Tinuta de drum
XC60 (în versiunile sale cu motoare termice clasice) este un SUV decent la capitolul ținută de drum. Nu iese în evidență la nivel dinamic în fața rivalilor germani, așezându-se într-o zonă călduță a segmentului: mai degrabă confort decât sportivitate și mai degrabă liniște și relaxare decât probleme cu rinichii. Este, de altfel, strategia întregii game Volvo. Poate cu excepția modelelor cu pachete Polestar, între ingredientele cărora au fost scăpate mereu câteva pungi cu piper dedicate cunoscătorilor.
Dacă privești lista de opționale prezente în echiparea acestei mașini, lucrurile se arată interesante: jantele de 21 de inch cu anvelope 255/40 (2000 de euro) și suspensia activă pneumatică reglabilă electronic pe fiecare roată (2300 de euro) - la care se adaugă elementele estetice cu tentă sportivă ale versiunii de echipare R-Design - ar trebui să reprezinte garanții ale unei modificări de strategie în ceea ce privește abordarea dinamică a problemei.
Și totuși, modificările vizează aproape modul în care resimți denivelările și gropile: adică mult mai acut. Pentru că pe viraje, XC60 T8 păcătuiește prin masa proprie ridicată (peste 2200 de kilograme, cea mai mare din segment) "cauzată" de pachetul de baterii împachetat bine sub podea. Dacă la viteze medii și manevre liniare pe viraje mașina se menține decent în limitele fizicii, apăsarea serioasă a accelerației și bruscarea direcției pe serpentine dezvăluie un comportant subvirator evident, cauzat de inerția mare pe care mașina o duce pe roți. Direcția e și ea relativ vagă în virajele abordate cu aplomb și nu ajută la echilibrarea situației din teren.
Altfel spus, nu priviți jantele imense (altfel superbe estetic) și cei 390 de cai putere ca pe garanții ale sportivității, pentru că nu e cazul. XC60 rămâne, indiferent de motorizare și de echipare, o mașină orientată în special către confort. Asta dacă mai aveați nevoie de o confirmare că un hibrid plug-in construit de Volvo nu e făcut pentru circuit.
90 DE MII ??? Stiu nu se pot compara dupa unii dar noua RAV4 phev de 306 CP cu 8 cm mai scurta costa maxim jumate si merge electric 65 km nu 42 Bun or fi 50 reali la toyota dar nu 30 ca aici In sfirsit Volvo e mai cu staif nu zic doar ca motor de peste 300 cai din doi litri nu il vad bine, parca mai durabil e 2,5 japonez cu vreo 180 cai plus doua electrice