Chevrolet Volt

EV + 1.4

Motor / Transmisie

5.0

Discuţiile despre sistemul de propulsie al lui Volt au fost atât de largi în ultimii ani, încât întâlnirea cu Voltec - numele oficial al acestuia - a fost ca una cu un model pe care l-am mai testat anterior. Deşi nu o făcusem. În principiu, sistemul funcţionează simplu: cu bateriile încărcate la maximum şi cu rezervorul de 32 de litri plin, Volt poate rula peste 500 de kilometri. În primii 40-80 (în funcţie de cum şi pe unde rulezi) totul se întâmplă exclusiv electric, fără ca vreun sunet mecanic să-ţi deranjeze zen-ul. Apoi, motorul pe benzină îţi intră subtil în rol. Atât de subtil, încât îl simţi doar marginal până când îl pui la cazne de tipul depăşirilor sau urcărilor pe munţi, acolo unde motorul termic trebuie să susţină pierderi de energie ceva mai mari. Evident, aşa cum se întâmplă de obicei în cauzul modelelor cu motor electric, Volt are şi o funcţie de reutilizare a energiei pierdute la frânare. Aceasta este "apelabilă" prin mutarea levierului cutiei în Low (adică în L, singura literă ciudată din arsenalul clasic al unei automate), moment în care frâna de motor este ceva mai apăsată. 

Volt se simte excelent când motorul electric şi bateriile sunt singurele care-şi fac de cap pe şosele sau străzi, modul electric fiind unul care-ţi oferă atât linişte la rulare, cât şi satisfacţia faptului că cifrele consumului afişate de display-ul central animat cu gust arată zero absolut. Apoi, când bateria se goleşte (teoretic, dacă folosiţi maşina în viaţa de zi cu zi prin oraş, aveţi mari şanse de a rula exclusiv electric), motorul pe benzină intră în acţiune. Foarte interesante sunt detaliile, însă. Când pleci de pe loc de la semafor sau după o barieră la tren (da, şi elveţienii au aşa ceva, dar la ei durează fix un minut toată tărăşenia), Volt demarează folosindu-se doar de motorul electric, evitând astfel una dintre cele mai mari manevre "consumatoare" de benzină. Totul pare şi este inteligent, Volt reuşind să-i împace astfel pe toţi într-o manieră cât mai elegantă cu putinţă.

  • Flavius, sâmbătă, 15.10.2011 08:13
    Ghicitoare

    Ce e mic , negru si bate la usa ? Viitorul lui Volt.

  • Flavius, sâmbătă, 15.10.2011 08:31
    confirmare

    Acest prim drive-test imi confirma , din pacate , toate deductiile facute in urma unor calcule sumare bazate pe datele oficiale anuntate pana acum. Aceasta masinuta este o MARE TEAPA si pentru cel ce-o cumpara si pentru GM care a bagat in dezvoltarea ei o multime de bani pe care acuma nu cred ca-i va mai recupera. Daca vrei sa fi "verde" si circuli putin , mai bine-ti cumperi un full electric. La acelasi pret ( chiar mai ieftin cu 500euro)-ai autonomie dubla cu gama c zero -mitsubishi-peugeot si aproape tripla cu Renault care e chiar cu 40% mai ieftin( ce-i drept ,astia te agata cu o taxa lunara/viata pentru inchirierea bateriei). Daca mergi mult , la un consum de 7% ( care , in treacat fie spus , mi-a rezultat si mie din calcule pornind de la puterea calorica a benzinei , randanentul energetic al motorului si consumul mediu de energie electrica /100km citit printre randurile declaratiilor oficiale) exista deja SUTE de vatiante mai putin poluante.

  • xss, sâmbătă, 15.10.2011 08:48
    Ce inseamna volt sau criza de ipocrizie

    Asta-i cel mai mare bullshit (daca tot suntem americani) - "electrică cu sistem de prelungire a autonomiei" ... pai sistemul asta de prelungire a autonomiei bate intregul scop al unei masini electrice: emisii zero la drum! Nu conteaza ca motorul cu ardere interna antreneaza planetarele sau incarca bateria... putea sa faca si placinte... el exista si polueaza! Sincer m-a surprins exprimarea voastra: "este prima electrică din lume care nu te face să te uiţi la baterie din două în două secunde" mda... Aviditatea dupa autonomie creaza multa ipocrizie... dar va dura putini ani entuziasmul la volt va spun eu... adevaratele electrice progreseaza mai repede decat se asteapta unii... japonezii si francezii sunt pe val

