Toyota Yaris

Calitate / Pret

2.5

Aşa cum era de aşteptat, Toyota are un preţ premium. În echiparea de top Sol, aşa cum era modelul nostru testat, un Yaris de 1.33 litri costă 17.010 euro (TVA inclus). Este unul dintre cele mai mari preţuri din clasa mică pentru o motorizare pe benzină de aproxmativ 100 CP şi cutie automată în echipare de top. Dacă alegem versiunea în echiparea de bază Terra, avem în schimb un preţ promoţional de 12.110 euro (TVA inclus).

Concurenţa are în general preţuri în jur de 16.000 euro pentru o echipare de top cu motor benzină de 100 CP. Pentru cei cu un buget mai restrâns există Dacia Sandero, ce-i drept cu un motor de 1.6 litri, şi Chevrolet Aveo. Iar concurenţa japoneză nu se lasă mai prejos: Honda Jazz are o cutie CVT dar un preţ de aproape 16.000 euro, iar Mazda2 este mai abordabilă în versiunea 1.5 cu cutie automată. Doar 13.800 euro.

  • Vali, vineri, 25.11.2011 19:29
    istorie model Yaris

    ar fi bine sa te interesezi inainte sa scrii prostii http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Yaris

  • razvanis, vineri, 25.11.2011 21:38
    1.33 benzina

    motor patetic pentru anul 2012, in vreo 5 ani o sa vedem si la toyota tehnologie TSI, probabil , daca isi scot capul din nisip.

  • ionut, vineri, 25.11.2011 23:05
    imi place

    cam toate motoarele, consum,pret de achizitie este comparat cu liderul in domeniu VW Das Auto

  • Lexmark, sâmbătă, 26.11.2011 00:24
    Hai ca sunteti culmea...

    Va-ti legat in testul asta de ceva ce nu puteti intelege si ati depunctat la greu,vorbesc aici de cutia CVT... Dc era un Audi cu Multitronic (CVT) nu stiati cum sa o mai laudati dar asa dc TROM nu sare cu banu si cu sponsorizari ii faceti troaca de porci. Un singur lucru stiti:DSG,si aici va intreb,sunteti multumit cum retrogradeaza un DSG,e vreo digerenta intre una cu convertizor de cuplu si un DSG? Eu zic ca nu,poate din contra,raspunde pe retrogradare chiar mai lent dar asta e,e de la VAG si tre sa ziceti de bine. Dar de modul secvential sau sport ca sunt disponibile,de ce nu vorbiti,va-ti prins cumva urechile?... Nu mai zic de faza cu pretul "premium" insa aici uitati cabla Toyota nu exista "extrase", ai tot ce vrei si ce iti trebuie in acele trei dotari standard fara sa mai scoateti sute si mii de euro peste pretul de lista a unui VW,dar "prostu" nu stir si va bazati pe asta... Mai aveti muuuuult pana sa ajungeti niste profesionisti!

  • verde, sâmbătă, 26.11.2011 00:31
    motor anemic

    motorul de 69 de cai e anemic? nu cred, e totusi o masina din clasa mica care cantareste doar o tona! motorul de 1 litru e potrivit pentru oameni linistiti, iar motorul de 1,33 litri e pentru sportivi ca tine

  • LauCalin, sâmbătă, 26.11.2011 02:14

    Fara sa exagerez , este unul dintre cele mai slabe teste pe care le-am vazut pe site-ul asta. In primul rand, Yaris este pe piata din 1999, nu din 1997. Atunci inca era Toyota Starlet. O chestie simpla pe care un jurnalist auto ar fi cam rusinos sa nu o stie, mai ales daca se apuca sa spuna o parere (sincera?) despre o masina. Sau macar trebuia sa se intereseze. Mai departe, motorul de 1.0 anemic? Va referiti cumva a motorul care e pe piata de aproape 10 ani si pana anul trecut a fost considerat cel mai bun la cilindreea lui? O fi el anemic" cum ziceti voi, ca nu ajunge 160 km/h (lasa, ca ajunge un 1.2 de pe Polo).

  • C-G-C, sâmbătă, 26.11.2011 09:39
    Yaris...

