Volvo V60

2.0 Diesel Biturbo (D4) 190CP 4x2 Aut8 Inscription

Motor / Transmisie

4.5

Noua generație V60 este primul Volvo din istorie oferit cu două versiuni hibride. Din păcate, ele vor fi lansate în a doua jumătate a acestui an, așa că la testul meu spaniol, desfășurat în Barcelona, a trebuit să aleg între versiunile T6 și D4.

Cunoscând apetitul încă existent al românilor pentru motoare diesel, am parcurs mare parte din traseu alături de versiunea D4. Cu T6 am mers destul de puțin și pot să spun doar atât: e ceva mai rafinat decât dieselul (nici o surpriză aici), are reprize mai bune și simți o explozie generoasă de fiecare dată când apeși pedala din dreapta. Deh, vorbim până la urmă de 310 cai putere.

Revenind la alegeri ușor mai pământene, trebuie să vă spun că versiunea D4 beneficiază de un motor diesel cu patru cilindri, de 2.0 litri, capabil să ofere 190 de cai putere și 400 de Nm. Așadar, un cuplu motor extrem de generos, care se simte suficient chiar și atunci când ieși din plaja ideală de turații, puțin cam scurtă, cuprinsă între 1750 și 2500 rpm.

Asta înseamnă că și dincolo de 2500 rpm simți că mașina trage bine și îți oferă resurse suficiente pentru o depășire. La peste 120 de km/h, elanul dieselului se reduce ușor, semn că mașina și-ar dori un motor mai mare dacă ar alerga pe autostrăzile fără limită de viteză din Germania. Dar pentru noi este suficient.

Cuplul motor este gestionat cu ajutorul unei transmisii automate cu opt rapoarte. Ea este corect etajată și oferă liniaritate bună, fiind suficient de discretă la alternarea treptelor. Și răspunsul la retrogradări bruște este bun, însă, pe viraje strânse, cu diferențe mai mari de nivel, mi-aș fi dorit-o ceva mai promptă. Chiar și după ce am selectat modul de rulare Sport.

Antifonarea dieselului este foarte bună, spiritul gutural fiind ușor prezent abia pe la 3000 de ture. Până atunci e liniște și tronează un sentiment premium de izolare.

  • pipo, marţi, 12.06.2018 13:39

    @BM : cred ca ar trebui sa mai aruncati o privire la capitolul preturi , le-ati cam ametit si este confuz. BMW la 43.000 nu poate fi mai "scump" decat V60 la 45.000. Cred ca mai devreme doar ce a-ti dat lista comparativa in stirea cu preturile pt. acest model si din ce vad eu este cel mai SCUMP nu cel mai ieftin dintre competitori. Deci nu stiu daca 5 stele e un punctaj ok aici.

  • Dudu, marţi, 12.06.2018 15:18

    "În fișa tehnică, Volvo ne promite o medie de consum de 4.6 litri/100 de kilometri." Totusi nu cred ca Volvo "promite" ceva legat de consum :)) Daca ar promite(garanta) 4.6 si eu as scoate 7 cred ca as fi complet justificat sa-i dau in judecata. Mai ales ca aceasta valoare cu siguranta vine in urma ciclului de test NEDC si nu noul test WLTP. Personal astept cu interes un motor pe benzina undeva pana in 200 de cai. Nu stiu ce saracie are Volvo de gand cu aceste motorizari.

  • bogdanm, marţi, 12.06.2018 15:21

    @pipo Sesizarea ta este corectă. S-a strecurat o greșeală în evaluarea versiunilor. Am precizat încă o dată la capitolul „Prețuri” că, deși costă 45.000 de euro în versiunea D4 Momentum, Volvo V60 beneficiază de o listă de dotări standard generoasă, pentru care ai plăti bani grei în gama Mercedes, Audi și BMW. Mulțumesc, Bogdan

  • mircea, marţi, 12.06.2018 15:49

    @Dudu Vine anunțatul 1.5 cu 3 cilindri de 150 CP. :)

  • Kirotractor, marţi, 12.06.2018 15:52

    K lumea mașina - design peste V90 în opinia mea, chiar dacă s-au făcut compromisuri pe latura practică (cei 529 l teoretici ai portbagajului sînt departe de capacitatea vechilor breakuri Volvo *colțoase*, dar deh, silueta cere sacrificii...) Doar un VW Passat Variant e poate mai frumos / dinamic. :-) Glumesc, dar nu tocmai, fie și doar fiindcă responsabilul cu stilul lui V60 a fost neamțul Thomas Ingelnath - ex-om de bază la VW, oupps. Acu-i altul șef la chinezi - pardon, suedezi - Robin Page, dar și înainte de Ingelnath a fost la fel de britanicul Horbury. Cumva deplasat deci să vorbim despre *designul scandinav* în era asta a globalizării intensive. Și-n care nici măcar italienii nu mai par să fie ce-au fost, iar paste delicioase fac și chinezii. (n.b. Interiorul îmi pare totuși cam *greoi*, sugerînd mobilier antic. :-))

