Toyota RAV4

2.2 D-CAT Luxury 4WD Auto

Motor / Transmisie

3.5

Am avut ocazia de a vedea cum arată şi cum se simte un RAV4 facelift vreme de câteva zile, în tot acest timp fiind acompaniaţi de o unitate diesel D-CAT de 2.2 litri. Cei patru cilindri sunt capabili să producă 150 de cai putere la 3600 de rotaţii şi un cuplu motor suficient, de 340 Nm. Momentul motor este resimţit la capacitate maximă atunci când turometrul indică 2000 de rpm, însă se stinge relativ rapid, pe la 2800 de rpm. Chiar dacă plaja de turaţii nu este foarte generoasă, RAV4 dă impresia unui model dinamic, care se mişcă repede şi bine, indiferent de suprafaţa de rulare. Resursele sunt suficiente pentru a pune în mişcare cele 1500 de kilograme, fără a da impresia că modelul gâfâie atunci când este încărcat sau când are de urcat pante cu înclinaţie mare. Unitatea D-CAT este tot ceea ce îi trebuie SUV-ului compact, fiind capabilă să se adapteze uşor traseelor urbane sau extraurbane. Cei patru cilindri sunt asistaţi de o cutie de viteze automată, care uşurează sarcinile şoferului în mediul urban, dar creşte în schimb consumul şi influenţează performanţele. Etajarea celor şase rapoarte se face bine, cutia fiind orientată către obţinerea unui consum mic. Răspunsul este însă o problemă, nu puţine fiind situaţiile în care apăsarea la podea a acceleraţiei aduce un răspuns abia după câteva clipe. Din fericire există un mod Sport şi două padele poziţionate în spatele volanului, care îmbunătăţesc răspunsul cutie şi măresc implicarea şoferului. Chiar dacă vorbim despre un diesel, compartimentul motor este bine antifonat şi nu transmite din zgomotul şi vibraţiile sale habitaclului.

  • Ivanoff, joi, 29.07.2010 20:09
    Piperat? Fata de ce?...

    Stimati redactori,cand ati depunctat pt pretul "piperat",sunt curios,cu ce ati comparat RAV-ul,cu Tucson? Dc da...nu e bine,nu e bine deloc fiindca masina aceasta cu acest motor si acest nivel de echipare se poate bate fara jena cu multe alte modele premium si ca bani si ca marca. PS:Si chiar nu a fost o intrebare retorica,astept un raspuns corect si pertinent. Multumesc!

  • Ivanoff, joi, 29.07.2010 20:24
    Si inca ceva...

    Si inca ceva,poate cel mai important lucru: Modelul discutat este "full options",incluzand piele si incalzire in scaune,trapa,navigatie (si surpriza,are si Romania),absolut tot,dotari pt care la VW sau la altii la care poti sa-ti iei doar un sasiu,un motor diesel si un DSG si care dc le mai pui tot ce are RAV-ul (ca dotare standard,repet),ajundge la lejer la 40.000 euro. Ar fi dragut din partea voastra sa faceti aceste precizari. Cu stima!

  • Dallas, joi, 29.07.2010 20:42

    Bogdan Mirica&Sebastian Toma&Mircea Mester observ ca in general masinile care le-ati testat dumneavoastra cu cutie automata au un punct negativ comun-Răspunsul cutiei automate. Imi puteti explica si mie de ce? Chiar asa de rau este cu cutie automata? Americanii cam la toate masinile au asa ceva.

  • kim_vl, joi, 29.07.2010 23:18
    Mitsubishi ASX

    Nu uitati nou intrat-ul in segment Mitsubishi ASX. De exemplu un 1.8 diesel 150 CP, MT6, 4x4(nepermanent, spre deosebire de multe alte marci) Intense (penultima versiune din varf ca dotari) ajunge cu discount la 24700 euro.

  • ..............., vineri, 30.07.2010 01:19
    .................

    mult mai fain duster

  • edi80, vineri, 30.07.2010 07:52
    :)

    prieteni nu v-ati obisnuit inca ca lumea cauta nod in papura?e japoneza e firesc daca era ceva VAG avea numai cuvinte din lauda...

  • bogdanm, vineri, 30.07.2010 10:28
    lamuriri

    @Ivanoff Toate motivele pentru care am afirmat că Toyota RAV4 are un preţ piperat sunt subliniate în test la capitolul "Preţ de achiziţie". Nu am negat că RAV4 nu vine din start cu multe dotări, chiar am scris asta în text : "Din fericire, în această sumă intră şi cutia automată şi toate celelalte dotări de bun-simţ." În altă ordine de idei, "modelul discutat", adică versiunea testată de noi, este un D-CAT 2.2 cu nivelul de echipare Executive, ceea ce înseamnă că dotări pe care le-ai enumerat tu "piele si incalzire in scaune,trapa,navigatie (si surpriza,are si Romania),absolut tot", nu există. Ca dovadă, te rog să răsfoieşti galeria foto. Mulţumim pentru comentariu! @Dallas Am taxat de multe ori comportamentul cutiilor automate pentru că doar câţiva constructori se pot lăuda cu un răspuns bun. Modelele de volum primesc o cutie automată doar pentru a uşura viaţa celui de la volan în traficul urban. Sunt într-adevăr mai relaxante, dar au dezavantajele lor. Cât despre publicul american, nu are rost să vorbim despre preferinţele lor (complet diferite de ale europenilor) şi despre capacităţile acestora la volan. Mulţumesc!

