Volvo V90 Cross Country

2.0 Benzina Turbo+Supraalimentare 320CP 4x4 Aut8 T6

Interior

4.5

Nu vei simți absolut nicio diferență între V90 Cross Country și un V90 normal. Sau un S90, dacă tot suntem la acest capitol. Ba chiar nici față de un XC90.

Iar ăsta e un lucru minunat. Pentru că, așa cum mai spus-o în celelalte teste realizate cu noua gamă Volvo, ambianța pe care o oferă suedezii este de departe punctul forte al acestor mașini. Scandinavii au înțeles că primul argument în încercarea de a aduce clienți din zona mărcilor germane este să le ofere acestora o altă abordare a habitaclului, care se transformă într-un soi de cocon de liniște în care ai impresia că vei putea să șofezi sute de kilometri fără a simți vreun moment senzația de oboseală sau stres pe care o ai de obicei la drum lung. 

E bine că există în sfârșit un brand care le poate ridica probleme nemților. Și e bine că cei de la Volvo reușesc să facă asta. Variația și concurența nu pot aduce decât progres din toate direcțiile.

Revenind la interior, designul scandinav simplu şi funcţional este la el acasă în noul V90 Cross Country. De exemplu, bordul este simplificat la maximum: ai doar opt butoane fizice. Toate celelalte elemente de comandă sunt digitale şi pot fi accesate uşor pe ecranul cu diagonala de 9 inch de pe centrul bordului: de la climatizare la pornirea/oprirea ESP-ului. De la navigaţie la cifrele computerului de bord.

Cireaşa de pe tort e reprezentată de display-ul digital care ia locul ceasurilor de bord. Permiţând o personalizare maximă a culorilor, stilului de afişaj şi a elementelor pe care le vezi între kilometrajul şi turometrul digitale. 

Materialele utilizate de Volvo sunt şi ele de înalt nivel. Am avut un amestec de piele, lemn negru şi zone moi la atingere, iar textura lor este simplă şi fără zorzoane inutile, aşa cum îi stă bine unei maşini cu prestanţă. 

Dar, peste toate, așa cum este și normal, cea mai pregnantă imagine pe care ţi-o lasă Volvo V90 Cross Country pe retină e cea legată de spaţiu. Mașina este creată pentru familii cu mai mult de un copil, pentru că dacă o vei cumpăra pentru două sau trei persoane vei avea întotdeauna impresia că ai mult prea mult spațiu pentru nevoile tale imediate. Nu c-ar fi rău, dar dacă ai o familie cu un copil și atât, spațiul ăsta înseamnă bani în plus pe care ai putea să-i investești în ceva mai util. De exemplu, în viitorul XC60, care se va lansa pe piață în această primăvară. Sau, dacă ai răbdare, în viitorul V60 Cross Country, pe care-l vom vedea la față probabil peste vreo doi ani.

Portbagajul îți oferă 560 de litri în configurație normală și peste 1500 de litri dacă locurile posterioare sunt rabatate. E aproximativ același nivel oferit și de A6 Allroad, dar cu aproape 100 de litri mai puțin decât în cazul lui Clasa E All-Terrain.

  • vianu, vineri, 24.02.2017 13:29

    @Mestere, daca imi permiti te-ai indragostit de masina asta! si se vede asta din "declaratia de dragoste" ce tine loc de introducere. Si din restul testului. :)

  • mircea, vineri, 24.02.2017 13:37

    @vianu Nu neapărat îndrăgostit, dar ceva să placă la toată lumea. :) Adevărul e că e o mașină căreia nu prea poți să-i ceri mult mai multe decât oferă deja. Pe testate :) Apropo, mi-ar plăcea să fie testată de cât mai mulți dintre cei care ne citesc. E greu să exprimi în cuvinte atmosfera de la interior, de exemplu.

  • Scorpionul.negru, vineri, 24.02.2017 13:46

    Acest model este cu siguranta cel mai reusit Volvo de pana acum. Cel putin estetic, tehnologic si tehnic. Sa vedem pe viitor daca se va ridica la nivelul lui XC70 C .C ca fiabilitate. Felicitari inginerilor pt. munca depusa de a scoate pe piata cea mai buna masina de familie. Au reusit ! Cu banii chinezilor se pot face minuni se pare.... Ca vanzari in Romania nu cred ca va prinde....la noi e inradacinat in mental SUV-ul ! Dar in tari dezvoltate o sa se vanda ca painea calda mai ales in tarile scandinave. Este poate singura masina noua cu un pret cuprins intre 65 si 85 de mii care isi justifica banii.

  • mm, vineri, 24.02.2017 13:51

    mda, asteptam fratele mai mic...

