Tinuta de drum
Dacă toți am urma același drum și n-am încerca rețete diferite, cum am descoperi cărări nebătătorite? Se pare că asta și-a spus și Volvo atunci când a decis că în acest segment al SUV-urilor premium e nevoie de o abordare diferită, nu neapărat axată pe sportivitate.
Așa că XC90 s-a afirmat ca un SUV mare și blând, menit să-i izoleze cât mai bine pe cei din interior. Setarea suspensiei are un singur lucru în minte: să absorbă bine neregularitățile și să nu transmită nimic deranjant în interiorul premium pe care l-am elogiat mai devreme. Reușește. Mai ales dacă mergeți pe suspensia pneumatică opțională. Aceasta te ajută să plutești mai bine, deși, dacă încalți mașina cu jante de 21 sau 22 de inch (și o să vrei asta pentru că așa arată cel mai bine XC90) s-ar putea să te mire niște șocuri pe care le transmite suspensia la întâlnirea unor limitatoare de viteză.
Dincolo de această slăbiciune, mașina este bine antifonată și chiar păstrează aderența foarte bine, în ciuda ruliului simțitor. E și normal, pentru că vorbim despre o mașină ceva mai grea, care cântărește 2.3 tone.
Direcția nu comunică nici o informație despre suprafața de rulare. E ca un telefon fără semnal. Însă e clar că o s-o iubești în oraș, acolo unde este foarte asistată și ușurează orice manevră. De sportivitate nu prea e loc, pentru că Volvo XC90 T8 nu-și propune asta.
Cât despre ieșirile în off-road, ele se pot face. Drept dovadă că există și un mod dedicat pe comutatorul central. Tracțiunea integrală este asigurată de motorul electric de 88 de cai putere de pe puntea spate. Acesta își trage seva din bateria de 11.6 kWh atunci când e nevoie de 4x4. Dar ce te faci atunci când bateria este descărcată? Rămâi fără 4x4? Bineînțeles că nu. Între cele două axe există un generator, care poate canaliza energia produsă de motorul convențional chiar către motorul electric de pe axa spate. Este același generator care facilitează încărcarea bateriei de către motorul pe benzină.
Așadar, există tracțiune potrivită pentru teren accidentat, dar ar fi bine să nu uitați de anvelope și de o gardă la sol de 22 de centimetri. Dacă alegeți suspensia pneumatică, aceasta poate crește la 25 de centimetri. Unghiul de atac este de 21 de grade, cel de degajare de 23 de grade. Deci un minim de ingrediente pentru aventuri cumpătate în afara asfaltului.
Cand treci de 40 de ani, masina asta devine ideala pt orice barbat. am condus masina asta, varianta diesel de 235cp si merge impecabil. cred ca acest benzinar cu mult mai multi cai e si mai interesant.