  • Dallas, vineri, 30.07.2010 11:12

    Mersi Bogdane pt raspuns! O zi faina sa aveti voi din redactie!

  • shtou, vineri, 30.07.2010 14:03
    rav 4

    un tiguan echipat ca si rav-ul asta ii mai scump.oricum rav 4 ii o masina foarte fiabila si chiar poate mult in off road tinand cont ce fel de automobil ii.eu am fost cu modelul anterior si motorul de 136cp cu manuala si era super ok.masina robusta,fiabila,la consum manuala statea chiar bine,mai putin usa portbagajului care are deschiderea discutabila.in rest,o masina care isi merita banii.pacat ca nu ati testat varianta D-CAT de 177 CP.nu am fost cu acel motor,dar am inteles ca-i foarte ok.are un vecin de al meu si a spus ca merge foarte bine,dar si consuma :)).

  • raaul, vineri, 30.07.2010 14:16

    oare este si alt motiv de a pune o cutie automata in afara de a usura viata celui de la volan in orice trafic ca inca nu avem autostrazi...?

  • rov, vineri, 30.07.2010 16:59
    cutie automata

    conduc un LC 120 D, cutie automata 4 trepte, sunt foarte multumit de cutia automata, a nu este spotiva -ok , dar schimba mult mai repede decat as schimba eu in regim manual intr-o cutie normala. Banuiesc ca este cel putin similara daca nu mai rapida cea de pe rav. Care este oare masura corecta ? Ce inseamna cateva clipe? - o secunda , doua, trei ? Poate ar fi indicat un articol special pe aceasta tema, articolul iti da o nota negativa despre o cutie automata care in practica eu nu o simt...si conduc destul de sportiv.

  • nelul, sâmbătă, 31.07.2010 15:32
    RAV 4 D-CAT

    am RAV4D-CAT din feb 2008...43.000km....full...adus de nou..3 km...pe rampa din germania. e super , cunsum mediu 10.9l , la 150km /h incarcat la maxim calci acceleratia si simti ca zbori...pe autostrada in grecia .service-ul din splaiul unirii e super , nu dai 1 leu spaga , ieftina intretinerea . La un drum afara de 2000km scazi consumul mdiu la 8.9 l .Singura problema a avut-o la senzorul de perimetru la alarma...l-am reglat...tipa la ploaie.

  • DTU, luni, 02.08.2010 09:19
    ROMANIA

    DOMNULE MIRICA VAM MAI ADRESAT UN COMENTARIU DA VAD CA LATI STERS DINTRU UN LS600H SI S CLASS HYBRID SI NU PUTETI COMPARA DVS DUSTERU CU RAV 4 HAI SA PUNEM SI PANADA 4X4 NUH

  • dragoscst, luni, 02.08.2010 15:04
    s-a terminat cu mitul ... TOYOTA

    Cate vor fi rechemate in ... service ?! Spunea cineva aici de ... Tiguan. Ce este asta ?! Uitati-va intr'adevar la MITSUBISHI ! Sincer va spun nu se compara. Am modelul 2,2 diesel, full options din octombrie 2008, cumparata NOUA din Germania, de la distribuitor autorizat. Inainte sa ma decid asupra marcii am TESTAT tot ceea ce inseamna la aceea data SUV japonez pe piata din Romania (din toate punctele de vedere, doar ei conteaza). Singura marca care intra in discutie la aceea data era Subaru Outbak diesel. Modelul respectiv avea cateva minusuri, care au disparut la noul model.

  • ROV, joi, 12.08.2010 23:07
    @dragoscst

    Am fost foarte atras si de pajero si de outlander. Am inchiriat trei zile si un forester...La toate trei n-a nemultumit tinuta de drum. In special la Mitsubishi parte frontala balanseaza nepermis de mult pentru gustul meu, iti da impresia de masina greoaie. Interiorul lui out este sterp si pare iefin, la fel forester. Pajero este ok pe interior. Forester este magistral pe macadam, dar mediocru pe asfalt denivelat, are un balans f. mare. Fiind benzinar 150 cp MT se simte lipsa cuplului ai ales la depasirile rapide si la reprizele pe autostrada. Consumul mediu pe 1400 Km mixt a fost de 10,2. Reductorul este bestial... Intr-un final am ales un LC....Tu cam ce ai testat la ele ???

  • vasile, joi, 01.11.2012 23:27

    ce masina este aceea LC 120D caci eu nu prea ma stiu la masini dar vreau sa-mi iau un suv.singura masina care am condus si este dupa inima mea si nu as da-o este c clase dar ma ispiteste sa-mi iau un suv si nu stiu ce sa iau