Tinuta de drum

5.0

Fiind construit pe platforma MLB, pe care vei regăsi modele precum Porsche Cayenne, Audi Q7, Lamborghini Urus sau Bentley Bentayga, așteptările erau foarte mari. Iar modelul german nu a dezamăgit.

Acesta poate fi echipat inclusiv cu suspensia pneumatică pe care o poți comanda și pe modelele menționate anterior. Cum era de așteptat, aceasta pur și simplu nivelează orice fel de teren ai avea în față. Chiar și cu jante de 20 de inch, Touareg s-a simțit incredibil de confortabil peste orice suprafață, oferind o senzație de confort cum rar mi-a fost dat să experimentez pe o mașină cu un preț sub 100.000 de euro.

Apoi, putem vorbi și de dinamica mașinii. În mod normal, un SUV de 2 tone nu s-ar preta la activități sportive, dar, cumva, Touareg se simte ușor în comparație cu foarte multe mașini de statură similară. Aș putea spune chiar surprinzător de agil, grație sistemului de direcție integrală, care virează și roțile spate, în funcție de nevoi. Acesta îmbunătățește stabilitatea în viraje, atât la viteze mici (sub 37 km/h) cât și la viteze mari (peste 37 km/h). Rezultatul se vede în orașe, dar și la viteze ridicate, unde mașina primește un plus de stabilitate pe curbe.

Feedback-ul pe care ți-l oferă direcția atunci când ești în spatele volanului e echilibrat, dar nu se ridică la nivelul de exactitate și fidelitate pe care-l au BMW X5 sau GLE.

Touareg poate fi folosit și în off-road, spre deosebire de modelele menționate mai sus. Garda la sol a mașinii poate să crească în modurile "Off-Road" și "Special Off-Road" cu 2.5, respectiv 7 centimetri. Tot suspensiile pneumatice asigură performanțe aerodinamice la viteză ridicată prin coborârea mașinii între 2.5 și 3.5 centimetri atunci când aceasta rulează cu peste 120 de km/h. Capacitățile off-road ale lui Touareg diferă, astfel, în funcție de tipul de suspensii pe care îl alegeți.

Dacă suspensiile standard și cele pneumatice opționale oferă același unghi de înclinare (35 de grade) și aceleași capacități la urcarea rampei (60 de grade), cifrele diferă serios când vine vorba de unghiurile de atac și de degajare (de la 25 la 31 de grade), dar și când vorbim despre adâncimea maximă a vadului (de la 50 la 58 de centimetri).

  • Superior, joi, 13.04.2023 14:51

    Singurul concurent direct real este F Pace și nu este luat în calcul deloc. A-i zice că ăsta e un site făcut de oameni cu cunoștințe auto, dar dă cu virgulă de multe ori.

  • Superior, joi, 13.04.2023 14:55

    P. S. Highlander are portbagaj comparabil, 460 fiind în varianta cu ultimile scaune ridicate probabil, sau a lui Rav4.

  • Seriff, joi, 13.04.2023 16:56

    @Superior, rav 4 e trabant pe langa asta, am mers cu ambele, nu au nimic in comun, vin din 2 lumi complet paralele.

  • PMC, joi, 13.04.2023 19:23

    Asa ceva ingroapa smititii de la VW. Cine vrea sa inteleaga de ce VW a ajuns cel mai mare producator auto de volum poate sa se uite la masina asta. Cine vrea sa inteleaga de ce VW o sa devina irelevanta in cativa ani, poate chiar o sa dispara, poate sa se uite la id3. Touaregul acesta e apusul unei istorii superbe. Ce urmeaza e scum, prost si hidos. Eu nu cred ca VW va fi vreodata perceputa ca si companie producatoare de masini electrice. Cred ca de ceea ce li-i frica, de aia n-o sa scape. Asa sa le ajute Dumnezeu.

  • Alternativa, vineri, 14.04.2023 09:22

    Cu 85 de mii nu mai bine iti iei un apartament, il dai in chirie si cu 500 de euro pe luna astfel obtinuti iti iei in leasing orice masina iti doreste sufletul, pe care o schimbi cand vrei ca pe sosete cu orice altceva cand te plictisesti? Si ramai si cu apartamentul...

  • petrush, vineri, 14.04.2023 19:17

    AM,GN. ce mentalitate! nu ne-au placut dimensiunile rubensiene ?! si tu umbli prin praf? de ce te-ai repezit la touareg si nu la polo?

  • Superior, vineri, 14.04.2023 22:06

    @Seriff - ce zic eu, ce înțelegi tu

  • DanG, sâmbătă, 15.04.2023 11:45

    @PMC S-ar putea sa ai dreptate desi e posibil sa se salveze cu modele electrice mici, cum e acel ID2. Pe cat de banale mi se pare ID3,4,5 si 7, pe atat de sexy imi pare cutiuta de ID2.

  • vali42, marţi, 18.04.2023 10:00

    e regretabil sa vezi, intr-un articol redactat de o publicatie, greseli gramaticale: „Comfortul oferit de suspensia...” Confort e corect, nu comfort! cu N!

  • parere, sâmbătă, 22.04.2023 16:23

    RAV4 este peste rebutul asta german. Am fost cu unul si am ramas uimit cat de mult a decazut VW la calitatea interioarelor.

  • @părere, duminică, 23.04.2023 11:59

    vw mai are vreo 10 ani până să ajungă la calitatea toyota. Încă stă bine. :)))))))

  • Investigașul, duminică, 23.04.2023 12:03

    Când ești sărac poți să-ți imaginezi orice, chiar și plata unui leasing din chirii. :)))))) Săracul știe întotdeauna mai bine decât oricine cum să cheltuie banii. :)))))))))

  • paul_jn1, miercuri, 26.04.2023 16:47

    Consum exagerat, fiabilitate scazuta, nu stiu dece a primit 4.8. In comparatie un RAV4 plug in are un consum pe jumatate, fiabilitate foarte buna, 0-100 in 6 secunde, motor 2.5 si datorita faptului ca este hibrid impozit mic, valoare mai buna la revanzare.