Volkswagen Polo facelift

1.2 Benzina Turbo (TSI) 90CP Man5 5 usi Highline

Motor / Transmisie

4.5

Deşi am fost multă vreme un fan al motoarelor diesel, şi eu am fost parţial convertit. Şi de vină sunt toate unităţile turbo, supuse downsizing-ului. Volkswagen este unul dintre predicatorii care m-au făcut să mă îndoiesc de religia dieselului şi să îmbrăţişez noul val.

Tot din noul val face parte şi motorul pe care l-am testat recent în compania lui Polo. Este vorba despre TSI-ul de 1.2 litri şi 90 de cai putere al Grupului VAG. Este acel motor care este dispus să te facă să înţelegi că şi „benzinarele” pot fi economice şi fâşneţe.

Să o luăm pe rând. Spun că este fâşneţ pentru că dispune de un cuplu motor de 160 Nm, disponibil extrem de devreme, la numai 1400 de rotaţii. E ca şi cum te-ai trezi dimineaţa cu o doză de cofeină administrată intravenos.

Sunt şi momente când e nevoie de ceva mai multe turaţii pentru ca situaţia să devină alertă, însă, per total, unitatea cu patru cilindri imprimă un caracter dinamic lui Polo. Unde mai pui că se aude şi foarte bine. E un sunet pronunţat al evacuării, care le va plăcea celor cu o ureche fină.

Motorul 1.2 TSI este asistat de o transmisie cu cinci rapoarte, bine etajată, cu ultimele două ceva mai lungi pentru a favoriza consumul. Motorul şi cutia alcătuiesc o pereche potrivită şi oferă o cursivitate excelentă. Cu alte cuvinte, maşina este extrem de uşor de condus şi intuitivă.

  • Dacia Plant, vineri, 16.05.2014 12:19

    Pur si simpul pentru mine este cea mai tare din clasa ei. Are un interior foarte tare. Totusi eram curios daca testati si celelalte motorizari. Pe cand un test cu motoarele noi 1.0MPI , 1.4TDI de 105cp si 1.2tsi de 110cp ?

  • kk, vineri, 16.05.2014 12:35

    destul de inghesuita este, pozitia la volan este usor inalta dar buna;exteriorul arata foarte bine insa nu este totusi un etalon in clasa ei

  • alex, vineri, 16.05.2014 12:52

    17500 pentru un Polo. Cam mult! Imi place ca pretul pentru Polo incepe fix acolo unde se termina pretul pentru Sandero Stepway. Fail!

  • sandu, vineri, 16.05.2014 13:07

    o fi el 17500euro, dar cu discount si bon rabla ajungi la ....15100euro. eu zic ca merita la banii astia. oricum masina e etalon in clasa ei. corsa nu se compara cu polo la tinuta de drum, confort, etc. sandero e bun ca platesti mai putin. daca nu ai bani iti iei sandero ca sa iti faci treaba cu el, si daca nu te deranjeaza sa dai cu 4000euro in plus, iei polo.

  • @ alex, vineri, 16.05.2014 13:09

    Vanzarile foarte bune ale marcii VW in Europa te contrazic ! Potrivit datelor ACEA publicate azi ( http://europe.autonews.com/assets/PDF/CA94678516.PDF ) in luna aprilie 2014 marca VW a avut o cota de piata de 12.9 % ( VW Group a avut in Europa in luna aprilie o cota de piata de 26.4 % ) ceea ce inseamna ca luna trecuta marca VW a vandut in Europa mai mult decat PSA ( 11.2 % cota de piata in luna aprilie ), Honda ( 0.9 % cota de piata in aprilie ) si Mitsubishi ( 0.7 % cota de piata in aprilie ) luate la un loc . No comment !

  • @sandu, vineri, 16.05.2014 13:26

    care pe putin 6600 in plus??? cu banii astia aproape mai iei una de piese

  • unu, vineri, 16.05.2014 13:32

    etalon pe dracu... si de ce motoru asta obosit are 4.5 stele la fel ca cel de pe clio?? care este mult superior din toate pct. de vedere... Iar nu sunteti obiectivi! Este o masina mica,urata, veche si depasita tehnologic la un pret exagerat.Atat!