  • odin, sâmbătă, 15.10.2011 09:10
    masina facuta de GM

    am citit alte teste care spuneau ca volt are o directie destul de vaga, iar suspensia e zgomotoasa la trecerile peste asfalt spart... spatiu? spatiu ca la corsa in spate, cu toate ca-i o compacta. pasagerii din spate stau sus, iar cei peste 1.80 au probleme. transporta max 4 persoane (n-are bancheta, doar scaune individuale). totusi i-ati dat 4 stele la interior... hmmm

  • americanii prefera japoneza, sâmbătă, 15.10.2011 10:17

    Nici americanii nu cred vrajeala de marketing a compatriotilor de la GM. Uitati ce se intampla la ei acasa: http://www.automarket.ro/stiri/nissan-leaf-il-bate-pe-volt-in-prima-jumatate-a-lui-2011-39116.html

  • florin, sâmbătă, 15.10.2011 12:35
    baterii

    ce nu spun producatorii de masinii electrice e ca bateriile alea se si uzeaza si in cativa ani (nu prea multi 3-4) daca se merge mult cu masina acumulatorii vor trebui schimbati ..si costa o gramada de bani . (cred ca 1/3 din masina). Cred ca prin 2020 vom putea vorbi de masini electrice care sa merite banii...

  • xss, sâmbătă, 15.10.2011 13:00
    @florin

    Aberezi... Nissan ofera GARANTIE 8 ANI pentru Leaf... in plus au un sistem de lease prin care poti schimba avantajos bateria veche cu una mai avansata tehnologic, cu autonomie sporita, in momentul in care aceasta apare, sa presupunem in 3-4 ani. Bateria veche e preluata de Nissan si reciclata in conditii sigure. N-ai grija bateriei.

  • VAG, sâmbătă, 15.10.2011 15:18

    Masina asta nu e rea deloc,copii! Ca e electrica sau hibrid,prea putin conteaza,important e ca are o autonomie destul de mare si nu te lasa dupa cativa zeci de km parcursi. Un mare plus pt Volt e aspectul,sa nu uitam ca majoritatea(leaf,prius...) sunt niste mizerii la capitolul design. @florin. Chevrolet ofera o garantie de 8 ani pt bateria lui Volt. @Flavius. Volt are vanzari bune in state si viitorul e negru doar in capul tau sec. Cred ca singurul minus este pretul cam piperat.

  • Thor, sâmbătă, 15.10.2011 18:51
    unghia adanc in gat

    Sa fie de capu vostru Bubico, broasca aia pe 4 roti aka Leaf. Toti stiu sa faca electrice, cam nimeni nu stie sa faca asa ceva. Daca vrei sa fi "verde" te mananca vaca. Scopul e cu totul altul, sa mergi cat mai eficient posibil. Ideea e sa mergi, nu sa opresti ca te-a lasat bateria. Nissan e o mare teapa, s-a spus de nenumarate ori, din cauza ca bateria este racita cu aer e predispusa la foarte multe probleme.

  • VW CAZAN, duminică, 16.10.2011 00:27

    o bijuterie . sigur,daca scotea vw asa ceva era pupata in c_ur de voi toti ,taranushi indoctrinati. asta e. Dumnezeu sa va ierte !

  • Fritz, duminică, 16.10.2011 06:48

    Arata bine,are tehnologie de ultima ora si are o autonomie frumusica.Daca era putin mai ieftina era masina perfecta. Polueaza?!!! Chiar nu ma intereseaza acest aspect! Bafta.....

  • unckle, duminică, 16.10.2011 20:22

    Flavius, nu esti chiar primul care spune ca VOLT/AMPERA consuma "exemplar" cand li se termina curentul din acumulatori ... iar acel 7% este cu o indulgenta deosebit de generoasa ... la drum intins, cu vantul in spate. In situatii de oras consumul ala este mult mai mare, dar aceasta situatie este greu de intalnit.

