Interior

4.0

Volvo știe cum să creeze un brand puternic, iar asta se vede în interioarele modelelor sale. Indiferent de mașină, vei ști instantaneu că ești într-un exemplar produs de suedezi. Un avantaj pe care îl are orice model Volvo, comparativ cu rivalii săi, este faptul că procedura de personalizare a mașinilor este foarte simplă. Indiferent de nivelul de echipare, primești același ecran pe planșa de bord și același ecran în spatele volanului, pe post de instrumentar de bord. Fie că vorbim de un XC40 sau un XC90, totul arată la fel.

Diferențele provin din calitatea materialelor folosite. Dacă pe familiile 60 și 90 găsim suprafețe tactile de o calitate superioară, pe XC40 există zone în care situația se schimbă. Buzunarele ușilor - altfel imense - sunt tapițate cu o mochetă pe care o poți comanda în culori aprinse sau sobre, în funcție de dorințe, butoanele de pe volan nu sunt din plastic piano black, ci mult mai simpliste (unii vor găsi un avantaj în asta), iar schimbătorul cutiei automate nu este din cristal, ci e un joystick mult mai simplu, îmbrăcat în piele ecologică.

Panourile ușilor merită o mențiune specială pe XC40, pentru că sunt foarte generoase. Asta pentru că difuzoarele sistemului audio au fost mutate deasupra planșei de bord, eliberând astfel spațiu suplimentar de stocare pentru diverse mărunțișuri.

Există și alte diferențe la bordul lui XC40 Recharge comparativ cu frații săi cu motoare termice sau PHEV. De exemplu, nu mai ai buton de pornire. Tot ce trebuie să faci este să apeși pedala de frână și să selectezi direcția de deplasare, iar mașina pornește și se mișcă.

La fel ca pe fratele mai mare, XC60, pe care l-am testat anterior, nici pe XC40 nu mai ai butoane pentru schimbarea modurilor de condus, acestea fiind mutate într-un submeniu al noului sistem multimedia. Enervant!

Cu toate acestea, există și părți pozitive. De exemplu, spațiul interior este mai mult decât generos. Acest umil editor de peste 1.8 metri înălțime și cu o greutate alcătuită din trei cifre a încăput lejer pe locurile din spate. Iar asta nu se poate spune despre foarte multe modele din acest segment.

Portbagajul lui XC40 în versiune Twin motor are puțin de suferit și oferă doar 419 litri, comparativ cu cei 460 de litri de pe modelul termic. Cu toate acestea, suedezul electric stă mai bine decât Mercedes-Benz EQA, care oferă doar 350 de litri, dar pierde în fața lui Audi Q4 și ai săi 520 de litri. Aici se văd avantajele folosirii unei platforme electrice dedicate.

Și, dacă mai luăm în calcul și portbagajul ascuns sub capota față, care are puțin peste 30 de litri, atunci XC40 Recharge stă și mai bine. E locul perfect în care să pui cablurile de încărcare.

Cât despre antifonare, totul e așa cum ar trebui pe un model premium suedez. În oraș abia dacă vei auzi ce se întâmplă pe lângă tine, în timp ce mersul pe autostradă va fi suficient de rafinat încât să îți adoarmă copiii.

  • Snow, marţi, 19.04.2022 12:25

    Frumoasa, rapida, sigura dar ... scumpa si nefolositoare !

  • Andrei, miercuri, 20.04.2022 17:15

    Un Volvo care prinde 100km/h in 5 secunde, qui prodest? Ah, inca o masina de 4.4/5. Concluzia acestui site: toate masinile sunt la fel.

  • @snow, sâmbătă, 23.04.2022 09:15

    Tu poti lua un BMW diesel, ieftin si foarte folositor.

  • Vlad, marţi, 10.05.2022 09:17

    Da, este o masina impresionanta :) Cred ca te-ai distrat la teste