    Din pct. meu de vedere Yaris este o masina supraapreciata atat prin impresiile unora, cat mai ales prin prisma pretului. Din fericire stiu ambele modele care s-au vandut pana acum pe piata si stiu despre ce vorbesc. Daca primul model avea acel... "vino-ncoa" dublat de un concept inteligent si in acelasi timp inedit la vremea respectiva, concept care il facea interesant si iti distragea atentia de la diferite detalii mai putin "fericite", Yaris-ul care tocmai a iesit din productie nu mai avea atu-urile primului. Era doar o masina de clasa mica, nesimtit de scumpa, cu un interior de o calitate low-cost (vezi plasticele de pe usi, usile cu o grosime de solenza, bordul din plastic tare, torpedoul de o calitate jenanta etc etc etc) care tehnic se prezenta destul de bine, insa datorita designului discutabil (mai mult feminin) nu a avut nici pe departe succesul asteptat de japonezi. Modelul tocmai lansat vine intradevar cu un design mai bun, mai unisex, mai matur intr-un cuvant. Cum am spus si mai inainte, partea tehnica nu a fost si nu este rea, insa interiorul pe mine ma dezamageste din nou. Nu stiu cum au evoluat materialele, insa ceea ce vad in poze mie personal nu-mi place. Cred ca in acest moment sunt masini din aceasta clasa mult mai bune decat acest Yaris (inclusiv din pct de vedere al pretului) - vezi de ex. Ford Fiesta - si cred ca in continuare succesul nu va fi cel asteptat.

  • arkos, sâmbătă, 26.11.2011 10:05
    yaris premium?

    ce a fost vreodata premium la un yaris si ce vi se pare asa premium acum in afara de pret? plastic de cea mai proasta calitate, masina banala, pret nesimtit pentru sigla aia de pe capota, urcati in toate masinile din clasa asta si o sa vedeti pana si sandero sta mai bine la calitatea materialelor, dar snobii si emancipatii parveniti romani trebuie sa se simta speciali si deasupra tuturor asa ca platesc ca idiotii preturi nesimtite pentru niste rahaturi de masini, ca cea de fata, 17.000 euro masina clasa mica benzina ? no comment

  • TIKA, sâmbătă, 26.11.2011 11:18

    Cum sa dai 17000euro la banii aia iti ei din clasa urmatoare si cu.ceva dotari!! In mod cert mult prea apreciata! Mai bine un juke

  • tiki taka, sâmbătă, 26.11.2011 21:09
    yaris=avensis

    Ultima masina de pe pamant sa fie si n-as da 17 mii de euro pe ea! Asta-i masina de 7000 cu indulgenta. Tot galbejitii astia au oferta de 17 mii pt avensis,deci avensis= yaris..cool! Le urez faliment placut si poate la urmatorul cutremur le revine mintea.

  • -rolf-, sâmbătă, 26.11.2011 22:39
    ...si totusi?

    In acest articol despre care model model este vorba? Toyota Yaris sau VW Polo? Din pacate pentru voi AM, incepand de aproximativ un an si jumatate, doi, ati cam renuntat la echidistanta specifica si usor, usor v-ati raliat si voi pozitiei pro-VAG. Uita-ti de C3, 207, Grande Punto, Corsa, Picanto, i 20 etc. etc., dar mereu si obsesiv aduceti aminte de produsele VAG. Chiar ma mir ca ati pomenit ceva, asa tangential despre Fiesta, o masina deosebita din toate punctele de vedere! Observ ca la vechile si "bunele obiceiuri" de sorginte Promotor nu se poate renuntat chiar asa usor!

