Toyota RAV4

2.0 Valvematic 151CP 4x4 Aut Executive

Performante

4.0

Un SUV compact pe benzină cu motor aspirat de 2.0 litri şi cutie CVT vă va da senzaţia că funcţionează în regim sportiv exclusiv la kickdown, adică atunci când apăsaţi pedala brusc la maximum pentru o depăşire, de exemplu. În rest, comportamentul CVT-ului este mai degrabă docil, iar cutia pare construită mai degrabă pentru a nu exagera la capitolul consum. 

În aceste condiţii, cele 10.7 secunde de care are nevoie RAV4 2.0 VVT-i pentru 0-100 km/h reprezintă un timp acceptabil, mai ales având în vedere faptul că există concurenţi în segment care trec de 12 secunde la acest capitol. Cel mai rapid este acelaşi Mazda CX-5, model care reuşise să se impună şi la capitolul consum, care atinge suta în 10.5 secunde.

  • dan_grc, miercuri, 12.06.2013 13:25

    Da, dupa 20 de ani cu asemena ceasuri de bord, a observat cineva ca este sarita vopseaua de pe acul de la turometru? La exterior din fata si din profil este ok, spatele hidos, dar "punctul forte" este interiorul, are el piele pe bord dar cu interior de utilitara de anii 2000 e greu sa fie atractiva, cu tot cu fiabilitatea renumita de la Toyota.

  • Decebal, miercuri, 12.06.2013 13:29

    Zici ca interiorul e de la ARO 10 combinat cu ARO 244.....HORROR atat exterior cat si interior!!

  • cosmin, miercuri, 12.06.2013 13:33

    CVT + SUV + 4x4 + aspirat natural = reteta dezastrului cu absolut toate ingredientele...

  • delimani, miercuri, 12.06.2013 13:45

    intruchiparea urateniei...vechiul model arata bine.. chiar fff bine...

  • razvanis, miercuri, 12.06.2013 14:03

    La 31.300 Euro iti cumperi masina nu jucarii de astea de mall . Tot clima single-zone si la asta ? Toyota nu a auzit de bizoni nu ?

  • @razvanis, miercuri, 12.06.2013 14:10

    Este dual zone, copile....esti chior ?

  • George, miercuri, 12.06.2013 14:18

    1.Noul model Mitsubishi Outlander vine si el echipat cu motor benzina 2000 cmc, echipat cu o cutie CVT si 4wd nepermanent cu diferential central blocabil. Atentie !! 2.consumul mediu e de 7.0 L/100 km 3.pretul e de 29,748 euro cu TVA 4.

  • unul, miercuri, 12.06.2013 14:37

    Acest model este jenant la interior, o abordare diferita, adica penibila, si asta e varianta de echipare Executive, aia entry cum arata? Mai exista in lumea asta marci fiabile si care arata si bine si sunt de calitate, 31 de mii pe asa ceva? Coreenii stau mult mai bine si au si fiabilitate, este de neinteles ce-au gandit designerii japonezi cand au facut acest interior, si nu este singurul model, nici Auris nu este departe, la Avensis la fel, interioare de 2 lei iar la exterior de 2 lei jumate.

  • Iustin, miercuri, 12.06.2013 14:44

    Ma scuzati, dar cred ca voi nu stiti sa conduceti o masina pe benzina cu o transmisie de tip CVT. La voi toate se misca incet, toate consuma mult samd. Aici aveti un articol de la vecinii nostrii Moldoveni, cu RAV-4 2.5L benzina CVT. http:// piataauto.md/Teste-drive/2013/Toyota-RAV4/

  • luca, miercuri, 12.06.2013 15:05

    mai bine dau 17000 mii pe un duster complet full cu tot ce trebuie si am masina adevarata...arata de 1000 de ori mai frumos..astept in toamna faceliftul de la duster...

  • Hungaroring, miercuri, 12.06.2013 15:09

    Exteriorul nu e rau,interiorul e foarte slabut. Sunt de parere ca noul Ford Kuga e cea mai echilibrata masina din clasa asta.

  • tavone, miercuri, 12.06.2013 15:22

    prietene, unde ai vz tu sarita vopseara de la acul de turometru, este doar o reflexie a luminii exterioare...

