Volvo XC60

2.0 Diesel Biturbo (D5) 235CP 4x4 Aut8 Inscription

Consum

4.5

Pentru a înțelege consumul lui XC60 trebuie să facem apel la singurul punct de reper pe care toți rivalii din segment îl abordează în aceleași condiții: testele europene NEDC. Chiar dacă relevanța lor față de șofatul în viața reală e minoră, știm că toate mașinile au fost supuse aceluiași test, deci avem o comparație corectă pentru toată lumea. Sau măcar una în fața căreia nimeni nu poate depune contestații când vine vorba de paralelă în sine.

În aceste condiții, trebuie să analizăm motorizările relativ asemănătoare din segment. Cel mai apropiat este noul Range Rover Velar, cu al său 2.0 Biturbo de 240 CP. Trecem apoi la modele care folosesc motoare diesel de 3.0 litri pentru a ajunge la cifre asemănătoare: BMW X3 3.0 diesel de 265 CP, Porsche Macan 3.0 diesel de 258 CP și, undeva departe, Jaguar F-Pace, cu al său 3.0 de 300 CP. 

Puțin mai jos în acest grafic stau Mercedes-Benz GLC 250d (2.2 litri, 204 CP) și Audi Q5 2.0 TDI, care nu oferă deocamdată mai mult de 190 CP, dar care va fi disponibil probabil de anul viitor într-o versiune Bi-turbo care se va apropia de cifrele lui XC60 la nivel de propulsie.

Cum stă XC60 D5 în tot acest amestec de SUV-uri premium? Foarte bine. Cu un consum mediu mixt de 5.5 litri/100 km, modelul suedez oferă un nivel al consumului depășit doar de rivalii cu cel puțin 30 de cai mai slabi, în timp ce toți ceilalți concurenți se laudă cu cifre care urcă în unele cazuri la peste 6.0 litri/100 km. Evident că nu e o diferență majoră, mai ales că nu vorbim de mașini care se cumpără după calcule masive privind investițiile pe termen lung prin benzinării. Dar contează într-un clasament moral al segmentului. Range Rover Velar afișează cu 0.3 litri/100 km mai mult decât modelul Volvo.

În fine, trecând peste comparațiile seci, dar relevante, ajungem la cifrele consumului real, pe șosea, acolo unde Volvo XC60 D5 ne-a demonstrat că se poate așeza în cazul consumului extraurban oriunde între 6.5 și 9.0 litri, în funcție de cât de serios apeși pedala de accelerație. Cu mențiunea că cei 9.0 litri vor fi atinși doar dacă abuzezi serios de mașină. În oraș, adăugați în jur de 2.0-3.0 litri în plus la fiecare sută de kilometri.

  • ???, marţi, 03.10.2017 10:54

    78k euro pentru un Volvo produs de chinezi? A innebunit lupul...

  • Arogantul, marţi, 03.10.2017 11:35

    O sa va mire, dar exista oameni carora chiar le place un levier greoi, ca sa stie omu in ce pozitie este cutia in orice moment si nu o prostie electronica ca aia care l-a omorat pe actorul din star trek.

  • Arogantul, marţi, 03.10.2017 12:22

    reno koleos 4,2 seat ateca 4,5 . volvo XC60 4,3 se pare ca nu doar notele de la scoala se dau din burta

  • S, marţi, 03.10.2017 12:27

    78k pentru un XC60 mi se pare enorm. Deja intra in tabara tatalui XC90 !

  • mircea, marţi, 03.10.2017 12:29

    @Arogantul Conștientizezi că fiecare dintre cele 3 modele din lista ta sunt din segmente diferite, da? Deci au concurenți diferiți. Deci reperele sunt diferite petru fiecare, deci notele se construiesc diferit și nu au cum să fie comparate unele cu altele.

  • Calingura, marţi, 03.10.2017 12:39

    Da, dar noi constientizam ca ne-ai promis de cativa ani ca reparati sectiunea asta de comparatii. Undeva acolo in dreapta trebuia sa apara modelele cu care chiar concureaza. Pe de alta parte 5 stele la design + 1 stea la tinuta = 1 stea la design + 5 stele la design. Cum criteriile nu au ponderi si cum oricum ponderile ar fi relative pentru nevoile fiecaruia, e mai ok pentru noi toti daca nu ne mai consumam pe notele primite.

