Volkswagen Amarok

Calitate / Pret

3.0

Volkswagen nu vinde maşini foarte ieftine, dar raportul preţ/calitate a fost mereu echilibrat. Şi Amarok nu face excepţie. Preţurile încep de la 25.600 euro, dar vorbim de varianta cu cabină simplă şi în echipare de bază. Noi am pus la încercare un Amarok dublă cabină în echiparea Highline (de top) iar preţul pentru această versiune porneşte de la 33.200 euro (TVA inclus). O serie de opţionale plus culoarea metalizată şi hardtop-ul GSE Sport duc preţul exemplarului din imagini la 39.200 euro. Sunt mulţi bani, dar un pick-up este o investiţie, un automobil care munceşte pentru a-ţi recupera banii pe care i-ai băgat în el. 

Raportându-ne la preţurile fără opţionale, Amarok este printre cele mai scumpe pick-up-uri disponibile, fiind întrecut doar de noul Ford Ranger şi destul de aproape de celebrul Toyota Hilux. Isuzu D-Max, Mitsubishi L200 şi Nissan Navara au preţuri ce se învârt în jurul valorii de 30.000 euro pentru echipări şi motorizări similare.

  • xxx, miercuri, 09.10.2013 12:01

    Am fost anul trecut intr-o expeditie la pescuit langa Chilia Veche plecand din Tulcea cu: Dusterul 4x4 al meu, un Amarok si Aro pick-up vechi . A plouat o zi intreaga si la intoarcere Dusterul si Amarokul s-au chinuit profund sa iasa la liman pe un drum desfundat, dar am trecut prin locuri si mai rele (nu spun ca Dusterul a fost mai bun pentru ca nu stiu eram in fata Amarokului, Aro s-a descurcat minunat, problemele lui sunt pe asfalt) nu a fost nevoie de sufa ca sa ne scoata. Deci este bun pe drumuri forestiere dar uscate!

  • Nae, miercuri, 09.10.2013 12:06

    La treaba cu vizibilitatea in spate, ati gandit ca un sofer de turism :) Incearca sa te uiti prin bena plina cu diverse. Amarok este o camioneta si trebuie tratat ca atare!

  • Scorpionul.negru, miercuri, 09.10.2013 12:30

    Ma bucur ca ati testat si aceasta masina. Dar va spun sigur ca daca o testati un an si vara si iarna pe offroad si pe sosea o sa va schimbati pararea. Tatal meu a cumparat in 2008 un Ford Ranger XLT de 2.5 litri cu bena deschisa destul de bine dotat. Il folosea pt. a cara materiale de constructii si multe altele. A carat si bolovani (bena full), nisip (la fel..bena full). A mers cu el in offroad 70 de mii de km numai pe drum forestier greu (de primavara pana iarna inclusiv) timp de 3 ani. Masina si in ziua de azi merge excelent, fara sa se fi defectat ceva. In afara de consumabile nu a schimbat nimic la ea. Si are acum 150 de mii de km din care 70 de mii pe offroad facuti. Masina de noua a costat 32 de mii de euro. In 2011 cand si-a amortizat investitia si a terminat leasing-ul la ea, a cumparat si un Amarok cu bena semideschisa (doar cu capac care acopera bena) si el destul de bine aranjat la 35 de mii de euro. Motor 2.0 TDI. Aceeasi problema la cuitie...smuceste foarte rau cand schimbi indiferent cat de fin ai merge cu ea. Nu trage la fel de bine ca Ford-ul, a ramas mereu iarna cu el inzapezit (si asta cu cauciucuri de iarna de calitate ), este foarte zgomotoasa in comparatie cu Ford-ul. In afara de finisaje putin mai bune si putin mai confortabil nu se ridica la nivelul Range-ului. Levierul ala de treci de pe 2x2 pe 4x4 era bine sa il puna nu butoane. La Ford da rezultate foarte bune maneta....si cu cauciucuri de vara pe acelasi drum facut si cu Amarok, Ford-ul a trecut fara probleme. Ranger + (se descurca foarte bine in offroad, motorul silentios si performant, cutie bine gandita si usor de folosit + traditie). - (calitatea materialelor mai ales interioare, vopseaua nu e asa buna si ramane patata cand o speli, se matuieste in doi ani si necesita polisare). Amarok + (calitatea materialelor buna, confortabil, design mai frumos) - (motor zgomotos si slabut incomparatie cu concurenta, cutie nu prea buna, foarte slab in offroad (macar are garda inalta si mai compesnseaza cu asta), zgomotos, pret nejustificat de mare la cate minusuri are. ps. Ar fi frumos sa faceti un test comparativ cu noul Ranger si Amarok pe acelasi traseu (mai ales iarna). Pariez pe Ranger ca va castiga si la capitolele unde are minusuri. Noul Ranger are finisaje la fel de bune ca VW, arata mai bine ca cel vechi iar motorul de 2.2 e mai performant.