  • dan_grc, miercuri, 12.06.2013 15:29

    @tavone Mareste poza cu ceasurile de bord sa vezi ca nu este o reflexie, dar se mai intampla sa mai sara vopseaua, s-au grabit si echipa de la controlul calitatii era in pauza de masa la un sushi.

  • gelu, miercuri, 12.06.2013 15:40

    foarte ciudata abordarea de design exterior a celor de la Toyota. Incerc sa accept acest design prin prisma identitatii de marca. Doar ca ma dezamageste. Interiorul '80ish=90ish e ciudat si el dar...imi place vopseaua de pe acul turometrului...dan....tu ai masina? Cred ca stii ca de vreo cativa ani acele ceasurilor de bord sunt facute din materiale plastice colorate in masa (imi cer scuze ca folosesc un limbaj prea elevat....nu e cu intentie). Stii ca aceasta procedura e mai ieftina si permite tranformarea acelui obiect in sursa de lumina, nu?

  • dan_grc, miercuri, 12.06.2013 15:49

    @gelu Tu stii sa citesti? Intri la contul meu si-o sa vezi daca am masina sau nu, cat despre ironia ta, ti-am mai zis c-o faci cam des pe inteligentul dar nu prea te prinde, acel ac de la turometru colorat in masa sau nu este incomplet...colorat.

  • Andy, miercuri, 12.06.2013 16:14

    Mie imi place cum arata in exterior si chiar si in interior cu mentiunea ca ar fi putut sa nu foloseasca materiale ieftine pe post de materiale premium in zonele mentionate in articol, iar bordul putea fi un pic mai ergonomic - asa da senzatia ca trebuie sa te intinzi dupa comenzile din dreapta. Are clima bizona dupa cum se vede in poze deci chiar nu inteleg de ce unii vor neaparat sa critice ceva doar de dragul de a auzi tastele sub degete... Toyota este un producator mai conservator de felul lui care la fel ca si Honda prefera strategia pasilor marunti nu "great leap forward". Daca e rau sau nu, timpul ne-o va spune, insa sunt sigur ca se va vinde bine in afara UE. Si da, coreenii vin foarte tare din urma, cum au observat multi, avand deja o pozitie globala mult mai puternica in comparatie cu branduri mult mai vechi gen Peugeot&Citroen, Fiat, Renault (ma refer la branduri nu la grupuri auto).

  • mircea, miercuri, 12.06.2013 16:31

    @dan_grc Nu e sărită vopseaua, e o reflexie nefericită. @Iustin Câte stiluri de condus, atâtea opinii. Iar testul lor nu e cu CVT, e cu automată clasică cu şase rapoarte. În rest, mă bucur că un test cu RAV4 a stârnit atâtea discuţii în contradictoriu. Mai luăm în test şi un diesel şi vedem cum se mişcă şi pe carburant ceva mai potrivit unui SUV compact.

  • George, miercuri, 12.06.2013 16:54

    Si eu sunt de parere ca modelul anterior a fost mai reusit ca design. Dar cu stilul celor de la Toyota ne-am obisnuit si nu au excelat niciodata la capitolul design. Sa speram totusi ca la fiabilitate vor sta la fel de bine ca pana acum. O pereche de ochelari pentru dan_grc se poate ? Asta ca sa vada el mai bine si sa nu marim cu totii poza pana vedem vopseaua sarita de pe ac. Ce sar haterii cu comentarii "obiective" la adresa masinilor japoneze care conduc lejer in topurile de fiabilitate si satisfactia clientilor chiar si in Germania. Nu va stresati prea tare fani masini germane, ca si anul asta Toyota va iesi lider la vanzari, cu tot designul lor nasol. Mai sunt si oameni care doresc mai mult decat o masina cu care sa faca parada in cartier. Cu designul lor urat de pana acum, Toyota a trecut pe primul loc la cele mai apreciate branduri auto, luand fata BMW. Atunci haterii n-au zis nimic. Dar sa lasam lumea sa vorbeasca si realitatea sa decida.

  • cmg_george, miercuri, 12.06.2013 17:23

    Doar ca Sportage vine 2.0GSL (163CP 194NM/4600) vine si cu tie automata pe la 24-25.000euro si un consum mixt declarat de 7.9l/100km "Transmisie automata (indisponibila pentru 2.0 DSL 4x2, 1.6 GSL, 1.7 DSL) 1209 €" Rav-ul in rest o masina foarte buna insa nu stiu cati ar alege un 4x4 automat pe benzina...

