Opel Insignia

Motor / Transmisie

4.0
Pentru cei care isi doresc un Insignia cu potential "de fuga", insa nu atat de rapid precum varful de gama OPC, versiunea Turbo 4x4 este compromisul care poate insemna "suficienta". Motorul de 2.0 litri supraalimentat dezvolta 220 de cai putere, adica o valoare care impresioneaza familistul doritor de senzatii tari. Unitatea pe benzina are meritul de a fi pe placul amatorilor de accelerari in forta, fara a umbla atat de tare in bugetul familiei si fara a avea pretentii de o sportiva pur-sange, asemeni fratelui OPC. Motorul cu patru cilindri dezvolta puterea maxima la 5300 de rotatii, in timp ce cuplul motor generos, de 350 Nm, este resimtit foarte devreme pentru un motor pe benzina, de la 2000 de turatii. Mai mult decat atat, cei 350 Nm sunt la indemana soferului pe o plaja mare de turatii, situata intre 2000 si 4000 rpm. Puterea este suficienta pentru a pune in miscare un sedan care cantareste 1500 de kilograme si pentru a-i imprima acestui un comportament sportiv. Cei 220 de cai galopeaza cu putere atunci cand soferul selecteaza functia Sport sau "merg la pas" atunci cand este actionata functia Tour, comportamentul sedanului fiind complet diferit. Cuplu motor isi arata disponibilitatea devreme si are meritul de a te infige in scaune la fiecare apasare brusca a pedalei. Dar cum nici o masina nu este perfecta ajungem si la partea negativa a testului de astazi. Este vorba despre cutia de viteze automata, pentru care clientul obisnuit poate opta atunci cand isi cumpara verisunea 2.0 Turbo. Transmisia cu sase rapoarte se poate dovedi o adevarata pacoste pentru soferul mai sportiv, din cauza raspunsului slab. Cei 220 de cai isi pierd din suflu in timp ce cutia se chinuie sa retrogradeze corespunzator. Rapoartele cresc insa lin, fara ruperi bruste de ritm atunci cand soferul apasa calm pedala de acceleratie. Un alt lucru care dezamageste atunci cand vine vorba de cutia automata este faptul ca Opel nu a instalat un set de padele in spatele volanului, schimbarea treptelor de catre sofer, atunci cand ai 220 de cai sub capota, fiind o adevarata placere. Functia Sport mai estompeaza din comportamentul lent al cutiei, retrogradand violent si schimband rapoartele in zona inalta a turometrului.
  • Penalu, joi, 10.09.2009 18:43

    Asta sa prinda 240? hehe.... ma faceti sa rad in hohote

  • Adrian, joi, 10.09.2009 18:47

    Penalu - destept ? hehe...ma faci sa rad in hohote

  • Blue, joi, 10.09.2009 18:57
    Hmm

    Cam mare nota pt performante. Nu stiu in raport cu ce ati luat-o da eu va spun ca un A4 2.0 TSI Quattro 211Cp are 0-100km/h in 6.6s fata de 7.8 cat are aceasta masina de 220Cp. Pe de alta parte nu inteleg de ce asa putin la siguranta? 8 din 10 la o masina de 5* care are toate sistemele de bun simt. Se pare ca pt automarket notele de la siguranta se dau dupa ureche si doar Renault si Mercedes au 10....In rest toate bune

  • george, joi, 10.09.2009 19:07

    O masina in adevaratul sens al cuvantului

  • Alex, joi, 10.09.2009 19:07

    Imi place grila!

  • LEE, joi, 10.09.2009 19:14

    Seamana cu o masina chinezeasca

  • illy, joi, 10.09.2009 19:17
    acceptabil

    fiind vorba de opel vad o evolutie favorabila , mult succes in continuare si la mai multe

  • sergiu, joi, 10.09.2009 20:06
    motor?

    motorul e pe injectie directa sau indirecta? :)

  • ionut, joi, 10.09.2009 21:15
    insignia

    sergiu,gandesti ??? sau te prefaci? Eu cred ca este o masina ok si nu trebuie coparata cu audi cum facea alt ''destept'' ci poate cu vw

  • Ghiorghi, joi, 10.09.2009 21:25
    rtwe

    Ii cieli mai buni masini din lumii uopiel si cu sievroliet astia, bunnni tarii, nu ca ragaliili alia di vonzvaghen sau rieno . Iaca io am un kadiet pi gaz da stii cum miergii? Voailieii... rupii tuat pamantu si tati sielii pi ulita?

  • brunetu, joi, 10.09.2009 22:09

    Am acasa un Cielo 700.000 km si nu am schimbat un surub la masina, desigur exeptie facand consumabilele.Credeti ca Insignia o sa rezista asa ceva de genu? Nu cred!!!!!!! Teapa!

