Volkswagen Touareg

Motor / Transmisie

5.0

Automarket a testat versiunea entry-level a gamei Volkswagen Touareg, un V6 TDI de 3.0 litri care dezvoltă 240 CP şi un cuplu care ne-a facut fericiţi în cele doua zile în care am avut tangenţă cu modelul german: 550 Nm. Marea apariţie este însă transmisia cu opt trepte la care este cuplat acest motor, aceasta dovedindu-se cu adevărat potrivită pentru resursele de putere ale SUV-ului din Wolfsburg. Cuplul motor este disponibil încă de la 2.000 rpm, iar puterea maximă este oferită la 4.000 rpm. După cum vă povesteam mai sus, noua transmisie Tiptronic cu opt trepte este adevărata noutate la acest capitol, atât pentru Touareg, cât și pentru Grupul VAG. Pe langă un diferenţial central blocabil, transmisia are trei moduri de funcţionare - Drive, Sport şi Manual. Mai mult decât atât, modelul beneficiază şi de un sistem stop-start care îi oferă modelului german șansa de a afișa o economie de carburant interesantă. Reprizele oferite de cuplul motor/transmisie sunt cu adevărat impresionante, chiar dacă vorbim de versiunea "entry-level" în gama Touareg. Astfel, deși modelul testat este echipat cu numeroase echipamente opționale, chiar şi versiunea de bază a lui Touareg V6 TDI este echipată cu aceasta transmisie. Motivul principal pentru care Grupul Volkswagen a adoptat această transmisie este reprezentat mai ales de capacitățile ei de a economisi carburant, rularea la orice viteză pe care v-o puteși imagina fiind acompaniată de o treaptă superioară celei normale de rulare. Cu toate acestea, acceleraţia pe plajele de viteză "utile" în România este una de top, "uzina" V6 de sub capotă accelerând fără niciun fel de emoție. Motorul se dovedeşte a fi mult, mult mai silențios decât cel care echipa generaţia precedentă a lui Touareg, iar sunetul oferit de acesta este chiar placut in unele momente. În general, motorul abia se face auzit in habitaclu, ventilatorul aerotermei fiind mai "zgomotos" la putere maximă decat motorul la rularea cu viteze moderate. Exceptând SUV-urile de performanţă, Touareg oferă un pachet cu adevărat deosebit atunci când vine vorba de motor și transmisie, fiind echipat cu o "pereche" de top, deşi pe hârtie nu se vede acest lucru la prima vedere. Dacă mai aveaţi nevoie de o dovadă că Touareg a crescut mult cu noua generaţie, modelul se bate cot la cot cu BMW X5 3.0d, o motorizare echivalentă recunoscută pentru valoarea sa. Surprinzător sau nu, modelul din Wolfsburg ţine pasul cu X5, avand un cuplu motor mai mare cu 10 Nm în pofida unui minus de 5 CP. Diferența de 150 rpm a momentului în care este oferit cuplul motor maxim este atât de subtilă, încât BMW îl baste pe Touareg cu doar 0.2 secunde la acceleraţia de la 0 la 100 km/h, modelul din Wolfsburg fiind însă campion la viteza maximă, cu 218 km/h.

  • Hugo_Ungaro, sâmbătă, 15.05.2010 00:26

    Impresionant din toate punctele de vedere !

  • un observator, sâmbătă, 15.05.2010 00:49

    ce-i asa impresionant...? exista X5, ML, Q7 si pe urma Touareg. Exact in ordinea asta! Ultimul loc intre SUV-urile nemtesti full-size. Nimic impresionant ! Poate doar pretul de 61.000 euro pentru versiunea testata de automarket

  • alt observator mai dur, sâmbătă, 15.05.2010 02:15
    daca stergeti sunteti (comunisti)

    Hai sa fim seriosi , la BMW asamblu cutie , motor e perfect si ia-ti dat 9/10 , si aici pierde cu 0.2 sutimi de la BMW si ia-ti dat 10/10. Draga automarket daca va fac eu un marketing voua in defavoarea voastra o sa inchideti sit-ul in cateva luni.