  • BaditzaEx, miercuri, 12.06.2013 19:17

    pe culoarea rosie, si-n pozele facute excelent de AM , mai toate masinile arata misto :-)) sincer mi se pare muuult mai misto in acesti bani ASX-ul celor de la Mitsubishi cu acel 1,8 Diesel si 150 cp, apropo dc nu apare la concurenta si ASX-ul ?, datorita motorizari ( care pe benzina nu au decat un 1,6 l ) ?!

  • dan_grc, miercuri, 12.06.2013 19:44

    @George Ok, am gresit cu acul vitezometrului, dar spre deosebire de tine eu nu urasc vreo marca, nu urasc Toyota dar nici n-o iubesc, cred c-am fost destul de obiectiv cand am spus ca are ceasuri de bord ca la o utilitara din anii 2000, de acord ca oamenii sunt diferiti, de aceea cei care nu prefera o Toyota nu inseamna ca fac parada in cartier cu alte marci, iar vanzarile Toyota n-au legatura cu cele de la Bmw, dar daca pt tine au iti zic totusi ca pot vinde niponii si 50 de milioane pe an ca tot aia este pt mine.

  • gelu, miercuri, 12.06.2013 20:32

    @dan.....da, am fost ironic iar intrebarea dca ai masina a fost tot ca o ironie. Chiar si asa chiar crezi ca imi pasa ce poza ai pus tu in cont? Ar trebui sa te cred pe cuvant ca ai masina aia? In fine...te-ai lansat intr-o critica imbecila (am zis critica imbecila) fara sa ai diplomatia sa accepti ca poti gresi. Nu vreau sa te mai intreb ce presupune colorare in masa ai sa spui ca iar o fac pe inteligentu'....

  • Toyo, miercuri, 12.06.2013 20:37

    Imi place la exterior, insa interiorul e destul de "primitiv". Indicatoarele tip Optitron de pe Corolla din 2008 mi se par mut mai reusite. Ce ma bucur este ca au schimbat in sfarsit deschiderea haionului. Pana acum se deschidea in lateral si acum vad ca se ridica. @razvanis si @ dan_grc: va facem cadou ochelari ? Clima este dual zone si vopseaua e sarita de pe BMW-ul ala care s-a facut varza de curand pe o autostrada in Germania. Stiti de ce Toyota e cel mai apreciat brand auto si are cele mai mari vanzari ? Pentru ca merita ! http://autosworld.eu/2013/01/10/top-10-cele-mai-fiabile-masini-raportul-tuv-2013/ In acest raport ati vazut vreun model de BMW ??? In schimb una dintre cele mai fiabile masini la categoria peste 11 ani este RAV4. Si tot la aceasta categorie mai intalnim: Corolla, Yaris si Avensis. Deci e clar ca masina asta nu va avea trecere printre anumite personaje care desi nu urasc marca, nu si-ar cumpara niciodata o Toyota. Vai dan_grc, sunt atat de suparat, ca maine imi vand Corolla si-mi iau un BMW =)) Dar mai intai trebuie sa ma duc sa ma imbat bine, ca daca sunt lucid, gandesc.

  • tavone, miercuri, 12.06.2013 21:26

    deci....nu e sarita vopseaua! :)

  • veron, miercuri, 12.06.2013 22:13

    sfat -bmw x3 (sh)mai bun ca toate.....!!!!

  • gtrazvan, miercuri, 12.06.2013 23:06

    Mie imi place ce de comantatori sunt pe aici, dar majoritatea se uita la niste poze. Eu am fost special in showroom sa vad noul RAV 4 si mi se pare o evolutie de la cap la coada (detin si un RAV4 2008). Poate singurul minus este al amsinii din test este acel CVT care este putin imbatranit fata de cutiile actuale. Era un amarat masi sus @cosmin care ä avut urmatorul comentariu: "CVT + SUV + 4x4 + aspirat natural = reteta dezastrului cu absolut toate ingredientele." - banuiesc ca este blond. Aceasta este poate cea mai buna combinatie pentru o masina foarte fiabila, comoda, ideala pentru familisti, adica fix scopul principal si obiceiul Toyota. @dan_grc - pe langa eroarea cu acul (dealtfel si in poza se vede perfect ca este o rflexie) restul comenatrilor tale nu sunt deloc concludente. Degeaba am acel lux si design deosebit, cand mai mult am nevoie de fiabilitate, intretinere ieftina si lipsa de dureri de cap. Nimeni nu contesta calitatile altor competitori, dar la categoria asta RAV4 inca este un etalon de normalitate si fiabilitate, foarte practica, fara pretentii deosebte de design sau materiale (ca aspect (degeaba am aspect fara calitate in timp)).