  • Irma, marţi, 03.10.2017 12:50

    Tot diesel si iar diesel.... Nu zic nu, motorul pare bun, insa tot mai multi oameni au inceput sa fie interesati de benzina iar Volvo are niste variante f. bune inclusiv pe segmentul asta. Plus ca pretul cred ca ar fi ceva mai mic. Incercati sa mai "taiati" din practica asta de a testa preponderent diesel-uri, si presati-i pe dealeri sa va dea la test (si) benzine. Voi ati castiga cititori in plus si ei ar castiga un segment ceva mai larg de cumparatori mai avizati, in linie cu trendul pietei.... Win-win.

  • Calingura, marţi, 03.10.2017 13:05

    @Irma si daca tot imi fac dusmani hai sa merg pana la cap. Eu nu inteleg oricum de ce ne cumparam aiurea dieseluri. Niciunul nu calculam (deci nici eu) cati km trebuie sa parcurgem pe an incat sa devina masina rentabila. Unele nu devin rentabile niciodata. Efectiv imi dau palme cand vad ce succes au desi la cum le folosim noi in RO, nu au niciun avantaj. Decat poate mult laudatul cuplu...numai piloti de raliu si F1 sunt pe la noi.

  • mircea, marţi, 03.10.2017 13:27

    @Calingura Nu, 1 stea la ținuta de drum și 5 la design nu înseamnă 5 stele la ținuta de drum plus una la design :) Ponderile sunt diferite în funcție de importanța lor în fiecare segment. Nu trebuie reparată secțiunea de comparații. Că nu e stricat nimic la ea. Trebuie doar înțeleasă corect: 4.3 pentru Hyundai i10 nu e egal cu 4.3 pentru Seria 7. Dar e o chestiune de logică elementară, dacă vrei :)

  • Arogantul, marţi, 03.10.2017 13:33

    IRMA a pus punctul pe I deci da, vrem mai multe volvouri testate cu benzinare stiu ca ati testat V90 CC pe benzina dar ar merge testat si un suv mediu pe benzina, sau macar noul xc40

  • Calingura, marţi, 03.10.2017 13:41

    @ Mircea Esti simpatic si nu ma supar pe tine :) Eee, cum sa nu fie de reparat? Normal ca e. Nu stau sa caut acum, dar mai ieri am vazut masini care fie sunt puse gresit in dreapta, fie nu exista. Cum e si cazul la acest Volvo. Unde sunt Q5, Macan, X3 ? Legat de ponderi, daca spui tu asa o fi. E adevarat ca nu am facut o medie sa vad daca iese formula. Retrag si apreciez ca foarte pozitiv aceasta pondere. Si totusi: nu o impartasesti cu noi?

  • dan_grc, marţi, 03.10.2017 13:51

    Bun prețul, mult mai competitiv decât la noul X3, care este anormal de scump. Cu vreo două mii.

  • Arogantul, marţi, 03.10.2017 14:24

    @S asta pt ca nu ai petrecut zeci de ore in configuratorul volvo aici ai doua optiuni, ori iti tii gura daca nu stii ce vorbesti ori intrebi pe cineva care este un obsedat volvo si te va lamuri, iar apoi poti sa comentezi. deci, ca sa te lamuresc, un XC90 ECHIPAT la acelasi nivel ca acest XC60 costa in jur de 90 de mii de coco, ce zici tu acolo cu 78K este doar versiunea inscription, si poate una doua optiuni.

