Motor / Transmisie
Deși majoritatea SUV-urilor din segment, puține la număr, ce-i drept, au început să fugă de motoare mari și să caute tot mai mult hibridizarea, Volkswagen Touareg rămâne fidel unor motoare generoase, cu mulți cilindri și resurse îndestulătoare.
Bineînțeles, pentru cei care vor și emisii reduse și multă putere, Volkswagen oferă și două alternative plug-in hybrid. Una are 381 de cai, iar cealaltă se recunoaște după indicativul R eHybrid și promite 462 de cai putere. Ea ar trebui să țină locul vechiului motor V8.
În cadrul testului nostru din Norvegia am urcat la volanul unui motor pe care românii l-au iubit și l-au făcut celebru. Este dieselul V6, de 3.0 litri, pe care îl asociezi, inevitabil, cu mașina asta. El oferă în continuare două versiuni, una de 231 de cai și una de 286 de cai putere. Astăzi ne vom opri la cea din urmă.
Chiar dacă vorbim despre un adevărat „tanc” de 2.1 tone, cei 600 de Nm oferiți de motorul diesel sunt suficienți pentru impulsuri plăcute și o dinamică excelentă. Sunt senzații pe care le-aș numi old-school. Apeși pedala de accelerație, te afunzi ușor în scaun, în vreme ce mașina se lasă pe spate și galopează furibund către orizont. Un singur detaliu nu mai este „old-school”. Este vorba despre sunetul motorului diesel, care este perceput destul de discret și anesteziat în habitaclu, după 3000 de rotații.
Resursele sunt gestionate cu ajutorul unei cutii automate Tiptronic, cu 8 rapoarte. Ajută la o livrare liniară a resurselor, contribuind la rafinamentul cu care se mișcă acest diesel. Când vine vorba de retrogradare, ea poate deveni mult mai alertă, mai ales dacă folosești padelele din spatele volanului. E drept, nu o să ai răspunsul unui Porsche Cayenne.
Dacă e să trag linie, pot spune că această combinație dintre motor și cutie este una dintre cele mai corecte, echilibrate și plăcute din segment, un mix legendar, de care ne vom aduce aminte cu drag în anii ce vor urma.
Odin e protectorul războinicilor căzuți în luptă :))