Volvo XC60

2.0 Hibrid Plug-In (T8) 390CP 4x4 Aut8 R-Design

Consum

4.0

Atât timp cât reușești să rămâi cu niscaiva curent în bateria de 10.4 kWh, XC60 îți va fi un aliat de nădejde în lupta cu bugetul familiei. Asta înseamnă că e preferabil să ai unde să-l încarci atunci când ești acasă și să ai o priză la îndemână la birou. 

Pentru asta nu ai nevoie de prize rapide. Pentru că le-ai avea degeaba.

Niciun model hibrid plug-in premium de pe piață nu poate fi încărcat la prize rapide (DC), iar puterea maximă de încărcare la prize Type 2 (AC) este în general de 3.6 kW, deși acestea pot să ofere până la 22 de kW (și chiar 43 de kW în unele cazuri izolate). Nu e doar cazul modelului Volvo, pentru că în cazul rivalilor Mercedes GLC 300e și BMW X3 xDrive 30e e la fel. Doar Audi Q5 55 TFSIe are un charger on-board ceva mai puternic, care poate să "stoarcă" 7.2 kW dintr-o priză Type 2. 

În condițiile astea, diferența de timp la încărcare între o mufă Type 2 (maxim 3.6 kW) și o priză normală (care oferă 2.3 kW) este relativ mică și este acoperită fără probleme dacă mașina stă la încărcat pe timpul nopții sau în timpul programului la birou. Iar asta înseamnă că poți să rulezi pur electric în oraș, între casă și birou, chiar și dacă ai de traversat întreg Bucureștiul pentru asta. Autonomia electrică anunțată e de circa 42 de kilometri, iar realitatea din testul nostru ne-a demonstrat că poți traversa orașul de două ori doar pe baterie (asta înseamnă către 30 de kilometri în total) și-ți mai rămâne cât să faci un ocol pe la supermarket. 

Altfel spus, realitatea este că niciunul dintre SUV-urile astea nu te va ajuta prea tare la capitolul consum când ieși din oraș și te gândești la un concediu. Nu te gândi că bateria îți va ajunge prea mult (în 20-30 de kilometri vei urmări cu jind un indicator care va sta mai mereu pe zero), iar încărcarea bateriei (în mers sau la stații) e lentă și anevoioasă. Așa că așteaptă-te ca motorul de 2.0 litri turbo supraalimentat care cară atât mașina, cât și bateria goală (și eventual se agită s-o și încarce) să consume în jur de 10 litri/100 km în regim extraurban. Asta la o rulare cât se poate de relaxată în modul Normal de rulare. 

Totul ține, deci, de matematică și de un plan clar: calculează-ți totalul de kilometri pe care-i parcurgi în fiecare an și analizează ce procent din total este reprezentat de rularea urbană. Dacă în majoritatea timpului mergi cu mașina în oraș și ai unde să încarci bateria, un plug-in hibrid e perfect pentru tine și cei din jur, pentru că vei putea rula cu costuri minime și reușești să aduci o gură de aer proaspăt în aglomerația urbană. Iar consumul extraurban se va amortiza ușor în timp.

Dacă majoritatea drumurilor tale sunt în afara orașului, sfatul meu e să mizezi mai degrabă pe un T6 cinstit, care oferă aceeași configurație a motorului de 2.0 litri, dar fără anexele electrice care trag la cântar. Diferența de costuri la achiziție va acoperi fără probleme orice costuri suplimentare la nivel de carburant. Asta dacă ele există.

Despre fișele tehnice și cifrele afișate acolo de rivalii din segment putem vorbi doar pentru că modalitatea de testare a acestor mașini este identică. În rest, ea nu are legătură cu realitatea decât dacă vei beneficia mereu de contextul perfect în care bateria mașinii nu se va goli niciodată: pe hârtie, toate SUV-urile premium hibride plug-in consumă în jur de 2.0 litri/100 km. 