  • LauCalin, duminică, 27.11.2011 01:48
    C-G-C

    Ai uitat un punct forte al lui Yaris, indiferent de generatie: fiabilitatea. Cunosc oameni care au Yaris de vreo 7-8 ani si nu ar da-o pe nici o masina de clasa mica. Vad ca unora de pe-aici le plac statisticile de fiabiliate. Yaris e una din masinile care niciodata nu s-a facut de ras. E adevarat insa ca in privinta tinutei de drum sau al confortului Fiesta sau Polo stau mai bine. O alta chestie pe care putine masini de clasa mica o au si Yaris e una dintre ele e bancheta spate rabatabila si culisabila. Pentru o masina unde spatiul interior redus poate fi o problema chestia asta mi se pare o idee buna. Nu inteleg de ce prea putini constructori nu ofera asa ceva. Am avut ocazia sa merg cu un Colt si bancheta culisabila a facut ca toata lumea sa aiba loc suficient si sa nu mearga cu bagaje la picioare sau in maini. Iar in privinta designului, e ceva discutabil. Mie tocmai aspectul ala neconventional cu ceasurile de bord pe mijloc mi se parea interesant. Si vanzarile au fost bune mereu, dar nu in Romania. Ce sa stie romanul de Toyota cand toata viata a trait cu masina nemteasca in cap? Motiv pentru care nici nu ma astept ca masina asta sa se vanda bine la noi. :)

  • razvanis, duminică, 27.11.2011 07:04
    @lau catalin

    nu mai exista masini care sa se faca de ras la fiabilitate, cu siguranta nu polo si fiesta, asa ca nu stiu de ce este atat de miraculos cum o masina pana la 7-8 ani nu are probleme, sunt foarte multe care reusesc asta nu numai toyota, si cu siguranta nu costa 17mii euro

  • LauCalin, duminică, 27.11.2011 08:02

    Comparatia cu Polo sau Fiesta se refera strict la tinuta de drum, care nu a fost niciodata punctul foarte a lui Yaris. Poate ca exprimarea mea nu a fost tocmai cea mai buna. Rectific ca sa ma fac mai bine inteles: sunt masini fiabile si foarte fiabile. Iar Yaris a fost o masina foarte fiabila. Cine a avut de-a face cu o Toyota intelege la ce ma refer. Ramane de vazut cum va fi noua generatie. Nu o data Yaris a fost considerata cea mai fiabila masina facuta de Toyota. Iar pretul... pe bune, si un Polo, Corsa, Fiesta, 207 pot ajunge sau depasi 17000 de euro. Ah, ca poti sa-ti iei de banii astia o compacta, asta e alta poveste.

  • C-G-C, duminică, 27.11.2011 10:35
    @LauCalin

    Nu te contrazic atunci cand spui ca Yaris este o masina fiabila (desi nu as spune acelasi lucru si despre primul model), insa pe piata sunt o gramada de masini cu aceasta calitate: Fiesta, Clio, Fabia, Corsa etc etc. In nici un caz Yaris nu poate fi catalogata ca o masina foarte fiabila. Si mai sunt iarasi foarte multe masini de clasa mica care au bancheta spate fractionabila. Si masina nu se va vinde, nu pt ca romanii sunt "tarani si nu stie", ci pt ca Toyota vinde o masina cu nimic mai buna ca altele cu un pret semnificativ mai mare.

  • Lexmark, duminică, 27.11.2011 11:17
    Oanenilor!!!

    Nu o mai dati in sus si in jos ca e scumpa fiindca in clasa asta doar Clio e o idee mai jos ca pret!!! Voi chiar nu aveti habar de echiparile devpe Toyota!!! Unde la un Polo Highline (echiparea de top) nu ai nici macar climatronic nu mai zic de unitatea multimedia cu toutchscrean sau camera video pt mersul cu spatele la Yaris toate sunt gata puse pe masina fara sa mai dai sute si mii de euro pe "extrase",sunt acolo,IN STANDARD... Iar dc va rezumati la o varianta de baza,nici aici nu mai trebuie sa scoateti bani in plus pe aer conditionat,inchidere centralizata din telecomanda,oglinzi electrice,MP3 samd (vezi mult laudatul Polo) fiindca si varianta "cheala" are deja strictul necesar si in plus de toate astea garantia de 5 ani interzisa la toti pe care voi ii enumerati mai sus... Dc ati fi putin mai obiectivi si ati arunca o priviee mai atenta la aceste detalii va-ti da voi singuri seama de toate astea! PS: Stiati ca dupa 1.4 TSI exista acum in desfasurare un "recall intern" si pe 1.2 TSI pt probleme la distributia pe lant si tare mirat sunt ca nu ii obliga nimeni sa faca publica treaba asta?...

