Toyota RAV4

Motor / Transmisie

4.0
Testul nostru are in prim plan un RAV-4 echipat cu deja popularul motor diesel D-4D de 2.2 litri, cu patru cilindri si filtru de particule. Unitatea ascunsa sub capota pune pe tava celui de la volan o putere totala de 150 de cai, disponibila la 3600 de rotatii si un cuplu motor suficient, care depaseste pragul de 300 de Nm, necesar oricarui model cu pretentii de escapade in teren accidentat, mai precis 340 de Nm. Momentul motor apare la 2000 de rotatii, desi prezenta sa ar fi fost binevenita pe la 1500 de rotatii. Nici plaja de turatii pe care se resimte valoarea maxima a cuplului (intre 2000 si 2800 rpm) nu este una foarte generoasa, dar este normala si suficienta pentru un diesel de talia D-4D-ului. Per ansamblu, resursele oferite de propulsorul Toyota sunt suficiente pentru a face din RAV4 o masina dinamica, capabila sa livreze senzatii placute celor care vad intr-o masina si altceva decat un mijloc de transport util. Ajungem si la transmisia in sase trepte, care se achita admirabil de resursele generate de unitatea diesel, raportul cutie motor fiind unul foarte echilibrat. Etajarea celor sase trepte manuale se face foarte bine, cutia fiind orientata catre obtinerea unui consum redus de combustibil.
  • kretzoooo, joi, 01.04.2010 19:51
    titlul!!!

    vad eu bine sau titlul e Toyota Land Cruiser 2.2 D4-D 150 cp Puiul de Land Cruiser cum vine asta ? nu trebuia RAV 4 ?

  • icon, joi, 01.04.2010 20:42

    imi plac pozele din statia PECO. Mai exista asa ceva? :D in rest....notele sunt OK. RAV nu s-a vrut niciodata un Cruiser in miniatura. Iar in privinta designului, mi se pare cea mai frumoasa a fi generatia a 2 a.

  • Preotul, joi, 01.04.2010 21:29

    urata cu spume! Renault Koleos este mai bun!

  • Carlos, joi, 01.04.2010 21:51

    parinte parca erai impotriva Renault :)) copilarie frumoasa in continuare!

  • Preotul, joi, 01.04.2010 22:03

    Nu iti este si tie rusine sa vb cu mine asa , mai Carlos? Cu un om al bisericii nu ai dreptul sa ma faci copil! Sau esti cumva un drac care isi face de cap aici pe site?

  • lulu, joi, 01.04.2010 22:04
    .

    rav 4, sau noua kia sorento...??? ce sa aleg?

  • ............, joi, 01.04.2010 22:51
    ...........

    koleos alege.....e mai bun.....sau chiar Duster

  • unckle, joi, 01.04.2010 22:53

    alege duster :)

  • slv83, vineri, 02.04.2010 00:26
    pretul corect

    Eu as alege Grand Vitara facelift sau Duster, cu toate ca e mai rudimentar! Toyota mi se pare cam scumpa pt. conditiile din prezent! Sarbatori fericite tuturor!

  • Vlad, vineri, 02.04.2010 01:58

    Bai fratilor experti auto, motorul asta nu avea in trecut cumva vreo 177cp sau ma-nsel eu? Sau e oferit acum in 2 variante de putere...

  • BRCK, vineri, 02.04.2010 09:43
    grand vitara

    pe cand un test drive cu grand vitara facelift?o masina neglijata cam prin toate publicatiile auto dar cu capacitati offroad cu mult peste ceea ce ofera concurenta in plus e si goodlooking

  • marius c., vineri, 02.04.2010 10:09
    @Vlad

    da motorul de 2.2l venea si cu 177CP dar nu il mai aduc deocamdata in romania, acum aduc doar varianta de 150CP.Daca vrei varianta de 177CP iti aduc eu si la un pret mai bun decat il aduc ei pe varianta de 2.2l 150CP.

  • marius c., vineri, 02.04.2010 10:13
    @lulu

    Lulu ce ai patit ?? cum sa alegi Kia?? nu ai ce face cu banii??Clar rav4 e ccea mai tare masina din clasa aceasta. nu este extraordinar de frumoasa dar in rest este o masina incredibila.

  • cmg_george, vineri, 02.04.2010 12:17
    @lulu

    @lulu eu as merge pe Nou Sorento. Foarte dotat, motor mai puternic si parca arata si mult mai bine.

  • cmg_george, vineri, 02.04.2010 12:18
    @marius c.

