Volkswagen T5 Multivan

2.0 Diesel Turbo (TDI) 140CP 4x4 Man6 CL KR Comfortline

Siguranta

4.0

Testat de EuroNCAP în 2008, Volkswagen T5 nu s-a ridicat la înălţimea aşteptărilor. Scorul obţinut de vehiculul de pasageri a fost de numai patru stele. Chiar dacă celula de siguranţă a caroseriei a rămas intactă, mai multe zone ale bordului au prezentat un risc ridicat de rănire.

EuroNCAP a taxat şi faptul că airbagul cortină este opţional, iar desfăşurarea testului de impact cu stâlpul a fost anulată tocmai din acest considerent.

Exemplarul testat de noi a venit echipat cu ABS, ASR, ESP, airbaguri frontale şi laterale faţă, airbaguri cortină şi avertizare cuplare centuri de siguranţă.

  • Snatch, vineri, 01.08.2014 10:59

    Si costa cata un apartament! 48.000!!! incredibil...no thanks!

  • gigi_frana, vineri, 01.08.2014 12:04

    si daca tot ai 48.000, trebuie sa ai probleme mari cu bautura sa nu iti iei clasa V. glume de la VW...

  • DAC, vineri, 01.08.2014 12:51

    O masina pe care multi si-o doresc, dar putini si-o permit din cauza pretului. Chiar si second-hand este scumpa. Este una din masinile mele preferate. Clasa V nu este cu mult peste Multivan, iar acesta din urma este pe piata de 11 ani in aceasta forma. In 2015, se lanseaza modelul T6 Multivan.

  • Daniel, vineri, 01.08.2014 12:54

    Cred ca motizarea de 2,0 litri, in varianta bi-turbo de 184 CP, ar fi mai indicata mai ales cu sistemul 4Motion, chiar daca pretul este mai mare.

  • Scrooge, vineri, 01.08.2014 17:10

    hai ca mergea si o cutie automata :)

  • dan_grc, vineri, 01.08.2014 21:03

    Pentru calatorii lungi este perfecta, ce nu-mi place este ca puteau sa ofere macar niste capace la roti, aratau mai bine decat cele de tabla:).

  • Dani T, vineri, 01.08.2014 21:42

    Conduc un Caravelle cu aceeasi motorizare, 4Motion dar cu 8+1 locuri, varianta de caroserie LWB, aprox. 145.000 km la bord si pot sa spun ca la capitolul consum, acesta se cifreaza intre 8,5 - 10 %. Cei 140 CP trebuie pusi la treaba ca sa miste cele 2,2 tone ale masinii astfel ca trebuie sa iti calculezi bine depasirile mai ales daca ai 5-6 pasageri. Ce ma deranjeaza pe mine este cutia de viteze etajata foarte lung, intre treptele 3 si 4 fiind o diferenta de 1000 RPM ceea ce mi se pare destul de mult deoarece la viteze de 50 - 60 km/h ai 2 variante: mers subturat in viteza a 4-a (aprox 1600 - 1700 RPM) sau turat in viteza a 3-a (2600 - 2800 RPM). In rest scaunele sunt comode, oglinzile retrovizoare asigura un camp vizual foarte bun spre partea din spate a masinii iar senzorii de parcare fac toti banii cand efectuezi manevre in spatii restranse.

  • antonny, vineri, 01.08.2014 23:14

    eu nu vad nimic spus de noul Ford Transit Custom......

  • Suleyman Cunoscatoru, sâmbătă, 02.08.2014 23:43

    Mai oameni, de unde scoateti perlele astea ? De unde scoate 2.0TDI pe o compacta consum de 4 sau 5% ? De abia scoate 1.9tdi care era mai economic cu cel putin 1 litru. Un 2.0tdi scoate si pe golf de la 5,5% in sus, chiar 6 mediu la condus normal. Cat vreti sa consume o masina cu de 2 tone si 200kg, care are doar 140cp si mai este pe deasupra si 4x4 ? 4% va multumeste ? Ca si cum ai vorbi de un Q7 2.0TDI !

  • Suleyman Cunoscatoru, duminică, 03.08.2014 10:25

    De ce mi-ati sters comentariul ? N-am avut dreptate cand am zis ca 2.0tdi de 140cp nu consuma 4% nici pe tata compactelor pus ? Cat vreti sa consume un 2.0tdi pe o masina care are 2.2tone + soferul + pasagerii + bagaje, care mai este si submotorizata, si 4x4 ? Cum ziceti ca nu-i submotrizata si se misca bine ? Are demaraj pana la 100 exact ca cel mai slab logan 1.5dci ce era prin 2006 cu 65cp ! Si viteza putin mai mare. Orice masina care scoate pana la 100 peste 11 secunde o consider submotorizata (deoarece se observa asta pe reprize). La acest model trebuia un 2.5-3.0 tdi sau macar varianta de 170cp sau cat o avea acuma mai nou. Ma intreb ce va fi cu 1.6dci de pe Mercedes ?

