Volkswagen Touareg

3.0 Diesel Turbo (V6 TDI) 286CP 4x4 Aut8 Atmosphere

Tinuta de drum

4.5

Ținuta de drum a fost un capitol pe care l-am analizat cu emoție. Cu tot avansul ăsta tehnologic și cu toată dorința de globalizare, îmi era teamă că Touareg își va pierde esența și se va îndepărta de rețeta clasică. Adică va pune în cui cizmele de cauciuc și se va îmbolnăvi de infatuarea specifică SUV-urilor care iubesc doar asfaltul. Greșit.

Volkswagen Touareg a adoptat infaturea SUV-urilor care iubesc asfaltul și chiar rularea sportivă, dar nu a uitat să se murdărească. Cu o gardă la sol de 22 de centimetri, Touareg e mai mult decât pregătit să dea asfaltul pe macadam sau orice alt tip de teren accidentat. Să nu uităm că el vine în standard cu o tracțiune integrală 4Motion.

Sistemul 4x4 are un diferențial central și poate distribui cuplul pe cele două axe în funcție de nevoie. Spre exemplu, în unele situații, până la 70% din cei 600 de Nm poate merge către puntea față. La rândul ei, puntea spate poate primi până la 80% din resurse. Pentru cei care se decid să cheltuiască în plus pentru suspensia pneumatică, oferită opțional, Volkswagen Touareg promite mai multe fețe.

Cea de off-roader adevărat vine cu o gardă la sol de 29 de centimetri. Asta înseamnă că suspensia pneumatică poate ridica mașina cu 7 centimetri. Unghiurile de atac și de degajare cresc și ele până la 31, respectiv 25 de grade. Nu este excepțional, mai ales în cazul unghiului de degajare, dar este suficient pentru a accesa drumuri dificile.

Tot mulțumită suspensiei pneumatice poate crește și adâncimea de traversare a vadului. Ea este de 49 de centimetri în versiunea standard și poate urca până la 57 de centimetri. E o valoare bună, însă nu suficientă pentru a putea ține pasul cu modelele Land Rover.

Bineînțeles, există un selector manual pentru înălțarea suspensiei. Acesta te ajută să descoperi și reversul medaliei, adică coborârea gărzii la sol. Se face automat în modul Sport, cu 1,5 centimetri. La peste 160 de km/h, adică pe autostrăzile din Germania, Volkswagen promite că garda la sol se va reduce cu 2.5 centimetri din rațiuni aerodinamice și pentru o mai bună manevrabilitate.

Revenind la off-road, trebuie să vă spun că el poate fi atacat cu mai multe moduri de rulare. Ele sunt acționate prin răsucirea butonului de pe consola centrală în partea dreaptă și sunt diferite de cele clasice, pentru șosea (Eco, Comfort, Normal, Sport și Individual).

Așadar, pentru ieșirile în teren accidentat există:

- Snow (un mod dedicat rulării pe teren alunecos)

- Off-Road Auto (optimizare pentru condiții generale de rulare în off-road)

- Sand (pentru zone nisipoase, în care Hill Start Assist este dezactivat)

- Gravel (pentru macadam și alte drumuri de țară)

- Off-road expert (acesta este configurabil de șofer)

Și acum să vă dau vestea proastă: cu excepția lui Snow, toate celelalte sunt opționale. Adică vin instalate doar dacă selectați un pachet Off-road. Și eu vă sfătuiesc să-l selectați pentru a exploata Touareg la adevărata lui valoare. Unde mai pui că acest pachet include, pe lângă modurile mai sus menționate, și două cârlige de tractare, protecții pentru zona motorului, protecții pentru rezervor și pentru impactul cu pietre, precum și un rezervor mai mare, de 90 de litri.

Singura mea problemă este că se înmulțesc prea tare modurile de rulare și s-ar putea să fii debusolat. Așa că mai bine selectezi modul Comfort și lași amortizoarele adaptive și suspensia pneumatică să își facă treaba. Orice neregularitate este absorbită incredibil de bine, iar suspensia este bine antifonată, fără a transmite zgomote deranjante în habitaclu. Iarăși o trăsătură premium.

Dacă ajungeți pe segmente de drum virajat nu e cazul să o lăsați mai moale. De data aceasta nu se mai aplică proverbul „ușor cu pianul pe scări”. Touareg beneficiază de cele mai noi tehnologii de stabilizare ale Grupului și reușește să anuleze o mare parte din ruliul caroseriei uriașe. Pare incredibil, dar cu ajutorul sistemului de bare stabilizatoare cu sistem de 48V, cu motorașe instalate pe fiecare roată, Touareg nu se mai înclină pe viraje. E drept că ruliul nu este anulat atât de bine ca la Porsche Cayenne sau Lamborghini Urus (altfel, care ar mai fi fost diferențele?), dar este suficient pentru a te face să te simți într-un sedan mai înalt, nu într-un SUV.

Dinamica pe viraje este foarte bună, sistemele reușind să lupte cu stoicism împotriva inerției celor două tone. Singura dovadă a luptei cu regulile fizicii este scârțâitul anvelopelor, care sunt supuse unor forțe uriașe.