    @marius c. De ce nu ar alege Kia?

  • marius c., vineri, 02.04.2010 12:52
    @cmg_george

    @cmg_george.Kia e frumusica dar atat!.Nu e manevrabila,nu imi place suspensia nu se potriveste cu drumurile noastre, materialele din interior fff salab calitative,finisaje proaste int+ext.,caroserie firava, nu prezinta siguranta (am fost in masina unui var de al meu si am avut un accident la aprox. 30km/ora, am intrat intr-un pom si masina sa facut praf, a fost dauna totala!!!!!), cedeaza foarte repede directia si suspensia, la 30000km pe drumurile din romania troncane toata, costa mult intretinerea, comonentele fff scumpe, garantie proasta, ....imi vin atatea in minte ..daca mai vrei iti mai spun??

  • cmg_george, vineri, 02.04.2010 13:06
    @marius c.

    @marius c. eu nu cred ca vb de noul Sorento :)

  • marius c., vineri, 02.04.2010 13:34
    cmg_george

    da, modelul nou nu l-am condus, modelul acesta nu stiu exact cu m se comporta la drum dar gandestete putin ca nu poate sa apara un salt foarte mare fata de modelul anterior, acest lucru se intampla la toti producatorii si nu poti sa compari cu traditia toyota in 4X4 si fiabilitatea lor; masina am vazuto fizic in ceea ce priveste materiale+finisaje ;si partea de siguranta, garantie, suspensie, rezistenta la drumurile noastre este valabila pentru toate modelele lor. efectiv ele sunt construite mai salabut fata de restul masinilor si asta clar se vede si la pret.

  • cmg_george, vineri, 02.04.2010 13:42
    @marius c.

    Imi pare rau dar nu ai dreptate. Noul model nu cred ca a pastrat decat numele de la vechiul Sorento. http://www.youtube.com/watch?v=TItZyPpJVCE http://www.euroncap.com/results/kia/sorento/366.aspx Nu poti sa-mi spui ca la 30km/h se face praf. Finisajele este mult peste multe masini. Asa ca nu mai spune ca la partea de siguranta asa sunt toate. Legat de suspensii aceasi poveste (daca nu stiai si la FL de la Ceed de ex am rezolvat asa zisele probleme de suspensii). Plus ca ai garantie 5 ani bara la bare si 7 ani cutia si motorul... nu vreau sa fac reclama dar chiar ai o idee proasta despre masina fara justificare zic eu (vb de modelul nou, cel vechi sunt de acord ca era varza). Mai mult comparatie Rav4 - Sorento este discutabila, sorento a fost acum mai mult orientat spre confort decat spre offroad asa cum era cel vechi. Rav4 are un ampatament de ~2500mm Sorento ~2700, Sorento este mult mai mare si ca lungime (~3-40cm). Motorul de 2.2 Diesel are 197CP 420Nm.... doar la pret se poate compara cu Rav4 deci eu as zice ca depinde mai mult de ceea ce ai nevoie. Am urmarit destul de mult Noul Sorento si crede-ma ca nu prea se poate compara cu cel vechi.

  • p-george, vineri, 02.04.2010 14:52
    Diferenta de note

    Nu ma consider mai expert ca voi insa sunt unele lucruri cu care nu sunt 100% de acord in testele voastre, de exemplu Qashqai design 8-10 Rav4 6-10 , la raport calitate pret nota 7-10 este un pic mica zic eu si mai sunt lucruri mic pe ici pe colo insa ideea de ansamblu este ca in opinia mea un Quashqai nu are cum sa aibe nota mai mare ca un rav4.