  • eee, vineri, 16.05.2014 13:43

    mai fratilor eu nu stiu ce salarii aveti voi de ziceti ca un polo la 17500 nu e mult, mie mi se pare enorm pentru o subcompacta, eu m-as astepta sa imi iau o compacta la banii astia, sincer. eu nu contest acuma calitatie masinii, o stiu ca e buna, dar de 17500 nu prea face ... voi ati vazut ca un focus de 1.0 125 cp e 18450 pret de lista, fara sa socotim reducerile de la ford care sunt substantiale, de genul 3000 de euro! iar la vw reducere primesti poate covorase de cauciuc, sau o dotare bonus, dar la pret nimica!

  • octav71, vineri, 16.05.2014 14:01

    Poate ca s-au mai amestecat clasele, dar Ford Focus nu este subcompacta! Sau a devenit? Daca Focusul este in clasa subcompacta, inttroduceti si Astra, Megane, Mazda3, Auris, Golf. "...Este cazul lui Renault Clio, Peugeot 208, Nissan Note şi Ford Focus..." - asta este partea la care ma refer.

  • @ eee, vineri, 16.05.2014 14:05

    Masina testata de Automarket ca orice masina de teste are foarte multe optionale scumpe pe ea ce momentan putini cumparatori le aleg . De ex. modelul testat are sistemul City Emergency Brake, sistem pe care Maserati Ghibli nu il are momentan nici macar ca optional asa cum au remarcat italienii de la Quattroruote desi masina costa peste 60,000 euro . Daca s-ar face o medie la valoarea celor peste 200,000 Polo vandute anul trecut in Europa ar rezulta o medie de maxim 12,500 euro ceea ce este in linie cu principalii sai rivali europeni si anume Ford Fiesta si Renault Clio .

  • Edi, vineri, 16.05.2014 14:13

    Pentru mine masina asta este peste Fiesta, Corsa, Clio sau 207. Nu mai comparati cu Dacia Sandero pentru ca e low-cost, alt grup tinta de clienti, alte pretentii etc. Oricu, cu faceliftul au improspatat modelul si tehnologiile, ceea ce nu are cum sa fie decat de bine. Se va vinde foarte bine la flote, clientii persoane fizice oricum in Romania sunt o specie pe cale de disparitie.

  • Dacia Plant, vineri, 16.05.2014 14:36

    Am configurat unul 1.4tdi 105cp highline cu dotari si am sarit lejer de 23.000euro si inca nu am bifat toate optiunile ca m-am speriat si am iesit de pe configurator cand am vazut pretul. Probabil o sa fie o achizitie buna daca se dovedeste fiabila adusa din GERMANIA sh peste 5 ani :)))))))))

  • @ unu, vineri, 16.05.2014 15:20

    Studiaza cand ai timp vanzarile de masini noi in Europa in luna aprilie 2014 ( http://europe.autonews.com/assets/PDF/CA94678516.PDF ) . Vei vedea ca in luna aprilie 2014 in Europa, VW Group cu 26.4 % cota de piata a vandut mai multe masini decat au vandut impreuna PSA Peugeot-Citroen ( 11.2 % cota de piata ), Renault-Dacia ( 9.9 % cota de piata ), Nissan ( 3.4 % cota de piata ), Honda ( 0.9 % cota de piata ) si Mitsubishi ( 0.7 % cota de piata ) !!!!!

  • LauCalin, vineri, 16.05.2014 15:54

    La cele spuse mai sus as mai adauga si faptul ca VW in primele 4 luni a vandut aproape dublu decat Renault de exemplu, despre care nu se poate spune ca are vanzari slabe. Mai mult decat atat este posbil ca nu peste mult timp Polo sa-l depaseasca pe Clio la vanzari. Nu pentru ca Renault Clio ar fi inferior lui Polo (cum prefera romanii sa spuna, "e Renault deci e clar mai proasta"), ci pentru faptul ca Polo vine puternic din urma iar unii clienti de Clio s-au reorintat spre Captur. Cat despre masina din test, pot spune ca este o masina care arata banal si plictisitor. Partea tehnica este buna si in esenta masina este solida. Am condus 100 de km un Polo de ultima generatie si ergonomia, tinuta de drum, confortul si pozitia la volan sunt printre cele mai bune din clasa. Adica este o masina in care, pentru clasa mica, te simti bine. Foarte bine in schimb te simti in Fiesta. Sper ca probleme cu motoarele 1.2 TSI sunt mai punte, ca de disparut nu cred. Si mai cred ca cel mai puternic rival al acestei masini este Ford Fiesta, iar ca pret este Renault Clio. Si tot referitor la pret nu uitati ca masina testata are un nivel e echipare de top plus ceva optionale. Un Focus nou dotat asemanator cu aceiasi bani ca acest Polo, nu exista!