  • gtrazvan, sâmbătă, 15.05.2010 03:20
    @Automarket

    "noua transmisie DSG " - noua cutie nu se mai numeste DSG, noua cutie cu 8 trepte este de la ZF si se numeste Tiptornic.

  • C-G-C, sâmbătă, 15.05.2010 07:30
    Copilasi

    @observatorul dur, in toate testele pe care le-am citit eu, indiferent de castigator, la transmisie Audi a batut intotdeauna concurenta (BMW sau Mercedes). Transmisia lui Tuareg fiind imprumutata de la Audi, este evident sa ia nota maxima la acest capitol. @gtrazvan, din nou infantil. Toti marii constructori lucreaza cu ZF sau Getrag. Nici unul nu-si fac singuri cutiile. Si da noul DGS cu 8 trepte este No. 1 in acest moment (asa ca sa-ti bagi tu unghia-n gat :D). Cat despre masina... nu-mi place in mod special, personal chiar nu ma atrage, insa nici vechiul Tuareg nu-mi placea, dar din interior pe sosea iti lasa o alta impresie :).

  • Victor, sâmbătă, 15.05.2010 07:37
    Touareg

    Baaai!!!!! cuplu motor abea de la 2000 rpm frate ori nu cunosteti voi ori astia de la VW fac cele mai proste motoare io stiam ca are plaja de cuplu de la 1750 rpm da in fine cat despre masina asta s-a indapartat de segmentu off roader generatia anterioara avea unele calitati precum unghiurile bune de trecere pe cand la asta sa renuntat in favoarea unui aspect mai idiopat(spoilere pronuntate dastea),iar echioamantele off road(reductor,diferentiale blocabile is optionale),deci e struto camila si asta

  • slv83, sâmbătă, 15.05.2010 08:58
    calea de mijloc

    Touareg este calea de mijloc intre un X5, eminamente sportiv si un Land Cruiser sau Pajero, eminamente off-road! Foarte echilibrata din toate punctele de vedere iar pretul prohibitiv pt. niste oameni care muncesc cu adevarat! Ti-o permiti doar daca te cheama EBA!

  • rpo07, sâmbătă, 15.05.2010 09:55
    @fotograf

    Un mic pont...scoate filtrul de pe obiectiv data viitoare. De aceea cu luminile de zi aprinse, ele apar dublate in jos;)

  • ian, sâmbătă, 15.05.2010 10:32

    L-am vazut ieri in Cluj imi pare sincer rau dar nu m-a impresionat deloc ,cel putin ca design.cat despre motorizarile vw...(cele actuale)...Am fost in reprez cj am vazut tuareguri lovite ...sincer tot,tot sunt pe dedesubt plasticusuri...da...cine nu are ce face cu banii si vrea imagine...ok sa-si ia tuareg...e o optiune buna dar daca nu...atunci vezi-ti de treaba...acum 3 ani mi-au tinut 1 saptamana masina in repr.si persoana de legatura de acolo(as putea sa-i dau si numele dar nu o fac din respect si confid.)mi-a spus ca numai un banos tampit si-ar lua vw care nu are habar de masini..zicea el ca,citez ,el zicea ca la banii + ceva f. putin si-ar lua ceva de la subaru fara discutie...

  • bbb, sâmbătă, 15.05.2010 11:19

    S-o bate cu x5 si porsche dar pana la lexus mai are mult de mancat.

  • I.O.N, sâmbătă, 15.05.2010 11:22

    Hai noooooo....si cine te crede...Mie mi-a zis unu de la subaru nu ii dau numele sa nu ii fac publicitate ca numai un fraier isi ia subaru.Zicea ca daca iti ei un subaru la preturile care le are cica mai bine la preturile alea iti ei ceva de la VW.

  • Real_Ion, sâmbătă, 15.05.2010 11:30
    @bbb

    Da corect ar trebui sa faca downgrade ca sa se bata cu Lexus.

