Toyota GT86

2.0 Drift auto

Siguranta

5.0

Toyota GT86 nu a fost supusă testelor EuroNCAP, dar nu sunt motive pentru a nu ne aștepta la un scor maxim. Nu mai puțin de șapte airbaguri sunt oferite pe lista de dotări standard a automobilui, inclusiv un airbag pentru genuchi. Urmează apoi o listă lungă de sisteme electronice de asistare a celui de la volan, dar vom menționa doar faptul că sistemul de control al stabilității VSC are o setare care își permite să te joci pe viraje fără a face vreo greșeală de începător. Sistemul permite punții spate să derapeze câteva grade, iar apoi își corectează traiectoria. Mai trebuie spus că Toyota GT85 este dotată și cu diferențial Torsen LSD, adică diferenția cu alunecare limitată.

  • slVW_83, joi, 06.09.2012 13:04

    O masina decenta ca performante dar adsurda ca pret. Un GTI o spulbera la toate capitolele! Doar pentru fanii marcii!

  • Adi, joi, 06.09.2012 14:11

    Arata bine, insa e cam scump...cred ca mai bine un Scirroco, ori Megane RS

  • Ivanoff, joi, 06.09.2012 14:52

    Ma astup cand vad ce se mai scrie pe aici (intodeauna cand se compara o japoneza cu o europeana) legat de pret atat de catre redactie cat si de catre "comentatori"...in contextul in care sistemele de echipare si dotari sunt total diferite intre aceste marci!!! Ne este la indemana tuturor sa configuram orice masina (Ex. Scirocco) cu toate elementele de dotare pe care GT-ul le are in STANDARD si ajungem la acelasi pret ( http://cc.porscheinformatik.com/nwapp/nws_ro/ICC3/VW!ro!!!V!!!/ ) Fara sa mai pui nivelul infinit superior de fiabilitate sau garantia mai mare...

  • Emil, joi, 06.09.2012 14:52

    Da mă sIVW_83 GTI rulzz!!! Si Bugatti Veyron tremură în fața lui VW GTI.

  • alx, joi, 06.09.2012 15:09

    subscriu la comentariile anterioare referitor la pret... mi se pare exagerat de mare. @ivanoff - nu mai ridica in slavi fiabilitatea japonezelor si mai citeste noutatile relativ la recallurile masive ale toyota...

  • Vilmos, joi, 06.09.2012 15:13

    Stau si ma intreb de ce este asa de scump? In SUA pretul modelului de baza incepe la aprox $25,000 la fel si Subaru BRZ care este "fratele geaman a lui GT86" dar de la o mama diferita :) :) Ptr cei ce compara un GTI cu un GT86 dau de inteles ca probabil in viata lor nu au condus o masina cu tractiune pe spate. Nu-i usor sa compari mere cu portocale....dupa parerea mea

  • zarnesteanu, joi, 06.09.2012 15:32

    Una din cele mai slabe oferte de pe piata la ora actuala. Performante slabe, clasa zero, pret urias, atractivitate nula... dezastru pe toata linia. Nici nu mai are rost sa incep comparatii cu ORICE alta masina din clasa asta. Tobaru, un repetent cu certificat stampilat si parafat. Urmatorul ...

  • Ivanoff, joi, 06.09.2012 15:44

    Merci "Redactie", sunteti cu adevarat niste profesionisti lipsiti de subiectivitate si nepartinitori... Am atasat un Scirocco configurat identic ca dotari cu GT 86 (exceptie cateva lucruri ce nu puteau fi puse ca de ex diferentilul LSD intalnit numai pe Veyron poate) la pret similar si voi ati sters commentul. De ce?... Trebuie neaparat sa se ramana cu ideea ca e scump?...

  • Eu, joi, 06.09.2012 22:27

    Masina anului!

