Volvo V60

2.0 Benzina Turbo+Supraalimentare (T6) 310CP 4x4 Aut8 Inscription

Motor / Transmisie

4.0

De la începutul anului și până acum, apetitul pentru motoare diesel, atât al clienților români, cât și cel al europenilor din zona de vest, a scăzut masiv. În perioada ianuarie - septembrie 2018, 36.8% dintre mașinile noi înmatriculate în România au fost echipate cu motoare diesel, față de 46.9%, valoarea afișată pentru același interval din 2017.

Mergând pe tendința pieței, aceea de a miza tot mai mult pe motorizări pe benzină, testul de astăzi are în prim-plan propulsorul T6 de 2.0 litri benzină oferit de Volvo pentru V60.

Unitatea de 1.969 de centimetri cubi face promite 310 cai putere la 5.700 rpm și 400 Nm începând cu 2.200 rpm. Motorul twincharged (turbo plus supraalimentare mecanică) pregătit de suedezi are reprize bune, dar în ciuda faptului că ascunde suficiente resurse, nu oferă acea explozie generoasă de putere la care te-ai aștepta de la o mașină cu peste 300 de cai putere.

Sunetul oferit de unitatea cu patru cilindri este plăcut, iar în modul de rulare Sport atinge și o serie de note grave, astfel încât orgoliul oricărui tătic aflat în întârziere în drumul său către grădiniță sau școală să fie gâdilat din plin. Deși sunetul motorului pătrunde plăcut în habitaclu, restul zgomotelor de fond nu-și fac simțită prezența.

Indiferent de modul în care îl vei exploata pe V60 în versiunea T6, vei observa că motorul nu dă semne de oboseală nici atunci când treci de limita de viteză impusă pe autostrăzile din România.

Resursele motorului pe benzină sunt atent gestionate de o cutie automată cu opt rapoarte. Transmisia este corect etajată și oferă o liniaritate plăcută. Mai mult decât atât, Volvo a reușit să pună pe V60 o transmisie extrem de discretă atunci când înșiră cele 8 trepte de viteză. Cutia nu dă semne de bâlbâială nici în momentul retrogradărilor rapide. Pentru cei care cred că 310 cai putere sunt destul de dificil de stăpânit, Volvo a găsit soluția într-un sistem de tracțiune integrală. Acesta promite să te scoată din necaz atunci când te-ai năpustit asupra pedalei de accelerație și ai nesocotit gradul de dificultate al unui viraj.

  • Tatraurs, vineri, 30.11.2018 16:48

    La minusuri vad "Performanțele slabe în comparație cu rivalii"Care rivali?A6 avant se vinte in romania in momentul de fata doar cu motorizari diesel,benzina a ramas pentru piata din V.Clasa E Break care pleaca de la acelasi pret ca si Volvo-ul testat(54000e) are un motor de doar 184cp.Intreb,unde sunt performantele slabe in comparatie cu rivalii?

  • cos, vineri, 30.11.2018 16:55

    Foarte faina masina dar din pacate pentru majoritatea dintre noi cei care ne "pierdem" vremea pe AM de neatins la 50..80k. Sunt totusi curios care ar fi optionalele de 30k instalate pe masina de test in afara de sistemul audio :)

  • Costel, vineri, 30.11.2018 17:34

    @tatraus nu-i fain cu a6 si e class ii fain cu a4 si c clas

  • Adrian24, vineri, 30.11.2018 17:52

    Are dreptate Costel. Cu a6 si e class se bate v90.

  • Tatraurs, vineri, 30.11.2018 17:58

    @costel. Sa nu-mi spumeti acum ca Volvo v40 e din aceeasi clasa ca si vw Golf,Audi a3...

  • Tatraurs, vineri, 30.11.2018 18:00

    V90 e din aceeasi clasa ca si Audi a8 si Mercedes S. Ca doar Volvo mai face break-uri la clasa mare asta e alta mancare de peste.V60-ul se "bate" cu bmw-ul seria 5,clasa E de la Me4cedes ai cu Audi a6.