  • Valvetronic, sâmbătă, 15.05.2010 11:34
    @stimati colegi

    Draga automarket , eu din cate invat la marketing exista marketing-ul inchis , incercati sa-l practicati sa nu se observe ca faceti marketing in devafoarea BMW . Se vede de pe luna ca faceti marketing la VW si AUDI , mai bine zis la VAG Group. Daca a ajuns un Tuareg sa obtina 89 de pct cat un BMW seria 5 unde ansamblu motor cutie e perfect si ia-ti dat 9/10 , unde BMW-ul are un salon de 5 stele (e de seria 7), are un design absolut superb , are un motor de 5 stele ca si la toate BMW-urile si voi dati 9/10 se vede clar ce faceti dumnevoastra. Nu de alta dar o sa pierdeti vizitatorii si o sa va cada RATING-ul de revista

  • ian, sâmbătă, 15.05.2010 11:42

    intre ce zici tu I.o.n. si ce ziceam eu nu e diferenta mare ,,corect insa e totusi, diferenta o face realitatea, varianta ta e culeasa din popor de catre ispirescu si-i zice basm popular..chiar ai putea sa-ti faci o culegere de asfel de ...povesti

  • p-george, sâmbătă, 15.05.2010 13:38
    @ carcotati

    Ce imi place mie cum gasiti tot timpul ceva de comentat...masina este clar ca nu ati condus o si mai mult ca sigur nici X5, dar va luati de faptul ca a zis dsg si de fapt ii zice tiptronic... Multa relevanta are. Apoi plangeti ca este mai buna ca faimosul 5x si plangeti ca au luat spaga...va redirectionez la testul cu seria 5 care a fost foarte laudat chiar sapt trecuta si la toate stirile cu bmw care nu sunt putine. Asadar au luat spaga ? si daca da de la cine ca de la vw sigur nu ! Motor Nu sunt moroare de viteza deci daca bmw e cu 0,2 sec mai rapid nu o sa merite 10/10. Se face o medie intre toate aspectele unui motor si ala e rezultatul. In legatura cu aspectul nu o sa comentez mult ca tine de gust...mie unul imi place, arata mai sport un pic, mai tanar dar suficient de serios cat sa nu se piarda identitatea unui suv adevarat care nu se impotmoleste la prima pietricica ( apropo va trimit filmulet facut de mine pe tel cu dacia papuc 4x4 cum scoate un prieten cu x5 din 30 cm de zapada ) Voi defapt sunteti experti de tip goagle. Stiti la ce ma refer. Voi suferiti de nu mai puteti nu ca a scris el dsg in loc de cum i o zice , ci ca si a permis sa compare touaregul cu dumnezeul vostru bmw...si culmea l a si batut la multe capitole. Caracter tipic infect romanesc. O zi buna!

  • .........., sâmbătă, 15.05.2010 14:01
    ........

    in ziua de azi rar se mai fac masini frumoase.....dar uite ca asta a iesit frumoasa

  • kid16, sâmbătă, 15.05.2010 14:18
    .

    pentru ce sunt butoanele din portbagaj?

  • rpo07, sâmbătă, 15.05.2010 14:38
    @Vulvetronic

    Prietene, seria 5 e in aceeasi clasa cu touareg???

  • splina, sâmbătă, 15.05.2010 15:07
    asta

    FELICITARI...TOT AIA .BINE SPUS!!!!!!!!

  • serd, sâmbătă, 15.05.2010 15:22
    x5

    Poate ca lumea s-a plictisit de X5 ,ca e iesit mai demult dar asta nu inseamna ca e mai prejos de Touareg,ce naiba suntem copii,se vede clar ca e inspiratia celor de la vw daca cu q7 nu au reusit sa il detroneze,oricum un prim pas e acela ca au realizat ca oricat s-ar chinui nu vor reusi sa faca cutii de viteze ca cei de la ZF si si-au calcat pe suflet sa colaboreze cu ei,oricum se va vinde in draci,luindu-i locul ML-ului cu siguranta

  • Stelian_Opincariul, sâmbătă, 15.05.2010 15:33

    Gunoi de masina!Submotorizata!