  • abc, vineri, 16.05.2014 18:52

    Numai 4.3 la scor! Pai.......nu se poate asa ceva! E VW. Dezideratul suprem al romanului. VW ia numai 5. Schimbati 4.3 cu 5 .... Haideti....! 0.7....ce mai conteaza, la o asa masina! Si ce motor 1.2 FSN, TSI...whatever. Tare dom'le ! O masina tare ! O recomand ! :DDDDD Daaah!

  • adrian, vineri, 16.05.2014 19:26

    Sa fie acelasi motor cu probleme? Sau e unul complet nou?

  • cristi, vineri, 16.05.2014 19:49

    o masina buna persoanelor pana in maxim maxim 175 cm, eu la 189 cm ma simt ca intr-o cutie, nu am spatiu... si asa este, foarte inghesuita, conduc un polo 1.2 TDI... sincer, nu as alege masina asta daca ar trebui sa cumpar una

  • huliu, vineri, 16.05.2014 19:53

    Usor usor dispare orice motiv de a achizitiona un motor diesel.

  • vianu, vineri, 16.05.2014 21:14

    au intrat botii de la VW pe site si ii trag inainte cu procentele detinute de grupul Vag in europa, in articol fiind vorba de...Polo. Noroc de Skoda pentru ca tatucul Vw e cam...vag in ecuatie. Am o intrebare la voi...sunteti platiti la cuvant? Ceea ce stiu e ca POLO este inca pe locul 3 la vanzari in europa. Pentru un facelift destul de recent, clientela a raspuns cam anemic. O fi vazut ca exista alternative viabile la copiutele astea vandute la pret de original. @@eee adevarat ca Ghibli inca nu are City Emergency Brake ...dar e la fel de adevarat ca Polo NU ESTE SINGURUL din clasa cu o astfel de optiune (vezi chiar Fiesta).

  • ctincristi, sâmbătă, 17.05.2014 00:39

    "menite să amplifice izul premium" - de cand e un VW Polo premium?!

  • ctincristi, sâmbătă, 17.05.2014 00:40

    In ce oras ati efectuat testul? Bucurestiul numai ca Berlin dupa '45 nu arata. Cred ca ar fi cazul sa vizitati si alte orase din tara, sa vedeti acolo asfalt bombardat...

  • @ abc, sâmbătă, 17.05.2014 09:39

    Marca VW este prima alegere a cumparatorului european nu numai al celui german sau roman . Clasament marci auto in Europa in luna aprilie 2014 : VW 146.004 Ford 84.789 Renault 75.315 Opel/Vauxhall 73.369 Peugeot 69.418 Audi 67.473 Mercedes 57.314 BMW 56.352 Citroën 55.604 Fiat 54.271 Skoda 50.781 Toyota 43.500 Nissan 37.979 Hyundai 35.296 Dacia 33.872 Kia 31.476 SEAT 29.511 Volvo 20.840 Suzuki 13.741 Mazda 13.201 MINI 11.084 Honda 9.844 Land Rover 9.594 Mitsubishi 8.225 Lancia/Chrysler 6.225 Smart 5.672 Alfa Romeo 5.421 Chevrolet 3.423 Jeep 2.639 Lexus 2.085 Jaguar 1.907 Otros VAG 5.998 Otros FIAT 952 Otros GM 59 Otros 6.595

  • vianu, sâmbătă, 17.05.2014 09:54

    - IZ, izuri, s. n. Miros deosebit, specific, aromă particulară. ♦ Spec. Miros (și gust) neplăcut. — Din magh. - iz n., pl. urĭ (ung. iz). Est. Gust orĭ miros răŭ particular pe lîngă cel principal: acest vin e bun, dar are un iz. deci e potrivit termenul iar premium...cred ca l-au folosit in sens peiorativ :< una peste alta, lasand rautatile, Polo nu arata atat de rau, e deranjanta asemanarea prea mare intre modelele din clase diferite....iar sobrietatea tipic germana (limba de lemn) e nepotrivita categoriei din care face parte.