  • Costel, vineri, 30.11.2018 18:09

    @tatraur v90 ii fain cu a6, e clas ,5seria

  • Costel, vineri, 30.11.2018 18:27

    @tatraus v40 ii fain cu a clas,1seria,a3

  • Costel, vineri, 30.11.2018 19:30

    @tataurs ii faine toate

  • Tatraurs, vineri, 30.11.2018 19:35

    Ce inseamna fain pe limba ta,poti sa.mi traduci.Fain stiam ca inseamna bine. "V40 ii fain cu a clas",poti sa.mi traduci intr.o romana aproximativa?

  • Dudu, vineri, 30.11.2018 20:21

    @Tatraurs Fain-nefain, Costel are dreptate :))) S60 e in aceeasi clasa cu seria 3, c class si a4 iar S90 e cu seria 5, e class si a6. Se vede asta destul de clar inclusiv din dimensiuni si preturi.

  • dan_grc, vineri, 30.11.2018 21:56

    Mă bucur că măcar Volvo este mai ieftin, cel puțin față de germani. V90 nu are nicio legătură cu A8 și clasa S, este în clasă cu A6 și clasa E, iar V60 o clasă mai jos.

  • Arogantul, vineri, 30.11.2018 22:06

    tatraush, nu mia comenta daca nu stii clasele a3, v40 C , seria 3, A4, S60 E, seria 5, A6, S90 S, seria 5, A8, volvo nu are in clasa asta nimic de vreo 20 de ani bun venit la realitate altu a intrebat de ce costa atata dotarile pai motorul ala e cel mai puternic, deja motoru singur adayga 10 000 peste motorul de baza, apoi mai pui AWD, toate sistemele optionale de sigurnta, sistemul audio Bowers and Wilkins de 3000 de euro care cam bate la curu gol aproape tot ce gasesti prin industrie se strang repede 30 K

  • Sam93, vineri, 30.11.2018 22:20

    Nepotica masinii mele, V40. Imi place ca desi e o masina mult mai mare acum, din profil pastreaza o forma aproape identica cu masina mea din 97. Fidela identitatii de marca. In rest ce sa mai zic. Masina de vis. Doar interiorul prea digitizat ma deranjeaza putin, in rest e perfecta.

  • Costel, sâmbătă, 01.12.2018 14:00

    @arogant s ii fain cu 7seria s nu-i fain 5seria

  • Tatraurs, sâmbătă, 01.12.2018 17:39

    @arogantul. Intre Mercedes s class si Volvo s90 e diferenta la lungime de doar 2 cm. La latime sunt la fel. Io zic sa bu mai comentezi tu.

  • Costel, sâmbătă, 01.12.2018 18:13

    @tataur nu fain 2cm ii fain 15cm

  • Dudu, sâmbătă, 01.12.2018 21:32

    @Tatraurs Diferenta e de 15 cm intre S class si s90. 2 cm e intre s class si S90L. Intre S class L si S90L sunt 16cm. La latime e diferenta de 9mm. Toate revistele auto de peste tot compara S90 cu seria 5, Eclass si A6 pt ca acestia ii sunt rivalii de clasa. Serios, daca nu crezi da un search ep google ... @Costel - esti mortal, fie ca o faci intentionat fie ca nu :))

  • Meteorologogu, sâmbătă, 01.12.2018 23:11

    Nu pot decit sa visez la un V60 CC ...diesel :) ... dar mai am de asteptat pina o sa-l pot gasi ca si certified used car ...

  • dan_grc, duminică, 02.12.2018 10:46

    @ Tatraus Nu contează doar centimetrii, S90 nu se poate bate cu clasa S cu motoare cu patru cilindri, fie ele și de 300 cai, apoi există diferențe mari de materiale, izolare, dotări, bineînțeles la prețul potrivit. Volvo nu are model în clasa de lux.

  • Arogantul, duminică, 02.12.2018 14:53

    @costel da a fost un typo, doar ca sistemul de comentarii al AM este atat de avansat incat nu poti sa dai editare ca sa corectezi greselile.