  • Suleyman Cunoscatoru, duminică, 03.08.2014 10:43

    De ce mi-ati sters comentariul ? N-am avut dreptate cand am zis ca 2.0tdi de 140cp nu consuma 4% nici pe tata compactelor pus ? Cat vreti sa consume un 2.0tdi pe o masina care are 2.2tone + soferul + pasagerii + bagaje, care mai este si submotorizata, si 4x4 ? Cum ziceti ca nu-i submotrizata si se misca bine ? Are demaraj pana la 100 exact ca cel mai slab logan 1.5dci ce era prin 2006 cu 65cp ! Si viteza putin mai mare. Orice masina care scoate pana la 100 peste 11 secunde o consider submotorizata (deoarece se observa asta pe reprize). La acest model trebuia un 2.5-3.0 tdi sau macar varianta de 170cp sau cat o avea acuma mai nou. Ma intreb ce va fi cu 1.6dci de pe Mercedes ?

  • LauCalin, duminică, 03.08.2014 10:50

    @gigi_frana, un Clasa V configurat ca acest Multivan costa cu cel putin 15000 de euro mai mult. Si nu mai compara asta cu preturile romanesti. Ca asa cu 25000 de euro cat este un simplu Passat poti sa-ti iei un apartament cu 2 camere intr-un oras de provincie. Sau cu 15000 o garsoniera. Un neamt da 48 000 de euro pe o garsoniera la periferia unui oras mai mare. Deci lasa-i pe romani ca nu pentru ei e asa ceva. Ei de banii astia prefera un Seria 5 Touring, un Audi A6 Avant.sau VW Sharan Eu nu inteleg de ce ca sh aceasta masina isi pastreaza pretul f sus. Pentru ca nu este neaparat cautata si asta ar insemna ca, cel putin teoretic, sa aiba o valoare la revanzare mai slaba. Da, stiu povestea, e un VW. Dar mi se pare absurd sa dai atatia bani pe masina asta cand ai alternative bune la Ford, Renault sau Fiat. Poate ca nu are aceiasi prestanta, aceiasi tinuta de drum sau confort ca acest Multivan. Dar in opinia mea chiar si asa nu se justifica pretul atat de mare.

  • Adrian, duminică, 03.08.2014 14:55

    Un V class e 42 de mii de €. Cum or putea unii sa dea atatia bani pe un VW nu stiu !

  • gigi_frana, luni, 04.08.2014 10:11

    @LauCalin , din start facem abstractie de tara in care traim, unde cu banii astia iti iei direct apartament de 2 camera in Bucuresti, pe care-l poti inchiria cu 300 euro , adica fix rata la banca pentru o masina de familie rezonabila Strict legat de masina, poate ca era mai bine daca AM enumera acele dotari care au facut ca masina sa coste 48000, fata de 43000 (pretul initial). Eu cel putin nu vad nimic iesit din comun,in afara de masuta aia. Poate ma insel... totusi, e ceva putred aici , un Mercedes la un pret de pornire mai mic ofera un motor clar superior(190CP) si cutie automata. Nu sunt eu mare fan Mercedes, nici VW, dar totusi...Mercedes joaca in alta liga.

  • gtrazvan, luni, 04.08.2014 23:00

    "dieselul de 2.0 litri a consumat cam 8 litri/100 de kilometri în afara oraşului :))) 2.2 tone!" "Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 15.3 secunde" Nissan Pathfinder 2006, 7 locuri, 174CP, automat, 2.3 tone, 4x4, 2.5l turbodiesel - 0-100 km/h 11.7 sec, consum real in afara 9 l/100 km. Unde e tehnologia VW!?

  • Azazel, marţi, 05.08.2014 00:33

    "Nissan Pathfinder 2006, 7 locuri, 174CP, automat, 2.3 tone, 4x4, 2.5l turbodiesel - 0-100 km/h 11.7 sec, consum real in afara 9 l/100 km. " Asa si? Ce treaba are sula cu prefectura? Sau in minrea ta un SUV e tot aia cu un Van.

  • gtrazvan, marţi, 05.08.2014 13:05

    @Azazel - pai ti-as face si un desen, poate intelegi mai bine, dar cum nu se poate, o sa-ti explic nedumerirea mea! Dupa 8 ani de zile, VW scoate o masina cu greutate mai mica, cu motor mai mic si de tehnologie moderna, fara 4x4, cu o acceleratie de rahat si un consum apropape la fel de mare. E, uite, asat ma mira! Daca vrei, comparam cu un Vito vechi de 8 ani, care consuma mai putin si trage mai tare, cu motorul de 2.1 turbodiesel si 143 CP. Adica ma asteptam la ceva mai bun la o masina conceputa in 2014!

  • @@azazel, marţi, 05.08.2014 23:18

    Amice, inca o data iti spun: comparatia cu Pathfinder este absurda pentru ca sunt masini gandite foarte diferit. Este ca si cum ai compara... un Passat sa zicem, cu un Range Rover. Chiar aveam pretentia sa intelegi asta dinainte sa spui prima data de Nissan.

  • gtrazvan, miercuri, 06.08.2014 01:17

    Bun, ti-am dat exemplu VITO, aceeasi categorie!

  • eu, joi, 07.08.2014 14:38

    Lumea pe aici se scandalizeaza ca VW asta costa 48000e dar nimeni nu s-a scandalizat ca BMW ala 320d testat putin mai demult era 53000e. Pai cum? A, ca BMW-ul e masina de fitze, multi o divinizeaza si le iertat tupeul de a cere niste sume imense pe o bucata de fier cu o sigla. Bine, ok si VW cere multi bani pe o bucata de fier mai mare, dar aici suma e mult mai bine justificata, masina fiind mult mai mare, mai spatioasa, mai versatila ( si pt famile pt munca pt hobby-uri etc ).