  • Bogdan, vineri, 07.09.2012 06:04

    Aspect exterior ok, pozitie la volan ok, dar mie mi se pare destul de lenta pentru pretul ei si pretentiile sport, trebuie sa fii la peste 4000/r pentru ceva "zvac"

  • vlad, vineri, 07.09.2012 11:00

    Principalul avantaj este tractiunea spate, nu gasesti masini mai ieftine si la fel de performante cu tractiune spate. Dar...... Modelele hot-hatch disponibile pe piata ofera performante/calitate superioare la un pret asemanator. Nu cred ca va avea succes in Europa la acest pret!

  • catalyst, vineri, 07.09.2012 12:49

    cine face comparatii ale acestui concept cu variatii ale clasei Golf sau 308 este intr-o grava eroare in privinta pasiunii pentru pilotajul auto. @Vilmos diferenta de pret provine datorita unor aspecte strict legate de politica de vanzari, in SUA se pot vinde cateva zeci de mii de bucati, iar in Romania cateva zeci de bucati.

  • mip, sâmbătă, 08.09.2012 00:47

    gargara slaba .... toyota nu stie sa faca masini "cool" .... le face oricum dar nu asa. acum s-au aliat cu subaru dar dupa mine nu au prea reusit ce si-ar fi dorit. daca vreti de la japonezi ceva mai "cool" uitati-va in curte la nissan, 350 / 370 Z, ala e si mai frumos si mai "dur", cu "propulsie" cum spun americanii si cu o tinuta de drum stil european (ce sa mai vorbim de sunetul esapamentului !!!) ... etc. de aia si se vinde de ani si ani ! fiind acum la a doua generatie; ca sa nu ne luam de gt-r ....

  • Vilmos, sâmbătă, 08.09.2012 02:29

    Articol gasit intr-un magazin auto din SUA.....deoarece si GTI -ul a fost inclus mi sa parut interesant .... http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1207_high_performance_two_door_comparison/viewall.html

  • Vilmos, sâmbătă, 08.09.2012 02:31

    http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1207_high_performance_two_door_comparison/viewall.html

  • pesso, miercuri, 19.09.2012 16:04

    Ieri am facut un drive test cu GTul si sincer sa fiu ma impresionat din toate punctele de vedere.Asa cum ati spus si voi capitolul la care exceleaza este suspensia.Masina sta excelent in viraje si te indeamna ca fiecare viraj sa il abordezi mai tare decat precedentul(sigur ca nu am riscat lucrul acesta).Motorul nu da senzatia de aspirat,iar la capitolul consum,dupa 15km de mers numai 5000-7000rpm am ajuns inapoi la showroom cu un consum de 18l\100km.

  • adrian, vineri, 05.10.2012 08:57

    mi se pare scumpa. dar nu prin comparatie cu europenele ci raportat la pretul unui genesis. motor turbo dar performante asemanatoare. este singurul concurent direct. tot tractiune spate, marca fara pretentii de premium etc

  • GT 86, marţi, 09.10.2012 13:51

    Am citit razand comentariile contra acestui model , si nu ma pot opri sa nu remarc cat sunt pline de subiectivism , asta denota faptul ca articolul a fost citit si inteles doar cum s-a vrut . De la bun inceput acest model a fost anuntat ca fiind unul pur sportiv , distractiv . Si atunci comparatia cu GTI nu isi are sensul , pt. ca GT 86 are un motor boxer fata si tractiune spate , motor boxer care costa ceva banuti si unii producatori doar viseaza sa il aiba . Alt lucru esential remarcat si de Ivanoff este faptul ca are diferential spate LSD ( doar pt cunoscatori ) De asemenea in comparatia cu Scirocco , Hyundai ,RCZ , raportul este de 160cp/tona , mai mare decat la oricare dintre modele amintite mai sus , centrul de greutate este atat de jos incat doar 2 modele unul de la Porsche si unul de la Ferarri intrec aceste performante . Cat despre pretul lui Scirocco , draga redactie e departe de ce ati scris in articol , configurat cu toate dotarile lui GT 86 depaseste 36000 eur . Dar ne-am obisnuit deja cu toate aceste comentarii ale unor asa zisi experti priceputi la masini . P.S. Am testat varianta cu cutie manuala , si este genial , singurul lucru ca l-as reprosa ar fi poate ca franele sunt putin subdimensionate . Toate cele bune .