  • Costel, duminică, 02.12.2018 15:20

    @arogant ii fain am asa cum ii

  • Kirotractor, luni, 03.12.2018 10:48

    O fi fost nea Thor un zeu forțos, dar sigur era supraponderal. :-) Conștient c-o să-mi iau destule pălmuțe... roșii după ceafă din partea adepților filosofiei *cu cît mai greucean, cu atît mai sigur*, râmîn la părerea că și breakul ăsta de clasă medie putea avea cu +200 kg mai puțin. Adică la fel cu un Seria 5 Touring comparabil - deși c-o clasă mai sus - 3 Touring încă nu-i, C-Klasse n-are ceva comparabil și nici A4, d-aia am ales tot un break 4x4, auto. și 2.0 turbo benzinar: 5 Touring care trage la cîntar *doar* 1.695 kg, așadar echivalentul a cca. 3 pasageri în minus.Și fără să aibă vreun airbag în minus, doamne feri. Sînt deci convins că și oțelurile suedeze - sau mai ales ele - pot fi din noua generație, de ultra-înaltă rezistență. ...Sau or și fi deja pe V60? Atunci e vorba de *over-engineering*, fiindcă nu pot crede că tabla-i din China, văzînd inscripția (pentru idioți? :-)) *Made in Sweden* de pe suportul numărului. În rest, îi fain ciocoflenderu, deși un V6 i-ar fi stat mai bine.

  • Kirotractor, luni, 03.12.2018 12:37

    P.S. Știu că-i o blasfemie să compari un Volvo c-o Skoda, dar preferata mea în segmentul breakurilor pe benzină 4x4, încăpătoare și deloc anemice (luat la grămadă, mărci premioumm dar și pentru ăștia mai corigenți, ca mine :-)) rămîne... ... Superb Combi 2.0 TSI 280 CP, 4x4 DSG (4,86 m dar și 660 l în portbagaj, plus performanțe identice cu ale V60-ului T6 și consum mai mic, fiindcă-i cu 348 kg - !!! - mai ușoară.) Să nu mai zic că multele jdemii de € rămași permit cumpărarea unui mic apartament (ok, aici la mine-n prăfuita provincie.) Și totuși, fie și lăsînd deoparte filosofia vanității ... ca să nu-i zic snobismul emblemei, fiecare-i liber să aibă propriile standarde/opțiuni, în funcție de putirința monetară dar și de spaimele induse de teoria drobului de sare. ;-)

  • pipo, luni, 03.12.2018 15:48

    cum poti sa compari un 4 cilindrii in linie cu un 6 in linie sau in V si sa-i dai si 5 stele la sectiunea pret !? AM -ce-i cu voi ? Acest model este extrem de scump ( 81.000 euro !!??) . Volvo seria 60 este un model foarte bun indiferent de caroserie dar in nici-un caz nu merita banii astia doar pt. performanta de a scoate peste 150 cai/litru dintr-un 4 in linie si este evident ca nu poate avea aceleasi performante ca un 6 in linie sau un V6. Eu unul am realizat dupa ce am citit mai atent , am crezut initial ca vorbim de un V6 din cauza "jocului de cuvinte" S60/T6 -chiar asa , de la ce vine T6 ? Imi pare doar un motor tras de par de Volvo pt. a se apropia ceva mai mult de performantele nemtilor . Cam patetic as spune. Nu cred ca isi cumpara nimeni un V (break) 60 pt. a abuza de performantele sale sportive.

  • Arogantul, luni, 03.12.2018 19:03

    kirotractor, problema mea cu tine nu este ca esti ignorant, ca doar sunt multi ignoranti pe lumea asta, ci ca esti ignorant cu pareri. otelurile ultra high strengh sunt pe volvouri de cel putin 20 de ani ( XC90 prima generatie avea deja ), asa cum sunt si pe Merc, audi si BMW, , diferenta vazuta la testul IIHS SOT din 2012 nu este din cauza ca unii aveau otel ultra high strengh iar altii nu, ci din cauza pozitionarii (engineering) si a cantitatii (greutate) daca ar durea prostia..............

