Motor / Transmisie
Am gustat şi noi o felie din tortul japonezilor, decorată cu o serie de accesorii speciale şi însiropată cu un motor pe benzină de 1.8 litri şi patru cilindri. Cilindreea poate livra un total de 126 de cai putere, atunci cand turometrul indică 6000 de rotaţii, şi un cuplu motor de 167 Nm la 4500 de rpm, trăsături specifice unui motor pe benzină, normal aspirat. Bagajul de putere, pregătit de Mazda pentru ediţia aniversară, nu este atât de impresionant precum CV-ul modelului, însă ajută şoferul să se simtă bine la volanul unui roadster care cântăreşte doar 1075 de kilograme şi care îţi smulge un zâmbet ori de câte ori te urci la volan. Răspunsul acceleraţiei şi resursele livrate punţii spate nu te lasă cu gura cascată, dar nici nu dezamăgesc profund. Este acel echilibru pe care îl cauţi la o maşină: putere suficientă cu un consum decent. Poate că unii îşi vor dori ceva mai mulţi cai dispuşi să se joace cu axa spate, însă această versiune te asigură de o rulare sigură, fără exagerări. Unitatea este asistată de o cutie manuală cu cinci rapoarte, gată să impresioneze prin timoneria foarte scurtă, care aminteşte de versiuni sportive super-potente, şi prin precizia cu care japonezii ne-au obişnuit. Practic, avem instrumentul perfect pentru a exploata cei 126 de cai. O doză din tratamentul de bună dispoziţie pe care ţi-l recomandă roadster-ul poate fi considerat însă linia melodică oferită de motorul pe benzină, odată cu urcarea spre zona roşie a turometrului. Melomanii vor fi cu siguranţă încântaţi.
Galeria foto este excelent realizata. Bravo !