  • vianu, luni, 19.05.2014 12:24

    ok...tot numaram comentariile si lipsea unul....celui a lui @abc. Intre timp, luni dimineata, baietii cu W in frunte tiparesc la manutze rosii... @ @abc...ai uitat sa scrii si procentele cu "iz premium" a lui VW pe luna aprilie: 1. Volkswagen -0,2% 2. Audi +2.3% 3. Seat +5.9% 4. Skoda +21.9% Fratilor...acolo prin reprezentante ce faceti, pe net va pierdeti vremea? Voi meritati 12 ani de sclavie... scrieti scrisori pe net in loc sa treceti in productie PS. VW e pe primul loc....ceea ce ne dorim cu totii

  • @ vianu, luni, 19.05.2014 12:44

    De ce marca VW isi spulbera concurenta asiatica pe principale piete auto din Europa in care teoretic nu ar trebui sa aibe niciun avantaj ? Ma refer la Marea Britanie ( a doua piata din Europa dupa Germania ) unde marca VW este pe 3 foarte aproape de Vauxhall insa VW Group este numarul 1 in Marea Britanie . In Marea Britanie isi au principalele uzine din Europa Toyota, Honda si Nissan insa niciuna din aceste marci nu se apropie de marca VW in conditiile in care nu am citit nicaieri ca britanicii sa fie filogermani . O situatie similara intalnim in Franta unde marca VW este pe 4, cu mult in fata celor de la Toyota care produc in Franta modelul Yaris . Or fi si francezii filogermani ? Iar ultimul caz pe care il aduc in discutie este Italia unde marca VW este pe 2 dupa Fiat si cu mult in fata oricarui producator asiatic ( ca fapt divers VW Golf este de departe cea mai vanduta compacta din Italia ) .

  • vianu, luni, 19.05.2014 14:33

    @no-name spune-mi de ce vanzarile sunt - VW -0,2% - skoda +22% daca tu imi poti aduce ca argument de netagaduit prezenta productiei localizate in europa (sau oriunde) ca principal motor in castigarea unor locuri fruntase in vanzarile unei marci ma crezi TAMPIT. Prietene....povesti de astea merg la cei cu 4 clase sau poate la cei cu care iti imparti prafurile de vazut totul in roz. Dar lucrurile se schimba....concernul ramane pe locurile fruntase in virtutea unei clientele masive si traditionale. In conditiile in care piata este in crestere, VW (ca si marca numai bifeaza noi clienti, dimpotriva) Explica-mi frana marcii VW, cresterea in procente a lui Skoda si nu ma lua cu japonezii...concentreaza-te, rogu-te, pe problema...nu arunca mingea la vecini.

  • @ vianu, luni, 19.05.2014 19:55

    Marca VW are cateva modele de baza care urmeaza foarte curand sa fie inlocuite, ex. Passat si Tiguan ce vor primi foarte curand urmasi . Tinand cont de acest lucru, scaderea de 0.2 % este infima . Anul trecut tot din aceste considerente marca Skoda a fost singura marca a grupului care a inregistrat scaderi ale vanzarilor ( modelul Octavia urma sa fie schimbat ), in cazul Skoda fiind mult mai mari decat in cazul marcii VW .

  • LauCalin, marţi, 20.05.2014 09:44

    Asa cum am spus si in primul comentariu, daca tinem cont ca VW a vandut in primele 4 luni de aproape doua ori mai mult decat Renault de exemplu, lucru de neimaginat acum 2-3 ani si daca mai tinem cont si ca tinta celor de la VW de a ajunge pe locul 1 in lume ca si grup este posibil sa se materializeze mai devreme decat se preconiza, nu vad de ce frane vorbesti. Ah, ca nu se vinde bine pe toate pietele? E cu totul altceva si discutia e mai complexa. Este vorba de multi factori, nu doar de cultura auto a fiecarei tari. De exemplu au fost situatii in care in Romania Skoda a vandut mai bine decat Dacia. Desi dacia era mai ieftina si mai accesibila pentru mai multi. Stiu, Romania nu e nici Anglia si nici Germania. Dar, desi nu este sanatos pentru economia unei tari, de a vinde mai bine din export decat din productia proprie, uite ca se intampla. Si nu doar in Romania se intampla asa ceva. Ia exemplul, Americii ca e piata mult mai mare si mai variata. Toyota vinde mai bine decat Dodge, Crysler si posibil si uneori si decat Chevrolet.