La acest comportament admirabil se adaugă o direcție extrem de precisă, asistată electromecanic. Nu-ți oferă multe informații despre suprafața de rulare, dar poate trasa foarte bine traiectoria ideală. Iar în oraș nu e greoaie și nu face viața grea în parcări aglomerate.

Apropo de acest aspect, trebuie să vă spun că direcția activă pe puntea spate este contagioasă. După ce am văzut-o pe Porsche Cayenne și Lamborghini Urus, ea ajunge acum și pe Touareg și face din SUV-ul de aproape 4.9 metri o mașină cu un unghi de bracare de numai 11.2 metri, aproape de cel al unui Golf. Roțile spate virează cu până la 5 grade în sens invers celor față pentru a ușura manevrele în spații înguste, cum ar fi parcările despre care vă vorbeam. La peste 37 de km/h, roțile spate virează în aceeași direcție cu cele față pentru a îmbunătăți traiectoria. Potrivit Volkswagen, acest detaliu reduce răul de mișcare resimțit de pasageri.

  • Meteorologogu, joi, 10.05.2018 16:34

    Daca cei de la Jeep au trebuit sa plateasca despagubiri datorita solutiei schimbatorului la care nu ai nici o diferenta intre pozitiile schimbatorului relativ la modul in care este cuplata cutia P/R/N/D s-au gindit cei de la VAG ca vor si ei ... In rest ... arata bine si au modificat-o dupa clienti - daca cei mai multi o folosesc prin oras au micsorat garda la sol ... Generatia anterioara se descurca f bine in teren ceva mai greu dar cele mai multe Touareg-uri incurca circulatia prin orase :)

  • slVW, joi, 10.05.2018 16:45

    Mașina promite multe! Surprinzător e că lasă în urmă modele cu pretenții gen X5 and Co. Designul e curat și dinamic, cel puțin privit din profil. România e a treia piață europeană pt. Touareg??? Cred că un mare merit îl au cei de la Guvern și din Consiliile Județene!!!!

  • zen, joi, 10.05.2018 16:52

    Pentru clasa lui si ceea ce ofera este imbatabil la pret. A fost o oferta pentru primii 100+ (parca) clienti inscrisi - un pret de pornire cu 4000E mai jos. Ramane de "stabilit" ce varianta de soft are.....sau poate nu are.

  • pipo, joi, 10.05.2018 17:17

    Frumos !!...filmul.. ,dar ce credeati ? Costner in rolul vietii lui acolo (sper ca stiti despre ce vorbesc, daca nu va recomand sa cautati/descarcati de urgenta). Cat despre masina asta ,orice dar numai frumoasa nu as putea sa spun ca este. Stiu ca in materie de design parerile sunt arhi impartite, dar totusi parca prea la extrem se duc cei de la VW cu liniiile astea . Nu poti sa-i reprosezi nimic punctual intr-adevar dar nici nu are ce sa iti placa nimic in mod special. Design "teutonic" dus la extrem , dar nu stiu cat o sa mai tina. Combinat si cu luxul evident de la interior ,s-ar putea ca Touaregul sa se duca spre o zona necunoscuta/periculoasa pt. el. Luat la puricat, se poate spune ca se ia la tranta "de la egal la egal" cu lupii (eu le-as fi spus bizonii dar nu era nici-un film de Oscar cu numele asta , nu?) enumerati mai sus, dar.. totusi ..parca ceva nu este in regula...e VW. Pariu riscant pt. viitor zic eu.

  • bogdanm, joi, 10.05.2018 17:48

    @zen De acord. Comparat cu cei din segmentul premium, pachetul oferit de VW are un preț imbatabil. @pipo Mulțumsc pentru comentariu și pentru motivarea pertinentă a opiniei. E un scenariu ce nu poate fi exclus. Dar, având în vedere forța Grupului, cred că e puțin probabil. @slVW Am râs :) Mulțumim @Meteorologogu VW încearcă să le ofere și ocazia de a ieși în teren accidentat. Chiar și cu noua generație. Problema e că unii uită pentru ce au fost făcute mașinile astea.

  • ACE - Craiova, joi, 10.05.2018 19:00

    O masina SUPERBA ! In sfarsit un autovehicul eurooean mai "aerisit" - in stilul TESLA....

  • nume, joi, 10.05.2018 20:11

    Sa lasam deoparte multumirile si sa revenim la lucrurile cu adevarat importante, zic. De ce este MLB cea mai buna arhitectura a momentului?

  • hazard, joi, 10.05.2018 20:16

    si cum e cu noxele tdi? am auzit ca iar se joaca cu focul...

