Toyota Prius facelift

1.8 L VVT-i Hybrid Sol E-CVT

Consum

4.5

Nu sunt foarte multe de zis despre consumul lui Prius. Ştim cu toţii că este o maşină extrem de economică în oraş şi destul de prietenoasă cu buzunarul tău pe drumurile extraurbane.

Deşi Toyota promite un consum urban de 3.9 litri, noi am depăşit puţin această valoare, urcând până la 5.1 litri/100 de kilometri, cu aerul condiţionat mereu în funcţiune. Este o valoare încurajatoare.

În afara oraşului, pe autostradă, Prius înghite ceva mai puţin decât un model cu propulsie convenţională pe benzină. Adică undeva la 6.5 litri/100 de kilometri. Este acceptabil având în vedere că acul vitezometrului a rămas mereu fixat la 130 de km/h, iar aerul condiţionat a mers non-stop.

Cu un plin de carburant, însumând 45 de litri, autonomia pe care am experimentat-o noi a fost de aproape 750 de kilometri.

  • Scrooge, miercuri, 13.08.2014 11:26

    Interesanta dar nu merita. Un dci de la Renault sau un BlueMotion de la VW obtin consumuri asemanatoare. Cu siguranta voi fi acuzat ca nu inteleg masina, ca sunt fan diesel (desi am avut numai masini pe benzina), dar primul cuvand la care te gandesti cand vezi aceasta masina este consumul. Ori acest cuvand merita analizat si raportat la alte situatii. Off topic: cat de urati si dubiosi sunt stalpii de granit care delimiteaza trotuarul.

  • Sam, miercuri, 13.08.2014 11:48

    "Mă tot gândesc de câţiva ani încoace la mirosul de iarbă verde, de pădure, de aer curat. Şi de fiecare dată mă tem că într-un viitor întunecat o să fim privaţi de aceste lucruri care ni se par naturale şi gratuite. Motivul? Poluarea, dorinţa de a exploata tot ce ne înconjoară şi caracterul distructiv al omului." "Vreau totuşi să cred că atunci când voi privi înapoi la deceniul în care ne aflăm o să pot spune că nu am contribuit la această evoluţie distrugătoare. Nu cu mult ce-i drept. E o picătură într-un ocean de maşini care emit sute de grame de CO2 şi consumă tone de combustibil." "E însă o picătură importantă, care a schimbat cursul istoriei auto şi a insuflat tuturor spiritul eco, afişat din snobism la început, dar cultivat apoi cu grijă de cei îngrijoraţi de evoluţia speciei umane." Nu mi-a fost dat sa citesc afirmatii mai cretine. Daca v-ati face temele putin a-ti afla ca toata industria transporturilor la nivel mondial este responsabila in jur de 30% de poluarea cu CO2. Asta include avionele, barcile, trenurile, masinile, etc. Masinile de unele singure nu sunt responsabile cu mai mult de 14% din poluarea totala cu CO2. Din cifra aia de 14% de putem da seama ca tari subdezvoltate in care activeaza masini vechi poluatoare sunt responsabile in mare parte de aceasta poluare (China, India, Brazilia, etc). Masinile cu combustie interna din tarile civilizate care urmeaza norme strigente de poluare (UE, SUA) nu sunt responsabile nici de 7 la suta din totalul poluarii cu CO2, si cifra continua sa scada pe masura ce oamenii conduc masini tot mai noi. Pe de alta parte, vacile de unele singure sunt responsabile de 14% din poluarea totala cu gaze de sera prin productia lor de metan prin flatulenta. Metanul este un gaz cu efect de sera de 23 de ori mai puternic decat CO2-ul(http://animals.howstuffworks.com/mammals/methane-cow.htm). Asta fara sa mai mentionam contributia industriei carnii, porci, oile sau sutele de mii de centrale care functioneaza prin arderea de carbune in China si India. Cititi fraza asta: "The U.S. Food and Agriculture Organization says that agricultural methane output could increase by 60 percent by 2030 [Source: Times Online]. The world's 1.5 billion cows and billions of other grazing animals emit dozens of polluting gases, including lots of methane. Two-thirds of all ammonia comes from cows." Deci hai sa fim seriosi. Faptul ca populatia continua sa creasca spre 10 miliarde si ca toti asteapta sa duca o viata imbelsugata cu cata carne si lapte ti-ai dori distruge mai mult planeta decat 100 de milioane de masini. Daca toti ar devenii vegetarieni sau reduce poluarea cu cel putin o treime (nu-s vegetarian si nici nu intentionez sa devin unul). Apoi, daca s-ar renunta ca centralele poluatoare si China, India, Brazilia si Rusia ar trece pe reactoare cu thorium s-ar mai reduce poluarea cu 30-40%, ceea ce ar fi cu adevarat semnificativ. Cum e tot ce-am zis relevant? Pentru ca faptul ca esti la volanul unui Prius e intradevar snobism. Snobism la cel mai inalt nivel. Daca in toate tarile dezvoltate s-ar cumpara numai Prius de acum incolo, tot nu ar scadea poluarea cu CO2 mai mult de 2-3%, asta neluand in considerare CO2-ul produs in productia Prius-ului. Deci, lasati-ne cu bullshit-ul asta eco friendly ca nu tine. Adevarul e ca faptul ca tu sau inca 1 milion de oameni conduc un Prius nu contribuie cu absolut nimic semnificativ la combaterea poluarii. Gazele cu adevarat periculoase precum metanul, azotul, etc sunt ignorate si ne concentram pe CO2. M-am saturat de toata cretinitatea asta eco-friendly cand vine vorba de masini si de snobismul si prostia infinita care vin cu ea.