  • cifre, vineri, 17.01.2020 10:09

    90 DE MII ??? Stiu nu se pot compara dupa unii dar noua RAV4 phev de 306 CP cu 8 cm mai scurta costa maxim jumate si merge electric 65 km nu 42 Bun or fi 50 reali la toyota dar nu 30 ca aici In sfirsit Volvo e mai cu staif nu zic doar ca motor de peste 300 cai din doi litri nu il vad bine, parca mai durabil e 2,5 japonez cu vreo 180 cai plus doua electrice

  • dan_grc, vineri, 17.01.2020 10:10

    Cum era, producatorii premium germani au preturi nesimtite ? X3 M este 92.000 euro, cu putere mult mai mare, performante superioare. Volvo, producatorul care se concentreaza pe siguranta, ofera acest model cu aproape 400 cai ( in titlu apar 320 cai, gresit probabil ).

  • netam-nissan, vineri, 17.01.2020 10:25

    in nemernicia mea nu stiu unde a ascuns volvo promisiunea ca de anu asta nici unu nu mai baga peste 180 la ora dar frumos scris testu si fara gogosi cu doi litri la suta... de metri poate si bine ca nu e iar FEATURE ca ma baga iar in ceatza drumuri bune sa aveti si malai de benzina fara vise curentate ca kilovatu citeam aici ca a sarit pirleazu

  • andrei, vineri, 17.01.2020 10:30

    bine ca am aflat ca la drum lung sunt frectie pluginurile astea. eu pt drum lung eram interesat de unul. bine, nu pt drum lung, ci acolo merg eu. eram interesat mai mult ca sa am garantia viitorului (cat de cat). poluare mai mica, daca la poti incarca e ok, etc. dar sa merg la un drum de 4-500km aproape exclusiv pe motorul termic si in acelasi timp sa si dau mult mai mult la achizitie, nu mersi. o info utila.

  • ACE - Craiova, vineri, 17.01.2020 10:32

    Masina este O.K. la modul general (design modern interior/exterior, sigura, confortabila, bine echipata) insa are autonomia in modul full electric in zona mica/medie ..... Totusi - pretul: MITSUBISHI Outlander PHEV x 2, chiar nu ma face sa sar in sus de bucurie..... Nota 7/8 in ansamblu...

  • Meteorologogu, vineri, 17.01.2020 10:54

    Acuma inteleg sa fii impresionat de un sistem asa de complex care functioneaza bine dar nu cred ca aceasta complexitate este neaparat o calitate, mai degraba dimpotriva :)

  • adi_10, vineri, 17.01.2020 12:23

    masina e frumoasa, caluti multi, eco friendly, toate bune si frumoase...DAR 90.000 de euro????cine are ma 90.000 euro facuti cinstiti in tara asta pe care sa si-i permita sa ii arunce pe o masina care te plimba din stanga in dreapta? ca altceva nu face. nici clatite, nici bani...nimic.

  • someone, vineri, 17.01.2020 12:43

    nu am ce sa critic referitor la orice volvo actual in ceea ce priveste imaginea, siguranta, confortul. ei si-au setat niste obiective si se indreapta spre ele fara a tine de cont de x si y. insa am o intrebare: de ce au ales la motorul pe benzina un sistem dual de supraalimentare ( turbo + compresor ), sistem f complicat si nu f fiabil, cand aceleasi cifre de putere si cuplu se puteau obtine cu o singura turbina twinscroll, care e si mai ieftina, si mai fiabila si si mai simplu de produs? sant deja pe piata multe tipuri de motoare de 2.0 turbo care scot 300 + cai doar din turbo. @ netam-nissan; curand volvo va trece la limitarea vitezei, si sa vezi atunci modificari la cutia at cu 8 trepte. ar fi de ajuns o cutie at6 pt 180km/h, dar mno, ce sa faci daca ai deja una cu 8?

