Interior
Dacă știi V40 și V40 Cross Country așa cum erau ele înainte de facelift, te vei chinui să găsești modificările pe care le-a adus Volvo pe versiunile noi. Iar după câteva minute în care vei analiza fiecare centimetru al interiorului te vei da bătut, pentru că schimbările sunt atât de mici, încât nu le vezi decât dacă le cauți cu lista în brațe.
De exemplu, găsești noi cusături pe volan, care în cazul nostru era unul bicolor. De asemenea, găsești noi tapițerii, însă cum nu le știai oricum pe toate cele dinainte de facelift nu ți se va părea că asiști la ceva spectaculos. Grafica sistemului multimedia a fost ușor modificată printr-un update software și acum seamănă cu cele pe care S60 și XC60 le-au primit la facelift-urile lor, acum doi ani.
Pe de altă parte, dacă nu ai urcat până acum într-un V40, mașina ți se va părea una proaspătă și modernă, pentru că display-urile digitale rămân pe poziții, iar materialele utilizate de suedezi îți oferă impresia imediată de calitate. Dacă asta se întâmplă la patru ani de la debutul mașinii, probabil că noua generație va fi cu adevărat spectaculoasă.
Un lucru e cert: facelift-ul nu a fost făcut pentru ca posesorii lui V40 să-și cumpere noua versiune, ci pentru a atrage noi clienți nehotărâți care stau în balanță între un Golf și un Seria 1, de exemplu.
La capitolul minusuri, rămân cele clasice: portbagajul de 324 de litri este cel mai mic din clasă, iar cele trei locuri din spate pot transporta trei persoane doar pe distanțe scurte. Distanțe în care cele trei persoane din spate vă vor împunge că le-ați obligat să poarte centurile de siguranță, deși stau destul de înghesuit. Până la urmă, siguranța rămâne reperul principal. Vorbim, totuși, de un Volvo.
Performantele (acceleratii, consum) sint intr-adevar incredibile pentru o masa proprie de aproape 1,6 tone - chestie care-mi pare singurul minus notabil la V40 Cross Country. ...Care-i din pacate si prea scumpa pentru "normalos" ca mine si multi altii, oricit de mult ne-ar placea o masina realmente reusita si tehnic, si stilistic.