Consum
Atât timp cât reușești să rămâi cu niscaiva curent în bateria de 10.4 kWh, XC60 îți va fi un aliat de nădejde în lupta cu bugetul familiei. Asta înseamnă că e preferabil să ai unde să-l încarci atunci când ești acasă și să ai o priză la îndemână la birou.
Pentru asta nu ai nevoie de prize rapide. Pentru că le-ai avea degeaba.
Niciun model hibrid plug-in premium de pe piață nu poate fi încărcat la prize rapide (DC), iar puterea maximă de încărcare la prize Type 2 (AC) este în general de 3.6 kW, deși acestea pot să ofere până la 22 de kW (și chiar 43 de kW în unele cazuri izolate). Nu e doar cazul modelului Volvo, pentru că în cazul rivalilor Mercedes GLC 300e și BMW X3 xDrive 30e e la fel. Doar Audi Q5 55 TFSIe are un charger on-board ceva mai puternic, care poate să "stoarcă" 7.2 kW dintr-o priză Type 2.
În condițiile astea, diferența de timp la încărcare între o mufă Type 2 (maxim 3.6 kW) și o priză normală (care oferă 2.3 kW) este relativ mică și este acoperită fără probleme dacă mașina stă la încărcat pe timpul nopții sau în timpul programului la birou. Iar asta înseamnă că poți să rulezi pur electric în oraș, între casă și birou, chiar și dacă ai de traversat întreg Bucureștiul pentru asta. Autonomia electrică anunțată e de circa 42 de kilometri, iar realitatea din testul nostru ne-a demonstrat că poți traversa orașul de două ori doar pe baterie (asta înseamnă către 30 de kilometri în total) și-ți mai rămâne cât să faci un ocol pe la supermarket.
Altfel spus, realitatea este că niciunul dintre SUV-urile astea nu te va ajuta prea tare la capitolul consum când ieși din oraș și te gândești la un concediu. Nu te gândi că bateria îți va ajunge prea mult (în 20-30 de kilometri vei urmări cu jind un indicator care va sta mai mereu pe zero), iar încărcarea bateriei (în mers sau la stații) e lentă și anevoioasă. Așa că așteaptă-te ca motorul de 2.0 litri turbo supraalimentat care cară atât mașina, cât și bateria goală (și eventual se agită s-o și încarce) să consume în jur de 10 litri/100 km în regim extraurban. Asta la o rulare cât se poate de relaxată în modul Normal de rulare.
Totul ține, deci, de matematică și de un plan clar: calculează-ți totalul de kilometri pe care-i parcurgi în fiecare an și analizează ce procent din total este reprezentat de rularea urbană. Dacă în majoritatea timpului mergi cu mașina în oraș și ai unde să încarci bateria, un plug-in hibrid e perfect pentru tine și cei din jur, pentru că vei putea rula cu costuri minime și reușești să aduci o gură de aer proaspăt în aglomerația urbană. Iar consumul extraurban se va amortiza ușor în timp.
Dacă majoritatea drumurilor tale sunt în afara orașului, sfatul meu e să mizezi mai degrabă pe un T6 cinstit, care oferă aceeași configurație a motorului de 2.0 litri, dar fără anexele electrice care trag la cântar. Diferența de costuri la achiziție va acoperi fără probleme orice costuri suplimentare la nivel de carburant. Asta dacă ele există.
Despre fișele tehnice și cifrele afișate acolo de rivalii din segment putem vorbi doar pentru că modalitatea de testare a acestor mașini este identică. În rest, ea nu are legătură cu realitatea decât dacă vei beneficia mereu de contextul perfect în care bateria mașinii nu se va goli niciodată: pe hârtie, toate SUV-urile premium hibride plug-in consumă în jur de 2.0 litri/100 km.
90 DE MII ??? Stiu nu se pot compara dupa unii dar noua RAV4 phev de 306 CP cu 8 cm mai scurta costa maxim jumate si merge electric 65 km nu 42 Bun or fi 50 reali la toyota dar nu 30 ca aici In sfirsit Volvo e mai cu staif nu zic doar ca motor de peste 300 cai din doi litri nu il vad bine, parca mai durabil e 2,5 japonez cu vreo 180 cai plus doua electrice