  • Sam, miercuri, 13.08.2014 11:53

    Plus am uitat sa mentionez ca nu-mi place Prius-ul ca masina. Are un exterior naspa (design-ul e subiectiv, stiu) si un interior si mai naspa, mai ales luand in considerare pretul. Ai putea lua un Golf, Astra sau Focus cu un 1.6 diesel si ai obtine consum mixt mai bun la un pret mai mic, si ar fii niste masini mai bune per total. Deci, chiar nu merita.

  • Kap, miercuri, 13.08.2014 13:31

    Scrooge, corect, asta ca sa nu mai vorbim de TCe-uri sau TSI-uri mai mici. Iar daca adaugi si GPL la ecuatia asta, astia de la Toyota ar trebui sa intre in pamint de rusine cu vrajeala asta trimbitata ca ECO si vinduta cu 28.000 EUR.

  • gtrazvan, miercuri, 13.08.2014 13:48

    Pntru toti mancatorii de "ciocolata" de mai sus, aratati-mi si mie masina aia diesel care consuma REAL ziua in Bucuresti " 5.1 litri/100 de kilometri, cu aerul condiţionat mereu în funcţiune." Si aglomerat ca Bucurestiul sunt sute de orase in lumea asta.

  • gogu, miercuri, 13.08.2014 14:20

    @gtrazvan ai dreptate, intr-o anumita masura. dar pe de alta parte, masinile hibrid nu te ajuta cu mai nimic in ce priveste consumul la drum lung. iar majoritate kilometrilor si emisiile aferente acolo se fac. in general e suficient un drum relativ scurt, de cateva ore in week-end, pentru a depasi distantele parcurse in timpul saptamanii in oras. deci n-ar trebui sa ne intereseze defalcat consumul urban, ci mai degraba cel mediu

  • bbb, miercuri, 13.08.2014 14:43

    Iarta-i, sunt doar niste copii care isi mai arunca ochii prin 2,3 "almanahe" si apoi vin sa-si reverse inteligenta aici. "Ai putea lua un Golf, Astra sau Focus cu un 1.6 diesel si ai obtine consum mixt mai bun la un pret mai mic, si ar fii niste masini mai bune per total" Asta nici in cele mai umede vise ale VAG-inarilor.

  • krm, miercuri, 13.08.2014 14:44

    Sunt total de acord cu gtrazvan. Nu exista consum de 5% in Bucuresti cu aer conditionat pornit si motorizare diesel, poate doar atunci cand rulezi dupa ora 24, fara aer conditionat si ai un stil de mers total dedicat obtinerii unui consum cat mai mic. Eu conduc un Opel Astra Caravan 1.7 diesel, 110 CP , model 2010 cu 50.000 km la bord si atata timp cat merg intre orele 09 - 20 consumul minim este in jur de 7.5 - 8%. In zile in care folosesc aerul conditionat si accesez zone mai aglomerate ale orasului consumul minim este intre 8.5 - 10%, chiar si peste.

  • Kap, miercuri, 13.08.2014 15:14

    Logan TCe sau DCi, Megane TCe sau 1.5 DCi, Astra 1.6 CDTi, Skoda Rapid TSI si TDI, Fiat Linea MultiJet, Peugeor 301 HDi si multe alte modele, toate mai ieftine, consuma mixt undeva in jur de 6%. Si atunci ce costa 28.000? Snobismul de a te da ECO, in conditiile in care de banii astia iei 3 Logan-uri GPL, care - CULMEA - polueaza si mai putin!