  • pipo, marţi, 12.06.2018 16:24

    @bm : da, stiu ca Volvo are dotari standard mai bune/multe fata de concurenta germana (am avut acu ceva vreme un S60 d5 Momentum si d-aia l-am ales) dar trebuie sa fiti corecti/consecventi in politica voastra de notare . Cat priveste acest test , interesant titlul , tocmai spuneam mai devreme in comentariul la stire cu preturile, ca nu stiu daca din cauza anilor care au trecut peste mine sau din cauza unor noi politici de design ale constructorilor au inceput sa-mi placa din ce in ce ai mult modelele break . Ma rog , nu chiar toate (cel putin cele Japoneze mi se par horor) , de aici si "speranta" ca nu e chiar de la varsta. Dar acest V60 chiar arata bine , cred ca e cel mai elegant, umpic chiar prea "business" as zice, dar chiar frumos. Si toata concurenta enumerata mai sus arata bine in varianta break , nu numai Audi care era recunoscut pt. asta pe vremuri. Dar peste toate, zic eu, o sa vina acest nou Peugeot 508 SW break , care cel putin in poze arata fabulos si cred ca o sa va forteze sa-l treceti la "concurent" alaturi de nemtii de mai sus. Deci un adevarat "breakology" in zilele astea !

  • vianu, marţi, 12.06.2018 18:10

    aceleasi valuri legate de design produce ca si bunicul lui din 1995, V40. ...probabil cel mai frumos break din lume... dupa 508 SW as zice eu, dar cam tot pe'acolo

  • vianu, marţi, 12.06.2018 18:10

    aceleasi valuri legate de design produce ca si bunicul lui din 1995, V40. ...probabil cel mai frumos break din lume... dupa 508 SW as zice eu, dar cam tot pe'acolo

  • Andrei, marţi, 12.06.2018 18:51

    @automarket "Antifonarea dieselului este foarte bună, spiritul gutural fiind ușor prezent abia pe la 3000 de kilometri." Sa inteleg ca e recomandat sa folosim masina doar 3000 de km... dupa vajaie vantul prin interior...glumesc :) Un break frumos. Nu la fel de aratos ca vechiul model, dar clar mult mai practic.

  • Vulvo!, marţi, 12.06.2018 22:27

    Mie nu-mi place! Are un aer... aşa... de vechi (în sens rău, nu retro). Si interiorul ăla... meh... cu gurile de aerisire cu jaluzelele alea hidoase, de-a dreptu' vulvology

  • @Vulvo !, marţi, 12.06.2018 23:29

    Pentru tine exista BMW :) Are un aer asa, mai cocalaresc, poti parca pe oriunde, poti depasi linia continua, poti schimba directia fara sa semnalizezi, poti intra cu ea in mare, poti asculta manele, deci e masina adevarata si sa nu uitam, e GERMANA :)) Are un super soft pe motorizari diesel :) Si ti-o da cu joystick, ca sa nu pierzi controlul volanului :)) Lasand glumele deoparte, daca XC60 bate concurenta germana in clasa lui, cred ca si V60 va ajunge in scrut timp sa faca la fel.

  • @Vulvo!, miercuri, 13.06.2018 07:52

    Daca cei din lume zic ca pare a fi unul dintre cele mai frumoase breakuri, vine si cate un posesor de Logan MCV sa isi dea cu parerea ca nu-i fain designul la Volvo. Multi designeri experti mai avem prin tara.

  • zic si eu, marţi, 19.06.2018 19:09

    @ Dodo, A promite un consum in anumite conditii (cum este cazul celor declarate de constructori) nu este nicicum sinonim cu "a garanta un consum". Daca vrei sa simti diferenta intre [promis/garantat, du-te la banca, cere un credit si spune-le ca "promiti " ca vei plati, sa vezi daca primesti banii!:)) @ @ Vulva: Este un lucru bine stiut ca, in ceea ce priveste aspectul, nu exista unanimitate, fiecare are dreptul la propria preferinta, fara ca asta sa insemne ca ceilalti gresesc! "Lumea zice ca" nu este nicidecum un argument! Multi nu apreciaza designul Vw, dar tot multi il cumpara pentru aspectul clasic. La fel cum multi iubesc& cumpara designul latin (italieni, francezi) . Din punctul meu de vedere, V60 arata mult mai bine decat V90, care este (tot in opinia mea, nu trebuie sa dati cu pietre) cel mai "cocalaresc" Volvo ever made! Se vrea un fel de Audi suedezo-chinezesc. Este o evolutie mai apropiata de spiritul si traditia Volvo si l-as putea cumpara daca mi-as mai dori un break diesel. Atat cat vad din poze si din ce citesc, 3 lucruri sunt de reprosat: 1. tunelul central foarte inalt, dupa modelul de la V90, care induce o senzatie de claustrofobie soferului. Am condus un V90 si ai senzatia ca esti ingropat pe jumatate, oricat de sus ai regla scaunul. Poateeste apreciat de amatorii de masini sport, dar mi-e greu sa cred ca acesti vor da 50 mii pe un break Volvo. 2. Luneta spate mi se pare subdimensionata, iar faptul ca autorul spune ca este "proportionata decent" ma face sa cred ca am intuit bine. Insa trebuie condus ca sa pot avea o opinie ferma. 3. Consumul: concluziile testului nu fac decat sa confirme ca Volvo nu stie sa faca motoare cu consum scazut. Inainte de a avea Volvo, am avut o masina mai puternica, tot break, tot diesel,motor mai mare si mai puternic, cutie automata. La acelasi numar de km, traseu urban, Volvo consuma apropae dublu (14-15 versus 7,5-8)! Daca in mixt acest 2.0, 190 CP, are 7.5 consum , avand tractiune 4x2, in Bucuresti asta va garanteaza minim 11-12/100.