  • gtrazvan, miercuri, 12.06.2013 23:09

    Am uitat sa mentionez pretul foarte corect al masinii, mult mai ieftin decat un Golf cu aceleasi dotari si aceeasi putere.

  • kaka, miercuri, 12.06.2013 23:17

    ce nu stiu unii dintre voi referitor la designul toyotei este ca asa e politica companiei,mai precis e o chestiune de costuri;un gigant precum toyota daca face economie si de 5 euro la o masina ganditi-va cat face la cele 7-8 milionae de masini pe care le vand intr-un an

  • dan_grc, joi, 13.06.2013 01:15

    @gelu In septembrie va fi intalnirea posesorilor de E39, langa Brasov, esti invitat daca iti face placere, mai ales daca te pricepi la fotografii si ai un aparat foto profesionist, vor fi si doua M5-uri, asta daca nu se vor strica sau daca nu vor intra in sant pana atunci. @Toyo Asa este, nu urasc Toyota dar nu mi-as cumpara niciodata una, nu stiu ce este atat de greu de inteles, sa stapanesti sanatos Corolla, dar nu va fi niciodata o masina pe gustul meu, asta este valabil si pt @gtrazvan, iar restul comentariilor mele sunt concludente pt mine si pentru altii care sunt de acord cu mine, pt ceilalti intr-adevar nu sunt concludente, nici nu trebuie sa fie pt toti.

  • Toyo, joi, 13.06.2013 10:09

    @dan_grc: Eu te inteleg perfect. Nici nu trebuie sa fie o masina pe gustul tau. Adica sunt in ziua de azi atatea marci si modele, incat pot satisface can toate gusturile. Coreenii vin tare din urma cu modele frumusele si bunicele, chinezii cumpara si ei companii mari si incep sa produca masini, francezii vand masini ieftine si bunicele, deci de toate pentru toti. Compania BMW in schimb ar trebui sa fie mandra pentru ca a creat masini care inspira atata atractie si emotie. Mai rar vezi o asa dragoste intre un om si o masina: http://stiri.rol.ro/cocalarul-suprem-cum-si-a-aratat-dragostea-acest-roman-pentru-bmw-ul-pe-care-il-conduce-nu-pot-sa-cred-asa-ceva-879253.html Fara suparare, dar nu m-am putut abtine sa nu rad cu hohote la vederea pozei. Deci eu zic fara niciun misto ca ori BMW-urile sunt super masini de-ti creeaza o asa stare ca-ti vine sa le pupi, ori unii soferi sunt retardati rau de tot. Adica cand unii nu au bani sa manance, sau sa-si puna dintii in gura, dar isi iau super BMW sau Audi, trebuie sa fie ceva la mijloc. Banuiesc ca masinile astea premium germane iti dau un fel de putere de Superman. Si tu sa stapanesti sanatos BMW-ul si sa nu ai parte de evenimente neplacute. Am intalnit si persoane care au BMW sau Audi si conduceau foarte frumos. Stima si respect pentru cei ce respecta participantii la trafic si pietonii, indiferent de masina in care se afla si pe care o conduc.

  • Peter, joi, 13.06.2013 11:06

    @AM Incercati un test si cu noul Subaru Forester. Ar fi interesanta comparatia.

