Tehnologie
În lipsa unui urmaș pentru Phaeton (cel puțin pentru moment), Volkswagen vede în Touareg vârful său de gamă. E cel mai scump, dar și cel mai tehnologizat model al său. În mod normal, judecând după tendința de uniformizare resimțită în lumea auto, Volkswagen ar fi putut să adopte cele două ecrane uriașe de pe consola centrală a noului Audi A8. O tehnologie apreciată deja de public, cu adevărat revoluționară și eficientă din punct de vedere al împărțirii cosurilor.
Germanii știu însă că într-un grup așa de mare, cu atât de multe mărci, este foarte importantă o diferențiere, așa că au preferat să vină cu propria lor tehnologie multimedia, împachetată într-un mod chiar mai spectaculos decât în cazul lui A8. Mă refer aici la adoptarea unui ecran tactil unitar cu una dintre cele mai mari diagonale din industrie: 15 inch. Cât o jantă de mașină "normală".
E ca un monitor uriaș care a apărut în planșa de bord. Este fantastic de bine încadrat în peisaj și are un meniu intuitiv. Organizarea funcțiilor este similară cu ce vedem pe telefoanele mobile inteligente. Există chiar și un buton de Home, central, care te aduce mereu în meniul principal. Am zis buton? Blasfemie. E un "buton" digital, nu unul fizic. De altfel, cele fizice au dispărut aproape complet.
Sistemul multimedia vine cu o conexiune Apple CarPlay, cu toate tehnologiile Volkswagen Car-Net, cu recunoaștere vocală, cu o navigație care folosește Google Earth și cu o mulțime de aplicații. Totul este bine organizat, funcția tactilă răspunde foarte bine, iar modul de operare nu oferă întârzieri. Asta spune multe despre puterea de procesare a computerului instalat.
Instalarea acestui sistem multimedia de 15 inch, care are o rezoluție de 1920x1020 pixeli și se numește Innovision Cockpit, aduce la pachet și o climatizare automată pe patru zone, cu sistem de filtrare a aerului.
Navigația este una de top, cu informații din trafic oferite în timp real și cu capacitatea de a învăța rutele tale preferate și de a te atenționa când există blocaje pe ele. Chiar dacă nu folosești navigația în acel moment.
Pentru cei care nu vor să plătească aproximativ 2900 de euro pentru această minune a tehnologiei, Volkswagen oferă în standard un ecran de 9.2 inch, și el destul de generos, disponibil cu un spațiu de stocare de 10 Gb, conexiune cu Bluetooth și încărcare prin inducție.
Pe timp de noapte, Volkswagen Touareg beneficiază de lumini full LED în standard. Opțional, clienții pot comanda un sistem de iluminare Matrix LED, care se adaptează la situații diferite de trafic. Pe lângă fasciculul luminos pe care îl poate trimite pe pietonii sau animalele de pe marginea drumului, sistemul garantează chiar și o funcție de iluminare în off-road. În plus, în momentul unei depășiri, el poate lumina special zona de deplasare.
În spatele volanului există un deja cunoscutul Active Info Display, care înlocuiește instrumentele de bord clasice. Are o grafică excelentă, afișează totul în timp real și poate chiar să prezinte harta detaliată a navigației. Este dublat de unul dintre cele mai bune Head-Up Display-uri din lume, color, cu foarte multe informații și o grafică excelentă.
Pentru cei care apreciază muzica bună, Volkswagen oferă un sistem creat de danezii de la Dynaudio, care livrează un total de 710 watt și poate fi controlat cu ajutorul unei rotițe de volum amplasate pe consola centrală, între cele două scaune.
Daca cei de la Jeep au trebuit sa plateasca despagubiri datorita solutiei schimbatorului la care nu ai nici o diferenta intre pozitiile schimbatorului relativ la modul in care este cuplata cutia P/R/N/D s-au gindit cei de la VAG ca vor si ei ... In rest ... arata bine si au modificat-o dupa clienti - daca cei mai multi o folosesc prin oras au micsorat garda la sol ... Generatia anterioara se descurca f bine in teren ceva mai greu dar cele mai multe Touareg-uri incurca circulatia prin orase :)