Calitate / Pret
Lupta în segmentul crossover-elor este deosebit de strânsă, constructorii fiind decişi să se impună prin orice mijloc. Tocmai pentru asta, Toyota a gândit bine preţul lui RAV4 facelift şi lista de opţionale cu care modelul vine în România. Crossover-ul pleacă de la 24.578 de euro cu TVA inclus, preţ valabil pentru versiunea pe benzină de 2.0 litri şi tracţiune 4x2. Pentru cei care se gândesc la un diesel entry-level, RAV4 vine cu o etichetă de 28.757 de euro, atârnată versiunii D-4D de 2.2 litri, în nivelul de echipare Comfort. Versiunea D-Cat testată de noi vine cu un preţ destul de piperat, clienţii brandului nipon fiind nevoiţi să scoată din buzunar începând cu 34.428 de euro. Din fericire, în această sumă intră şi cutia automată şi toate celelalte dotări de bun-simţ. Dacă ne aruncăm ochii în segment vedem că cel mai ieftin Ford Kuga pleacă de la 25.275 de euro, preţ valabil pentru versiunea diesel de 140 de cai putere, dar cu tracţiune 4x2. O versiune similară celei testate de noi poate urca până la 29.797 de euro, incluzând aici un nivel de echipare superior, tracţiunea integrală şi cutia automată PowerShift. E drept că americanului îi lipsesc 10 cai putere în plus pentru a se putea măsura cu japonezul nostru. Un rival deosebit de puternic se dovedeşte şi Volkswagen Tiguan, care pare să câştige tot mai mulţi adepţi în România. Modelul german pleacă de la 23.071 de euro cu TVA, preţ valabil pentru versiunea 1.4 TSI de 150 de cai putere şi tracţiune faţă. O versiune diesel cu 4Motion şi 140 de cai putere, asistată de o cutie automată DSG, poate urca preţul până la 28.354 de euro cu TVA inclus, cu mult sub ceea ce vrea Toyota. Nu trebuie să uitam nici de cel mai nou concurent din segment, Hyundai ix35, care pleacă de la 19.716 euro şi se vrea a fi cea mai ieftină alternativă din eşalonul superior. Cea mai scumpă versiune a coreeanului, mai exact cea propulsată de motorul 2.0 CRDi de 184 de cai, asistată de cutie automată şi de o tracţiune integrală urcă până la 31.000 de euro, iarăşi cu mult mai puţin decât RAV4 testat de noi. Dacă stăm să ne gândim că în segment există şi alternative mult mai ieftine, cum ar fi Nissan Qashqai şi deja celebrul model autohton, Dacia Duster, supremaţia lui RAV4 pare a fi serios zdruncinată.
Stimati redactori,cand ati depunctat pt pretul "piperat",sunt curios,cu ce ati comparat RAV-ul,cu Tucson? Dc da...nu e bine,nu e bine deloc fiindca masina aceasta cu acest motor si acest nivel de echipare se poate bate fara jena cu multe alte modele premium si ca bani si ca marca. PS:Si chiar nu a fost o intrebare retorica,astept un raspuns corect si pertinent. Multumesc!