  • Andy, joi, 13.06.2013 12:58

    Polemica masini germane vs. masini japoneze, care dainuie de cel putin 2 ani de cand citesc automarket este o polemica grefata pietei auto romanesti care din punct de vedere european (global nu mai zic) nu conteaza pentru niciun producator auto. Fani auto sau nu, stim cu totii ca de 23 de ani incoace masinile SH aduse de afara au avut anual vanzari considerabil mai mari decat masinile noi cumparate din Romania. Vina cea mai mare dupa parerea mea o reprezinta veniturile mici. Pe locul doi vine abia nevoia de imagine. E ceva de genul...am 10.000 de euro, ce sa-mi iau? O masina noua a firmei X care poate fi low-cost daca e Logan sau de volum buget insa dintr-o clasa mai mica daca vorbim de Skoda, Hyundai-Kia, Chevrolet si alti producatori cu preturi competitive sau o SH a marcii Y care poate fi o masina de volum gen VW insa dintr-o clasa mai mare sau chiar o masina premium insa mai rulata si eventual mai veche? Multi prefera a doua varianta, neluand in calcul de multe ori (mai ales cei sub o anumita varsta, 30 de ani poate) ca o masina premium costa mai mult per total - intretinere, revizii (de asigurari nu vorbim ca mai nimeni care-si cumpara SH nu e dispus sa dea 3-400 euro/an pe CASCO). Toyo are si el dreptate cand spune ca multi achizitioneaza o masina (noua sau SH) dandu-si toti banii pe ea (eventual apeland si la un credit pe 7-8 ani) si efectiv isi iau de la gura la modul ca nu-si mai permit concedii, etc. Aici e buba cu imaginea. Stiu oameni cu Logan care stau in case de 150.000 de euro sau care au pensiuni si au dorit o masina pe care sa si-o poata permite si pe care o pot schimba usor in 4-5 ani cu una noua, insa am si exemple diametral opuse: credit pe 8 ani pentru o masina premium de 7 ani la 10.000 de euro, fara CASCO si colac peste pupaza a urmat si un accident si a trebuit sa mai scoata mii de euro bune pentru reparatii... Sper din tot sufletul ca mentalitatea sa se schimbe, desi vad ca nici criza nu ajuta totusi...

  • dan_grc, joi, 13.06.2013 13:14

    @Andy Ai si tu dreptate, dar exact in limita asta de pret, de 10 mii si credite pe 7 ani se regasesc si unii posesori de Logan, daca la unii cu premium sh conteaza imaginea, la altii exista obsesia unei masini noi, oricare ar fi ea, chiar daca are probleme mari s-o plateasca dupa aia, am cunoscuti care platesc de vreo 5 ani la Logan si acum le pare rau, pt ca practic nici Dacia noua nu si-a permis-o fara sa faca mari eforturi, iar aici revenim la venituri, eu nu sunt adeptul creditelor si m-am ferit pana acum, dar daca e sa fac totusi credit n-as face-o pt o masina sh, mi se pare cea mai proasta alegere, ori noua ( cu credit sau fara daca se poate), ori sh cu banii jos, dar si acolo pana la o limita.

  • gelu, joi, 13.06.2013 15:55

    @dan...multumesc, cred ca voi ramane la intalnirea ford

  • gtrazvan, joi, 13.06.2013 16:05

    Real intre Toyota si BMW nu prea exista rivalitate (decat putin pe partea cu Lexus), deci orice comentarii si comparatii de gen sunt putin stupide. BMW este un brand premium, emotional, tehnologizat dar desigur si mai costisitor si mai putin fiabil. Toyota pune accent mare pe partea practica si fiabilitate deosebita la un pret decent. Din cand in cand mai fac si ei cate ceva emotional (Supra, Celica, LFA in trecut, si GT86 actual) deci sporadic. E greu sa le compari pentr ca BMW ofera mult dar si la un pret pe masura, Toyota ofera mai putin, dar produse foarte bune si corecte avand astfel si un target mult mai mare. Ambele marci sunt de apreciat iar colaboararea lor actuala s-ar putea sa fie una din cele ai inspirate si benefice pentru ambele branduri.

  • Samba, joi, 13.06.2013 18:52

    Cika '' sarita vopseaua de pe acul de la turometru '' :)) .....pfffff....cat de pathetic. Gata! Ajunge domnule Dan, te-ai facut prea mult de '' cacao '', asta ca sa nu folosesc un apelativ jignitor pt matale. Acul de la turometru, este prelucrat dintr-un plastic transparent, iar plansa de la Toyote sunt cu circuite si cu smd-uri( nu cu becuri ca la BMW-urile vechi ) . Dar m-am distrat pe cinste. Aplaudati-l pe Dan !

  • AndreiRN, joi, 13.06.2013 22:53

    O masina de excelenta pt populatie dar in general este pt femei. De abia astept sa apara pe strazi modelul cu partea de tractiune de la Tesla. O sa fie liste de asteptare pe la dealeri.

  • @gtrazvan, sâmbătă, 13.07.2013 20:43

    BMW e foarte fiabil,uita-te pe datele ADAC!