Tinuta de drum
Amarok trebuie să îndeplinească două roluri, astfel că vom vorbi de două secţiuni diferite. Versiunea entry-level este destinată drumurilor pe care nu este nevoie de tracţiune integrală - practic orice drum de ţară unde nu întâlnim şleauri mari, foarte mult noroi, dealuri pline de noroi sau zăpadă şi altele.
În cazul versiunii testate, echipată cu 4Motion decuplabil, vorbim de un comportament agreabil în off-road, deşi la secţiunile cu ceva mai mult noroi, prin care trecuseră unii colegi cu viteză neadecvată şi au mărit şleaurile, peste care au "trasat" câteva rânduri de şleauri suplimentare, s-ar fi simţit nevoia unui diferenţial spate blocabil electronic - disponibil doar ca echipament opţional. În rest, traseul nu i-a impus niciun fel de problemă lui Amarok, deoarece acesta a avut o dificultate redusă, pe alocuri medie. În orice caz, Amarok este echipat cu scuturi metalice care protejează motorul, cutia de viteze şi rezervorul de carburant de orice neplăcere. Unghiul de atac al acestui model este de 28 de grade, în timp ce unghiul de degajare este de 23.6 grade (din cauza barei de protecţie spate, fără aceasta unghiul fiind de 28 de grade). Adâncimea maximă a vadului pe care îl poate traversa Amarok este de 500 milimetri. Cu o încărcătură maximă de o tonă, Amarok poate urca pante de 100% (45 grade) şi până la 12% (6.8 grade), dacă are ataşată o remorcă de 2.8 tone. Pentru a atinge performanţele de mai sus, conducătorul trebuie să fie instruit corespunzător. În ceea ce priveşte drumurile înclinate, Amarok poate aborda un unghi maxim de 50 de grade. În ciuda suspensiei Heavy-Duty cu arcuri lamelare, modelul nu este deloc incomfortabil, dar acesta tinde să "sară" la denivelări dacă acestea sunt abordate cu viteză mare. Stabilitatea la vânt lateral este bună, chiar şi la viteze mari, iar modelul se mândreşte cu o capacitate de încărcare şi tractare foarte bună.
În ceea ce priveşte ţinuta de drum pe şosele, Amarok se descurcă bine, fiind ”în linie” cu modele precum Hilux şi Navara. Cel din urmă aparţine, alături de Amarok, unei categorii aparte, care încearcă să trateze şi latura de lifestyle a unui pick-up şi sunt ceva mai performante pe şosea, în ciuda capacităţilor bune de "cărăuşi" şi offroaderi. Direcţia este uşor de manevrat, amintind de un turism şi oferind un nivel bun de confort la drum lung. Cu toate acestea, direcţia este precisă şi nu dezamăgeşte în feedback.
De remarcat nivelul de confort la trecerea peste denivelările de pe autostradă la viteze mari.
are asa o fatza de Duster...