h pentru o rulare subturata, dar sigura si mai putin activa din punctul de vedere al consumului sau poti sa te joci cu treptele 1-4 pana la 140 km/h si abia apoi sa apelezi la ultima solutie pentru a prinde cate putin din spiritul razboinic al lui C30. Fiind un test de doar trei zile, ne-a lipsit a sasea treapta pentru ca nu am fost interesati direct de consum, insa probabil ca solutia aleasa de inginerii suedezilor este perfecta pentru cei mai economi din fire care se vor orienta spre aceasta versiune de motorizare.
Nu-i asa ca e frumos? :)