  • skoda, vineri, 17.01.2020 13:57

    Un SUV foarte scump cu greutate de camion, portbagaj mic si spatiu mic in rest este ok. Interior/exterior arata foarte bine mai ale farurile aprinse sunt foarte frumoase.Dar totusi 90.000 de Euro este un pret foarte piperat @dan_grc Nu este gresit, 320 de cai sunt ai motorului pe benzina si in rest ce del 80 de cai este cel electric

  • Andrei, vineri, 17.01.2020 18:39

    Marea problema a ei, dincolo de pret, e ca e merge ca o barca pe valuri. Tinuta de drum e praf. Cei care au bani de Volvo nu iau in calcul masini ieftine d e teapa lui Rav4/Outlander. De ce se mai numeste Rav4 cand nu mai are tractiune integrala?

  • @DAN_GRC, vineri, 17.01.2020 18:54

    Masina nu se adreseaza celor care se utia dupa BMW, e pentru aia un sfert din clientii lui XC60, cred ca vreo 50.000/an adica. Si inca ceva, nu e pentru Romania, e pentru tarile unde au reduceri la taxe :) In Romania, Italia, Spania, Franta, Anglia merge bine dieselul inca :) Din cate se mentioneaza si in articol, e foarte bun daca ai incarcare acasa si la birou, iar cand la birou e gratis, e perfect :) Pe langa astea nu se mentioneaza aici ca in tari civilizate si mai luminate ai si locuri de parcare mai bune, chiar cu incarcare gratutita, deci inca un plus. Un alt avantaj e ca masina are preincalzire fara sa "puta". Setezi frumos parking climate la ora la care vrei sa fie masina gata, computerul de bord isi face calculul cate minute ii ia ca sa ai in masina temperatura dorita si porneste din timp, asa ca te poti urca iarna cand afara sunt -15-20 intr-o masina gata de drum cu scaune incalzite si volan incalzit, parbriz si oglinzi dezaburite, etc. Si da, e scump pentru Romania, dar se pare ca se vinde din ce in ce mai bine si cum se zice in articol, a fost lider mult timp si se bate cu germanii, in conditiile in care nu i se face atata reclama ca la masinile germane :) Pentru Romania clar nu se merita sa dai atatia bani pe o masina: nu ai unde sa o incarci asa usor, poate da peste tine unul cu BMW X3 M mai puternic, gropile iti strica repede suspensia, sunt doar 4-5 service-uri in toata tara si alea presteaza jalnic, deci multe motive sa nu alegi asa. In schimb pentru Vestul Europei e o alegere mult mai buna decat alte marci mincinoase mentionate prin articol :)

  • @Andrei, sâmbătă, 18.01.2020 01:52

    Este rav4 hybrid 4x4 ))

  • PMC, sâmbătă, 18.01.2020 10:58

    @adi_10: s-ar putea sa nu te incalzeasca cu nimic, dar sa stii ca nici in strainatate nu multa lume are 90.000 sa dea pe un autobus de-asta. Crede-ma, stiu ce vorbesc. In general vorbind, sumele astea devin tot mai absurde. Ramai cu gura cascata cand vezi listele de preturi un ultimii ani. In ultimii 10, cam asa. Nu-i nimic. For every action, there's a reaction. O sa duca ei la vale mult mai rapid decat au urcat-o. :)

  • Andrei, sâmbătă, 18.01.2020 18:42

    @@Andrei: ala e doar ocazional AWD, atat cat tine bateria (adica aproape deloc).

