Motor / Transmisie

5.0

Deși majoritatea SUV-urilor din segment, puține la număr, ce-i drept, au început să fugă de motoare mari și să caute tot mai mult hibridizarea, Volkswagen Touareg rămâne fidel unor motoare generoase, cu mulți cilindri și resurse îndestulătoare.

Bineînțeles, pentru cei care vor și emisii reduse și multă putere, Volkswagen oferă și două alternative plug-in hybrid. Una are 381 de cai, iar cealaltă se recunoaște după indicativul R eHybrid și promite 462 de cai putere. Ea ar trebui să țină locul vechiului motor V8.

În cadrul testului nostru din Norvegia am urcat la volanul unui motor pe care românii l-au iubit și l-au făcut celebru. Este dieselul V6, de 3.0 litri, pe care îl asociezi, inevitabil, cu mașina asta. El oferă în continuare două versiuni, una de 231 de cai și una de 286 de cai putere. Astăzi ne vom opri la cea din urmă.

Chiar dacă vorbim despre un adevărat „tanc” de 2.1 tone, cei 600 de Nm oferiți de motorul diesel sunt suficienți pentru impulsuri plăcute și o dinamică excelentă. Sunt senzații pe care le-aș numi old-school. Apeși pedala de accelerație, te afunzi ușor în scaun, în vreme ce mașina se lasă pe spate și galopează furibund către orizont. Un singur detaliu nu mai este „old-school”. Este vorba despre sunetul motorului diesel, care este perceput destul de discret și anesteziat în habitaclu, după 3000 de rotații.

Resursele sunt gestionate cu ajutorul unei cutii automate Tiptronic, cu 8 rapoarte. Ajută la o livrare liniară a resurselor, contribuind la rafinamentul cu care se mișcă acest diesel. Când vine vorba de retrogradare, ea poate deveni mult mai alertă, mai ales dacă folosești padelele din spatele volanului. E drept, nu o să ai răspunsul unui Porsche Cayenne.

Dacă e să trag linie, pot spune că această combinație dintre motor și cutie este una dintre cele mai corecte, echilibrate și plăcute din segment, un mix legendar, de care ne vom aduce aminte cu drag în anii ce vor urma.

  • Andrei, luni, 16.10.2023 15:53

    Odin e protectorul războinicilor căzuți în luptă :))

  • Razvan, marţi, 17.10.2023 05:40

    Aici ar trebui să se discute despre mașina asta dar se aduc numai injurii

  • @Bogdan Mirică, marţi, 17.10.2023 08:47

    Și unde e șoseaua aia spectaculoasă „care traversa Atlanticul?” Că am rău de avion și aș prefera să merg în Canada cu mașina...

  • Nsrei, marţi, 17.10.2023 09:24

    Pai discutând de mașina e ok că e încă diesel și cu convertizor de cuplu. Bănuiesc că e o cutie zf de la BMW? In rest nu mi as lua suv din asta dar un audi A6 50 tdi cu aceiași cutie și suspensie pneumatica îmi cam face cu ochiul. Îmi lipsesc vreo 50 de mii de euro, așa că voi continua sa conduc fordul focus ce l am acuma

  • @Nsrei, marţi, 17.10.2023 11:12

    pacat, daca ar fi si tu un special, acei 50k lipsa ti-ar veni in vreo 3 luni, chiar ieri s-a consolidat pozitia privilegiata a specialilor in tara asta. echipa de vanzari de la porsche romania cred ca jubileaza la ora asta. in rest, despre masina, da, are acea cutie magica de la zf fara moarte, are cele mai bune componente mecanice, tractiune cu torsen, indestructibilul motor de 3.0 TDI, poate cel mai fiabil si rezistent propulsor fabricat de VAG in ultimele 3 decade, si desi diesel are un sunet fabulos, atat in exterior cat si cel perceput in interior. legat de interior: super spatios si confortabil, scaune cu ergonomie perfecta, comenzi care transmit soliditate, imbinari fara repros peste tot, totul miroase a calitate si se simte intr-un mare fel, plus capabilitati dinamice, de tractare si de offroad care dau soferului incredere si relaxare. nu e deci de mirare ca cei care au bani in romania il cumpara cu prioritate, e coconul ideal si perfect pretabil infrastructurii inca precare a romaniei. doar sa nu va vad cu ele frecandu-le zilnic prin oras in coloana la semafor, ca locul touaregului nu e acolo, nu e pt dus copiii la gradi. il apreciez foarte mult, dar fie afara cu el din orase, fie afara cu el din productie, oricat de regretabil ar suna !!!

