Motor / Transmisie
Motorul folosit de Toyota GT86 este un propulsor cu patru cilindri dispuși orizontal. Cilindreea acestui motor boxer dezvoltat de Subaru este de 2.0 litri, iar puterea furnizată este de 200 CP la 7.000 rpm. Cuplul motor maxim este 205 Nm, dar este disponibil la turații mari între 6.400 și 6.600 rpm. Acest lucru afectează comportamentul motorului la turații joase, când pare destul de anemic din cauza lipsei cuplului. Toyota GT86 este disponibilă cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte, dar opțional se poate pune și transmisie automată. Mașina noastră de test a venit cu o asemenea cutie automată cu șase trepte și comandă manuală cu clapete amplasate pe volan. Nu este cea mai fericită combinație pentru acest gen de automobil gândit pentru plăcerea de a conduce, dar probabil Toyota s-a gândit și la cei mai comozi dintre noi.
Personal sunt un fan al cutiilor de viteze automate. Dar, în cazul modelului GT86, cutia automată este inutilă. Îți permite să rulezi confortabil în oraș, însă dacă vrei să te distrezi și să faci câteva drifturi controlate, lipsa ambreiajului va ridica câteva probleme. Să ne înțelegem: cutia automată este inutilă pe un GT86 pe care vrei să-l încerci sportiv, dar nu este însă rea, își face treaba excelent, schimbările fiind suficient de prompte. Dar am simțit lipsa unei cutii manuale pentru a aprecia la maxim acest automobil. Așadar, sfatul nostru este alegeți o Toyota GT86 cu cutie de viteze manuală. A, și ca detaliu picant, sunetul motorului este absolut normal, cu un discret mârâit sportiv. Personal, mi-aș fi dorit sunetul specific motoarelor boxer.
O masina decenta ca performante dar adsurda ca pret. Un GTI o spulbera la toate capitolele! Doar pentru fanii marcii!