Tehnologie
Cei care așteptau pe gama compactă a celor de la Volvo display-ul fabulos oferit de Volvo pe XC90 și S90 vor fi nevoiți să aștepte până la următoarea generație a modelului suedez. Deocamdată, facelift-ul nu aduce în plus la nivel tehnologic față de versiunea anterioară decât un ecosistem grafic schimbat foarte puțin față de varianta dinaintea modificărilor estetice sumare. Plus farurile LED, evident, care reprezintă un plus clar pe timp de noapte.
Ceea ce nu înseamnă însă că V40 este vreo mașină de arhivă cu miros de hârtie veche. Ba din contra. Așa cum suedezii și-au dotat mașina cu sisteme de siguranță lansate și montate în standard înaintea timpului lor, inginerii au dublat aceast strategie și la nivel tehnologic.
Chiar dacă display-ul TFT care ține loc de planșă de bord a rămas în urmă la nivel grafic în comparație cu ceea ce oferă Audi A3, de exemplu, model trecut la excepționalul Virtual Cockpit odată cu facelift-ul primit anul trecut, abordarea digitală și posibilitatea personalizării în funcție de nevoi rămân un avantaj pentru V40 în raport cu alți concurenți din segment.
Telefonul mobil poate fi conectat rapid şi imediat poţi să asculţi muzica de pe el la o calitate excelentă prin streaming Bluetooth. Totul poate fi configurat dintr-un simplu meniu afişat pe ecranul central. Exact ca pe un telefon mobil, dar fără touchscreen și fără prea multe submeniuri şi întortocheri.
Pilotul automat adaptiv ce reglează automat viteza în funcţie de cel din faţa ta şi chiar îşi indică cu ce viteză rulează acesta duce asistarea celui de la volan la un nou nivel.
În oraş, sistemul Pedestrian Detection este atent la pietonii bezmetici şi poate opri prin intemediul funcției Full Autobrake maşina dacă cel de la volan este distrat. Mai avem şi asistenţă la parcare, ce permite acţionarea automată a volanului şi identificarea locului de parcare.
Mai există o adăugire interesantă, însă ea nu este disponbilă deocamdată pe piața din România: un update al aplicației de smartphone On Call, care oferă informații și acces direct al mașinii de la distanță cu ajutorul telefonului mobil. Când sistemul va fi lansat și la noi, clienții Volvo vor avea acces non stop chiar și la un operator care îi va putea ajuta live când au nevoie de indicații sau de ajutor tehnic.
Performantele (acceleratii, consum) sint intr-adevar incredibile pentru o masa proprie de aproape 1,6 tone - chestie care-mi pare singurul minus notabil la V40 Cross Country. ...Care-i din pacate si prea scumpa pentru "normalos" ca mine si multi altii, oricit de mult ne-ar placea o masina realmente reusita si tehnic, si stilistic.