  • 8hz, sâmbătă, 15.05.2010 16:08

    Cateva date care atesta faptul ca Touareg reprezinta o "revelatie" in domeniul tehnic. Citii in intregime textul si minunati-va de aceasta capodopera a celor de la VW. http://www.netcarshow.com/volkswagen/2011-touareg/

  • gtrazvan, sâmbătă, 15.05.2010 17:22
    @C-G-C

    Este a 15-a oara cand ma contrazici si pierzi, eu la varsa ta stiam de 10 ori cat tine, intre timp am mai citit niste tone de materiale auto. Ca sa nu zic altfel ma rezum la INCULTURA TA AUTO: 1.DSG in primul rand este patent (daca stii ce e aia, nu are lagatura cu clestele) 2.DSG = Direct-Shift Gearbox - is an electronically controlled dual clutch[2] multiple-shaft manual gearbox, in a transaxle design - without a conventional clutch pedal,[4] and with full automatic,[2] or semi-manual control. In simple terms, it is two separate manual gearboxes (and clutches), contained within one housing, and working as one unit. It was designed by BorgWarner,[4] and was initially licensed to the German automotive industry concern Volkswagen Group Adica nu este nici ZF nici Getrag - "infantilule", ca sa sa fiu balnd. 3. The ZF 8HP is an eight-speed automatic transmission, designed and built by ZF Friedrichshafen AG subsidiary ZF Getriebe GmbH in Saarbrücken.[1] It is to debut in a rear-wheel drive application in the new BMW 7 Series 760Li saloon fitted with the V12 engine. Si mai nou se afla pe Applications * Audi A8[6] * Audi Q7[7] * Bentley Mulsanne (2010) * BMW 5 Series * BMW 7 series * BMW 5 GT * BMW X5 * Rolls-Royce Ghost * Volkswagen Touareg[8] Potential future vehicles to use it: * Audi A4[9] * Audi A5[9] * Audi Q5[9] Deci cutia prima oara s-a pus pe BMW ulterior a renuntat si VAG la DSG si au pus si ei. Cu toate ca este o cutie exceptionala, nu este cea mai buna din lume. "(asa ca sa-ti bagi tu unghia-n gat :D)" incultule

  • I.O.N, sâmbătă, 15.05.2010 19:40
    @gtrazvan

    Salut, Care e cea mai buna cutie de viteze din lume nu am gasit nimic documentat??

  • Liviu, sâmbătă, 15.05.2010 20:02
    Mie imi place

    Mie imi place noul Touareg. Imi pare rau pentru pret. Numai este asa de accesibil mai ales acum cand toata lumea s-a "crizat" si nu se stie unde se v-a ajunge cu criza asta. Cei care isi permit sa o cumpere sunt si vor fi tot mai putini.

  • rpo07, sâmbătă, 15.05.2010 20:10
    @Mircea Mester

    Motorul 3.0d nu a luat niciodata distinctia "Motorul Anului". Faceti o mare confuzie, motorul premiat(2005,2006,2009) este cel twin turbo de pe 3.5d ( ex 3.0sd ) si nu la general ci la categoria 2,5-3 litri.

  • ioen, sâmbătă, 15.05.2010 20:20
    touareg

    o aiureala de test

  • mircea, sâmbătă, 15.05.2010 20:51
    @gtrazvan

    Absolut corect, mulţumim pentru sesizare. Am dat mai departe celui responsabil de botez :) @valvetronic Uşor cu pianul pe scări. Respect şi bun simţ.

