Toyota Yaris

Motor / Transmisie

4.0

La lansarea internaţională din Germania am putut încerca trei variante de motorizare. Cea mai interesantă este cea hibridă, dar am condus acest model de curând în varianta sa fără facelift. Sistemul a rămas similar, Toyota spunând că a modificat softul care gestionează sistemul, reuşind astfel să recupereze mai multă energie din frânare şi decelerare. Sistemul hibrid este format din acelaşi motor de 1.5 litri asociat cu un propulsor electric. Puterea combinată este identică: 100 CP.

Am trecut puţin şi pe la volanul modelului de bază echipat cu motorul de 1.0 litru cu trei cilindri care dezvoltă 69 CP la 6.000 rpm şi un cuplu maxim de 95 Nm la 4.300 rpm. Este un motor relativ zgomotos, ce nu oferă prea multă putere. Este destinat doar celor care au nevoie de un motor entry-level strict pentru deplasare în mediul urban, fără grabă. Pentru ceilalţi, există benzina de 1.3 litri şi 99 CP.

În cele din urmă, am condus şi varianta diesel de 1.4 litri. Este motorul cu cel mai mare cuplu din toată oferta Toyota pentru Yaris: 205 Nm între 1.800 şi 2.800 rpm. Puterea dezvoltată este de 90 CP la 3.800 rpm. Dieselul oferă cea mai plăcută experienţă la volanului noului Yaris tocmai datorită cuplului ridicat. Este un motor suficient de silenţios, care "trage" de jos şi oferă reprize satisfăcătoare. Este asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte, plăcută şi bine etajată. Opţional se poate alege şi transmisia CVT, numită de către Toyota Multidrive S. 

  • Lache, joi, 31.07.2014 14:16

    masina ideala pentru o familie formata din 4 personae!

  • croco, joi, 31.07.2014 14:46

    Darth Vader cu mustata...

  • Andy, joi, 31.07.2014 15:25

    @Lache si croco (Mache mai bine) Vulpile care nu ajung la struguri...

  • Lucian, joi, 31.07.2014 20:49

    Spoilerul din fata foarte urat decupat

  • Lache, joi, 31.07.2014 21:16

    Andy Panda , tu ai cumva o Toyota in fata blocului ? In vecii vecilor nu am sa-mi iau Toyota shit box ! Craciunele,ce ar fi sa fii primul la coada pentru bijuteria asta? Daca ai yaris mai vechi si nu ai nicio problema cu ea,de ce vrei sa iei alta? Cu cat o vinzi pe aia mai veche? Ai nevoie de mult noroc ca sa o vinzi!

  • ioi, joi, 31.07.2014 22:26

    chiar imi place f mult faceliftul la yaris; si noul aygo; desi din pct de vedere al sportivitatii nu ma incanta

  • lpn, vineri, 01.08.2014 01:43

    Nu am nimic cu marca,insa atat de urata au putut s-o faca,zici ca designerul Toyota este spionul VW.

  • lorinczi.thomas, vineri, 01.08.2014 10:03

    "Nu ne-a placut Interior similar cu cel al generaţiei anterioare." Sunteti seriosi la cap???

  • kk, vineri, 01.08.2014 11:47

    lache da ce-ai mai cu toyota?/ explica-ne si noua de ce nu o sa cumperi o toyota niciodata?

  • craciun, vineri, 01.08.2014 16:58

    Automarket de ce mi.ati sters comentariul?am insultat pe cineva? Sau nu va place sa fi.ti criticati?am spus doar ca n.ati luat in serios testul luí yaris.. atata tot. Acceptati oameni buni si criticile numai asa sunte.ti fairplay..

  • Lache, sâmbătă, 02.08.2014 00:39

    kk,parerea mea despre Toyota ? Cand o sa ies la pensie ,am sa-ti spun parerea mea!

  • Relu, duminică, 03.08.2014 17:17

    Lache e miticul clasic roman...mananca mici ieftini, bea bere la pet si merge cu sh nemtesc. Logic ca e anti masini noi mai ales daca sunt venite de pe alte continente...

  • vianu, luni, 04.08.2014 15:50

    @relu vei fi surprins, colegul nu traieste in romania dar mentalitatea de care vorbeai nu s-a sters din comportamnetul sau. Iar asta e un lucru grav.

  • gtrazvan, luni, 04.08.2014 22:54

    Bai "Lache", ca bine ti-ai zis, cand o sa-mi mai arati mie masina care de la 0 km la 155k de km actuali o sa faci REPARATII TOTALE de 110 euro sa ma anunti si pe mine. Nu tu distributie, nu tu batai, nu tu probleme electrice, nimic altceva, doar fluide, filtre, bujii, etc.. Cum nici nu ai avut Toyota, nici nu ar trebui sa-ti dai cu parerea, dar fiind un lache....

  • @gtrazvan, vineri, 08.08.2014 12:55

    Lucrul asta este indoielnic pentru ca au avut multe recall-uri cu probleme grave.Si au multe minusuri la alte caracteristici.