Motor / Transmisie
Atunci cand rulezi in off-road e bine sa tii in mana volanul unei versiuni diesel. Cuplul motor si tractiunea integrala te pot ajuta sa iesi din situatii dificile, indiferent ca este vorba despre un drum acoperit de zapada sau noroi. Este si cazul lui Volvo XC70, crossover-ul suedez care incearca sa detroneze suprematia lui A6 Allroad pe acest segment.
Sub capota versiunii testate de noi se afla un motor turbodiesel, cu cinci cilindri in linie, capabil sa livreze 185 de cai putere si un cuplu motor impresionant, de aproximativ 400 de Nm. Resursele sunt exploatate cel mai bine la 4000 de turatii (cei 185 de cai) respectiv 2750 de rpm (cuplul motor), insa folosirea din plin a potentialului pus la dispozitie de motorul diesel depinde in mare masura si de cutia de viteze care completeaza trenul de rulare. In cazul nostru a fost vorba despre o transmisie automata Geartronic, cu sase rapoarte. XC70 beneficiaza de tractiune integrala permanenta, ceea ce inseamna ca resursele sunt transmise de cutia de viteze ambelor punti. Ceea ce impresioneaza la cutia automata a suedezilor este viteza de reactie, foarte utila atunci cand te pregatesti sa executi o depasire mai riscanta sau incerci sa iesi in forta dintr-un viraj strans. Geartronic iti intuieste reactiile si retrogradeaza deosebit de repede pentru a-ti oferi cuplul si puterea de care ai nevoie pentru a iesi din bucluc. Totusi, etajarea treptelor nu se face foarte liniar, modul in care cutia automata schimba rapoartele in conditii normale de rulare, nefiind atat de "rafinat" ca in cazul DSG-ului de provenienta Volkswagen.
Motorul diesel este destul de silentios insa nu atat de puternic pe cat ar trebui. Cei 185 de cai par uneori insuficienti pentru nevoile masinii.
De ce v-ati razgandit si a-ti testat xc70 in loc de xc60 ?