  • inexorabil, joi, 10.05.2018 21:56

    VW (ȋn sine, nu Grupul) mi s-a părut ȋntotdeauna foarte capabil pe off-road…Am observat, de exemplu, ce tip de relief putea aborda VW T3 Caravelle Syncro 1.6 turbodiesel de “doar” 70 CP. Am rămas…ca la dentist. Cam asta era priceperea mașinii poporului cu mult ȋnaintea erei SUV-urilor. Chiar și astăzi există cluburi de “syncronauți”, dar musai dedicate modelului specificat. Iar tabla aceea strașnică ȋți creează imediat impresia de blindaj de tanc. Singurul punct criticabil era lipsa servodirecției, compensată ȋnsă de o bracare incredibilă, care te ajută pe spațiu restrâns pentru virare/ȋntoarcere. “De-așa vremi se-vredniciră cronicarii și rapsozii”…”Au prezentul nu ni-i mare?”. Ei, cum nu? Pe la ȋnceputul acestui an, am postat aici un clip ȋn care, pe o rampă ȋnzăpezită, un Tiguan a făcut de râs chiar modele quattro ale vărului Audi. Cât despre Touareg, primele exemplare pe care le-am sesizat pe străzile noastre (ȋn deceniul trecut) mi-au reținut atenția ca o realizare deosebită, ȋn pofida caracterului de banalitate care planează acum asupra sa. Dar nu pot să fac abstracție de faptul că nu sunt adeptul SUV-urilor, așa că aleg…syncronautica.

  • dan_grc, joi, 10.05.2018 22:07

    @pipo Pariu riscant ? Vezi cat costa modelul testat, ce dotari are, la Bmw primesti un X2 de banii astia, o sa se vanda foarte bine, are tot ce-i trebuie.

  • DanG, joi, 10.05.2018 23:37

    Nu știu ce să zic.... de banii ăștia iei un A Klasse nou bine dotat sau un X2. Grea decizie!

  • LLL, vineri, 11.05.2018 09:20

    Pot incarca masina electrica la priza respectiva ?

  • adi_10, vineri, 11.05.2018 09:52

    Testul anterior la Automarket a fost cu un BMW X2 - pret varianta testata: 57.000 euro. Toaureg-ul costa 57.500 si este 3 clase si peste X2 si peste X3. deci din punctul asta de vedere face toti banii. Iar interiorul Toaureg-ul este exact cum l-ati descris: FABULOS!!! De asemenea designul exterior este imbunatati fata de versiunea anterioara. Pentru cine are, masina asta isi merita banii!

  • Costel, vineri, 11.05.2018 10:20

    Sa inteleg ca au fost delicioase piscoturile de la lansare, nu? :)

  • Snow, vineri, 11.05.2018 11:49

    Excelenta realizare, felicitari VW ! Ma impresioneaza reducerea masei proprii la 1995 kg (cu peste 200 kg mai putin fata de generatia anterioara, sper sa nu fie o greseala de tipar) si cresterea garzii la sol de la 20 la 22 cm (la fel). Caracteristicile motorului, demarajul, consumul, viteza maxima constructive sunt de asemenea remarcabile !

  • Sam93, vineri, 11.05.2018 12:10

    Nu sunt fan al design-ului exterior. E doar ok. Interiorul e oribil. Nu stiu de ce exista nevoia de a avea ecrane de televizor in masina. Arata grotesc. Dar trebuie sa recunosc, pretul e bun. Pana si un rahat de T-Roc ajunge la peste 30 de mii iar o gramada de trotinete micute premium ajung la 60. La capitolul pret noul Touareg chiar merita laude.

  • Sam93, vineri, 11.05.2018 12:16

    Am uitat sa adaug ca lumina ambientala e folosita chiar excelent la Touareg. Merita laude si pentru asta. Si la exterior spatele arata bine. Doar fata nu prea ma convinge, si urasc ecranul ala urias din bord.

  • Kirotractor, vineri, 11.05.2018 13:34

    Și eu aș merge cu ecranele alea oribil de mari stinse, dar cred că au cerut asta expres nemților prefecturile, guvernul, serviciile (de ceai/cafea, evident) și alți clienți mioritici cărora Duster-ul le stă-n gît. Serios acu, mașina-i un pas clar înainte vs. anterioara generație din pdv tehnologic, dar - dac-aș fi fan dulapuri masive - aș prefera să existe opțiunea *cu fără crom peste tot.* ...Eventual după completarea unei declarații pe proprie răspundere că nu-s chinez. :-)

  • scamel, vineri, 11.05.2018 14:59

    sa revenim la varianta de baza. mercedes bmw si volvo ofera motoare diesel de patru cilindri.VAG au un motor de 230 cp, dar nu,l folosesc. o fi marcheting sau e fumigen?

  • mm, duminică, 13.05.2018 07:57

    si ramane in continuare aceeasi masina inutila folosita exclusiv pentru scuipat seminte (valabil pentru toate suvurile mari si sportive), motiv pentru care acolo unde conteaza vanzarile sunt nesemnificative (australia, state, tarile arabe), dar se vinde in draci in marile orase din china

  • mccatys, luni, 14.05.2018 00:54

    @bogdanm: daca vrea sa danseze cu lupii ar trebui sa ofere si varianta cu 7 locuri. Aveti informatii cumva acum la lansare referitoare la +2 locuri ca optiune? (cei 810l ar trebui sa fie suficienti teoretic...)