  • C-G-C, sâmbătă, 15.05.2010 21:06
    8 speed GB

    @gtrazvan te dai rotund degeaba prietene. Eu am spus acolo ca majoritatea producatorilor folosesc cutii de viteze client de la ZF sau Getrag. Nimic gresit aici. Greseala mea a fost in exprimare cand am denumit noua cutie "DSG", influentat fiind si de textul drive test-ului. Si intradevar noua cutie automata nu este una cu dublu ambreiaj (my fault). Insa in demersul tau de a te da destept ai spus o prostie mai mare, citez "ulterior a renuntat si VAG la DSG ". VW NU a renuntat la cutiile de viteze DSG, noua cutie automata cu 8 trepte si cutia cu dublu ambreiaj sunt impreuna in oferta grupului. VW nu are cum sa renunte la DSG (cutia cu dublu ambreiaj) din simplul motiv ca este cea mai rapida cutie de viteze de pe piata fiind ideala pt masinile sport. Noua cutie ZF cu 8 trepte este conceputa in special pt reducerea consumului "The priority aim in development, however, was not the maximum number of gears, but minimum consumption. - ZF website". Asa ca scuteste-ma cu tonele de material auto pe care zici ca le-ai studiat.

  • illy, sâmbătă, 15.05.2010 21:45
    prea multi

    prea multi habarnisti cu sigla bmw pe dacii comenteaza fara macar a se informa corect desre masia , penibili cum ne-au mai obisnuit tot timpul , va rog frumos sa ne lasati cu comentariile voastre de clasa a 2-a , chiar incepeti sa ma enervati deja , asha de greu e sa va comportati civilizat?

  • bbb, sâmbătă, 15.05.2010 21:52

    Mama ce va mai agitati cu tigaile astea nemtesti. Se stie clar ca VW tuareg este un mare esec al lui VW ca si multe alte modele.

  • gtrazvan, sâmbătă, 15.05.2010 22:21

    @I.O.N E greu de spus, sunt multe variabile si multe criterii, cutia de pe Veyron tine cea mai amre putere si cuplu pt.o masina standard, exceptionale sunt si cele de pe GT-R si Ferrari, la fel si acest tiptronic. Si DSG-ul este o cutie foarte buna dar nu pentru toata gama de motoare. Diferentele reale sunt atat de mici ca este greu sa faci o diferentiere clara, au ajuns insesizabile pentru un sofer. @Tarul, @valvetronic - eu zic sa nu fim atat de critici, de multe ori testele Automarket sunt mult peste testele unor reviste de prestigiu , greselile sunt destul de mici in comparatie cu complexitatea descrierii si greselile de gen nu au tendinta de favorizare. @C-G-C 1. a renuntat si VAG la DSG in cazurile respective dar tie trebuie sa-ti dea omul "mura in gura", eu nu am vazut acelasi model cu optiune pentru ambele cutii. 2. DSG nu este nici macar in top 3, cea mai arpida si eficenta in grupul VAG este PDK care este facut de ZF cu Porsche 3.in rest esti o cauza pierduta, aberezi si nu-mi mai pierd timpul cu tine

  • gtrazvan, sâmbătă, 15.05.2010 22:22
    @@I.O.N

    am omis PDK

  • Adina, sâmbătă, 15.05.2010 22:34

    eu zic sa mai cititi...pe Touareg NU a fost niciodata DSG, doar tiptronic cu 6 viteze, iar acum este tot TIPTRONIC cu 8 viteze, chiar si pe V6....

  • p-george, sâmbătă, 15.05.2010 22:48
    @valvetronic

    Dece nu mai postezi de pe contul BMW-M sau BMW ? Nu te mai ia lumea in serios cu numele alea ? @gtrazvan Tu te ai referit la cutia de pe touareg dar nu ai specificat asta si s a inteles ca vag a renuntat la DSG pe toate modelele. Cat despre DSG, si eu stiam acum vre un an ca ar fi cea mai rapida cutie...nu m a interesat f mult subiectul. Probabil ca au aparut altele mai rapide dar la ora aia era mai rapida decat cea de pe ferrari scuderia. Oricum batalia se da la sutimi de secunda. Totusi eu consider ca cea mai avansata este DSG de pe veyron deoarece este printre cele mai rapide daca nu cea mai, dar reuseste sa tina cum ai zis si tu cea mai mare putere si cuplu. Sau F1 de pe 599 GTO..una din astea.