  • marius c., vineri, 02.04.2010 15:09
    cmg_george

    masina este schimbata total deacord, dar comportamentul la drum, manevrabilitatea si fiabilitatea ii va ramane aprox. aceiasi sa fi convins atat stiu ei sa construiasca. -la 30km/ora masina arata efectiv distrusa in toata partea de fata, aveai impresia ca o fost lovita de tren, ce siguranta imi mai transmite masina asta ??? iti dai seama dauna totala la 30 la ora impact cu un pom ce avea grosimea de 20-25cm., dao'ncolo de treaba. sincer mie imi este si frica sa mai merg cu o masina de a lor; ce sa mai zic daca ai accidenta la 70-80km/ora cu o alta masina in miscare??????? // sau la un accident minor, daca masina mi se face praf(dauna totala), voi iesi tot timpul in pierdere cu asguratorii CASCO care sunt in romania. degeaba ai pus testele euro ncap alea sunt facute la 64km/ora cu un obiect ce nu se afla in miscare; pentru mine nu ii foarte relevant (in 4 accidente in care am fost implicat doar unul singur a fost lovitura cu obiect static acesta cu kia) asa ca !!!!mie mi se par praf in ochi testele ncap. finisajele, materialele e clar!! sunt aiurea, am vazut masina poti sa imi spui ce vrei tu ca nu imi schimb parerea!!!- ca exista alte masini cu finisaje mai proaste asta e altceva, nu facem top-ul masinilor cu finisajele cele mai proaste. -din exprimarea asta a ta : Legat de suspensii aceasi poveste (daca nu stiai si la FL de la Ceed de !!!!!!!!!!!-ex am rezolvat-!!!!!!!!!!!!! asa zisele probleme de suspensii). Plus ca ai garantie 5 ani bara la bare si 7 ani cutia si motorul... nu vreau sa fac reclama dar chiar ai o idee proasta despre masina fara justificare zic eu (vb de modelul nou, cel vechi sunt de acord ca era varza). INTELEG CA LUCREZI PENTRU KIA NU??????deaia tii asa tare cu marca asta de masini. -apropo din cate stiu eu kia nu da garantie pe bucsi, pivoti, amortizoare, planetare, discuri de frana .. gresesc???? da acuma se poate ca noul sorento sa fie mai confortabil nu stiu inca ce sa zic, daca nu am condus sau vorbit cu cineva care a condus aceasta masina. ca sa fie confortabila ii trebe mai mult decat ampatamentul marit NU crezi??- si sa stii ca nici rav nu este foarte confortabil are suspensia destul de tare este putin sportiva, nu este foarte confortabila. -privind motorul nu am ca sa reprosez, e puternic cuplul bun e super ok; doar ca vreau sa mentionez ca am condus acum un an jumate un ceed cu motor de 1,4l benzina sau 1,5l nu mai stiu exact, dar motorul nu era mai mare de atat ce avea in jur de 105CP, pew care nu iam simtit DELOC in aceias zi am condus o alta masina cu motor de 1,4l benzina cu 97CP si era cu mult mai sprintena clar. -rav-ul l-am avut ca masina de servici am facut cu ea in jur de 25000km, era cu motorul de 136CP si sunt suficienti pentru chiar se simt si in depasiri si in viteze mari te ajuta cand vrei, este super ok. foarte bine ai spus cu faptul ca depinde fff mult de ce ai nevoie-Foarte Corect- clar avem gusturi diferita in ceea ce ne dorim de la o masina. cel mai bine este sa conduci amandoua masinile dar sa aive si una si cealalta peste 100.000km si atuncea sa vorbim.

  • cmg_george, vineri, 02.04.2010 15:24
    @marius c.

    Nu, nu lucrez pentru Kia. Daca spui ca testele la ncap sunt o aiureala... ce pot sa mai spun? Vechiul sorento era contruit pe cradru, cel nou pe sasiu. http://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Sorento : "It use a unistructure body instead of the old-style frame" Legat de garantie, da, gresesti... in garantia aia bara la bara intra si ce spui tu acolo. Nu spun ca Sorento este cea mai extraordinara masina, spun doar ca este de luat in calcul si nu ii cazul unui asa NU clar pentru ca nu mai este ceea ce a fost si Kia nu mai face masinile proaste de acum 10 ani. Numai bine si drumuri line. Rav4 este o masina foarta buna, ii drept. Am apreciat-o, dar omul a intrebat ce sa aleaga intre cele doua si nimeni nu s-a uitat macar la alternativa. Putin studiu... poate ca nu strica.

  • marius c., vineri, 02.04.2010 16:09
    cmg_george

    @cmg_george -acuma nu ma intelege gresit nu spun ca kia este foarte proasta, si eu as alegeo in fata altor masini, dar in comparatie cu rav-ul nu are nici o sansa sa iasa in fata.// si apropo tu esti acela care ma intrbat de ce nu as alege kia, eu doar ti-am raspuns.; din pacate cunosc foarte bine ambele masini. putin studiu -da sunt de acord, chiar recomand mai mult studiu in orice avem intentia sa achizitionam mai ales in zilele astea -pai da lulu a intrebat de cele doua masini;-eu cred ca doar cele doua masini se incadreaza in criterile lui de a ramas doar la cele doua variante, pentru ca altfel i-as sugera si eu sa se uite si la MAZDA cx7 si chiar la bmw x3 din cate stiu eu au o promotie ff buna ce se apropie de pretul la rav . Numai bine sa ai si tu drumuri line si sarbatori fericite

  • octav71, sâmbătă, 03.04.2010 00:36

    @Bigdan Mirica OK articolul, insa are cateva scapari micute. 1.Casio nu este o firma ... renumita de ceasuri mecanice (si crede-ma ca stiu ce spun!) 2. Chiar atat de mult nu ti-a placut pretul? Nici mie, dar ofera destul de multe in acei 25000 euro. 3. Personal, as alege cu ochii inchisi un Freelander 2 in loc de Rav4 SPor!