  • PMC, marţi, 17.10.2023 11:36

    @@Nsrei: Excelent comentariu! Nota 10! Mare plus de la mine! On topic, as merge pana acolo sa spun ca e cel mai misto VW facut vreodata, si nu sunt fan SUVuri. Masina asta e designul si mecanica de maturitate ale unui concern care a produs masini superbe, superbe!, mai ales in ultimii 10-15 ani. Inainte sa inceapa ineptia "electronilor". Aceasta era evolutia fireasca, directia in care s-ar fi dus VW daca nu ar fi dat cu mucii-n fasole cu dieselgate. Acum insa totul se duce de rapa. Inclusiv VW. Vestile despre ultimele evolutii nu sunt deloc roze. Se pare ca am avut dreptate: VW nu va fi perceputa niciodata ca marca electrica, ci ca un producator traditional si traditionalist. Tinerii, noua generatie, nu se uita la VW ci merg spre Tesla si alti producatori care au fost avangardisti de cate ori a fost nevoie. Sa ne aducem aminte de evolutiile marunte, aproape insesizabile de la un model la altul VW, de teama sa nu sperie clientii care asteaptau un design sobru, ergonomic dar foarte functional si practic. Asta a fost VW. Asta e ceea ce dorea clientul traditional VW. Tumbele pe care le incearca acum se pare ca nu conving. Generatia tanara nu prea e interesata de VW, tot cei de varsta medie si cei mai in varsta sunt clientii lor. Rebranduirea asta grabita cred ca le da cu virgula. Cresterile la electrice de anul asta sunt muuuult sub asteptari, desi exista crestere. Din ce mi-au auzit urechile, in romania nu se vand, lumea nu intreaba de ele. Acum incearca sa creasca vanzarile scumpind absurd noile modele termice, din nou o strategie gresita, pentru ca VW nici brand premium nu e. Si nimeni nu se asteapta la asa ceva si nu e dispus sa cheltuie bani de un Mercedes GLE pentru un Touareg. Da, deja la acele sume, poti sa te uiti la un GLE. Si totusi, nu exista comparatie. In fine, eu sper in continuare sa ii vad in faliment pentru porcariile pe care le-au facut.

  • stefan, marţi, 17.10.2023 12:41

    Consider un sacrilegiu sa pui Tuareg pe acelasi podium cu BMW x5. BMW e rasa superioara indiferent de ce spun haterii. Pentru necunoscatoei o sa spun totusi ca pistoanele BMW diesel de ultima generatie sunt din otel si nu din aluminiu. Roamnii raman consecventi pesde si vw

  • Seriff, marţi, 17.10.2023 13:33

    @11:36 si eu sper sa vad in faliment Tesla fiindca minte cu ecologia, dar nu spune ca e peste 20.000 euro un set de baterii. Mai lasa-ma cu dieselgate si cu salvarea planetei, te-ai gasit tu sa salvezi planeta, bine ca o salveaza masinile dar o polueaza altii cu razboaie.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 17.10.2023 14:03

    Asta e genul de masina pe care cu greu merge altceva decat diesel. Desigur, in scenariile in care nu intervine vre-o taxare absurda sau un trafic urban excesiv conditii in care hibridul e mai potrivit. Merita totusi laudat Vw pentru ca si versiunile plug-in hybrid au motoare V6. Alti producatori, Range Rover inclusiv, au pus motoare in 4 cilindri pe unele versiuni plug-in.

  • Andrei, marţi, 17.10.2023 14:43

    Nu stiu de ce trebuie sa lăsăm deaselgate la o parte. În definitiv ne arata că e o companie care arunca motoare de tractor pe piață și trișa la teste ca să le vândă drept motoare de autoturisme. Mai au de lucru pana să elimine impresia asta, în occident. Sigur, cumpărătorul român nu are o problemă cu asta, dar nici VW nu are multe încasări de pe urma lor. Ultimele lor modele ICE, inclusiv ăsta, arată și o alta problemă: timp de decenii s-au adresat aceluiași public țintă, conservativ, mai în vârstă, obișnuiți cu aceiași design plictisitor și obosit, și aceleași controale și butoane la interior gândite să fie ușor de folosit și dacă ai unele deficiente fizice. Dar între timp publicul țintă s-a împuținat pe căi naturale și s-au trezit ca trebuie să facă ceva să câștige noi clienți din generații mai tinere. Încă n-au găsit soluția. Mai rău, nici vechea clientelă nu e mulțumită cu noile ecrane și controale touch. Modelele I.D. sunt o catastrofă în termeni de design și calitate a materialelor.

  • Taciu' lu peste, marţi, 17.10.2023 22:59

    Daca nu ma inseala memoria, citeam acum cateva luni ca pe un nou model vw (parca golf), datorita nemultumirii clientilor, au renuntat la climatizarea pe " taci" si au revenit la butoanele clasice. Clientii de touareg pot sa sufere in continuare!:)) Ca unul care are masina cu reglarea climatizarii prin touchscreen( temperatura si putere ventilație), va pot spune ca este cel mai idi.t sistem din lume! Sa stai sa nimeresti cu deştu iconita in timp ce te zgudui pe dn'u sau dj'u , este o misiune imposibila. Era sa intru intr'unul tot cu ochii in ecran, asa ca sunt destul de hotarat sa o dau. Astfel ca, desi imi place Touregul, nu l-as lua nici cu 50 mii ala de 95 de mii.

  • PMC, miercuri, 18.10.2023 07:56

    @Andrei, ti-am dat verde. @Seriff, tocmai cu mine te-ai trezit sa te certi? :))

  • dopdecada, miercuri, 18.10.2023 12:42

    Mașină care pleacă de la 60k euro dar scaunele încălzite sunt opționale, dotare standard pe multe alte mașini și mărci. Penibilă lăcomia constructorilor germani. Mă rog, cât timp vând nu-i bai.

  • Seriff, joi, 19.10.2023 11:45

    @Pmc nu ma cert cu tine:)) @Andrei, te-ai urcat in viata ta intr-un diesel de 3.0? Daca si in ala te zgaltai e grav, in realitate nu se simte nimic in el, e mai silentios decat multe masini, dar ce sa sti tu, daca ai trecut de la trabant la zoe.