Volvo XC70

Motor / Transmisie

3.5
Atunci cand rulezi in off-road e bine sa tii in mana volanul unei versiuni diesel. Cuplul motor si tractiunea integrala te pot ajuta sa iesi din situatii dificile, indiferent ca este vorba despre un drum acoperit de zapada sau noroi. Este si cazul lui Volvo XC70, crossover-ul suedez care incearca sa detroneze suprematia lui A6 Allroad pe acest segment. Sub capota versiunii testate de noi se afla un motor turbodiesel, cu cinci cilindri in linie, capabil sa livreze 185 de cai putere si un cuplu motor impresionant, de aproximativ 400 de Nm. Resursele sunt exploatate cel mai bine la 4000 de turatii (cei 185 de cai) respectiv 2750 de rpm (cuplul motor), insa folosirea din plin a potentialului pus la dispozitie de motorul diesel depinde in mare masura si de cutia de viteze care completeaza trenul de rulare. In cazul nostru a fost vorba despre o transmisie automata Geartronic, cu sase rapoarte. XC70 beneficiaza de tractiune integrala permanenta, ceea ce inseamna ca resursele sunt transmise de cutia de viteze ambelor punti. Ceea ce impresioneaza la cutia automata a suedezilor este viteza de reactie, foarte utila atunci cand te pregatesti sa executi o depasire mai riscanta sau incerci sa iesi in forta dintr-un viraj strans. Geartronic iti intuieste reactiile si retrogradeaza deosebit de repede pentru a-ti oferi cuplul si puterea de care ai nevoie pentru a iesi din bucluc. Totusi, etajarea treptelor nu se face foarte liniar, modul in care cutia automata schimba rapoartele in conditii normale de rulare, nefiind atat de "rafinat" ca in cazul DSG-ului de provenienta Volkswagen. Motorul diesel este destul de silentios insa nu atat de puternic pe cat ar trebui. Cei 185 de cai par uneori insuficienti pentru nevoile masinii.
  • Adi, luni, 16.02.2009 23:35
    Volvo

    De ce v-ati razgandit si a-ti testat xc70 in loc de xc60 ?

  • mircea, luni, 16.02.2009 23:44
    @Adi

    Nu ne-am razgandit. Vine si XC60-ul, ceva mai tarziu. Il poti vedea pe programarile testelor de pe prima pagina Automarket.

  • gabi, marţi, 17.02.2009 09:54
    11 sec

    cam mult pt 185 CP.

  • icsulescu, marţi, 17.02.2009 11:53

    Am avut acum vreo 5 ani un model XC70 din generatia trecuta si vreau sa va spun ca a fost cel mai lipsit de fiabilitate din toate masinile pe care le-am detinut. Desi n-am iesit in offroad nici macar 10% din km, am avut numeroase probleme cu amortizoare, directie si articulatii. Astea pe langa problemele electronice sau faptul ca pe la manerele de deschidere ale usilor din interior intra efectiv vantul in habitaclu (nici la Logan n-am vazut asa ceva). Dupa 2 ani de chinuri si repetate intrari in service, presarate bineinteles cu discutii aprinse cu domnii de la Forum Auto, am vandut masina pe nimic (are o valoare de revanzare de toata jena). Si va spun sincer ca nu sunt singurul. Stiu amici de-ai mei, clienti fideli de Volvo, care au renuntat la marca tocmai pentru ca intampinau numeroase probleme de fiabilitate. Pacat de renumele marci si de stima pe care si-a cucerit-o prin inovatiile in domeniul sigurantei, dar Volvo e departe de ceea ce a fost odata.

  • Moldo, marţi, 17.02.2009 13:24

    de ce aveti langa rubrica cu masini testate o coloana "in curand", daca nu respectati (sau respectati foarte rar) ce promiteti sa testati...

  • mircea, marţi, 17.02.2009 13:28
    @Moldo

    Modelele afisate la rubrica "in curand" au fost testate intotdeauna. Singurele probleme sunt legate de momentul testarii, care nu depinde de noi, ci de oamenii care ne ofera masinile la test. Se intampla ca ele sa fie lovite sau sa aiba probleme, si atunci programarea se amana. Multumesc.

  • gogupintenogu, marţi, 17.02.2009 17:53
    Un surogat de viking...

    Halal viking...cu motorizari si tehnica imprumutate de pe la Ford si Peugeot.

  • Adi, vineri, 20.02.2009 16:13
    Pt Mircea Mesteru`

    Bai mestere,din ce zici tu alea care sunt la rubrica "in curand" au fost testate deja.Dar daca au fost testate deja cum se face ca se amana programarea testului ? Adica voi a-ti testat XC60 in viitor,l-ati trecut repede la rubrica "in curand",iar apoi v-ati intors in trecut si a-ti constatat ca masina e lovita si se amana testu`. Imi pare rau dar nu iese...

  • lexion, vineri, 20.02.2009 20:08
    @icsulescu

    Si eu am Volvo de cand am carnet, si chiar nu pot sa cred ce ai scris tu acolo.Probabil faci parte din "concurenta" si nu prea ai avut Volvo, sa stii ce inseamna fiabilitate. Volvo sunt printre cele mai tari masini la sistemul de directie, am avut si Volvo-uri noi, si cu 400 000 km la bord, la care nu am schimbat niciodata ceva legat de directie, roti, turbo..... Vant in habitaclu pe la manerele usilor???? Ori masina ta a fost data peste cap si lipita cu kit ori vorbesti despre Yugo sau Moskvitch. Dar asta chiar nu pot sa o cred de la un Volvo. @gogupintenogu - XC70 nu are motorizari de la Ford. Numai S40 - V50 are motorele diesel de 1,6 si 2.0 luate de la PSA

  • Decimus4u, luni, 23.02.2009 15:53
    VOLVO :))))

    Ma baieti stiu ca Volvo sunt masini foarte fiabile poate printre cele mai fiabile dar si printre cele mai urate. Mai au un pic si o sa-i ajunga pe astia de la BMW. Sa le uram succes!!!!

  • Adi, marţi, 24.02.2009 10:29
    Volvo

    @Decimus Asta e parerea ta nu mai generaliza atat.Daca tu esti de parere ca xc60,s40 sau c30 sunt masini urate inseamna ca ai un simt al esteticului tare deformat.