Tinuta de drum

4.5

În contrast cu rivalii săi, Volvo C40 oferă doar un singur mod de condus. În meniul sistemului multimedia poți găsi un buton care, teoretic, îți face mașina mai eficientă, dar acesta doar oprește sistemul de climatizare pentru a economisi energie. De altfel, același efect poate fi obținut prin intermediul butoanelor de sub ecran, care îți permit să oprești aerul condiționat complet.

Suspensia a fost rigidizată pentru a face față greutății adăugate de pachetul de baterii ascunse în podea, ceea ce se simte chiar și în cazul denivelărilor minore, unde rigiditatea adăugată se transformă în vibrații resimțite în habitaclu. Din moment ce modelul C40 Recharge este construit pe aceeași platformă ca XC40, adică una pentru modele termice la bază, unele sincope erau de așteptat. Mai ales atunci când crești greutatea totală cu jumătate de tonă.

Modelul Volvo nu este singurul care se confruntă cu astfel de probleme, inerente acestor rețete cu platformă convențională. Cu toate acestea, nu aș putea spune că am fost dezamăgit de modul în care s-a comportat mașina, din punct de vedere dinamic.

Ruliul este ținut sub control surprinzător de bine pentru o mașină cu suspensie pasivă, iar dacă vrei cu adevărat, poți face posteriorul lui C40 să derapeze în viraje, cu un comportament supravirator foarte subtil.

Cu siguranță acesta este unul dintre cele mai distractive modele suedeze cu care am avut onoarea să cochetez în ultimii ani, dar mai este loc de îmbunătățiri.

Direcția mașinii este ușor artificială și moale, ceea ce înseamnă că nu se va grăbi să răspundă comenzilor tale. De aceea, este important să fii atent mai ales atunci când accelerezi brusc. În același timp, pedala de frână este sensibilă, mai ales în prima parte a cursei, astfel încât orice atingere te poate face să reevaluezi rapid distanța față de mașina din spate, cu o privire panicată aruncată în oglinda retrovizoare.

  • ACE - Craiova, marţi, 04.04.2023 06:23

    E o masina simpatica FOC, cu autonomie destul de buna, SIGURA, ce va atrage o clientela pe masura. Pretul ar putea sa-i sperie putin pe cei care nu sunt obisnuiti cu modelele VOLVO. MULT SUCCES!!!

  • Adi, marţi, 04.04.2023 08:29

    Urata si scumpa, de altfel ca majoritatea electrocasnicelor.

  • ds, marţi, 04.04.2023 09:18

    ..."chiar mai clinice decât multe alternative nemțești"... Gabriel Nica, pe bune? Chiar n-ai găsit altă variantă? Deci vorbim despre mașini și zicem mai clinic, mai puțin clinic? Sau e prea subtil și nu mă prind eu. În rest, ce să zic, despre Volvo nu prea poți să comentezi. Clasic, sobru, fără lumini ambientale, fără afafiuri și brizbizuri. Este cam ca diferența dintre un sacou smoking clasic și restul hainelor...

  • Banditos, marţi, 04.04.2023 09:30

    In trafic trece absolut neobservata. Nu stiu daca e bine sau e rau. Dar sigur, proprietarii de C40/XC40, nu si-au cumparat masina pentru a iesi in evidenta. In rest, un model pe gustul unui procent foarte mic de soferi si o motorizare preferata de un procent si mai mic.

  • @Banditos, marţi, 04.04.2023 10:26

    mai degraba procentul e mai mic la cei care si-o permit decat la cei carora le place masina sau ar dori un propulsor electric.

  • nume, marţi, 04.04.2023 14:05

    Volvo a creat intotdeauna masini frumoase? Poate intr-un alt univers. In al nostru, majoritatea arata ca un Nokia 5110. 92% la capitolul Protectia Pasagerilor Adulti, un scor intalnit rar in economia testelor Euro NCAP? Din cele 67 de masini testate anul trecut, 15 au obtinut minim 92%. Si alte 12 90 sau 91%. Mai interesant este ca Polo a primit 94%. Si daca tot suntem la capitolul siguranta, nimic despre Siguranta Asistata? Ca cele 89 de procente reusite de acest Volvo sunt depasite de o masina de carat cartofi cu scaune (Mercedes Citan Tourer) si chiar cateva cateva chinezisme, inclusiv una cu nume de desene animate (ORA Funky Cat)? 4.5 stele pentru tinuta de drum in conditiile in care inclusiv denivelarile minore se resimt in habitaclu? PS: Este extrem de amuzant sa vad cum cel mai vandut model electric din 2022, de pe piata europeana, desi concureaza cu acest Volvo travestit, nu este mentionat nici macar in trecere. Prin urmare, nu pot sa afirm decat ca acest test ar fi avut mai multa credibilitate daca ar fi fost publicat de 1 aprilie.

  • Andrei, marţi, 04.04.2023 18:02

    400CP si 180km/h viteza maxima, intr-un Volvo. O alaturare imposibila si perfect fara sens, intr-o lume tot mai lipsita de sens.

  • @andrei, miercuri, 05.04.2023 01:35

    sunt sigur ca cu un laptop poti da drumul la caluti sa zburde la maxim. totusi daca volvo erau "legali" limitau viteza la 130km/h.

  • Andrei, miercuri, 05.04.2023 16:24

    De ce ai vrea sa faci asta cu un Volvo, o masina plictisitoare, pentru familii? Nu inteleg de ce se ajunge la puteri atat de mari in cazul masinilor de genul acesta, conduse de soferi ce merg la birou/ scoala.

  • deputy, joi, 06.04.2023 15:03

    "Capacitate brută baterie (kWh) 78" probabil 78 kW. rugam autorul sa corecteze