  • Sam, miercuri, 13.08.2014 17:22

    @gtrazvan, bbb, krm. Am zis consum MIXT. Nu in oras. Plus, nu toata lumea sta in Bucuresti. Is peste 15 milioane de romani care nu stau in Bucuresti. In multe orase din tara traficul este destul de okay. Acuma nu zic ca scoti 5% urban cu un diesel, dar undeva in jur de 7 intr-un oras cu trafic decent gestionat ii foarte normal. In plus, asa cum au spus si Kap si gogu, trebuie luat in calcul si consumul extraurban. Un 4.5 la mers normal nu-i iesit din comun la un diesel de ultima generatie, dar Prius va consuma sigur peste 6. Cum au spus si ceilalti, cateva sute de km in oras se fac mai greu dar extraurban imediat ii faci. Eu spre exemplu, stau undeva in Transilvania si merg cam 70% extraurban. Pentru mine un Prius nu ar avea nici un sens. Sa zicem ca mergi mai mult prin oras. Iei un Prius care ii cu vreo cel putin 7 mii de euro mai scump decat o masina diesel echivalenta din segmentul C. Chiar daca diferenta de consum mixt real ar fi undeva la 2-3 la suta, la 25.000 de km pe an nu ai economisii mai mult de 1000 de euro pe an(aproximativ). Deci iti trebuie 7 ani sa recuperezi diferenta. Asta daca circuli exclusiv in oras. Pai se merita?

  • bbb, miercuri, 13.08.2014 19:24

    Daca pui la socoteala si banii investiti in intretinerea unei masini nemtesti, fie ea si noua, se cunosc foarte bine multele probleme de care sufera cel putin la motoare, se merita. Cu toate ca este o masina de 10 ori mai complexa decat o masina clasica se afla pe locul 1 la fiabilitate.

  • Lache, miercuri, 13.08.2014 21:40

    @bbb sau Robert,am sa-ti dau un exemplu;2001 Audi A6 motor de 3 litri V6.O bobina de inductie(daca stii ce-i aia) costa 70 de dolari.Si are 6.Schimbate cu unele noi.Fa tu matematica.Acum a doua masina (adevarata) .1997 Nissan Maxima.Acelasi tip de motorizare.Numai ca de data asta o bobina costa 180 de dolari. Problemela mari ca apar la toate masinile,apar din cauza proprietarilor.Daca trebuie sa schimbe cureaua de distributie,cu toate ca producatorul recomanda schimbarea pompei de apa,a lichidului de racire,al corpului termostatului,termostatullui ,proprietrul ce face? Schimba doar cureaua.Dupa aceea pompa de apa o sa cedeze,plasticul din care este facut corpul termostatului se face praf(si japsii folosesc plastic in prostie),iar de aici o gramada de probleme.Garnitura de chiuloasa samd Cand o sa auda cat o sa-l coste o sa incepe sa urle ca masina este una dintre cele cu mari probleme de fiabilitatesi in viata lui nu o sa-i mai creada pe mincinosii de producatori.Tipic mioritic! Incinate in fata elevului care si-a deposit profesorul.Pentru un pumn de orez!

  • Scrooge, miercuri, 13.08.2014 21:52

    @ Sam....excelent comentariul @gtrazvan.....cu ciocolata las-o mai moale sa nu ti se aplece, eu am scris consumuri asemanatoare, motoarele pe care le-am pomenit obtin 6-7. Iar o masina cu motoarele respective poti sa o cumperi cu pana la 10.000 de euro mai putin. Gandeste si dupa aceea scrie.

  • vianu, joi, 14.08.2014 01:02

    pentru infomare generala...consum mediu pe ultimii 7.000km -- 5l/100km incluzand folosinta zilnica in oras, deplasari pe autostrada (tinuta la peste 130 cu un varf de 160, autobahn rules), deplasari de WE, etc. @sam...e greu sa compari Prius cu Focus. Comportamentul rutier e altul feelingul e altul, cutia de viteze alta. Chestia cu "mai bine iti iei X masina" e relativa. Fiecare isi potriveste masina dupa preferinte. Personal imi place dinamismul lui Focus si confortul lui Prius. Din nefericire nu le pot avea amandoua in acelasi timp

  • Scrooge, sâmbătă, 16.08.2014 12:08

    hmmm tocmai am vizionat un test cu Suzuki S-Cross 1.6 diesel. Consumul mediu din test 4.8 / 100km. Pret cu 5000 de euro mai mic. :)

  • hmmm, luni, 18.08.2014 13:01

    Eu zic ca la consum, pentru un motor pe benzina de capacitate 1.8, sta excelent. Nu mai zic de faptul ca este destul de grea (bateria bate-o vina..) Ia sa vedem pareri despre consum pentru posesori de benzinare de 1.8....