Volkswagen Touareg facelift

3.0 Diesel Turbo (TDI) 262CP 4x4 Aut8 Supreme Plus

Motor / Transmisie

4.5

Pentru a face față cu succes unui scenariu de sfârșit de lume ai nevoie de un motor capabil să îndure orice supliciu. Iar un V6 TDI, cu o tradiție lungă în spate, testat în condiții dure, este alegerea de care o să te atașezi. Indiferent de costuri.

Cu 3.0 litri sub capotă și o putere totală de 262 de cai, lucrurile se vor derula rapid. Iar cuplul motor, de 580 de Nm, resimțit extrem de devreme, la 1750 de rotații, face ca plecarea de pe loc să se facă în regim de decolare forțată.

Fiecare pedală trimisă la podea este sinonimă cu o lovitură blândă și plăcută în moalele capului. Efectul ei este destul de hipnotizant, așa că e bine să aveți grijă la modul în care gestionați resursele. Motorul este bine antifonat și se aude chiar plăcut atunci când acul turometrului caută zone mai înalte.

Faceliftul aduce și o cutie automată cu opt rapoarte, extrem de utilă pe o mașină de talia lui Touareg. Rapoartele se alternează pe nesimțite și extrem de liniar. Retrogradarea se face rapid, chiar și atunci când nu interveniți asupra padelelor, iar treapta Sport a cutiei de viteză se va asigura că aveți tot timpul la îndemână resurse. În fond, este destul de greu să rămâi fără resurse cu asemenea cifre sub capotă.

  • Alex, joi, 18.12.2014 11:34

    Da, da, daa !!!

  • Adrian, joi, 18.12.2014 11:38

    Cu 70 de mii iti poti lua un Cayenne mai chel si e mai masina ca VW.

  • someone, joi, 18.12.2014 11:44

    am avut norocul sa conduc un astfel de Touareg, si masina este excelenta pentru un VW: motor, dotari, confort, suspensie etc. singurul lucru care nu se potriveste acestui tablou ( parere strict personala ) este cutia de viteze, care la kickdown sta si se gandeste prea mult, si asta in comparatie cu alte cutii din grup, un DSG de pe golf de ex.

  • Sam, joi, 18.12.2014 11:59

    Sper ca este o greseala din neatentie ce a-ti scris acolo si nu ati comparat Touareg cu Jeep Renegade, Renegade fiind modelul cel mai mic de la Jeep, de segment B. Modelul cu care trebuie comparat este Grand Cherokee, despre care as zice ca este mai bun in off-road si ceva mai comfortabil, dar excelleaza mai putin pe asfalt.

  • olding, joi, 18.12.2014 12:18

    daaa este cea mai tare pana in 50 k daca insa ajungem peste 65 k este oare la nivelul ml si x5?

  • eee, joi, 18.12.2014 12:25

    71 de mii pe un Touareg ... trebuie sa existe muuulti oameni cu multi bani ca sa dea atata pe un vw ...

  • mog, joi, 18.12.2014 13:11

    te uiti si te oftici ca n`ai afaceri cu statul...

  • Cos, joi, 18.12.2014 13:45

    Cea mai grea dilema: Touareg sau Macan...

  • dan_grc, joi, 18.12.2014 14:33

    Touareg și Phaeton sunt cele mai bune produse VW, al doilea n-a rupt gura târgului la vânzări pt că la clasa de lux contează și tradiția și imaginea mai mult decât la orice altă clasă, mă uit acum la ce prețuri sunt la sh la Phaeton, pomană, dacă eram fan VW mă gândeam serios la unul:)

  • someone, joi, 18.12.2014 15:08

    apropo de placut parbriz incalzit: si fiesta mea din 2007 are parbriz incalzit dar asta nu e motiv sa iti placa o masina sau sa devina argument de achizitie :)))

  • Snow, joi, 18.12.2014 15:15

    M-as bucura ca de cate ori testati un SUV sa spuneti cat e garda la sol, cat sunt unghiurile de atac si de degajare si sa testati tractiunea integrala macar cu testul rolelor. Informatii despre existenta unor protectii metalice sub caoserie + adancimea vadului traversat ar fi bonus. Altfel vorbim doar despre inca o masina mare si scumpa, puternica si intimidanta.