  • C-G-C, duminică, 27.11.2011 12:34
    @Lexmark

    Iata cateva dotari de exceptie din dotarea de baza Terra (aprox. 12.000euro): - oglinzi exterioare de culoare neagra - manere portiere de culoare neagra - lipsa proiectoare ceata - lipsa iluminare torpedou - lipsa turometru Nu zice nimeni ca la Polo lucrurile stau mai bine, pt ca si nemtii vand infectia aia de motor 1.2 si 60cp tot pe la aproape 12.000e, ca sa nu mai zic ca la versiunile inferioare VW vinde masina cu bord de plastic de Logan. Dar cred eu ca la banii astia sunt optiuni mai bune pe piata: Fiesta, Clio, Corsa.

  • Raultm, duminică, 27.11.2011 13:19
    pret foarte mare

    nu fac referire la partea tehnica , dar mi se par exagerate preturile !!! eu mi-am luat noul polo chiar in momentul lansarii , in sept. 2009 si m-a costat 9500 euro cu toate taxele .... si acuma e cam 12.000 cat yaris ... 17.000 de euro , varianta testata ? in 2009 la 17.000 imi luam jetta , vectra , octavia , qashqai etc toate cu dotari bune .... si se mai plang de faptul ca nu au vanzari ... sincer nu mi-as mai lua masina la preturile astea

  • @Lexmark @C-G-C, duminică, 27.11.2011 17:52

    Polo ofera la versiunea Highline (cea mai scumpa versiune) motor de 1.2 TSI muuult peste porcaria aia de motor de pe Yaris la un pret de 15.000 euro. Cum sa fie comparabile preturile? La 17.000 euro iti iei masina din clasa compacta, cu dotari mult peste jucaria asta. Plastic de Logan la Polo? In ce film? Bordul de Polo este peste Clio, Corsa sau alte masini pe care le enumeri tu acolo la calitatea executiei si a materialului. Ti-o spune unul care a cautat o masina micuta de oras pentru sotie si a fost cu ea in show-room-uri de mi s-a acrit. Ce rechemare pentru 1.2 TSI? Ati vrea voi, dar nu e cazul. Eu stiam de probleme cu turbo la noile motoare de Opel de 1.4 si 1.6 benzina.

  • LauCalin, duminică, 27.11.2011 19:07
    @C-G-C

    In primul rand nu m-am referit la bancheta rabatabila, ci culisabila fata-spate. Astfel se mareste fie portbagajul, fie spatiul pentru pasagerii din spate. In al doilea rand nu stiu de unde ai aflat tu ca prima generatie de Yaris nu a fost o masina tocmai fiabila. Uite, iti recomand un experiment: intreaba-i pe posesorii de Yaris ce parere au despre masinile lor, daca sunt multumiti, daca sunt fiabile etc. Si sincer sa spun un Yaris la mana a doua mi se pare o afacere mai buna decat un Polo de exemplu. Este mai ieftin pentru ca nu are pe capota un W argintiu. Si referitor la pret, un Polo echivalent cu ce are Yaris costa undeva in jur de 16500 (inclusiv DSG). Si zic sa nu o mai dam cum ca de banii astia imi iau masina x sau y. Pana la urma poti lua de la un Golf mai putin dotat (fata de Yarisul asta) pana la un Clasa S la mana a doua, treia, patra... :)

  • BBR91, luni, 28.11.2011 01:20

    Comparatia cu Polo nu-si are rostul. Poate sa zica cine ce vrea, dar Polo are un interior execrabil. Da, m-am urcat in el si am condus unul si mi s-a parut o bataie de joc inauntru pentru o masina noua. E placut de condus, dar interiorul e departe de placut. Nu m-am urcat in Yaris, dar din poze cel putin, pare placut, tineresc, si de calitate ok. Cum s-a mai spus de cateva ori pana acum, Yaris vine cu dotari suficiente fara sa mai fie nevoie de optiuni scumpe. In plus, pretul la varianta testata este justificat de cutia CVT. Se mai pune si marca desigur, care costa. Chiar daca romanii venereaza VW, Toyota sunt printre cele mai fiabile masini din lume. Zicea cineva ca "se plang ca nu au vanzari" si totusi sunt producatorul cu cele mai mari vanzari in lume. In privinta comparatiei cu 1.2 TSI, iarasi, fanii VW au impresia ca sunt motoare cu tehnologie spatiala. Inafara de injectia directa, nu e nimic wow la motoarele alea. Si da, am condus 1.4 TSI si sunt foarte placute la condus, dar nu consuma nici macar aproape de cat scrie in carte, deci nu mai bine un MPI ca e aspirat si are mai putine piese in miscare care se pot strica? Nu va mai dati toti ingineri auto ca totusi miile de ingineri de la Toyota cred ca stiu mai bine ce fac cu motoarele, nu trebuie sa le zicem noi. Ca fapt divers, TSI au fost introduse in 2005, motorul testat pe acest model, in 2008. Niste prosti inapoiati "galbejitii" astia de japonezi albi, nu? http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_NR_engine

