Interior
Imediat ce urci în interiorul lui XC90, cu sau fără facelift, ești tentat să îți aprinzi un trabuc, să îți torni un pahar de coniac și să deschizi o carte. Lemnul, aluminiul, pielea fină și, mai nou, lâna, te fac să te simți ca într-un salon. Volvo a știut dintotdeauna să te facă să te simți special. Mai ales dacă alegi schema de culori potrivită, ca în cazul exemplarului meu.
Calitatea materialelor este de top, oriunde pui mâna găsești zone moi și prietenoase. Finisajele sunt și ele foarte bune. Bonus, pe Inscription primești un levier al transmisiei lucrat în sticlă de către artizanii suedezi de la Orrefors. Arată spectaculos, este finisat impecabil și o să-ți ofere o senzație tactilă inconfundabilă. După mine, este mai frumos decât cel oferit de BMW împreună cu Swarovski pe noile sale modele.
Volvo oferă multe spații de depozitare, buzunare generoase în portiere, o cotieră mare și multe soluții pe consola centrală. Din păcate, nici una nu are spațiu cu încărcare prin inducție pentru telefonul mobil. Există însă un torpedou cu acționare electrică.
Pe locurile din spate există loc suficient pentru picioarele pasagerilor. Nu mai vorbesc despre spațiul de la nivelul capului. Cei care se gândesc la versiunea plug-in hybrid primesc standard 7 locuri. Nu pot comanda versiunea cu 5 locuri, ci, opțional, doar cu 6 sau 4. O decizie ciudată, dar care face din XC90 PHEV singurul hibrid oferit cu 7 locuri în standard.
Portbagajul este și el foarte generos, cu tot cu cele două scaune extra ascunse în podea. Are 640 de litri. Veștile sunt foarte bune și dacă folosești toate cele 7 locuri: mai rămân 262 de litri pentru bagaje, valoare pe care o au, de obicei, subcompactele.
Bine, bine, dar cum se stă pe ultimul rând de scaune? Decent. Nu ai foarte mult spațiu la picioare, ca adult, dar se pot face compromisuri pe distanțe scurte. E clar că e ceva mai mult loc decât într-un X5 sau GLE cu 7 locuri. Accesul este ușor mai dificil, ca în cazul oricărui model din acest segment care își propune un al treilea rând de scaune.
Cand treci de 40 de ani, masina asta devine ideala pt orice barbat. am condus masina asta, varianta diesel de 235cp si merge impecabil. cred ca acest benzinar cu mult mai multi cai e si mai interesant.