  • ztele, joi, 18.12.2014 15:41

    @Snow , dupa cum vezi, dupa parerea unora, se pare ca acceleratia 0-100 si viteza maxima sunt elemente definitorii in alegerea unui SUV ... restul , in special cele amintite de tine, conteaza mai putin...sau chiar deloc . Mai mult, comparatiile se fac exclusiv dupa cateva date tehnice , dar nu se compara de exemplu masa fiecarui competitor in parte , nivelul de putere al motorului respectiv raportat la masa , raza de bracaj ( utila in mediul urban ) , tipurile de tractiune integrala ( utila in off road ) , masa maxima remorcabila , etc

  • Andi, joi, 18.12.2014 15:43

    @dan_grc - mi-a placut asta "daca eram fan vw ma gandeam serios la unul" :)) Ce pacat... ce soarta grea... :)) Ceva de genul "daca nu eram insurat"... :)) Prea distractiv... :)

  • addeco, joi, 18.12.2014 15:56

    Am detinut un VW Touareg 2.5 TDI R5 timp de 7 ani si am sustinut ca a fost prima mea masina (adevarata). L-am schimbat pentru un Mercedes-Benz ML 350 BT si nici nu se compara. Am remarcat ca preturile pentru VW TOUAREG au crescut nejustificat de mult in ultimii 10 ani si au ajuns la nivelul ML. CONCLUZIA O TRAGETI DVS.

  • dan_grc, joi, 18.12.2014 17:46

    @Andi Pai nu prea se compara cu " daca nu eram insurat", pt ca iti poti lua un Phaeton si cu 10 mii, deci indiferent de masina pe care o ai, daca iti place si VW poti sa faci aceasta schimbare.

  • Andi, joi, 18.12.2014 18:15

    @dan_grc - nu m-am referit la masina in sine, ci la felul cum te-ai exprimat "daca eram fan vw...". De parca ai fi condamnat :))

  • mishazaitev, joi, 18.12.2014 19:22

    @olding Cel putin la capitolul off road, este peste x5 chiar si la acelasi pret, basca faptul ca nu stiu de ce, la acelasi pret, cred ca e ceva mai dotat Tuaregul. Daca mai pui si ca in alegerea masinii mai conteaza si factorul subiectiv, siguri se vor gasi cumparatori pentru Tuareg la pret de X%.

  • cristim, joi, 18.12.2014 19:31

    La modelul anterior din 2010, verdictul dat la tinuta de drum a fost 5 stele, acum doar 4 stele, ruliul este pronuntat fata de modelul anterior, iar la izolare fonica la modelul din 2010, verdictul dat a fost ''silentioasa'' iar acum verdictul dat este 'mediu. Pai progresul unde este, doar la motor cativa cai putere castigati?

  • edi80, joi, 18.12.2014 20:13

    @ztele testele sunt facute pt uni care cand vad o masina se uita cat are in bord si intreaba cat baga la ora...:))) ce conteaza abilitatile in offroad..probabil nici nu are...sau nici nu are nevoie cine stie..atunci ma intreb la ce ajuta in taficul infernal o masina mai inalta??sare peste cele mici sau astea mari au prioritate?intrebari fara raspuns..

  • slVW_83, joi, 18.12.2014 23:32

    Un test pe care-l așteptam de multă vreme! Touareg e un SUV orientat clar spre off-road, mai ales versiunea Terrain Tech ce dispune de un diferenșial spate blocabil și de 4xMotion. Arată supărător de bine și e mai polivalent ca un X5 sau un ML, cel puțin în off-road. Dacă aș lucra la ASF sau ANRP mi-aș permite unul, dar nu sunt atât de privilegiat așa că rămân la banalul meu Golf. Sărbători cu bucurie echipei redacționale și user-ilor, mai ales celor cu state vechi!

  • mog, vineri, 19.12.2014 00:46

    slvw_83, pachetul ala are mai multe, diferential blocabil central si spate, reductor, garda la sol mai mare cu unghiuri de atac mai bune precum si suspensia pneumatica cu mai multe moduri de functionare.. din ce am inteles se poate comanda doar cu 3.0 tdi, asta din test

  • Andy, vineri, 19.12.2014 01:53

    Imi place ca multi se plangeau ca un Santa Fe full a ajuns la 45.000 (cand AM facuse testul)...pai e oarecum normal. Toti producatorii maresc preturile de fiecare data cand lanseaza noul model. Touareg-ul full cu cea mai puternica motorizare clasica ajunge la 90.000 iar cu hibrid bate 100.000. Acum spuneti voi...astea sunt preturi pentru masina poporului? De ce mai exista Audi in grup? Traim intr-o lume nebuna, nebuna bazata pe excesele nababilor din tari care acum 25-30 de ani erau din lumea a treia. Pacat ca si modelele mai pentru muritorii de rand din plaja 10.000-25.000 se porcesc la fel...

