Consum

4.0

Pentru această configurație, Volvo declară un consum de energie de 17.5 kWh, desigur, în condiții ideale. Pe care foarte rar, sau poate chiar niciodată, nu le vei întâlni.

Eu am preluat mașina cu bateria încărcată complet, iar la finalul zilei aveam un consum de 21.7 kWh, o viteză medie de 28.4 km/h și autonomie de 227 de kilometri (50% baterie). Consumul strict urban, pe o distanță de 20 de kilometri, a fost de 24 kWh. Cu o viteză medie de 23 km/h.

Știind că a doua zi urmează un drum lung, am conectat mașina la o stație de încărcare rapidă (50 kW), iar după o oră și 10 minute bateria a ajuns la 100%. A durat ceva mai mult pentru că viteza de încărcare a stației nu era deloc stabilă.

Am încărcat 36 de kW, cu un cost de 86 de lei.

La munte am ajuns cu 179 de kilometri autonomie și 40% baterie, dar pe tot parcursul drumului am avut setată temperatura de 24-25 de grade în habitaclu (afară fiind încă destul de frig). Ocazional am pornit și încălzirea în scaune și în volan.

La coborârea spre Sinaia am recuperat cam 10 kilometri, iar navigația mașinii îmi spunea că mai pot să parcurg încă 110 kilometri cu 26% baterie. Era suficient pentru a ajunge la destinație, dar pentru liniștea mea am mai oprit o dată pentru încărcare.

În circa 35 de minute, bateria a ajuns la 52%, aveam 236 de kilometri autonomie, așadar eram liniștit.

La finalul zilei în care am condus doar extra-urban, în trafic, pe drumuri de munte și la temperaturi deloc prietenoase cu mașinile electrice, bordul îmi arăta următoarele informații: 305 kilometri parcurși, consum de 20.2 kWh și o viteză medie de 51.3 km/h.

Fiind poziționat într-un segment destul de aglomerat, Volvo EX30 are destui de mulți rivali, mai accesibili, mai puțin puternici sau care consumă mai mult sau mai puțin. Acum, noi ne-am oprit la Kia e-Niro, la Jeep Avenger și la DS3 Crossback E-Tense.

Din punct de vedere al consumului, Kia declară pentru Niro EV 15.9 kWh/100 de km (dar ai doar 204 CP la dispoziție), Jeep Avenger vine cu 15.8 kWh/100 de km (156 CP), iar DS3 Crossback E-Tense consumă, potrivit fișei cu specificații tehnice, 15.5 kWh/100 de km (156 CP). Dacă punem în balanță consumul lui EX30 și puterea oferită, comparativ cu promisiunile rivalilor, consumul suedezului este incredibil de mic.

  • PMC, luni, 08.04.2024 11:38

    M-am uitat la prezentarea video. Deci e o masina foarte mica. E incredibil unde s-a ajuns. Sa ceara cineva 50k Eur pt o asemenea masina cu dimensiuni mai mici decat un Polo e uluitor.

  • M, luni, 08.04.2024 11:54

    PDV personal. Nu merita. Auzi..." Pentru această sumă primești, printre altele, faruri full LED, stopuri LED, jante de 19 inch, plafon panoramic, tapițerie din piele ecologică, încărcător de 22 kW, pompă de căldură, cheie cu NFC, scaune față încălzite și volan încălzit." Pai nimic deosebit. Si ce sa faci cu 3,6 secunde la 100 KM? Un amalgam de caracteristici specifice unor masini diferite de utilizare (mica, de oras, de curse, economica, premium etc). Cum sunt cauciucurile all seasons. Pentru 56K.

  • Matei, luni, 08.04.2024 12:56

    Au sărit iubăreții de germane SH :)) Polo e o pocnitoare pe lângă asta. E ca și cum te-ai scandalizat ca a ajuns A Classe sa coste mai mult decât Jogger, deși e mai mică, dom'le! Nouă ne place mare și noduroasă!

  • DAN, luni, 08.04.2024 13:16

    Masina asta e si cu bune si cu rele. E mica, intr-adevar, dar pentru 2 persoane si drumuri de oras... e OK. Are un design exterior frumos. Chiar si cel interior e frumusel. Dar lipsa butoanelor fizice e o mare problema de ergonomie dar si de siguranta rutiera. N-am inteles de ce trebuie sa mergem toti pe acest trend stupid in care dispar butoanele fizice. Ok, am inteles, e bine sa avem absolut toate functiile integrate in soft si actionate tactil prin display. Dar de ce sa nu existe IN PARALEL si butoane fizice pentru cine vrea sa le foloseasca? Nu se intampla nimic rau daca avem comenzi redundante prin comenzi tactile si butoane / controlere. Materialele sunt interesante si satisfactia vine de la faptul ca te gandesti ca sunt reciclate. Dar stiti ceva? Haideti sa nu le numim "premium". Fiindca nu e nimic premium in a avea materiale reciclate din denim si firimituri de tamplarie PVC. Ideea de premium nu prea se pupa cu economia, ecologia, reciclarea etc. Ideea de premium are mai mult de-a face cu materiale considerate "nesustenabile", adica piele adevarata, lemn, metal, cristal etc. Totul la prima mana, nimic reciclat. N-am nimic nici impotriva materialelor reciclate, sunt dragute in felul lor, dar sa nu ne incurcam in conceptii, zic. Materiale din astea pot fi puse si intr-un model de volum, chiar si intr-unul low cost, deci hai sa nu le incurcam cu ideea de premium. Oricum pretul masinii, comparat cu rivalii, nu este unul mare, ci unul rezonabil. Mai ales daca optam pentru variantele inferioare de propulsie, care oricum au si ele performante excelente. Important de retinut ca varianta de baza, cea cu autonomia mica, are, din fericire, o baterie de tip LFP, lucru destul de rar intalnit in lumea auto. Deocamdata mai ofera asa ceva doar Tesla pe unele modele de baza, unele modele chinezesti sau coreene, dar, repet sunt deocamdata raritati. Pentru cine are nevoie de masina asta doar pentru oras, e varianta ideala. Bateria LFP, desi are densitatea energetica mai mica, ceea ce duce la o capacitate mai mica, are alte avantaje mari. In primul rand nu e predispusa la ambalare termica, iar daca cumva, in mod exceptional sa zicem ca ar lua foc (greu de crezut) flacara nu e autointretinuta ca la bateriile NMC, care cu greu pot fi stinse si chiar se reaprind. Acest tip de baterie (NMC) e regasit pe variantele mai performante ale lui EX30. Apoi bateria LFP poate fi incarcata repetat la 100% fara nicio problema de uzura in timp. Si numarul de cicluri de incarcare (adica durata de viata in fond) e semnificativ mai mare ca la NMC. Deci cum ziceam, pe ansamblu EX30 e o masina interesanta, chiar daca nu spectaculoasa si are si bune si rele.