  • @BBR91, luni, 28.11.2011 09:02

    1.Motorul de 1.2 TSI este mult mai performant si mai placut in exploatare decat "motorasul" ala de pe Toyota. Consumul mediu este foarte apropiat de cel din cartea tehnica, daca stii cum sa mergi cu el. VW a castiga premii cu 1.4 TSI mai multi ani la rand, Toyota ce a castigat? 2. Toyota nu mai sunt lideri in vanzari pe plan mondial (i-au depasit GM si VAG) si in curand ii vor intrece si Hyundai- Kia. 3. Gusturile legate de interior nu se discuta. Mie Toyota asa imi inspira materiale proaste si un design care nu ma face sa-mi doresc masina asta.

  • vali86, luni, 28.11.2011 09:38
    fiabilitate ?

    am auzit multe persoane care spun ca toyota=fiabilitate; pret mic la revizii, piese (intretinere) , totusi pretul mi se pare mare , cea mai eftina varianta porneste de la 12 mi si ceva de euro motor de 69 cai , skodita mea de 10900 htp 70 cai consuma 5.5 mixt cu aer pornit iar fara aer conditionat nu trec de 5 L la un drum de 500 de km munte, dealuri (traversat de romania) eu tot skoda as alege daca as avea 17 mi sau poate vw probabil tsi:)

  • C-G-C, luni, 28.11.2011 09:52
    @pt ala fara nickname

    Si eu am cautat sa-mi iau masina mica, la un pret de max 12-13.000 euro, undeva prin anul 2010. Si am fost la o gramada de dealeri ale diferitelor marci. Yaris, modelul vechi, era scump si atunci, desi se pregatea sa iasa din productie. Am fost si la mult laudatul Polo, care la varianta cu motor de 1.2 60cp si dotari entry-level pretul de pornire era 12.600E. Si da, bordul era realizat dintr-un plastic de toata jena (a se citi tare si ieftin) pt pretentiile producatorului si pretul cerut. Replica consilierului VW: "daca doriti plastic moale, avem pe variantele superioare...pe la 17.000E". Deci la astia de la VW trebuie sa platesti si pt plasticul din masina. Tin minte ca atunci cel mai mult m-a impresionat Fiesta care pe la 12.500euro venea cu un motor decent, dotari decente si cateva chestii foarte misto, ca de ex. cochilia ceasurilor de bord imbracata in piele intoarsa. Nu mai spun ca masina arata foarte bine si era un model lansat recent. Cel mai bun model la raportul calitate/pret era Clio, care dotat destul de bine motorul de 1.2 si 75cp ajungea undeva pe la 10.000 euro. Iar bordul era intr-o mare proportie moale la atingere. A... si sa nu uit de Corsa, care era pe undeva comparabila cu Clio, poate ceva mai scumpa. P.S.: @LauCalin, masinile care au bancheta culisanta, au deobicei probleme cu spatiul la locurile din spate. Si vechiul Yaris chiar iti dadea o senzatie de claustrofobie in acea zona.