  • xss, luni, 17.10.2011 11:29
    Volt e "revolutionar" intre hibrizi

    autonomia in modul electric nu e deloc "frumusica" , e aprox 80 km, adica jumatate din autonomia unei masini full-electrice, dupa care singura baza ramane benzinarul ala mediocru de 1.4... asta la 1.8 tone... si ghici la ce masina platesti mai mult pe km: la o full-electrica sau la un Volt? Ce incearca GM prin Volt e denaturarea ideii de la care s-a plecat cand au aparut masinile full-electrice: aer curat si eliminarea dependentei de petrol. Asta cel putin in oras. Acum pentru inceput, pt ca lucrurile evolueaza bine pt adevaratele masini electrice. http://www.automarket.ro/stiri/nissan-a-inventat-sistemul-care-incarca-masina-electrica-in-10-minute-41069.html Deci... De ce sa-ti iei un Volt la 44.000 euro si sa te pretinzi "ecologist" (ca de economie nici nu poate fi vba) , cand poti sa-ti iei un full-electric Renault Z.E. sau Nissan Leaf la 20.000-28.000 euro pt fataiala prin oras si cu diferenta de ~15.000 euro sa-ti cumperi o masina normala pt vacante si drumuri lungi? PS; apropo de problema Voltului cu locurile din spate si volumul portbagajului - Nissan a rezolvat problema f ingenios: http://www.automarket.ro/stiri/nissan-a-creat-un-sistem-hibrid-care-nu-taie-din-portbagaj-41127.html

  • Basile, luni, 17.10.2011 13:23
    intrebari, intrebari...

    Care e pana la urma motivatia cumpararii acestei masini, daca nu e sa fii "verde" ? acel "verde" pe care unii il inteleg, insa altii ii acorda un sens peiorativ... deci, care-i motivatia? Si nu-mi spuneti "eficienta" si consum pt ca o full-electrica iti scoate din buzunar mai putini bani pe km. Poate ca Volt e mai eficienta decat una pe benzina, insa nu-i mai eficienta decat o full-electrica. Mai luati in calcul ca la Volt trebuie sa intretii 2 sisteme, pe cand la o full-electrica unul singur. Cati oameni fac peste 160 km zilnic pt ca Volt sa fie considerat un succes? Cati sunt dispusi sa dea 44.000 euro pt ca la sfarsitul zilei in garaj le e lene sa bage stecherul in priza? Ce sens va mai avea un Volt peste 4-5 ani cand full-electricele isi vor dubla autonomia? Puneti toate astea in balanta si vedeti ce va da...

  • CLAU#, luni, 17.10.2011 13:41
    BULL SHIT!

    fratilor, sa stiti de la mine, americanii sunt cei mai parsivi din lume! e marketing foarte mult, ca la coca-cola..in state poti sa-ti iei o gramada de hibrizi, insa fiind in trend masinile electrice, au inventat ei struto-camila asta si au reusit sa-i pacaleasca pe multi. deci da, sunt de acord cu masina full electrica, chiar daca are minusuri, sunt de acord si cu masina asta, dar o consider un hibrid, dar ma enerveaza la culme cand vad pretul! deci care este diferenta dintre asta si prius???sa-mi spuna cineva. eu zic ca niciuna!!! a pardon, vreo 15mii de euro, cu care pot sa-mi iau un focus nou, sau chiar un volvo second... hai drum bun! nu comentez ca se baga bani in cercetare si inventie de tehnologii, dar nici chiar asa, vor sa ne pacaleasca!!!

  • Accord, luni, 17.10.2011 13:55

    Cu Volt poti merge si in modul full-electric,cativa zeci de km buni. Pe distante mari poti merge fara probleme,motorul cu ardere interna intrand in functiune pe post de generator. Cu cizma aia numita Leaf poti face asta? Sigur,nu!!!!!! Repet,pana la serviciu,sau pe distante medii poti merge in modul full-electric fara probleme,copii. Si atunci,de ce sa dai banii pe Leaf si pe inca o masina cu motor cu ardere interna(pt distante lungi) cand poti sa cumperi Volt. Sunt multi incuiati pe aici care nu inteleg asta.