  • bogdanm, sâmbătă, 03.04.2010 01:48
    @octav71

    Casio e poate cel mai popular brand japonez de ceasuri. De aici si comparatia. Asocierea ceas mecanic - Casio este insa nepotrivita de acord cu tine. Rav 4 in versiunea testata de noi, dieselul de 150 de cai, vine cu doua alternative de echipare, Executive si Luxury. Ambele ofera o multime de accesorii de aici si pretul mare dar justificat. In comparatia cu celelalte modele din segment m-am raportat insa la versiuni de echipare similare (Kuga Titanium,CR-V Executive, Freelander HSE). Deci oricum am suci problema tot e mai scumpa decat celelalte :) Multumesc!

  • Razvan, marţi, 06.04.2010 14:52
    @bogdan.mirica

    Doar 6 la design sincer mi se pare f putin, avand in vedere ca este unul din cele mai frumoase SUVuri de piata, iar cand acest lucru atarna f mult in stabilirea notei finale este si mai neplacut. Ar trebui sa existe un echilibru in aprecierile facute si deasemenea multa impartialitate, ceea ce in revista d-voastra cam lipseste.

  • Dan, vineri, 07.05.2010 05:34
    articol

    Domnule Bogdan Mirica,de ce nu ne-ati spus de la inceputul articolului ca l-ati copiat cuvant cu cuvant din " http://www.car-addicts.com/archive/toyota-rav4-22-d4d-150-hp-land-cruiser-baby/" pentru ca eu am crezut ca echipa de la Automarket a facut testul....Era bine ,cel putin ,pentru precizia informatiei si din respect pentru cei care CHIAR au facut acest drive test........Cateodata acestui gen de text i se spune si PLAGIAT.Fiti fara grija ,nu va va da nimeni in judecata pentru ca cei care au scris ACEL articol NU intra pe "automarket.ro" sa compare drive-test-ele facute de ei cu cele facute de dumneavoastra.....Un pic de decenta,cateodata,nu strica nimanui.Nici macar dumneavoastra

  • Dan, vineri, 07.05.2010 05:42
    articol re

    Am uitat sa spun si despre fotografii care ,dupa parerea celor care au scris articolol ,sunt facute de Nenea Golfulet Studio.........Cele din articolul original sunt facute de altcineva,cu aceleasi masini,in acelas peisaj si din aceeasi pozitie a aparatului de fotografiat.......Interesant si curios in acelas timp.......Si repet : Un pic de decenta,cateodata,nu strica nimanui.Nici macar dumneavoastra

  • sebaa, vineri, 07.05.2010 09:57
    @Dan

    Iti multumim ca ne-ai sesizat de existenta site-ului respectiv, nu stiam ca suntem plagiati de ei. Din moment ce tu crezi ca acesta este un site din Statele Unite ale Americii, poate ne explici de ce au "scris" testul nostru cu RAV4 cu ajutorul google translate. Mai precis, unele fraze sau expresii nu au niciun sens in engleza si sunt copiate mot-a-mot de la noi. De ce ar pune o publicatie din SUA(chipurile) imagini cu o masina cu numere de Ilfov? Cum se face ca noi avem intotdeauna mai multe poze? De ce ei publica un test la cateva zile dupa ce acesta apare pe Automarket? Chiar si testul cu RAV4 - in cazul nostru, a fost publicat pe 1 aprilie, in timp ce "car-addicts" l-a publicat pe 2 aprilie. Sa inteleg ca tu iti imaginezi ca noi am plagiat cu masina timpului? Ce zici de testul cu Toyota Land Cruiser, publicat de noi pe 12 februarie, in timp ce pe "car-addicts" a aparut pe 23 februarie. Fii mai atent data viitoare inainte sa vii cu acuzatii de acest gen.

  • Dan, vineri, 07.05.2010 23:58
    Domnului Sebastian Toma

    Imi cer scuze !