  • TheArrogantOne, vineri, 24.02.2017 14:30

    greseala la motorizari ai zis de diesel de 200, nu exista, ai ori D4 de 190 ori D5 de 235 (240cu pachetul polestar)

  • Edb, vineri, 24.02.2017 14:30

    Cum adica ti-a placut "Tradiția break-urilor cross la Volvo"? Ce inseamna asta mai exact si de ce e un punct pozitiv?

  • mircea, vineri, 24.02.2017 14:48

    @TheArrogantOne D4 cu pachet Polestar are 200 CP, despre el vorbeam: http://www.automarket.ro/masini-noi/volvo/v90-cross-country-d4-20-200cp-4x4-aut-polestar-118017/specificatii.html @Edb De ce ar fi un punct negativ?

  • Sam93, vineri, 24.02.2017 15:06

    Eu locuiesc intr-o statiune montana si pentru mine asta ar fi masina universala si perfecta. O masina cu care as putea merge cu usurinta si pe serpentine si pe drumuri forestiere. O masina perfecta pentru necesitatile familiei. Ofera tot ce-i mai bun in domeniul sigurantei in prezent. Totusi, desi este atat de orientata spre utilitate, este si o masina care ofera un nivel de extraordinar de eleganta si excelenta in design, plus un interior magnific. Iar utilizarea unor motoare de cilindree mica o face si mai rezonabila din punct de vedere a costurilor de intretinere. Nu-i o masina perfecta, dar e cu siguranta excelenta. Apreciez munca depusa de Volvo pentru a crea acest briceag elvetian al masinilor.

  • Kirotractor, vineri, 24.02.2017 15:30

    O s-o testez si eu - cind o aparea intr-un joc video, ca la dealer ar trebui sa dechid usa cu cardu'... plin ochi. :-) Ca tot veni insa vorbirea de okiu' dracului, observ o inadvertentza clara apropo de pretul modelului testat anuntat la-nceputul articolului (62.500) care-i de fapt +83K euro. O suma considerabila, chiar daca nu astronomica pentru clientela "de nisa" care prefera de ani buni A6 Allroad - si probabil va ramine fidela marcii nemtesti. V90 Cross Country e-n orice caz aproape perfect pentru cine si-l poate permite... nu doar sa-l cumpere - fiindca intretinerea n-are deloc costuri rezonabile la Volvo, stimate @Sam93. P.S. ...Atitea poze cu detalii de interior si nici macar una cu masina din profil?

  • TheArrogantOne, vineri, 24.02.2017 15:35

    Mircea Tare, nu stiam ca au facut si.un pachet polestar pt motorashul mezin

  • TheArrogantOne, vineri, 24.02.2017 15:43

    @kirotractor 1. Nu este nici o inadvertenta, sau e ceva nou pt tine ca oamenii adauga optiuni si deci pretul poate sa creasca considerabil. Pai numai sistemul bowers and wilkins costa 3500 de euroi. 2. Pardon, de anu buni clientela a fost dintotdeauna transhata intre xc 70 si a6 allroad si cine a ales xc70 inainte acum nu o sa schimbe la a6 allroad, cu atat mai.mult cu cat v90 cc este net supeior ultimului xc 70 3. Costurile de intretinwre la volvo sunt mult mai mici decat la audi, ma refer la piese de schimb. De fapt din tripleta germana.cred ca la audi sunt cele mai mari.

  • Andrei, vineri, 24.02.2017 16:35

    83000 euro pentru un motor de 2 litri este exact motivul pentru care masina nu se vinde. Pentru snobi (si aia le cumpara)este un mare NU. Lucru oarecum de inteles, pentru ca dinamica unui motor de 3 litri este cu totul alta, iar un motor puternic si relaxat este unul dintre motivele pentru care iti cumperi asa ceva. Altfel pentru jumatate din bani iti iei un Passat Break, care iti ofera acelasi spatiu, minus mofturile de rigoare.

  • Kirotractor, vineri, 24.02.2017 17:51

    @TheArrogantOne: 1. Pai daca n-a fost nicio greseala. de ce oare AM a corectat-o imediat dupa comentariul meu, ei ??? 2. Nu-s fan Audi si nici n-am facut vreo comparatie intre preturile reviziilor Audi / Volvo - doar am zis ca-s foarte mari la modul absolut in service-ul suedezilor. Si nici nu m-am referit doar la piesele de schimb !!! Acum niste ani am realizat si-o statistica ampla exact in domeniul asta - pt. tarifele din Romania, evident - iar Volvo era spre coada clasamentului. Nu ma mai pot pronuntza acum, da-n orice caz nu cred sa fi scazut la nivel de Suzuki (sub preturile Dacia mai exact... :-))

  • Scorpionul.negru, vineri, 24.02.2017 18:55

    @Andrei Stai tu linistit ca e bine gandit motorul ala....are cp cat iti trebuie, performante rezonabile pt. categoria din care face parte. Nu e masina de alergat oricum....