  • Ion, luni, 08.04.2024 13:40

    Pe piata exista ceea ce vor ei sa vanda, nicidecum ce am vrea noi sa cumparam!

  • @dan, luni, 08.04.2024 16:11

    De acord nu multe din ce spui dar asta cu materialele premium e snobism. In primul rand clienții tineri cu bani cauta așa ceva: materiale sustenabile. Apoi nu proveniența materialelor le fac premium sau mass market ci calitatea și performanta. Unele materiale reciclate se simt foarte bine la atingere, mai bine decât pielea naturala în multe cazuri. Poate nu și decât pielea de pe S Classe. Apoi se mențin mai bine și se curata mai ușor, și nu au nevoie de perforații și ventilație ca sa nu transpiri ca un porc vara.

  • PMC, luni, 08.04.2024 17:16

    Cred ca @Dan e Dan Cadar de la ZonaIT. Omul a facut review la masina in urma cu ceva vreme. E usor partinitor fata de modelul asta, asa e si recenzia video. (asta dupa ce spusese cu putina vreme inainte ca inca nu e vremea pentru electrice :))) Ce zice de materiale e adevarat. Si Volvo e premium cum sunt eu balerina. Dar la aia cu pretul e unul rezonabil... sa fim seriosi... sa dai +50k pe o masina mica de oras trebuie sa te enerveze conturile personale. Sa nu prea mai ai multe bucurii in viata, sincer. Masina e extrem de mica, se vede f bine in toate filmarile. Portbagajul e o gluma. Chiar e masina de mers la Lidl. Ceea ce ar fi perfect ok, daca ar costa pana-n 15000 de iepuro. Asa, nu stiu la ce s-or fi gandit aia din departamentul financiar de la marele concern chinezesc. Dar poate au ei dreptate si nu am inteles eu. Poate s-o vinde minunea asta ca painea calda. :)

  • @cocalar hAUR, luni, 08.04.2024 17:35

    Marimea contează, mai ales dacă n-ai alte satisfacții în viața.

  • Trilulilu, marţi, 09.04.2024 08:59

    "Dacă punem în balanță consumul lui EX30 și puterea oferită, comparativ cu promisiunile rivalilor, consumul suedezului este incredibil de mic." - amice, ai mers cu puterea maximă, de ai ajuns la concluzia asta?!

  • oricine, miercuri, 17.04.2024 11:42

    Am condus și eu la drive. Este un small suv dar nu mi s-a părut mică ca mașină. Ergonomia mașinii fără butoane nu mi-a plăcut. Consumul mi se pare mare față de Tesla care în continuare în acești bani oferă mai multă mașină ( mai mare, mai puternică și mai performantă). Ceea ce îmi scapă este cât din această mașină este chinezărie (nu că nu îi aprecieaz și pe ăia) și cât este Volvo. Probabil nu se va ști niciodată pentru că în epoca victorioasă a globalismului toate mașinile sunt amalgamate la maxim tip ghiveci.

  • Andrei, miercuri, 17.04.2024 16:15

    Geniala masina! Un SUV cu (doar) acceleratie de supercar, ca in primul viraj rupi franele. Banuiesc ca piata a cerut o masina inalta, cu acceleratie de supercar doar pentru oras, pentru ca e prea mica pentru orice altceva. Dar mai are 7 litri spatiu de depozitare pe undeva si o gaura sub capota sa mai inghesui o sticla cu apa. Are sens, nu-i asa?

  • arogantul, vineri, 21.06.2024 11:38

    da, sunt eu, arogantul I'm back deci, eu am avut neplacere sa conduc masina asta. design exterior cool, putere motor, ohh da, super interior: de kkt, doar posesorii de tesle se pot uda de fericire la interiorul li EX 30, restul, adica oamenii normali se vor obisnui cu greu cu un astfel de interior cu o functionalitate .....restransa utilitate: minima masina asta e buna doar pt snobi tineri cu bani, rental car, sau flote pt companii umplute cu hipsteri. P.S. Inexorabil mai e si el pe aici?