  • COCALARU SEF, marţi, 03.10.2017 14:54

    Domnilor, pe cand un review (test) facut pentru o masina de teren? Chestiile astea (in cat timp atinge 100 km/h sau cum se comporta la viraje facute cu viteza ridicata, etc.) nu intelegem nimic. Capacitaea de a traversa un teren (nisipos, noroi. gheata, teren pietruit, urcare in panta, coborare in panta, etc.) ar trebui sa fie testul de referinta pentru o asemenea masina. Stelele pe care le dati la aprecierea acestui autoturism mi se par cel putin false (sa nu zic altceva). Va doresc succes in testarea acestei masini in delta Dunarii, pe nisipul marii, la munte si in traversarea unui vad de rau mai accesibil. MULTA BAFTA si aveti grija sa nu va rasturnati!

  • TheArrogantOne, marţi, 03.10.2017 15:06

    Volvo XC60 2.0 Diesel Biturbo (D5) 235CP 4x4 Aut8 Inscription Diesel / Automată 235 CP / 480 Nm 53.974 € Volvo XC90 2.0 Diesel Turbo 225CP 4x4 Aut8 Inscription D5 Diesel / Automată 225 CP / 470 Nm 65.071 € Volvo V90 Cross Country 2.0 Diesel Turbo 235CP 4x4 Aut8 D5 Diesel / Automată 235 CP / 480 Nm 59.318 €

  • mircea, marţi, 03.10.2017 15:18

    @Calingura E ca rețeta secretă de la KFC :) Serios vorbind, e imposibil să înșir aici toate ponderile tuturor segmentelor.

  • TheArrogantOne, marţi, 03.10.2017 15:28

    @cocalarul sef XC60 nu este o masina de teren, nici XC90 nu este, nici X5, nici Q7, nici ML, nici velar etc etc etc astea sunt masini care sa iti transporte familionu la drum lung plus multe bagaje, eventual sa poata merge pe un drum de tara sau un drum pietruit si neintretinut de cateva zeci de ani. pt teren exista Jeep, exista land rover defender si altele ca ele

  • mm, marţi, 03.10.2017 15:34

    @am afirmatia cum ca nu va placut performanta medie in segment imi pare cam exagerata, atata vreme cat exista T8 cu 408 CP, faptul ca nu avem superperformante pe diesel este irelevant, totusi dieselul se adreseaza in principal celor care vor economie si mai putin celor care vor sportivitate, iar in aceste conditii un 7,1s pt. un diesel imi pare mai mult decat decent, ca sa nu mai spun ca nu s-a mentionat nimic de reprize. am vazut ca a fost depunctata serios la tinuta de drum, dar nu ati oferit nici o explicatie, ati spus ca e confortabila, sa inteleg ca asta-i un minus.

  • mircea, marţi, 03.10.2017 15:45

    @mm Scrie asta în text de câteva ori, dar o mai spun o dată: când comparăm performanțele, consumul și prețul în segment, comparăm cu versiunile comparabile ale rivalilor direcți. Deci, în traducere din română în română, "performanță medie în segment" înseamnă "performanță medie în raport cu modelele cu același combustibil și puteri asemănătoare".

  • mircea, marţi, 03.10.2017 15:49

    @Cocalaru sef 1. Poate te chinui puțin să schimbi nick-ul ăsta, totuși. 2. Nu, trecerea prin noroi și gheață nu sunt relevante pentru un SUV de acest tip. Dacă are scuturi, nu înseamnă că e făcută să intre prin noroi până-n lunetă. 3. Există din ce în ce mai puține mașini construite special pentru off-road și din ce în ce mai multe adaptate mai degrabă la șosea. Când vom vorbi despre off-roadere, atingem și subiectele propuse de tine.

  • arhitect, marţi, 03.10.2017 17:22

    comparativ cu vedeta segmentului, ca design si performante, Alfa Romeo Stelvio, chiar nimic ???

  • TheArrogantOne, marţi, 03.10.2017 18:28

    @arhitect stii cum e cu vedetele toata lumea le admira, nimeni nu le ia in pat

  • dan_grc, marţi, 03.10.2017 19:08

    Vedeta segmentului n-a fost testata de AM, dar cel mai bine sta la pret, cea mai ieftina, pret de pornire 49.000 euro, lucru normal cand intri pentru prima oara pe un segment, trebuie sa atragi clientii.

  • Cineva, miercuri, 04.10.2017 12:14

    Cu 77 de mii iti poti lua masina serioasa nu jucarie de fetite !