  • BMW, sâmbătă, 15.05.2010 23:22
    @p-jora

    Mi-am pus google chrome si trebuie sa ma loghez pe automarket de pe chrome . Valvetronic tot apartine lui BMW asa ca e tot acolo.

  • HH, sâmbătă, 15.05.2010 23:23

    nu va inteleg va certati degeaba aici.Ce puerili sunteti unii.....

  • I.O.N, sâmbătă, 15.05.2010 23:34
    @gtrazvan

    Deci din puct de vedere tehnologic cam asta e limitarea la cutiile de viteze diferente extrem de mici ma refer la cele serioase.De curand am vazut pe youtube un comparativ cu ferrari,slr,lambo si bentley iar slr a executat tot si parca era automata.Cred ca si mertu trebuie luat in calcul sau folosesc ZF?

  • Razvan, duminică, 16.05.2010 01:38
    Obiectivitate din parti

    Off doamne, iar au aparut "cunoscatorii" pe forum, ca de fiecare data cand apare o masina noua. Se vede de la o posta ca sunteti fanatici ai marcilor sustinute in comentarii.Cu putin noroc gasim pe vreunul care sa zica ca si un Duster e mai tare ca un Touareg. Ce sa-i faci, cam greu cu obiectivitatea!

  • Curios, duminică, 16.05.2010 12:03
    Sunt curios ...

    ... cati au condus un VW macar (in special Tuareg din vechea generatie) sau detin un VW ca sa vorbeasca despre motoare proaste si comparatii cu Subaru, BMW, etc. ... cati stiu sa diferentieze segmentele auto intre ele ... VW tinde cu anumite modele catre segmentul premium, chiar daca Audi este deja acolo, dar in mod clar nu o poti compara cu BMW care este si el tot acolo Asa ca sa lasam frustrarile si sa fim obiectivi ... acuzati Automarket de marketing in favoarea Grupului VAG, dar nu stiti decat sa sariti pe stirile despre modelele acestui grup si sa dati cu noroi in spatele unor marci care nu au nici o treaba cu segmentul actual VW, iar daca au le sustineti orbeste si lasati obiectivitatea acasa.

  • gtrazvan, duminică, 16.05.2010 12:09
    @ p-george

    Aia de pe Veyron nu este deloc mai rapida, este optimizata insa sa tina puterea aia enorma si in realitate chestia asta cu rapiditeatea este inteleasa foarte prost, sunt multe functii la fel sau chiar mai importante ale unei cutii de viteze, nu numai cat de repede schimba, trebuie sa nu bruscheze, sa foloseasca cat mai eficient puterea motorului, chestia asta cu ''care schimba mai repede'' este absolut irelevanta daca are pierderi de putere.

  • iuan, duminică, 16.05.2010 14:33
    touareg=termen luxos

    Pe aici trebuie sa vorbim cu termeni luxosi,fiind-ca si touaregul e printre acestea,daca Touaregul e printre Q7???,intr-adevar am vazut ca e,dar nici aproape ca x5-ul!!!!!Atunci,pe primul loc(deja pot sa spun ) e X6!!

  • andr3i, duminică, 16.05.2010 15:28

    noul Touareg e un pas inainte ptr grupul VAG. la pret puteau sa mai "lucreze un pic", in rest face fata concurentei cu brio la toate capitolele. DAKARU a fost castigat de VW cu Touaregu primele 3 locuri, iar concurenta de la 4 in jos. iar ptr frustati care se duc si ei la reprezentante si se uita la masini dupa care vin si isi dau cu parerea k masina e nu stiu cum si in nu stiu ce fel le recomand in continuare sa mai studieze si sa nu mai vb prostii.