  • @dan_grc, duminică, 19.01.2020 10:02

    Este foarte adevarat ca e scump. Daca s-ar fi zis de un BMW ca e cel Mai complex sistem hibrid in 2020 sau ca e cel mai puternic SUV plug-in hibrid din segment, atunci si-ar fi meritat banii, dar asa, un Volvo cu aceste caracteristici, peste marcile germane, nu isi merita clar. Mai bine un X3 M diesel :)) masina cocalareasca. Legat de autonomie: cati dintre voi faceti naveta mai mult de 50 km pe zi? Daca ai incarcare acasa si la birou,mergi full electric, in loc sa pornesti fumigena Diesel pentru 5 km, cand nici motorul nu are timp sa se incalzeasca, plouezi ca taranul si ti se mai infunda si DPF-ul (daca nu cumva l-ai anulat deja).

  • Vali, duminică, 19.01.2020 19:43

    Intr-o tara unde soferii parcheaza pe trotuare si treceri de pietoni, sicaneaza tramvaie si autobuze, mor cate 3000 de persoane anual in accidente rutiere, apare cate un testdrive cu Volvo si toti isi dau cu parerea ca e scumpa :) Deci mai intai ar trebui sa avem o educatie, ar trebui sa avem dealeri competenti (Olanda are o suprafata de aproape 6 ori mai mica comparativ cu ROmania si are peste 100 dealeri Volvo :) ) si apoi discutam de tehnologie si preturi. Cat despre masinuta, mi se pare o bijuterie. Am XC90 T8 de 4 ani si sunt foarte incantat. Posibilitate de incarcare acasa si la birou, am facut si 270 KM full electric, deci se poate daca ai distanta mica pentru naveta si parcuri/magazine in apropiere.

  • Parere, luni, 20.01.2020 05:59

    Chinezii ăștia și-au luat-o în cap cu preturile. Dacă vrei performante te uiți la germane, dacă vrei confort și fiabilitate la japoneze. Volvo nu oferă nici una nici alta, o dau înainte cu siguranța in condițiile în care nu sunt lideri la capitolul acesta în nici o clasa.

  • netam-nissan, luni, 20.01.2020 10:40

    faine laude dle vali sigur le merita volvo dar mai curios as fi sa ne invatati cum ati facut mormanu de bani sa il cumparati ca si eu vreau unu nehibrid macar drumuri bune sa aveti mai ales pentru masin de 2-3 tone

  • skoda, luni, 20.01.2020 13:24

    Volvo nu merita aceste laude pentru ca nu este fiabila, spatioasa, tehnologizata, frumoasa, ieftina, si nu e chiar atat de sigura

  • Sam93, joi, 23.01.2020 14:27

    Haha, ce-mi place cum au iesit toti frustratii de hateri Volvo la suprafata. Domnilor, aceasta masina este varful de gama Volvo. E normal sa coste foarte mult. La cum un X3M40d costa cam la fel. Va intrebati de ce Volvo a ales aceasta optiune complexa? Pentru ca Volvo se gandeste la viitor si stie ce urmeaza. Stie ca din 2021 va trebui ca fiecare marca sa aibe 95 g/CO2 per km, si nu pot atinge acest target cu motoare mari. De aceea Mercedes a anuntat ca noul C-Class AMG va avea motor 2 litri turbo benzina+hybrid. La fel ca acest Volvo. Pentru asta puteti sa multimiti la UE si la regulatiile lor nonsensice. Volvo doar s-a gandit la viitor si a ales o solutie care inseamna ca nu trebuie sa dezvolte motoare noi la fiecare 2 ani. Cat despre pret si succes la vanzari, Volvo tocmai a avut anul trecut cel mai bun an la vanzari din istorie. Volvo inca este peste orice in clasa la siguranta. Vedeti small overlap test cand Audi A4 dadea fail si Volvo XC90 modelul din 2002 lua punctaj maxim. Nu stiu motoarele noi, dar cel putin cele vechi Volvo erau toate peste marcile germane la fiabilitate. Asa ca puteti sa continuati sa latrati voi, ca Volvo isi vede de treaba.

  • skoda, vineri, 24.01.2020 11:24

    @Sam93 Gresesti sa sti.Varful de gama este XC90 nu XC60