  • intrebare, joi, 05.10.2017 12:54

    Mestere, ne poti lumina si pe noi : ce inseamna SUV premium? Care sunt criteriile care il face pe (pe XC 60 sau oricare alt SUV) premium? Eu nu vad decat unul: pretul! In rest, toate elementele palpabile, masurabile de pe XC60 le poti gasi si pe Skoda Kodiaq, Hyundai Santa Fe etc, iar unele au chiar lucruri in plus. Este adevarat ca acesti nu au motoare biturbo de 235CP, dar si Volvo are motor de 185CP, sa intelegem ca acel XC 60 nu este premium?:)) Din experienta personala iti spun ca un vanzator de VW o sa-ti dea scris ca Passat este masina "premium", la fel si Tiguan/Touareg!:)) Chia rcei de la AM spuneau intr-un articol mai devale ca si Jeep Compass este premium:))

  • Arogantul, joi, 05.10.2017 19:59

    @intrebare raspunsul e foarte simplu te sui intr-un suv non premium, pipai peste tot, si apoi te sui intr-un suv premium si pipai peste tot, iar daca inca mai persista intrebarea atunci inseamna ca ori nu ai fost atent la detalii ori nu esti capabil sa percepi diferentele.

  • leo, vineri, 06.10.2017 10:57

    Un SUV ( sau o masina , in general ) premium este acea masina in care daca te sui sau pe care daca o conduci sau o detii, Iti da eticheta de persoana cu bani , care are dare larga de mana si nu este afectat când arunca cu banii . Nu este ironic , din păcate , este realitatea. Materialele folosite sunt mult mai bune si mai de calitate decat la celelalte autoturisme din gama iar designul este mai atent realizat si nu se iau in considerare expresii "treacă meargă" decât după multe multe analize facute de un grup de profesionisti in domeniu , mai ales in vânzări. Dar pentru toate acestea , pretul cerut si platit este unul dublu sau poate mai mult , in unele cazuri, fata de pretul real care ar trebui cerut. Anumiti producatori efectuează o propagandă, reclama , foarte agresivă si neloială cu cumpărătorul , prin atragerea potentialilor clienti care vor sa iasa in evidenta astfel, vanzandu-le gogosi cu glazura la pret de prăjituri. Pentru ca asa se fac banii. Produse ceva frumos , si nu dar vinde-l dublu fata de pretul real după ce i-ai spălat pe creieri pe toti ca asta e produsul pe care il asteptau si de care au nevoie sa le satisfacă toate papilele gustative. Pentru ca banii oricui sunt buni. Nue vorba ca acum sunt in china facute , dar volvo vinde la preturile astea dintotdeauna mai ales pentru ca tara de origine , Suedia, se afla la standarde foarte ridicate. Sociale , mai ales. Exemplul dat de mine mai sus este mult mai vizibil si adevarat in cazul mărcilor Audi , BMW si Mercedes. Iar Volkswaggen , nu mai zic. Majoritatea produselor germane, si deja deviez putin , se bazeaza pe acest principiu al pietei. Asa ca go ahead Anand but them all , your money work just fine

  • leo, vineri, 06.10.2017 11:13

    Revin , studiul de piata facut de astfel de companii este unul foarte elaborat, care atinge si alte capitole , nu numai pe plan auto. De exemplu, Volvo, care analizează introducerea serviciului de shopping pentru proprietarii autoturismelor facute de ei. Deci , cu cat sunt tot mai bine stabiliti ca marca de lux, cu atât de asigura ca se adresează unei categorii exclusiviste de cumpărători. Exemplul este si Range Rover. Deci masina nu trebuie sa fie exceptionala in fiabilitate , proprietarii lor nefiind interesati sa alerge de dimineață pana seara prin toate coclaurile sa faca piata , sa plece câte cinci sase intr-o masină de la serviciu , sa ramane câte o revizie din lipsa banilor , sa bage butoaie , damigene sau mai stiui eu ce. Sunt oameni care in general , in 75% din cazuri , au masina goală , maxim doi pasageri , care se deplasează în oras sau zone asemanatoare , carora , in realiate , ca nevoie ,le-ar fi suficient pe masina un motor de 1.6 aspirat. Deci ei au oricum mai mult decat au nevoie. E un fel de win win marca auto-cumpărător. Toata lume e linistită. Mărcile de volum sunt cele care duc lupta si unele trag tare sa se ridice la statut de marca premium, acolo unde sunt banii adevărati. Modelul este inventar de americani de mai bine de 50 de ani.