  • ztele, vineri, 19.12.2014 10:08

    @sIVW_83 , cum poti afirma ca Touareg este orientat clar spre off road cand , din start , acestui model ii lipsesc atat caroseria pe sasiu , cat si puntea/puntile rigida/rigide ...sunt doua elemente care , impreuna cu blocarea mecanica a diferentialelor si un sistem de tractiune integrala cu un factor de multiplicare cat mai mare definesc caracterul de off road a unui SUV ; degeaba te duci cu garda la sol pana spre 30 cm ( cu ajutorul suspensiei pneumatice ) , daca nu e posibila o deconectare a barei stabilizatoare , daca nu ai scuturi de protectie pt rezervor, pt cutia de transfer , etc .

  • mishazaitev, vineri, 19.12.2014 11:06

    @ztele In varianta de echipare la care a facut el referire Tuareg are si reductor si diferential blocabil. Apoi el a spus ca este orientat catre off road, nu ca este un off roader. Eu ii dau dreptate. Tuareg merge mult mai bine in off road decat alte SUV-uri. In alta ordine de idei sa stii ca Pajero nu a avut punti rigide iar modelul din prezent are caroserie autoportanta (fara sasiu) si nu poti sa spui ca nu se descurca binisor in off road. Nici Range Rover nu are sasiu si nu putem spune ca nu merge bine in teren accidentat, cu anvelope corespunzatoare, desigur. Eu zic ca o masina cu punti rigide si sasiu la care mai adaugi reductor si dif blocabil cam inceteaza sa mai fie SUV si se transforma in off-roader.

  • Sorin, vineri, 19.12.2014 11:53

    Fiind o masina noua e normal sa o laude...dar cuplul este sub ML (de exemplu) cu 10% si turatia de la care intra cuplul maxim si ea sub 10%... In plus fac pariu ca la aceleasi dotari pretul este mai mare....decat oricare...si as mai vrea o rata de defectare pentru modelele anterioare in perioada de garantie...prietenii stiu de ce.... Pretul de pornire mic este doar o iluzie optica. De asemenea cred ca ar trebui ca datele astea tehnice sa fie verificate la toti constructorii de catre cineva cu adevarat obiectiv....

  • HTP, vineri, 19.12.2014 17:08

    Antitanc pe naiba! Mda, de aia a pierdut Hitler batalia... de buna ce era tehnologia

  • vianu, vineri, 19.12.2014 18:29

    @HTP absolut off-topic: hitler nu a pierdut datorita lipsei tehnologiei ci a prezentei exagerate a acesteia intr-un moment in care mass-production era mai importanta decat finisajul tancurilor si indepartarea bavurilor de la turnarea componentelor metalice. sa dam cezarului ce al cezarului...tipcareala asta a neamtului aduce avantaje dar si dezavantaje, depinde cine conduce.

  • hazard, vineri, 19.12.2014 20:38

    la pretul asta nu are niciun competitor in clasa. Pe stoc sunt variante pe la 44 si pe la 46 de mii de euro. Daca as avea banutii m-as baga imediat.

  • Sorin, marţi, 23.12.2014 11:27

    Culmea cum unele titluri raman pe prima pagina cu saptamanile. Curios cum altele dupa nici o zi le gasesti in arhiva la pagina 3,4 .... ex. Mercedes. De asemenea nu cred ca datele tehnice prezentate sunt corecte , ci sunt ajustate dupa altii...stiu eu de ce....

  • vali, duminică, 04.01.2015 17:10

    prietenilor vedeti ca dotarile unui touareg la 71k un x5 sa ml le au la vreo 90k!!! Asta e diferenta!!

  • ioan, vineri, 16.01.2015 17:32

    antitanc? o intrat teroristi la paris cu un c3 in una cu un touareg si o bagat o in spital:)))))))

  • adi, duminică, 05.04.2015 19:33

    Ce puteti sa imi spuneti de costul mentenantei?tot se compara x5 cu touareg, dar nimeni nu vorbeste de piese...si acesta este un lucru important.adica ok, dai 60k pe un touareg dar sa sti macar ca dupa aceea nu dai aceeasi bani pe piese cat dai la un x5 sau ml....ca asa nu mai merita;)...

  • georgica, duminică, 31.05.2015 17:03

    I a placut parbrizul incalzit,...mai scrii articole? fiecare masina este facuta pt un anumit segment ..fiecare masina are o nisa...compari m3 cu octavia rs.?.treziti va! comparatii!..da nu merge ca x 5 da da nu e comfortabila ca ml..da da nu e ca x6...nici oamenii nu sunt la fel! nu mai faceti comparatii puerile..si lauti lucrurile in derizoriu...ca un touareg in garaj cred ca nu strica nimanui! dar na ,nu suntem toti interlopi si sa facem din 99 acidente cu bmw..pe trecere..pe pod..pe camp..in copac...! aici am fost si eu .. carcotas..dar e adevarat! si x5 e tot fier!..vorbim cand strugurii sunt acri! are ruliu ca e masina de 2.2 tone..vrei sa iei curba cu 170? ia ti ferrari!