  • Kirotractor, luni, 03.12.2018 21:21

    @Arogantul: Hai iartă-mă și tu – doar prostia e un drept democratic, iar pe net e chiar contagioasă după Umberto Eco. :-) Ceva mai serios: să știi că eu n-am vreo problemă cu tine, oricît de grobian ai fi. Chiar dacă ți-e lene să-ncepi cu majuscule propozițiile. Ori iei drept date exacte niște parabole cu unic rol de subliniere a unor contraste-ntre idei. Cum ar fi obsesia *drobului de sare* - să-ți traduc?! Nțț, c-ar trebui totuși săpat prea adînc în psihologia mult mai egocentric-temătoare a clientelei *premiante* comparativ cu a amărăștenilor standard. :-) Asta e, n-ai ce le face – sînt convinși că viețile lor valorează mai mult, totul fiind monetizat în devlele lor stereotip-binare. Detecția finețurilor prea subtile s-a cam evaporat însă din ADN-ul generației voastre, cu logică tip *on/off*. D-aia nu mă miră – și nici nu mă supără – certitudinea ta că n-aș ști istoricul calității oțelurilor Volvo (btw: la unele capitole cum ar fi reziliența stă ceva mai bine metalurgia japoneză și unii ca Suzuki cam profită-n exces de asta-n ultima vreme, subțiind structurile la maxim... dar bravo lor că au curajul atingerii limitelor.) Hai c-am lungit-o prea mult și importantă-i doar concluzia: mi-ai făcut de fapt un serviciu convingîndu-mă cît de prostălău mi-s, băiete. Și consecința trezirii mele-i utilă: tăind-o din zona asta oricum prea expertă pentru mine am doar de cîștigat – timp, și bani implicit. Ce mă fac însă dacă bănetul m-o metamorfoza și pe mine-n *client premiant*?! Și-o iau la trap spre primul dealer Volvo, uitînd cîte holoabe plănuiam să car cu o Skoda Combi – Octavia (630 litri-n portbagaj), că Superb e prea babană totuși. ...Dar stai, că și FABIA Combi are portbagaj mai mare ca V60 !!! Clar, slabe șanse să mă fac bine. :-)

  • Arogantul, luni, 03.12.2018 21:35

    Vorba lunga saracia omului Sau poate ai vrut sa il imiti pe maestrul Inexo. Mai incearca,.... P.S. Am cunoscut demult un obsedat cu Skoda. Oare tu esti? Locuiesti cumva aproape de una din granitele romaniei?

  • Kirotractor, marţi, 04.12.2018 09:00

    Hehe, asta-i deci convingerea unora, c-aș fi fan Skoda, deși conduc un Suzuki. Și, mai ales, după vreo mie de comentarii – Q.E.D., timp pierdut de-a-n pixu pe AM. Nu vorba lungă, ci deducțiile scurte-s sărăcia generației voastre-n curs de androidizare, băiete anonim. E posibil să-mi dai totuși dreptate peste niște ani, cînd clasa medie - pentru *premiumiști*, evident - se va conduce cu permis de camioane :-) în ritmul ăsta de progresie a masei proprii. Care, ca *rule of thumb*, crește consumul mediu cu cca. 1 l/100 km pentru fiecare sută de kg în plus. - Dar ce mai contează 3-4.000 litri benzină pt 100K km, la banii mei?! îmi va răspunde *premiantul*. Securitatea MEA e prioritară, nu a iobagilor mei – care-s liberi să crape-n Dacii, Matizuri sau Golf-uri SH. În fine, nu trebuie să-mi (mai) fac iluzii. Fiindcă abordarea unor probleme și din alte unghiuri decît ale meme-urilor oficiale nu-i accesibilă minților limitat-anonime. Iar caracterelor infecte cu atît mai puțin. P.S. De-ai fi avut măcar doi neuroni și-o sinapsă între ei ai fi dedus din unele ponturi d-aici că nu-s chiar anonymus ca tine, dar și că nu-s... grănicer. :-) Sau c-am testat serios mai multe tipuri de mașini/motoare decît ai atins tu vreodată. Ori c-am lucrat efectiv nu doar în presa, ci și-n industria auto/moto (design). ...Dar ce mai contează? Sau pe cine interesează informarea onestă, și moca-n plus?! Trăiască bășcălia mioritică! :-) Inclusiv aia intolerant-primitivă - ca a ta, da.

  • pipo, marţi, 04.12.2018 14:46

    Hahaha ...hai ca asta e "cireasa de pe tort" , deci Kiro d-asta imi esti ,"Skoda freak" !!?? Aaahaha...

  • pipo, marţi, 04.12.2018 15:30

    Mai si care-i faza cu ragnarok asta ca devine agasanta folosirea acestui cuvant . De cand cu filmele cu pricina (care apropo au devenit la fel de agasante si chiar stupide) toata lumea stie mitologie nordica !!?? Noroc ca macar am avut ocazia sa ne reamintim de rockul superb al anilor '70- vezi coloana sonora.