  • 67, vineri, 24.02.2017 18:59

    @Kirotractor: Din ce spui inteleg ca la Suzuki, la momentul la care ai compilat datele, erau cele mai mici preturi la intretinere/service. Imi poti confirma te rog daca inteleg corect? Multam.

  • Kirotractor, vineri, 24.02.2017 19:14

    n.b. Ma tot gindesc ce-o mai fi si de unde-o veni "ecosistemul multimedia"?! Fiindca asta nu poate fi: ECOSISTÉM, ecosisteme, s. n. Ansamblu format din biotop și biocenoză, în care se stabilesc relații strânse atât între organisme, cât și între acestea și factorii abiotici. – Din fr. écosystème.

  • Sam93@Kirotractor, vineri, 24.02.2017 19:21

    Nu stiu voi, dar eu, in costurile de intretinere a unei masini, includ si taxele si impozitele aferente. Iar faptul ca Volvo iti ofera un motor de peste 300 de cai la o cilindree de doar 2 litri mi se pare un mare plus cand vine vorba de costuri de intretinere. Un motor echivalent de la germani ar avea 3 litri. Unde locuiesc eu, impozitul anual pentru acest Volvo este de 180 de lei pe an. Pentru o masina cu motor de 3000 de cmc, impozitul este de 2200-2500 de lei. La asta se adauga RCA, CASCO si alte asigurari sau taxe la care conteaza enorm cilindreea motorului. La o masina cu motor de 3 litri costurile in materie de taxe si asigurari ajung inevitabil la peste 1000 de euro pe an. Stiu ca oamenii care cumpara aceste masini au foarte multi bani, dar nu cred ca nu e un plus faptul ca nu trebuie sa cheltui 1000 de euro pe an sau mai mult in plus in taxe. Bineinteles ca o masina ca asta a fi servisata la reprezentata Volvo dar odata ce iese din garantie, se poate gasii un service autorizat cu servicii excelente la un pret rezonabil. In functie de model, unele modele Volvo au piesele mai ieftine ca masinile concurente din Germania.

  • Andy, vineri, 24.02.2017 21:38

    @Sam93 1000 de euro e pachetul RCA+Casco la o masina de 13.500 la Generali. La un Volvo ca cel din articol e 4-5.000 de euro pachetul.

  • Sam93@Andy, vineri, 24.02.2017 21:49

    Eu faceam referinta la faptul ca RCA, luat de unul singur, e mult mai scump la o masina de 2.0 fata de una de 3.0. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca nu cred ca-i face nimanui placere sa dea peste 2000 de lei pe an in plus la stat, asa, degeaba. Si asta fara sa luam in calcul si noua schema de impozitare a celor ce conduc in orasele mari, care sigur va lua in calcul si cilindreaa (ca doar e o traditie romaneasca deja), si sigur va impune costuri substantiale proprietarilor de masini cu motoare mari.

  • TheArrogantOne, vineri, 24.02.2017 22:27

    @Sam de acord cu tine hai sa revenim la chestii mai tehnice sunt curios, oare cum se compara acest motor pe benzina la nivel de cuplu cu concurenta care are numai diesel in oferta?

  • Tembelus Rex, sâmbătă, 25.02.2017 02:07

    Intrebari pentru Mircea Mester si AM Cred ca a fost un test drive de vis cu masina asta in zona montana inzapezita......foarte tare..... On topic - Aveam si eu o curiozitate daca sistemul 4x4 disponibil pe V90 Cross Country este acelasi de pe V90 "normal" - (evident cele cu 4x4....)??? Off topic: Cu toata stima cred ca ati ramas datori cu un test din vacanta de iarna - cu Nissanul Navara! Un test cu Fiatul Fullback si Subaru Levorg avem sanse sa vedem? Multumesc!

  • DanG, sâmbătă, 25.02.2017 11:55

    Este pentru prima data cand citesc un articol si simt nevoia sa transmit felicitari fotografului. In special pozele de la interior sunt opere de arta.

  • ztele, sâmbătă, 25.02.2017 13:27

    Mie nu mi se pare mare 9.5 extraurban la 320 CP cu turbina la pachet. E mare in comparatie cu ce?