  • polo si golf: punct ochit , pu, marţi, 20.05.2014 22:27

    VW: masini cu calitate dovedita, mecanica fiabila, fara greseli considerabile de proiectare si executie, tipic germane VW: motoare cu puteri si performante suficiente/optime in raport cu greuatea masinii VW: design conservator, practic, ne-aiuristic (gen asiatice, franceze, etc), modele noi regulat, face-lift-uri succesive VW: lista cu optionale/accesorii variata VW: pret-uri normale ptr tarile cu economie si politica sanatoasa/corecta, CONCLUZIA: SUBIECTIVISM ROMANESC LA CEI CARE AU CEVA DE OBIECTAT IMPOTRIVA

  • polo si golf: punct ochit , pu, marţi, 20.05.2014 22:47

    ...preturi chiar azi imi spunea un coleg ca Passat-ul lui din '99, luat de nou, acum la 290.000 km, merge fara probleme si ca a folosit masina din plin. Si il cred. Asta inseamna fiabilitate (... si masinile americane, mai vechi 65-85, se pot lauda cu o mecanica la fel de fiabila), dar cate din marcile actuale, europene sau altele se comporta la fel? (nu intra in discutie marcile premium care ajung lejer la nr-ul asta de km cu o intretinere riguroasa)

  • Marius, sâmbătă, 31.05.2014 07:08

    Prost scris materialul,,,,Cat despre masina, aceeasi Marie cu alta palarie...

  • MarchenM, duminică, 01.06.2014 13:54

    @LauCalin: In mare parte ai mare dreptate, Polo nu cred ca este cea mai buna, insa este foarte echilibrata. Din punctul meu de vedere, Jazz-ul este peste Polo cam la toate capitolele. http://www.automarket.ro/test-drive/honda-jazz-14-i-vtec-37965.html Singurul inconvenient ar fi lipsa diversitatii echiparilor: aici nu exista decat full option. Dar chiar si asa, modelul nu sare de 15 mii de euro, pret de lista!

  • Marius, miercuri, 17.09.2014 11:30

    TSIurile au avut multe probleme si au in continuare, o spun din proprie experienta. Am un golf din 2011 si pe la 23000 de km a inceput sa zornaie lantul, TSIurile fiind cu distributie pe lant. Dupa schimbarea lantului pe garantie la aproximativ 35000 km a inceput sa zornaie iar. Multi l-au schimbat si de trei ori si tot nimic. Lantul se intinde din cauza uzuri si se poate rupe. Sunt cazuri cu lantul rupt sau sarit si pe la 70.000 km, ceea ce nu este normal. Noua generatie am inteles ca are distributie pe curea, dar am citit de un caz cand sa rupt si cureaua la un golf 7 2014 break. Asa ca .............

  • Marius, miercuri, 21.10.2015 10:01

    Nu imi vine sa cred ca si vw are angajati postaci, aka @abc, @unu si mai cativa.

  • bum, duminică, 18.09.2016 09:46

    TSI-ul de pe VW-urile dupa 2014 n-are lantz.

  • Geo, marţi, 24.01.2017 09:28

    Consumul pe care la dat producatorul nu este cel real. Am un 1.2 TSI de 6 luni, 5800km in oras sare de 9 lejer iar in afara orasului 5.9 mers cu viteza constanta. Sincer sunt dezamagit de acest consum, Ma gandesc sa o pun pe GPL la acest consum in oras. In zilele acestea geroase consumul nu a scazut sub 12 in conditiile in care motorul s-a incalzit si a intrat in regim de functionare. Ieri dimineata am traversat Bucurestiul la ora 3,00 dimineata, deci nu exista trafic, iar consumul a fost 10.3. Deci trageti singuri concluzia