  • xss, luni, 17.10.2011 15:20
    @Accord

    Pai de ce sa faci asta amice? De ce sa folosesti un motor cu ardere interna? Nu ma intelege gresit, nu am o problema cu Volt, ci cu tupeul americanilor de a-i spune masina electrica. Volt e un hibrid. Da, e foarte avansata, dar intre HIBRIZI ! Eu zic ca fiecare ar trebui sa-si faca alegerea fara a fi indus in eroare. "Cizma" aia la care te referi tu, a luat cele mai importante premii din industria auto si-l ingropa pe Volt ca eficienta, costuri de exploatare si spatiu interior. Ca sa nu mai vbim de pretul de achizitie... Declarat, Volt poate parcurge in modul electric intre 40-80 km, dupa care intra in functiune "generatorul" . Ei bine 80km e putin, iar acel generator polueaza! O masina electrica in adevaratul sens al cuvantului nu polueaza in oras. Pentru asta imi iau o masina electrica! GM a inteles psihologia consumatorului si incearca sa-l abureasca

  • Accord, luni, 17.10.2011 15:46
    @xss

    Vad ca tu ai ceva personal cu americanii!! Ii spune masina electrica pt ca parcurgi pana la 80km in modul full-electric. Majoritatea soferilor,de obicei, nu parcurg mai mult de 80km pe zi. Deci poti spune ca e o masina electrica. Ma intreb ce face proprietarul unui Leaf cand pleaca in vacanta??? Pleaca cu trenul?? Imprumuta masina vecinului?? Penibil...... Pana cand vor mari autonomia, la masinile electrice,tot Chevrolet Volt ramane cea mai buna alegere!

  • Basile, luni, 17.10.2011 16:07
    ~60 km cu volt in mod electric

    Eu zic ca GM ascunde faptul ca motorul pe benzina va intra in functiune mai des decat isi imagineaza unii. Veti vedea ca intr-un an "ardeti" mai multe bancnote pe benzina+curent la Volt, decat daca ati cumpara 2 masini: un Nissan Leaf electric pt oras, iar pentru iesiri ocazionale, o alta masina cu motor termic, chiar MAI EFICIENT decat benzinarul de pe Volt. Sunt oferte destule in 16.000 euro diferenta de pret. Bine, depinde de tiparul de condus al fiecaruia, insa... Studiile spun ca majoritatea fac intre 100 si 150 km zilnic. Nu e greu sa-ti dai seama ca vei arde inevitabil benzina Voltului in fiecare zi, iar la sfarsit iti vei realiza ca n-ai facut intr-un an decat 3-4 iesiri extraurbane care sa necesite autonomia extinsa a Voltului. Deci care-i smecheria?

  • xss, luni, 17.10.2011 17:08
    @Accord

    Ce am scris eu si ce ai inteles tu :)) Nu am nimic cu americanii, la fel cum nu am nicio problema cu hibrizii. Sustin ecologia. Am in schimb o problema cu farsorii de la GM. Si n-ai tu grija, Nissan Leaf are viitorul asigurat. La Volt atarna securea.... Oricum, pana vei ajunge tu sa vezi un Leaf in Romania, vom discuta deja de alta generatie de baterii. Ce se intampla in tarile mai dezvoltate e altceva. Acolo infrastructura adevaratelor electrice evolueaza mai rapid decat si-a facut GM calculele. Nissan Leaf are 3 modalitati de incarcare, dintre care un schimb ultra-rapid numit “quick drop”. Vor fi in plus puncte de incarcare la blocuri, la PECO, la parcarea centrelor comerciale, cafenea, service auto etc. Nissan deja a anuntat ca reduce timpul de incarcare al unei baterii de la opt ore la numai 10 minute, iar in urmatorii 4 ani e foarte probabil sa putem face un drum Constanta-Bucuresti cu o singura incarcare. Nu prea mai ai ce sa comentezi in cazul asta. http://www.automarket.ro/stiri/renault-vehiculele-electrice-vor-avea-o-autonomie-de-240-km-in-34765.html http://www.automarket.ro/stiri/nissan-a-inventat-sistemul-care-incarca-masina-electrica-in-10-minute-41069.html

  • crp, luni, 17.10.2011 23:58
    kaka shit volt

    ha ha ha,bebe-ul meu a invatat un nou cuvint prin ''tarile calde'' -kaka shit-..trebuie sa-l invat si cuvintul volt

  • cox, marţi, 18.10.2011 11:14
    @crp

    Cred ca te grabeai si ai scris gresit. Pe bebe-ul tau trebuie sa-l inveti sa zica Leaf kaka shit. Pt ca leaf chiar e un big shit.