  • Ilici02, luni, 09.10.2017 13:01

    Se pare ca au cam uitat copilasii cat consuma un "benzinar". Un mic refresh: - 320i 2010 E5 cumparat de nou 17-18% iarna urban. 13-15% vara urban. 11-12% urban in cele mai bune conditii, fara AC si cu 15-20 grade afara. Extraurban 7% in conditii ideale si 8% in conditii uzuale (AC, drumuri nationale, urcari si coborari). - Vitara 2016 1.6 4x4 10-11% urban vara conditii grele. 9% urban in cele mai bune conditii. 5.8% cel mai bun extraurban in cele mai bune conditii. 6.5-7% extraurban conditii normale de vreme, viteza, teren si incarcare. Soferul e foarte bun, cu intelegeri profunde ale momentului motor, cuplu, demaraj, aerodinamica si foarte atent la consum (si cu mari regrete ca a ales benzina in loc de diesel din punct de vedere al consumului si dinamicii; face ~30k km pe an) - Fiesta 2015 1.0 ecoboost 8-9% urban in conditii bune de vreme si trafic. - Swift 2015 1.2 6.5% mixt. - Punto 2014 1.2 extraurban conditii grele de temeperatura si incarcare, 7.2%. - Audi A6 2007 2.4i automat 14% mixt spre extraurban, perioada lunga, toate conditiile. Consumurile la diesel-uri echivalente le cunoasteti si voi. Daca la clasele mici mai merge benzina, de la compacte in sus incepi sa te crucesti si incepi sa realizezi de ce imping dealerii doar dieseluri la teste. Pentru ca nu ar mai intra nimeni pe usa showroom-urilor daca primesti 3 stele la consum. Si mai trebuie mentionat ca daca incerci sa faci o benzina sa traga precum un diesel, iesi in decor, sa alimentezi, mult mai des. Viitorul e orice dar nu benzina. Nu in Europa unde distantele sunt relativ mici, orasele sunt mari si se merge mult in trafic de oras. Si nu in Europa unde oamenii au cam vazut ce inseamna dieselul, cum trage si cum consuma.

  • TheArrogantOne, vineri, 13.10.2017 13:42

    asa e tovarashe, mult mai bine sa ne asfixiem cu dezel

  • adi, marţi, 03.04.2018 16:25

    am condus XC90, o masina superba...dar aproape 80k pe un XC60...NO WAY JOSE vorba aia;)...

  • Tancred, joi, 19.04.2018 15:39

    Cred ca acest model a fost comparat in mod eronat cu X3 30d, concurentul direct e X3 25d, si daca avem in vedere ca intre cele 2 modele BMW e o diferenta de 5.000 EUR... poate ne mai gandim...

  • Andy, luni, 01.07.2019 15:00

    Masina e f buna iar pretul de 78k pentru masina testata chiar nu prea inteleg cum s-a ajuns acolo. Am cumparat recent un T8 Inscription cu circa 57k Euro (incluzand tichetele Rabla si Rabla Plus) - avand si cateva optionale decente, nu SF-uri pe care le folosesti o data in viata. Pentru orasele mari cred ca e o afacere foarte buna, ai aproximativ 30-35km autonomie pe baterie, e o placere sa mergi cu motorul electric, sunt foarte multe statii unde in max 3 ore ai bateria incarcata (asta daca nu poti sa o incarci acasa) si de cele mai multe ori gratis si, daca vrei putina adrenalina - ei bine un T8 cu 400CP accelereaza la 100km in 5.5 secunde, e mult mai rapida fata de un X5 sau alta masina la moda in RO.