Tinuta de drum
Nu poţi înţelege de ce toată lumea laudă Mazda MX-5 până nu ai condus modelul japonez. Roadsterul nu oferă doar o imagine aparte ci şi un sentiment deosebit, de fiecare dată când vrei să forţezi puţin nota. Este de la sine înţeles că locul decapotabilei se află pe şosea şi nu în faţa unei cafenele dintr-un oraş aglomerat. Suspensia a fost gândită pentru a oferi o ţinută de drum impecabilă, drept pentru care pasagerii în căutare de confort ar fi bine să nu se afle în dreapta. Denivelările, gropile şi celelalte neregularităţi ale suprafeţei de rulare vor fi resimţite din plin, ceea ce recomandă o rulare cu atenţie pe aceste porţiuni de asfalt. Odată ce aţi ajuns însă pe un drum virajat, unde suprafaţa de rulare este impecabilă, distracţia poate începe. Direcţia este deosebit de precisă, chiar dacă dimensiunile volanului nu permit o mişcare ceva mai lejeră, iar suspensiile sunt cât se poate de ferme. MX-5 se lipeşte de asfalt imediat ce forţezi pedala de acceleraţie. Curbele de 180 de grade abordate cu mult curaj, abia pot rupe aderenţa modelului decapotabil. Dezactivarea sistemului de control al stabilităţii va oferi însă o supradoză de adrenalină celor pasionaţi de o supravirare controlată. Una peste alta, comportamentul roadsterului japonez a fost croit pentru a se feri de şoferi profani, fiind orientat către cei care ştiu că vor o porţie de distracţie şi nimic mai mult.
Galeria foto este excelent realizata. Bravo !