Motor / Transmisie
Pentru cei care isi doresc un Insignia cu potential "de fuga", insa nu atat de rapid precum varful de gama OPC, versiunea Turbo 4x4 este compromisul care poate insemna "suficienta". Motorul de 2.0 litri supraalimentat dezvolta 220 de cai putere, adica o valoare care impresioneaza familistul doritor de senzatii tari. Unitatea pe benzina are meritul de a fi pe placul amatorilor de accelerari in forta, fara a umbla atat de tare in bugetul familiei si fara a avea pretentii de o sportiva pur-sange, asemeni fratelui OPC. Motorul cu patru cilindri dezvolta puterea maxima la 5300 de rotatii, in timp ce cuplul motor generos, de 350 Nm, este resimtit foarte devreme pentru un motor pe benzina, de la 2000 de turatii. Mai mult decat atat, cei 350 Nm sunt la indemana soferului pe o plaja mare de turatii, situata intre 2000 si 4000 rpm. Puterea este suficienta pentru a pune in miscare un sedan care cantareste 1500 de kilograme si pentru a-i imprima acestui un comportament sportiv. Cei 220 de cai galopeaza cu putere atunci cand soferul selecteaza functia Sport sau "merg la pas" atunci cand este actionata functia Tour, comportamentul sedanului fiind complet diferit. Cuplu motor isi arata disponibilitatea devreme si are meritul de a te infige in scaune la fiecare apasare brusca a pedalei. Dar cum nici o masina nu este perfecta ajungem si la partea negativa a testului de astazi. Este vorba despre cutia de viteze automata, pentru care clientul obisnuit poate opta atunci cand isi cumpara verisunea 2.0 Turbo. Transmisia cu sase rapoarte se poate dovedi o adevarata pacoste pentru soferul mai sportiv, din cauza raspunsului slab. Cei 220 de cai isi pierd din suflu in timp ce cutia se chinuie sa retrogradeze corespunzator. Rapoartele cresc insa lin, fara ruperi bruste de ritm atunci cand soferul apasa calm pedala de acceleratie. Un alt lucru care dezamageste atunci cand vine vorba de cutia automata este faptul ca Opel nu a instalat un set de padele in spatele volanului, schimbarea treptelor de catre sofer, atunci cand ai 220 de cai sub capota, fiind o adevarata placere. Functia Sport mai estompeaza din comportamentul lent al cutiei, retrogradand violent si schimband rapoartele in zona inalta a turometrului.
Asta sa prinda 240? hehe.... ma faceti sa rad in hohote