Motor / Transmisie
Am avut ocazia de a vedea cum arată şi cum se simte un RAV4 facelift vreme de câteva zile, în tot acest timp fiind acompaniaţi de o unitate diesel D-CAT de 2.2 litri. Cei patru cilindri sunt capabili să producă 150 de cai putere la 3600 de rotaţii şi un cuplu motor suficient, de 340 Nm. Momentul motor este resimţit la capacitate maximă atunci când turometrul indică 2000 de rpm, însă se stinge relativ rapid, pe la 2800 de rpm. Chiar dacă plaja de turaţii nu este foarte generoasă, RAV4 dă impresia unui model dinamic, care se mişcă repede şi bine, indiferent de suprafaţa de rulare. Resursele sunt suficiente pentru a pune în mişcare cele 1500 de kilograme, fără a da impresia că modelul gâfâie atunci când este încărcat sau când are de urcat pante cu înclinaţie mare. Unitatea D-CAT este tot ceea ce îi trebuie SUV-ului compact, fiind capabilă să se adapteze uşor traseelor urbane sau extraurbane. Cei patru cilindri sunt asistaţi de o cutie de viteze automată, care uşurează sarcinile şoferului în mediul urban, dar creşte în schimb consumul şi influenţează performanţele. Etajarea celor şase rapoarte se face bine, cutia fiind orientată către obţinerea unui consum mic. Răspunsul este însă o problemă, nu puţine fiind situaţiile în care apăsarea la podea a acceleraţiei aduce un răspuns abia după câteva clipe. Din fericire există un mod Sport şi două padele poziţionate în spatele volanului, care îmbunătăţesc răspunsul cutie şi măresc implicarea şoferului. Chiar dacă vorbim despre un diesel, compartimentul motor este bine antifonat şi nu transmite din zgomotul şi vibraţiile sale habitaclului.
Stimati redactori,cand ati depunctat pt pretul "piperat",sunt curios,cu ce ati comparat RAV-ul,cu Tucson? Dc da...nu e bine,nu e bine deloc fiindca masina aceasta cu acest motor si acest nivel de echipare se poate bate fara jena cu multe alte modele premium si ca bani si ca marca. PS:Si chiar nu a fost o intrebare retorica,astept un raspuns corect si pertinent. Multumesc!