  • MarchenM, miercuri, 09.10.2013 12:45

    2x2????? copile, tu ai trotineta Amarok?? :)))))))) mare ti-e gradina Doamnee!!!

  • Scorpionul.negru, miercuri, 09.10.2013 12:51

    @MarchenM 2x4...scz. Am gresit eu.

  • mda, miercuri, 09.10.2013 13:26

    Prefer un NISSAN Navara sau Toyota Hilux.

  • club4x4, miercuri, 09.10.2013 15:31

    Conteaza f mult cauciucurile la o masina cand te bagi pe drumuri grele, degeaba ai un sistem 4x4 super-avansat daca nu stii sa-l folosesti si te bagi ca tartanul in noroi cu anvelopele stock, de strada... Am vazut multi asemenea "voinici" ca cel din primul comentariu care habar n-aveau cu ce se mananca offroadul...

  • Agentul, miercuri, 09.10.2013 16:18

    Dupa parerea mea, Amarok se remarca in primul rand prin faptul ca are cea mai mare bena, cu dimensiuni sensibil mai generoase fata de ceilalti competitori, dar si o sarcina utila mare (953 kg), in conditiile in care este cel mai scurt model. Pe drumuri forestiere si cu macadam reuseste cel mai bun compromis de setare al trenului de rulare in materie de confort, chiar si atunci cand se ruleaza cu bena goala si orice pick-up este in general destul de rigid. In teren accidentat, Amarok plateste oarecum tribut acestui aspect deoarece are o cursa a suspensiei destul de scurta, iar la trecerile peste obstacole mari cu incrucisare de axe se intampla destul de des sa ridice repede doua roti de pe sol si de aceea sa aiba balans cu inertie mare. Totusi, optional poate fi dotat cu un diferential autoblocant pe puntea spate si are un program off-road inteligent care ii aduc beneficii mari in teren accidentat. Amarok are si avantajul de a fi cel mai usor de condus pe strada, avand o directie si o cutie de viteze ca la un autoturism, iar motorul sau este cel mai economic si este foarte placut in exploatare datorita sistemului bi-turbo care permite un cuplu foarte mare la turatii mici.

  • Sam, miercuri, 09.10.2013 16:51

    Daca as avea bani, in clasa asta as prefera sa iau un Dodge Ram cu motor de 3.0 diesel cum ii si pe Grand Cherokee. Nu de mult a fost introdus in America acest model si ii foarte apreciat.

  • Scorpionul.negru, miercuri, 09.10.2013 18:10

    @Sam BV ! E masina mea preferata din clasa pick-up-urilor ! Deci nu sunt singurul care il apreciaza si consider ca e cel mai bun pick-up. Este foarte luxos am vazut...premium 100%. Din pacate nu am mers cu asa ceva si nu am prea vazut pe la noi. Chiar mi-as dori sa merg cu noul model macar in dreapta. Nu am stiut ca au pus si diesel de 3 litri pe el.. Ai idee cat costa exact unul ?

  • antonny, miercuri, 09.10.2013 20:55

    nu isi merita numele de Fermierul ......

  • hahahha, joi, 10.10.2013 00:20

    @Agentul Asta-i prezentare de agent de vanzari?! Asta-i prezentare de amator baiatule! Lasa-te de meserie, da-ti demisia si apuca-te de vandut fasole in piata. N-ai nicio treaba!

  • AndreiRN, joi, 10.10.2013 01:22

    Cam multe calitati se pun in spinarea unui pickup de oras. Ca sa ai pretentii de ferma trebuie sa ai loc pt cativa porci sau macar o vaca sau sa poti incarca 10 baloti de lucrena macar. Dodge Ram Cummins inca face regula pt fermieri adevarati.