  • VW, joi, 10.09.2009 22:23
    @ Bogdan Mirica

    De ce ati amanat publicarea review-ului pentru VW Polo?

  • mircea, joi, 10.09.2009 22:29
    @VW

    Vine si Polo. Luni dimineata e sus :)

  • Claudiu, vineri, 11.09.2009 00:11
    opel

    o masina beeton

  • cs, vineri, 11.09.2009 10:12
    Top 3 in clasamentul celor mai gurmande masini, conform AutoBuild

    in revista AutoBild (numarul 15), Insignia 2.0 T 4x4 apare cu un consum de 28.3% la acceleratie maxima, in consecinta o diferenta suplimentara de 172% fata de consumul normal...

  • mircea, vineri, 11.09.2009 10:23
    @cs

    Da-mi voie sa iti spun ca faptul ca cineva, oricine, ia ca reper consumul la acceleratia maxima este o mare mare eroare. Consumul din cartea tehnica a constructorului este unul mediu mixt. O parte foarte redusa a testului de uzina este reprezentat de acceleratia maxima, cu viteza a sasea. Asa cum se intampla, de altfel, in viata reala.

  • cs, vineri, 11.09.2009 10:48
    Testele nu sunt din Romania

    Ei mentioneaza viteze de peste 200km/h si teste pe autostrada... nu puteau face testele astea in treapta a 2-a cu 200 km/h... normal ca rulajul a fost facut in regim de autostrada in treapta a 6-a. Deci "te spargi in figuri" la aceeleratie max. pe autostrada, insignia consuma 28,3% ! Aproape cat un Porsche Cayman S !!!

  • my, vineri, 11.09.2009 16:08
    dfdg

    consumul e chiar mare la capacitatea motorului si puterea lui cred k e f slab atat la consum cat si la performante.... nu vad ce altceva te-ar face sa cumperi masina asta....cc mult mai rentabil chiar dc e mai scumpa

  • you_hoooo, duminică, 13.09.2009 13:13
    necunoscatori

    Se vede ca o mare parte habar n-aveti de masina. Am avut ocazia sa merg cu asa ceva, am avut ocazia sa fac teste comparative si cu concurenta . Masina e beton, cu sistem Flexride cuplat pe Sport fuge de rupe. Consumul mediu indicat de computer era la 11 l/ 100 km. Mi se pare cea mai potrivita 2.0 T din gama de motoare pe benzina.

  • TZENU BMW, duminică, 13.09.2009 14:28
    masina de cacat

    opel vectra 4x4 turbo a existat si in 92' sau 93' si avea 204hp si 250 km/h pe atunci parca asta e mai slaba opel in germania exact ca dacia in romania

  • unckle, marţi, 15.09.2009 09:31

    baieti, comentariile au inceput sa fie acide... acide rau ... poate incepem sa facem o "moderare" mai serioasa, macar la DRIVE TEST , ca intra lumea sa citeasca si da de toate comentariile de kko de mai sus ... este pacat , parerea mea... @ consum - sum puteti sa va asteptati ca un motor de 2l sa pape 8% in oras ... normal ca o sa consume peste 15% daca mergi "linistit" ... iar acceleratiile pe a 1-a in coloana o sa iti duca consumul peste 30%, lejer . ( a mea masina cu motor de 1,6i poate sa bata 20% in coloana daca stau numa in blana pe a 1-a ... )

  • TOMTOM, joi, 17.09.2009 11:43

    Masina este super,am mers cu un model de 2.8-v6 turbo 260 cp in Ungaria si vreau sa va spun ca a fost o experienta de neuitat....cei care spun ca are un consum mare habar nu au ce inseamna o masina sportiva.Este un pas important pentru Opel.

  • Carlos, duminică, 20.09.2009 13:48
    @TOMTOM

    daca ai coborat din vectra, e si normal sa ti se para avion...

  • @penalu, luni, 28.09.2009 15:21
    esti penal

    Nici nu iti dai seama cat de penal si necunoscator esti. Ce stii tu despre masini? Un exemplu: Opel Astra 101cp - 220 indica GPS-ul. Oare acest Insignia cu 220 cp si 4x4 pe deasupra nu e mai presus decat un Astra din 2001?

  • maryruky, marţi, 04.05.2010 21:42
    comentariu

    este super tare. sincera sa fiu mi-as dori o astfel de masina, indiferent de pret, numai k pe criza asta......cam greu. oricum este marfa de masina.

  • Pufulete, duminică, 06.03.2011 14:36
    Superba

    Mai am un an de rate la Ceed-ul pe care il posed acum si dupa ce trece anul , mai mult ca sigur voi lua o Insignia. Este superba.