  • Sam93@TheArrogantOne, ztele, sâmbătă, 25.02.2017 18:05

    Iti sustin sugestia. Cand vine vorba de chestiile tehnice, acest motor are aproximativ 200 de Nm in minus la cuplu fata de rivalii germani cu motoare diesel de 3 litri. Este semnificativ acest minus, dar nu un deal breaker in opinia mea. In primul rand, cred ca masina ofera un consum si performante foarte satisfacatoare la nivelul de putere oferit. Da, e adevarat ca nu exceleaza in privinta cuplului in comparatie cu alte masini din segment, dar dupa parerea mea, pentru oameniii obisnuiti si soselele din Romania, se misca excelent, mai ales luand in considerare existenta si a unui supercharger, care confera cuplu si putere si la turatii foarte mici, inlaturand intr-o anumita masura si fenomenul turbo lag, si oferind cuplul maxim pe o plaja larga de turatii. Acuma depinde si ce doresti de la masina, cat de incarcat o sa mergi cu ea, si alte aspecte. Desi probabil nu-si va lua nimeni un Volvo de 80.000 de euro ca sa transporte varza si cartofi cu el, exista oameni bogati (mai putin in Romania), care au barci, snowmobile si alte jucarii pe care le tracteaza adesea. Acei indivizi probabil ca ar prefera cu diesel de 3 litri care ofera un cuplu mai mare. Eu intotdeauna sunt de parere ca o masina poate fi excelenta sau mai putin excelenta, in functie de necesitatile personale a fiecarui proprietar. Eu nu tractez nimic si pentru mine 400 Nm de cuplu si peste 300 de cai putere sunt arhi suficienti. Alti poate au alte necesitati si preocupari, si au nevoie de mai mult cuplu. Depinde de preferintele fiecaruia. Cat despre consum, cred ca este foarte bun pentru un motor pe benzina, avand in vedere puterea oferita. N-am ce sa reprosez in aceasta privinta. E chiar surprinzator de bun. Ma asteptam la vreun 11 extraurban.

  • Dummar, duminică, 26.02.2017 10:00

    Interesanta oferta Volvo, dar nu stiu cine o sa cumpere masina asta. Cilindreea redusa e gandita pentru reducerea taxarii in diferite tari (o idee buna) dar in clasa asta domina (si vor domina si in viitor) motorizarile diesel, acolo unde Volvo nu sta deocamdata prea bine. In plus, clientii din segmentul asta sunt destul de conservatori atunci cand e vorba sa-si schimbe masina, iar brandul Volvo are o depreciere imensa raportata la marcile germane. Repet, o oferta interesanta, dar nu se va vinde in Europa, probabil principala lor piata de vanzare.

  • Scorpionul.negru, duminică, 26.02.2017 13:27

    @Dummar Se va vinde foarte bine in tarile nordice. Multi acolo au Xc70 C.C si e momentul sa le schimbe cu altceva....iar acest V90 C.C e cea mai ok oferta pt. gusturile si nevoile lor. In rest iti dau dreptate ca nu o sa prinda.

  • Kirotractor, luni, 27.02.2017 11:06

    @67: N-am zis ca Suzuki avea cele mai mici preturi la revizii la data respectivului sondaj (2011) ci... printre cele mai mici, implicit sub cele practicate de Dacia. Vad ca acum nu le-au re-completat pe toate-n site-ul lor (de unde a disparut recent si Swift-ul, pe cale de inlocuire cu noua generatie), dar preturile la Swift erau similare celor cerute pt .Celerio: 20.000 KM / 1 an 83.77 (euro inclusiv TVA) 40.000 KM / 2 ani 97.54 60.000 KM / 3 ani 83.77 80.000 KM / 4 ani 99.54 100.000 KM / 5 ani 83.77 Inclin deci sa cred ca ceea ce sustineam cu argumente-n 2011 e valabil si-acum. Evident ca pot fi si contrazis - dar as prefera cu cifre... ;-) care de obicei lipsesc pe website-urile majoritatii dealerilor. Spor tuturor la revizii cit mai ieftine-n orice caz !!!

  • Automarket, joi, 09.03.2017 13:18

    Puteati compara in ,,cel mai rau caz,, cu ford focus st sau megane rs nu cu clio si fiesta..da lumea spune ca voi nu sunteti profesionisti si nici nu ve ti fi vreodata...de ce un jeep wrangler nu i a curba ca un lamborghini? Ar fi bine sa lasati doar pozele si sa nu mai comentati...si scoateti marcile de masini care toate sunt ,,man,,....de parca ar fi firma de cap tractor MAN sau ..cum se vorbeste acum in cartierele marginase...,,varu...colegu...fratelo,,, sunteti exasperanti!