  • mip, joi, 10.10.2013 02:57

    @Sam & Scorpionul.negru ... ia priviti la ei acasa .... ram usa / canada ... nu au deocamdata in dotare motorul de fiat de 3.000 cmc ... au diesel de la cummins de 6.700 cmc !!! motorul de la fiat de 3.000 cmc e intr-adevar pus pe Jeep Gr. Cherooke ... dar inca nu a fost verificat pe piata, abia anul asta au intrat cu el ... asa ca trebuie sa aveti macar inca vreun an rabdare ca sa apara primele impresii legate de fiabilitatea lui ... pe legaturile ce vi le-am pus puteti vedea si preturile lor ... http://www.ramtruck.ca/en/ http://www.ramtrucks.com/model-compare/quick-chart/?modelYearCode=CUT201313 cit despre aspectul "lux/premium" ... nici ram, nici f-150, nici gmc/chevrolet nu au asa ceva pe camionetele/pick-up-urile astea... in fond astea-s "camioane" de lucru, hai sa le compar cu boii ce erau mai demult pusi la lucru greu (plug, carausie, etc) de dimineata pina seara nu masini de lux !!! sint binisor finisate si au materiale de calitate corecta, dar sint cumparate de micii meseriasi si de mici companii, sau ferme; aia chiar nu vor ceva luxos !!!!! ... li se pun "cozi" gen remorci speciale in fc. de tipicul muncii la care vor fi utilizate ... le-am vazut in lucru, cu remorci cu care sa transporte automobile (3-5 buc.), cu remorci de carat cai (pina la 6 cai/remorca), cu rulote, etc ... intr-adevar senzatiile ce ti le dau "bestiile" astea sint greu de explicat, trebuie sa le conduci tu insuti sa sti despre ce e vorba ... si sa le auzi "ciurda de bivoli" mugind ... atunci cind sint fortate !!! si nu se sufoca atunci cind vad un deal/munte mai greu de urcat !!! in fine, in europa nu veti intilni prea des asa ceva ... in schimb in america de nord e plin ... cit despre vw amarok ... e ceva practic, dar cam scump, oricum nu il vad ca fiind o masina cu capabilitate mare in afara soselelor sau ca posibilitate de a-l pune la "munca grea" ... nu merita comparat cu modelele/marcile americane ca nu se adreseaza aceluiasi tip de client si nici aceluiasi tip de utilizare, unde mai pui ca e si intr-o alta clasa de dimensiuni. e buna sa mai iesi la iarba verde, excursii, stiu eu, ceva clasic, fara pretentii speciale, dar atita vreme cit au clienti ... eu le doresc succes, chiar daca nu o sa ajung vreodata sa imi cumpar vreunul .... drumuri bune s-aveti !

  • xxx, joi, 10.10.2013 12:52

    pentru specialistul in 4x4 club4x4 In articol s-a scris: 1. Modelul testat de noi a venit echipat cu un hardtop pentru benă cu geamuri laterale şi lunetă încălzită. Acest accesoriu este produs de Sigma şi are un preţ de 3.820 euro, dar îţi transformă practic pick-up-ul într-un off-roader complet 2. Pe teren accidentat sau pe drum forestier de proastă calitate, puntea spate rigidă începe să ţopăie dacă nu adaptăm viteza, dar acest neajuns este minor faţă de avantajele arcurilor lamelare în cazul unui pick-up. Nu este off-roader complet, iar pe drumuri forestiere mai grele nu este cazul sa-l folosesti, parerea mea masina nu este facuta pt acest lucru. Vorbesti de pneuri: mai dai inca 4000€ pentru un set care sa faca un pic mai bine off-road si sa fie bune pentru sarcina mare? ma indoiesc! Una este, sa-ti iei un Suzuki vechi, sa-l modifici cum crezi tu ca este mai bine ca sa incerci un pseudo off-road si alta este un off-road adevarat.

  • Ural, joi, 10.10.2013 18:09

    Motor de 2 litri ?! 160 CP? Bataie de joc ! Si sa ne lase cu vrajeala de marketing biturbo.

  • Sam, vineri, 11.10.2013 11:13

    @Scorpionul.negru Noul Ram cu motorul de 3.0 diesel a fost testat de car and driver: http://www.caranddriver.com/reviews/2014-ram-1500-ecodiesel-v-6-first-drive-review Ar costa in jur de 40 de mii de dolari. Si da si eu is impresionat de interior. Daca compari pick-urile Americane si cele Europene la interior ii o diferenta enorma in defavoare Europenelor. Cu atat mai dezamagitor cand vad ca Europenele nu-s nici macar mai ieftine, 40k pentru un Amarok mi se pare enorm.

  • AndreiRN, miercuri, 16.10.2013 02:23

    Masina pt gradinar de oras si nicidecum fermier.

  • daniEL, sâmbătă, 09.05.2015 22:47

    Doamne ce acrii sunt strugurii din gradina vecinului :) înainte sa comentați aiurea puneți-va fesele alea grase intrun Amarok Highline cu cutie automata .