  • BBR91, luni, 28.11.2011 11:25

    @vali86 Si eu cu Focusul meu 1.6 TDCi am scos consum 3.7 :) Gandeste-te ca exista Fiesta cu 1.4 TDCi, oare aia cat consuma? Cum zicea si C-G-C, Fiesta este de departe cea mai atractiva oferta din clasa mica, are o gama larga de motorizari, dotari excelente, si design interior si exterior frumos, dupa parerea mea. Si la pret sunt corecte, cunosc pe cineva care si-a cumparat anul acesta o Fiesta 1.4 96CP, automata, full (senzori de tot, bluetooth, comenzi vocale etc.) si l-a ajuns undeva sub 14.000 Euro. Si pentru cei fara mofturi, Clio si Sandero desigur. Deci Polo e cam jaf (la pret, nu ca si calitate). Yaris e corect la pret, desi echiparii de baza ii lipsesc lucruri de bun simt, cum ar fi turometru, nu credeam ca mai exista masina fara turometru. Cat despre fiabilitatea Toyota, linkuri catre primele cautari pe google: http://www.reliabilityindex.com/ http://www.which.co.uk/news/2011/03/top-10-reliable-car-manufacturers-247619/

  • Mihai, luni, 28.11.2011 11:46

    Fiesta? Cred ca glumiti cu bordul ala din plastic TAAARE ca piatra. Prefer oricand o Honda, Toyota sau Vw in detrimentul Ford.

  • Raultm, luni, 28.11.2011 13:33
    despre plastic

    nu inteleg de ce va tot certati pe seama plasticurilor :) plasticuri ifetina au mai tote masinile pana in 20 de mii de euro asa ca nu mai bagati argumentul asta ... unu are plastic mai misto ca celalalt ... gusturile nu se discuta ... si cum am mai zis in alte ocazii , la nivelul firmelor din anul 2011 , cand iei in considerare achizitia unei masini o alegi pe cea care iti face tie cu ochiul ... totul tine de gust , nu de plasticuri , nu de fiabilitate ... si de pret bineinteles ... dar fiabilitatea si preturile sunt cam asemanatoare in ziua de azi pentru ca nimeni nu-si permite sa faca o masina proasta mai ales acuma cand toti vor cota de piata cat mai mare .... daca cei de la automarket au facut un test cu un yaris de 17 mii de euro , nu inseamna ca cineva e obligat sa-l cumpere ...

  • LauCalin, luni, 28.11.2011 22:38
    @BBR

    1. Cu motorul de 1.0 68 CP Toyota a castigat 10 ani titlul de "Cel mai bun motor la cilindreea lui". Ti se pare putin ca timp de 10 ani sa fie considerat cel mai bun motor? 2. In conditiile in care i-au terminat un recall foarte discutabil si un tsunami. Poate nu stai dar si acum sunt constructori care inca mai au de suferit de pe urma tsunami-ului, datorita furnizarii de piese. 3. Da, gusturile nu se discuta. Sunt unii care isi doresc si altceva bun in afara de masinile nemtesti. Si sunt si eu de acord cu voi cand spuneti ca Fiesta e o masina buna la un pret mai mic decat Polo sau, de ce nu, Yaris. :)

  • Mihai, vineri, 02.12.2011 16:46
    Gusturi

    În cele din urmă, fiecare din noi va cumpăra mașina care crede că-l reprezintă cel mai bine. Hai să nu mai discutăm despre ce "aș cumpăra", ci despre ce "am cumpărat"...

  • lorinczi.thomas, luni, 02.01.2012 18:01
    Primul fragment

    Cum sa fie generatia a doua lansata in 2001 ''First generation (1999–2005) Second generation (2005–2011) Third generation (2011–present)'' Deci???

  • D@v!!D, luni, 09.01.2012 13:48
    Yaris -Bestt:X

    Acest model fata de cel anterior este mult mai imbunatatit ,ma refer la desing exterior-interior , mult mai rafinat.Motorul este 1.33 la 99 cp...de parca in Romania ne trebuie motoare mari cu cp multii. Nu acest propulsor este ff b si pt urban si extraurban.Oricum din toate punctele de vedere [parerea mea] este peste Fiestaa,caree nu comnetez. Pe un Yaris sincerr nu as da 17.000 E ,darr 12.000 E as da isi merita toti bani:)

  • vio, sâmbătă, 13.10.2012 20:13

    ieftiniti-o! sunt siguri ca nu o luati de la japonezi cu atata

  • Sile, marţi, 09.07.2013 12:29

    sunt la al doilea clio 3 nou...si ambele au avut probleme cu cutia...e ultima data cand dau banii pe asa ceva....cred ca o sa-mi iau o fabia sau yaris...sper sa va ajute comentariul