  • unckle, luni, 17.05.2010 10:28

    andrei, masinile de la Dakar nu au nici o legatura cu astea de strada . . . sau, poate una mica : Maisnile de strada dau Numele si Banii necesari participarii in Dakar :)

  • paginaacasa, luni, 17.05.2010 11:42
    paginaacasa

    e imensa! e super masina dar nu e de buzunarul nostru.

  • mihai, luni, 17.05.2010 12:54
    toaureg

    asta e test prin oras pe la academia militara? mai mergeti si voi prin munti. cum sa emiteti pareri despre sistemul 4x4 mergand prin oras pe asfalt? mai dati si note. eu va dau nota 1.

  • pixel, luni, 17.05.2010 14:44
    Ati facut pozele cu telefonul mobil ?

    sau imi crapa mie monitorul....?

  • comic:)), luni, 17.05.2010 15:11

    eu cred ca iti crapa tie crt de 14 :))

  • dan, luni, 17.05.2010 21:28
    dan.lentilla.ro

    Foarte fain pozele din padure, chiar si asa, un pic prea inchise. Dar pozele din oras... la detaliu masina, masina e murdara, plus nu sunt convingatoare.

  • Maka, luni, 17.05.2010 22:05

    @C-G-C si alti profesionisti din tastatura: NU "toti marii constructori lucreaza cu ZF sau Getrag". Mercedes e un mare constructor si isi face cutiile de viteze SINGUR. Mi-ar place sa existe o sectiune unde sa poata posta doar posesorii masinii despre care se vorbeste ca sa avitam posturile kilometrice de acneici. Ati putea sa le cereti copie dupa talon alora care se inscriu ...

  • dragos, marţi, 18.05.2010 00:00
    Sustin ideea Maka

    Dar suntem in mimoritate aici....ca de altfel si in tara asta.

  • Silv, vineri, 21.05.2010 14:04
    parerea mea

    fiecare masina ar trebuii individualizata....in ziua de azi e un look pentru toate, doar cu MICI diferente..si spatele noului touareg e mai degraba asemanator cu a4/a6 Break decat cum ziceti voi de Polo..cu polo nu seamana de fel..polo are stopuri patratice...comparison failed. Despre tehnologii si motorizari...sunt de top...singura problema ramane look-ul care e din ce in ce...mai ciudat..diferit nu inseamna frumos! ....bla bla...bla

  • Gica, joi, 27.05.2010 13:16
    Taureg (SIC)

    Touareg-ul asta... e clar ca-i doar o fitza de asfalt-tango. Oricum, fie m-a plictisit pe mine prea repede textul fie nu am inteles exact daca are sau nu reductor. Daca nu are reductor, raman la parerea ca un X5 4.0d (care nu este V8 ci 3.0 in linie bi-turbo de 306 CP) cu automata de 8 trepte este mai bun. In ceea ce priveste performanta off-road, touareg-ul se descurca bine, intr-adevar, dar... nu este facut pentru asa ceva. Un VW va fi de mult oale si ulcele pana cand va ramane blocat un LR4 sau un Range Sport. Ce sa mai vorbim de o Toyota LC. Touareg-ul exceleaza la cateva capitole: imaginea de marca (supraevaluata deja pentru ca VW nu mai face masinile de alta data) Habarnavismul clientilor (sa vedeti iarna cati merg cu gume de vara pe zapada) Designul expandat de Polo Marketingul facut de multe reviste/site-uri in mod gratuit ca doar-doar or primi ceva bani de reclama. Iar noi, cei care comentam, nu facem un serviciu nimanui. Nici macar noua mai ales atunci cand ne balacarim intre noi. Aici ii dau mare dreptate lui M.Mester-"Usor cu pianu' pe scari". Iar ca final, articolul asta este chiar SLAB! Pasionat fiind de masini si tot n-am avut rabdare sa-l parcurg cap-coada.

  • vizitator, vineri, 24.12.2010 13:36
    puterea

    impresionanta putere,nu?284cp si atinge 280 km/h! e oare scumpa?